Star Wars LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Star Wars LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Karit »

1.Mam pytanie co do zdolności kart celów takich jak "efekt stały" "reakcja" itd - sa one wszystkie określane jako zdolności kart.
Czy wyczerpana karta celu z żetonem skupienia daje np efekt stały?
w zasadach nie jest to jakos dokładnie okreslone, wiem że nie moge wykonac akcji jesli karta jest juz skupiona, no ale co z efektami stałymi, rekacjami itp?

2. Czy gracz broniący się może atakować cel przeciwnika?
W instrukcji wyraźnie zaznaczono że atakujący wybiera cel, ale nie ma żadnych informacji broniącym się.

3. Gdzie w instrukcji napisane jest jakieś info o wydarzeniach i fakcie że (wg mnie) powinny być jednorazowe?
Niestety nigdzie nie mogę tego znaleźć :(
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
wolfe
Posty: 264
Rejestracja: 05 cze 2004, 20:40

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: wolfe »

1. WYCZERPANA: Wyczerpana karta (tj. taka, na której znajduje się jeden lub więcej żetonów skupienia) nie może zostać skupiona, aby zapłacić za efekty kart, nie może zostać skupiona, aby przeprowadzić natarcie i nie może tworzyć punktów zasobów. Gracz nadal może aktywować inne niż wyżej wymienione zdolności wyczerpanej karty. Jej trwałe efekty (jeśli jakieś posiada) również pozostają aktywne, o ile nie wymagają one od karty skupiania się, bycia przygotowaną lub też nie są w inny sposób zabronione przez treść karty.

2.Zadeklarowanie obrońców: Broniący się gracz wybiera, które z jego przygotowanych jednostek będą bronić jego celu. Te jednostki nazywa się obrońcami. Gracz przesuwa swoje broniące się jednostki w kierunku środka stołu, tak aby zaznaczyć, że zostały one zadeklarowane jako obrońcy. Każda karta jednostki, która została zadeklarowana jako atakująca lub obrońca w danej bitwie, jest uważana za jednostkę UCZESTNICZĄCĄ w danej bitwie. (...) Rozpoczynając od gracza, który posiada przewagę, każdy z graczy skupia po kolei jedną ze swoich przygotowanych jednostek uczestniczących, aby przeprowadzić nią NATARCIE.

3. Zagranie to działanie (akcja) polegające na zapłaceniu kosztu w punktach zasobów karty z ręki i przeniesieniu jej do gry (dla karty jednostki lub karty ulepszenia) lub na rozpatrzeniu jej efektów i odrzuceniu jej (dla karty wydarzenia). Patrz „W grze i poza grą” na stronie 27.

To wszystko z instrukcji.
Imagine there's no Heaven, it's easy if you try. No Hell below us, above us only sky.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: rzaba »

1. Efekty działają na kartach z żetonem focus (mam wersje ang.) chyba że jest na nich tekst w stylu: połóż zeton focus aby efekt zadzialal
2. Broniący nie atakuje objective'a, jako broniacy ignorujesz po prostu te symbole 'blast damage' (gwiazdka)
3. Nie wiem czy o to chodzi ale w angielskiej instrukcji jest tak:

When a player plays an event card, he must pay its
resource cost (if any) before executing its ability. After
resolving the effect of an event card, it is discarded.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Karit »

wolfe pisze: 3. Zagranie to działanie (akcja) polegające na zapłaceniu kosztu w punktach zasobów karty z ręki i przeniesieniu jej do gry (dla karty jednostki lub karty ulepszenia) lub na rozpatrzeniu jej efektów i odrzuceniu jej (dla karty wydarzenia). Patrz „W grze i poza grą” na stronie 27.
Oj to teraz mi sie jeszcze bardziej pomieszało.
Skoro mówisz że zagranie karty to akcja to znaczyło by że mogę zagrywać karty nie tylko w fazie wystawiania, tylko również w każdym okienku akcji, a z teog co rozumiem wystawianie kart jest możliwe tylko w fazie wystawiania. A akcje to zagrania z kart już wystawionych(?)

dla mnie problem stanowi fragment grafu sekwencji gry, podpunkt 4 (str. 31):
AKCJE GRACZY: Jako akcję, aktywny gracz może zagrać z reki jednostki lub ulepszenia
Nie wspomniana to niestety o wydarzeniach, ale czego najabrdziej nie rozumiem to faktu że mowi sie tylko o aktywnym graczu.
To kiedy ja mogę zagrać wydarzenie które ma na sobie np efekt zakłócenia ?? (kontruderzenie cel 2, 6z6):
kontruderzenie pisze:kiedy zostanie zagrana karta wydarzenia anuluj jej efekt
Jesli w fazie 4 wystawia tylko aktywny gracz to kiedy ja mam niby zagrać ta karte aby anulować jego wydarzenia?

EDIT:
Ok juz chyba rozumiem: wg. info. z 24 strony instrukcji: wydarzenia można zagrywać w dowolnej chwili nawet rundzie gracza, trzeba tylko opłacić ich koszt.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Darboh
Posty: 861
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Darboh »

Jeżeli oponent zagrywa kartę wydarzenie, bądź odpala akcję z karty (niezależnie w którym okienku akcji) - jedyne co możesz zrobić to właśnie zagrać zakłócenie.

Z instrukcji:
KARTY WYDARZEŃ
Większość efektów kart będzie pochodzić z wykorzystywania
zdolności kart już znajdujących się w grze. Jednakże gracze
będą mogli również skorzystać z potężnych, niespodziewanych
efektów kart, zagrywając z ręki karty wydarzeń.
W przeciwieństwie do kart jednostek i ulepszeń, które
można zagrać tylko podczas fazy wystawiania danego
gracza, wiele kart wydarzeń może być zagranych w
dowolnej chwili, nawet podczas tury przeciwnika.

Kiedy gracz zagrywa kartę wydarzenia, zanim będzie mógł
wykorzystać jej zdolność, będzie musiał opłacić jej koszt
w punktach zasobów (jeśli takowy występuje). Po rozpatrzeniu
efektu karty wydarzenia, taką kartę należy odrzucić.


Zakłócenia
Zdolności zakłóceń zostały w wyraźny sposób oznaczone
słowem „Zakłócenie”, po którym następuje opis efektu.
W przeciwieństwie do akcji, z których korzysta
się podczas okien akcji, zakłócenia mogą zostać
wykorzystane, kiedy zostanie spełniony konkretny warunek
aktywacji, opisany dokładnie w tekście efektu zakłócenia.
Jeden warunek aktywacji może stanowić podstawę
do wykorzystania wielu zakłóceń (i zdolności reakcji).
Zakłócenia wywołane warunkiem aktywacji zawsze
rozpatruje się przed efektami samego warunku aktywacji.
Kiedy zostanie spełniony jakiś warunek aktywacji,
aktywny gracz zawsze ma możliwość skorzystania ze
swojego zakłócenia jako pierwszy – dopiero po nim swoje
zakłócenie będzie mógł wykorzystać jego przeciwnik.
Gracze będą wykorzystywać swoje zakłócenia w ten
sposób, dopóki obaj nie spasują jeden po drugim. Gracze
muszą całkowicie rozpatrzyć jedno zakłócenie, zanim
będą mogli rozpocząć rozpatrywanie kolejnego.
Uważa się, że efekt zakłócenia zostaje rozpatrzony zanim
zostanie rozpatrzony warunek aktywacji – często anulując
lub zmieniając ten warunek aktywacji.
Efekt zakłócenia danej karty może być rozpatrzony tylko
raz na dany warunek aktywacji.
Przykładem karty wydarzenia posiadającej efekt
zakłócenia jest „Odbicie mieczem świetlnym”. W tym
przypadku można z niego skorzystać, kiedy przyjazna
jednostka nieposiadająca cechy Pojazd otrzyma
obrażenia.

Reakcje
Zdolności reakcji zostały w wyraźny sposób oznaczone
słowem „Reakcja”, po którym następuje opis efektu.
Reakcje mogą zostać wykorzystane po spełnieniu
konkretnego warunku aktywacji.
W przeciwieństwie do zakłóceń, z których korzysta się
przed zakończeniem się warunku aktywacji
(w związku z czym mogą one zmienić rezultat warunku
aktywacji), reakcje mogą zostać wykorzystane dopiero po
rozpatrzeniu efektów warunku aktywacji.
Kiedy zostaną rozpatrzone efekty jakiegoś warunku
aktywacji, aktywny gracz zawsze ma możliwość
skorzystania ze swojej reakcji jako pierwszy – dopiero
po nim swoją reakcję będzie mógł wykorzystać jego
przeciwnik. Gracze będą wykorzystywać swoje reakcje
w ten sposób, dopóki obaj nie spasują jeden po drugim.
Gracze muszą całkowicie rozpatrzyć jedną reakcję, zanim
będą mogli rozpocząć rozpatrywanie kolejnej.
Efekt reakcji danej karty może być rozpatrzony tylko raz
na dany warunek aktywacji.
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Epyon »

Nie mogę się tego doczytać w instrukcji, a męczy mnie pewna kwestia, mianowicie czy korzystając z zakłócenia/reakcji (np. na karcie celu), kładę na karcie żeton skupienia? I idąc dalej - czy mogę korzystać z reakcji/zakłócenia gdy dana karta jest już skupiona?
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Karit »

Z tego co gdzieś czytałem i tak gram - nie skupiasz karty jak jest np. reakcja. I tak samo jak karta jest już skupiona to reakcja też działa.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Darboh
Posty: 861
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Darboh »

To tak na dwa.
Pierwsze primo - jak powyżej nie możesz użyć karty która jest już skupiona - chyba że jest to karta celu.
Drugie primo - jeżeli używasz reakcji z karty celu, to tam powinno byc napisane żebyś skupił ten cel aby dana akcja/reakcja zadziałała. Jeżeli nie ma tego tekstu to akcja/reakcja działa niezleżnie od ilości żetonów na karcie celu. Np : kiedy przeciwnik zaczyna turę pociągnij kartę. Nawet okazały stosik focusów nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: AkitaInu »

Witam,

Mam pytanie co do dodatku Krawędź Ciemności.

złożyłem 2 nowe talie: Przemytnicy i Szpiedzy oraz Szumowiny i Nikczemnicy. Każda po 10 celów, tak jak było napisane w instrukcji (łącznie 60 kart każdej frakcji).

Teraz z dodatku zostało 8 setów, po jednym dla każdej frakcji z podstawki plu 4 o których nie jest napisane do której frakcji mają należeć. I teraz mam taką sytuację:

10 setów dla Przemytników i Szpiegów oraz Szumowin i Nikczemników
9 setów dla Sithów, Sojuszu Rebeliantów, Jedi i Marynarki imperialnej
4 sety które nie wiem jak rozdzielić na pozostałe frakcje z podstawki ...

pomożecie ? :)
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Karit »

Teraz mozesz skladac talie tak jak chcesz. Wybierasz sobie cele ktore Ci odpowiadaja i skladasz z nich talie.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: AkitaInu »

A jeżeli np. chciałbym grać tak żeby każda strona miała stałą talię? To jest jakaś propozycja żeby te dodatkowe cele dołączyć do już istniejących stronnictw? Czy teraz z tych co są zawsze musze wybierać 8 zestawów i nimi grać?
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Karit »

Zobacz jak Ci się podobają. Nie musisz mieć ciągle tych samych celów, możesz je wymieniać, dodawać nowe. Pamiętaj że to co podali w instrukcji to tylko propozycje, możesz je dowolnie zmieniać.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: AkitaInu »

Ok,

Dzięki wielkie za info :) Jak rozumiem talia to 8 zestawó (o ile pamiętam z instrukcji) tak?

Pozdrawiam
Andrzej
wesolykowal
Posty: 115
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:56
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: wesolykowal »

Dobry dzień, mam parę pytań początkującego :)

1. Jak to jest z zagrywaniem kart jednostek lub ulepszeń na stół ?
W instrukcji napisano, że przed zagraniem trzeba pokazać co się chce zagrać, wyłożyć na stół i wtedy sprawdzić czy mam dość zasobów żeby to zrobić.
Jeżeli nie to karta wraca na rękę. Jak dla mnie bez sensu pokazywać kartę, przecież widzimy czy damy radę czy nie bez ujawniania.
2. Jednostki uczestniczące w bitwie uczestniczą w niej tylko do jej końca po czym zostają cofnięte do ponownego wykorzystania przy ataku na inny cel czy nie ?
Chodzi o tą samą turę :)
3. Ile można kart przewagi wyłożyć ?
4. Atakując powiedzmy 3 jednostkami, wybieramy z nich 1 do konkretnego ataku i przeciwnik jedną w tym samym momencie czy na przemian, raz ja raz on ?
5. Karty celów zdobywane przez CSM - gdy zdobędziemy jedną kartę od JSM to Gwiazda Śmierci przesuwa się o jeden, gdy zdobędziemy drugą kartę celów od JSM przesuwamy znów o jeden do przodu czy już o dwa oczka ?
6. Czy jeżeli jestem atakującym/broniącym się to muszę skupić zawsze wszystkie przydzielone jednostki do konkretnego ataku czy nie muszę tego robić ?

Na razie tyle :) Dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Red Baron »

ad1. My jak gramy to raczej nikt nie pokazuje karty, po prostu zagrywasz wiedząc czy cię stać czy nie.
ad2. Jednostka po uderzeniu otrzymuje żeton Focus (nie wiem jak on nazywa się w polskiej wersji), i taka jednostka nie może być wyznaczona do ataku lub obrony.
ad3. Dowolną ilość
ad4. Uderzasz jednostkami na przemian, jako pierwszy uderza jedną jednostką ten który wygrał walkę o przewagę. Potem drugi gracz jedną swoją jednostką itd.
ad5. Przesuwa się o tyle ile masz zniszczonych celów przeciwnika, czyli najpierw o 1, potem o 2 itd
ad6. Musisz skupić wszystkie jednostki które uczestniczą w tym starciu, nawet jeżeli nic nie zrobią w walce (białe ikony) - nie musisz dawać zetonu na te jednostki które taki żeton dostały od przeciwnika, w tej walce.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: AkitaInu »

Red Baron pisze:
ad6. Musisz skupić wszystkie jednostki które uczestniczą w tym starciu, nawet jeżeli nic nie zrobią w walce (białe ikony) - nie musisz dawać zetonu na te jednostki które taki żeton dostały od przeciwnika, w tej walce.

Hmm jeżeli ktoś wygrał walkę o inicjatywe i skupił moją jednostkę (miał taką zdolność) która broni w tym starciu ale jeszcze nie atakowała to ona nie atakuje racja ?

Dodatkowo, jezeli tekst na karcie (Barka Jabby z Dodatku) mowi:

przesun zeton skupienia z jednostki z cechą postać na ta jednostkę na poczatku Twojej fazy walki.

1.dziala niezaleznie czy barka atakuje czy nie ?
2. jezeli barka atakuje to na poczatku fazy walki przesuwam na nia zeton skupienia i ona juz nie atakuje?

Thx :)
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Red Baron »

AkitaInu pisze:Hmm jeżeli ktoś wygrał walkę o inicjatywe i skupił moją jednostkę (miał taką zdolność) która broni w tym starciu ale jeszcze nie atakowała to ona nie atakuje racja ?
Dokładnie tak.
AkitaInu pisze:Dodatkowo, jezeli tekst na karcie (Barka Jabby z Dodatku) mowi:

przesun zeton skupienia z jednostki z cechą postać na ta jednostkę na początku Twojej fazy walki.
Barka ma Reakcje która mówi że na początku Twojej fazy walki możesz przenieść żeton, nie ma to nic wspólnego z atakiem czy udziałem Barki w starciu.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: AkitaInu »

Red Baron pisze:
AkitaInu pisze:Hmm jeżeli ktoś wygrał walkę o inicjatywe i skupił moją jednostkę (miał taką zdolność) która broni w tym starciu ale jeszcze nie atakowała to ona nie atakuje racja ?
Dokładnie tak.
AkitaInu pisze:Dodatkowo, jezeli tekst na karcie (Barka Jabby z Dodatku) mowi:

przesun zeton skupienia z jednostki z cechą postać na ta jednostkę na początku Twojej fazy walki.
Barka ma Reakcje która mówi że na początku Twojej fazy walki możesz przenieść żeton, nie ma to nic wspólnego z atakiem czy udziałem Barki w starciu.

Ok to teraz sam zrozumiałem chyba - jezeli barka bierze skupienie z innej karty to i tak nie moze byc skierowana do natarcia - dobrze rozumiem?

I to jest wykonywane przed jakimikolwiek natarciami
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Red Baron »

Tak, dobrze zrozumiałeś, barka zabiera żeton wiec nie zaatakuje. Natomiast może zabrać żeton nawet jeżeli jakiś ma na sobie i w połączeniu z tym że ma elitę, dobrze to działa.
Awatar użytkownika
Desaix1800
Posty: 284
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Desaix1800 »

Mam pytania:
/ 1. Czy mogę mieć dwa takie same cele na stole ?
2.Z tego co pisali przedmówcy to musze z focusowac wszystkie jednostki przydzielone do walki nawet jeśli nic nie zrobiły ?
3. Mogę atakować kilka celów w jednej rundzie?
4. Jeśli nie mam kart do edge battle rozumiem ze tracę przewagę automatycznie

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: Red Baron »

ad1. Możesz - oczywiście poza wyjątkiem celów które maja limit jeden w talii.
ad2. Tak, focusujesz każdego kto jest w walce nawet jak nic nie robi.
ad3. Każdy cel można zaatakować raz w fazie walki. Czyli możesz wykonać trzy ataki każdy na inny cel.
ad4. Jeżeli atakujesz i przeciwnik nie ma obrońcy, przewagę wygrywasz automatycznie bez kart. Jeżeli bronisz i przeciwnik nie ma karty do przewagi to jako obrońca wygrywasz przewagę. Należy tez pamiętać o jednostkach ze zdolnością Edge (Przewaga) które pomimo braku karty w stosie przewagi dają swoją wartość Edge do rozstrzygania przewagi.
Awatar użytkownika
lukwych
Posty: 535
Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: lukwych »

Witam. Kupiłem używkę Pośród Cieni PL, ale niestety nie było instrukcji i nie znalazłem też na necie. Czy ktoś mógłby poratować scanem lub linkiem? Czy oprócz kart ten dodatek wprowadza jakieś nowe zasady?
Z góry dzięki
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
PawelGd
Posty: 47
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:01
Has thanked: 38 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars LCG PL

Post autor: PawelGd »

Cześć, mam 2 pytania:
1) Nawigaror Wookie - 0162 - Reakcja: po tym jak ta jednostka przetrwa bitwę jako atakujący, możesz ponownie zaatakować ten sam cel podczas tej fazy. Czy atakuje tylko ta jednostka, czy wszystkie jednostki, które brały udział w tej bitwie i przeżyły? Czy ponownie walczymy o przewage? Czy celu bronią te same jednostki (jeśli przeżyły).

2) Walka o przewagę - czy do każdego ataku na cel w jednej turze przeprowadza się osobną walkę o przewagę, czy jedną i jej wynik obowiązuje w czasie ataku na każdy cel (w jednej turze)

Dzięki
ODPOWIEDZ