Gra na prezent

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
dydex
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2013, 20:38

Gra na prezent

Post autor: dydex »

Jako, że jest to mój pierwszy post na forum, na wstępie chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

Potrzebuję pomocy przy wyborze gry, a raczej przy wskazaniu kilku propozycji gier. Gra ma być prezentem dla kobiety, która z planszówek grała w Small World i tytuł ten bardzo jej się podoba (jest również w jej posiadaniu). Poza tą pozycją grywa głównie na PC w różne rpg, jednak jest wybredna nieco. Jej absolutnym numerem 1 jest HOMM 3, ale poza tym bardzo lubi Neverwinter Nights i TES. Mówię o tych preferencjach głównie pod kątem świata gry, bo Fallouta nie lubi i klimaty futurystyczno-apokaliptyczne do niej nie przemawiają.
Bardzo proszę o pomoc i wskazanie tytułów, które Waszym zdaniem mogą przypaść jej do gustu.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Gra na prezent

Post autor: rzaba »

a będziecie grać w tylko w 2 osoby? jeśli tak to rzuć okiem na Claustrophobie
krzychszp
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2012, 02:06

Re: Gra na prezent

Post autor: krzychszp »

dydex pisze: Jej absolutnym numerem 1 jest HOMM 3
Zatem planszówkowi hirołsi powinni być w sam raz :wink:
windziarz44
Posty: 828
Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 32 times
Been thanked: 88 times

Re: Gra na prezent

Post autor: windziarz44 »

heroes na planszy to jakieś totalnie nieporozumienie
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4091
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 299 times
Been thanked: 177 times

Re: Gra na prezent

Post autor: lacki2000 »

windziarz44 pisze:heroes na planszy to jakieś totalnie nieporozumienie
no ponoć takie chodzą słuchy, ja się mocno nie znam ale w temacie hierołsowym ponoć bardzo dobry jest ten czeski Mage Knight (Cziarownicky Ricezik) ale tak na max 1-2 graczy. No i nie jest tani.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Gra na prezent

Post autor: mig »

Imho Heroes na planszy dają radę. Runewars oczywiscie lepsi, ale póki co bardziej w hirolsowych klimatach nic nie wyszło.

Claustro jest świetna.

Jesli by iść w klimaty komputerowe/swiata opisanego w grach komputerowych to może Lords of Waterdeep (choć to nawalanka nie jest)?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
dydex
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2013, 20:38

Re: Gra na prezent

Post autor: dydex »

Dziękuję za odzew.
Gra będzie głównie dla dwóch osób, sporadycznie dla czterech.
Szukałem samodzielnie i wytypowałem również Mage Knighta i Runewars. Claustrophobia wygląda jednak bardzo ciekawie, więc może to będą dwie gry :)
Ogólnie nie jest żadnym warunkiem, żeby gra była skupiona na walce. Myślę, że bardziej istotny będzie jej klimat.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1385
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 192 times

Re: Gra na prezent

Post autor: Brylantino »

Mage Knight jest genialny, ale w 4 osoby nie radzę grać, bo uśniesz przy czekaniu na swój ruch :P
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Gra na prezent

Post autor: poooq »

Jeśli dziewczyna lubi Neverwinter to może coś z pakietu: systemu D&DASBG?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Gra na prezent

Post autor: Komimasa »

Jeśli HOMM3 to jej numer jeden to Heroes planszowy powinien dać radę. Ja osobiście byłem wielkim fanem Heroesów i stałem się fanem pozycji planszowej.
Mage Knight nie ma co porównywać do heroesów moim zdaniem. Tam mamy jednego bohatera, który idzie i rekrutuje kilka raptem jednostek a przez większą część gry chodzi sam lub z dwoma jednostkami góra. Zdobywa co prawda doświadczenie, ale co z tego z skoro karta może mu nie podejść? Np potrzebujesz ruchu by zaatakować wieżę, ale masz same karty do ataku i kicha panie. Albo potrzebujesz zielonych kryształów a masz kostki czerwoną i białą. Niby umiejętności bohaterów mogą dawać kryształy ale mało to "heroesowe" chyba się zgodzicie. Poza tym gra jest nudna. Atakujesz gdy masz mocne karty na ręce, więc wiadomo, że pokonasz nawet i smoka, w tym nie ma za grosz emocji. W ogóle jak przeciwnik walczy można sobie pocztę sprawdzić bo nie raz sporo duma zanim wybierze odpowiednią kombinację. Co więcej integracja jest bardzo słaba, praktycznie nie opłaca się atakować innych graczy a frustrujące jest też gdy zostaniemy zaatakowani a na ręce mamy same karty ruchu i np wpływu... Odradzam.

Co do Run to wypowiedziałem się o nich w temacie tutaj http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 43&t=24679
Jest to zdecydowanie bardzo dobra produkcja ale jako fan heroesów mi brakuje tam walki z potworami (są, ale jest ich mało), rozwoju bohatera (w runach bohater rozwija się po to by wykonywać testy polegające na ciągnięciu kart) no i oczywiście rozbudowy miasta. Poza tym armia prowadzi się sama, bohater wykonuje oddzielne misje. Nie wiem więc skąd napływają skojarzenia z heroesami.

Jeśli chodzi o planszówkowego heroesa to nie miejmy złudzeń wolny od wad nie jest.
Przede wszystkim magowie są mocniejsi jeśli wpadnie im szybko magia pierwotna plus lodowy pocisk. Nie powiem jednak, by magowie byli jakimiś koksami, często w moich rozgrywkach wygrywali wojownicy i wiele osób nie czuło dysproporcji sił. Drugą niezwykle istotną sprawą jest kwestia punktów potęgi, ale to rozwiązanie zostało wprowadzone by nie eliminować gracza z gry, bo co ma potem biedaczek siedzieć i tylko patrzeć? Jednak przy dwóch osobach ten problem znika, można wprowadzić homerule ataku na zamek i finito.
W heroesach na planszy podoba mi się klimat starych komputerowych heroesów, które buduje:
- Rozbudowa poziomów miasta i wzbogacania go o nowe budynki. Każdy budynek praktycznie jest przydatny, a nie możesz jednocześnie się przenieść na poziom wyżej i wybudować budynku, czyli znana z heroesów rozbudowa zamku.
- walka z potworami o tereny, kopalnie, artefakty.
- Rozwój bohatera, zdobywanie artefaktów
- pozyskiwanie armii, rekrutacja coraz silniejszych jednostek
- Nieustanna negatywna interakcja z drugim graczem (gdy mamy dwóch graczy plansza jest mniejsza i dochodzi do częstych starć [choć zależy też od graczy, czy chcą walczyć])
- Karty tygodni wprowadzające klimat i często niewąskie utrudnienia do rozgrywki.
- walka z innym graczem o kopalnie
Dodatkowym plusem będzie modularna plansza, która zwiększa regrywalność produktu.

Za pokonanie potwora dostajemy kartę skarbu lub punkty doświadczenia (Pedeczki). Warto wprowadzić uniwersalnego home rule, że za pokonanie zwykłych stworzeń (żółtych) w karcie skarbów jak wypadnie artefakt, to wtasowuje się go ponownie i wybiera nową kartę skarbu. Artefakty są potężne, świetnie urozmaicają grę (można je zabrać pokonanemu graczowi) ale jak wpadnie na sam początek, to potem ciężko kogoś takiego dogonić. W herosach artefaktu nie dostawało się za pokonanie byle kogo i tego się trzymajmy.
Przy awansowaniu na kolejny poziom wybieramy z umiejek siły lub magii dwie karty i z tych dwóch wybieramy jedną a druga idzie na discard. Niestety każda frakcja ma niemal identyczny zestaw kart, różnice są naprawdę nie wielkie. Sytuację ratują różne szkoły umiejętności naszych herosów, a warto by szkoła się zgadzała bo wtedy umiejka, którą bierzemy daje nam dodatkowy bonus. Np "zastraszenie" zabiera przeciwnikowi dwie kości a jeśli zasada się zgadza wybraną umiejętność. Przy walce z potworami na planszy mające dodatkowe umiejętności jak irytującą regenerację to ma ogromne znaczenie.
Jeśli chodzi o rozróżnienie między magiem a wojownikiem to postawiono na jednostki. Wojownik może mieć ich więcej i je bustuje (zwiększa inicjatywę, atak itd) a mag to raczej sam szkodzi i ewentualnie mocno leczy jednostki. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby jako wojownik ciągnąć też umiejki z talii magii. Niektóre postacie są do tego stworzone mając dwie szkoły siły i jedną magii na swej karcie postaci.

Minusem zaś może być walka. Jednostki elitarne po prostu mają kość elitarną. Walka opiera się na rzutach kośćmi. Generalnie im lepsza jednostka, tym większa szansa na trafienie. Są zdolności potworów jak wytrzymałość, precyzyjny atak, obrona czy przebicie, ale wiosny te cztery umiejki nie czynią. Brakuje pewnego zróżnicowania w potworach trochę. Dodatkowo frakcje też jakoś bardzo się nie różnią. Przydałoby się nie co inne zróżnicowanie.
To nie są komputerowi herosi, ale mają w sobie tego ducha. Jak się uprzeć i być oryginalnym to i samemu można w to grać, stawiając sobie za cel że "w tyle tygodni zdobędę zamek broniony przez dwa legendarne i jednego średniego potwora"
Drakkainen
Posty: 136
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:52

Re: Gra na prezent

Post autor: Drakkainen »

@dydex: Jesteś pewien, że nie umawiasz się z moją dziewczyną? :D Ostatnio robiłem podobny research i też mi przyszło wybierać pomiędzy Mage Knight, a Runewars. I jest tak, że jednego dnia skłaniam się ku MK, a drugiego szkoda mi RW :? Obie są w cenach takich, że ledwo na jedną wystarczy, chociaż tutaj przewagę ma RW. Wydaje mi się po opisach, że Mage Knight może faktycznie ją bardziej wkręcić, więc możliwe że skłonie się ku temu rozwiązaniu.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Gra na prezent

Post autor: FortArt »

dydex pisze:Gra ma być prezentem dla kobiety, która z planszówek grała w Small World i tytuł ten bardzo jej się podoba (jest również w jej posiadaniu).
W taki razie Evo lub Olympos.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
dydex
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2013, 20:38

Re: Gra na prezent

Post autor: dydex »

Na wstępie dziękuję bardzo za odpowiedzi :)
FortArt pisze:W taki razie Evo lub Olympos.
W przypadku Olympos widziałem, że jest to gra dla minimum trzech osób, choć można i we dwie zagrać. Nie zmienia to faktu, że obie pozycje wyglądają ciekawie.


Drakkainen pisze:@dydex: Jesteś pewien, że nie umawiasz się z moją dziewczyną? :D Ostatnio robiłem podobny research i też mi przyszło wybierać pomiędzy Mage Knight, a Runewars. I jest tak, że jednego dnia skłaniam się ku MK, a drugiego szkoda mi RW :? Obie są w cenach takich, że ledwo na jedną wystarczy, chociaż tutaj przewagę ma RW. Wydaje mi się po opisach, że Mage Knight może faktycznie ją bardziej wkręcić, więc możliwe że skłonie się ku temu rozwiązaniu.
W sumie... Może zapytam ją w końcu jak ma na imię ;)
Faktycznie, cenowo obie pozycje plasują się najwyżej i wolałbym, żeby zakup był jednak trafny.

A co myślicie o Relic: Tajemnica Sektora Antian? Wiem, że to Warhammer 40k, ale silny nacisk na rozwój bohatera może w tym wypadku będzie silniejszy niż świat gry.
ODPOWIEDZ