Strona 1 z 1

Kółko i krzyżyk

: 21 lis 2006, 14:39
autor: nimsarn
Witam
Dzisiaj na tapetę wziąłem klasykę - Kółko i Krzyżyk :wink:
Tuszę, że zasad nie trzeba nikomu wykładać, każdy zna zalety gry jak i jej wady (te przedewszystkim) :roll:

Ale rzecz o modyfikacjach.
Otóż mam taki pomysł - co powiecie na wprowadzenie do gry elementu inicjatywy?

Wyobrażam sobie to w ten sposób:
Przygotowania
- Każdy z graczy na początku w tajemnicy porządkuje sobie dowolnie ciąg liczb od 1 do 5;
Rozgrywka
I tura- gracze ujawniają zanotowane liczby, ten, którego pierwsza liczba jest wyższa stawia swój znak jako pierwszy, po nim posiadacz mniejszego wyniku. - W pierwszej turze, jeśli wyniki okażą się równe o kolejności znaczenia decyduje wielkość następnej liczby;
N. tury - pierwszy znaczy pole gracz, którego kolejna liczba jest wyższa, po nim znaczy posiadacz niższej liczby - jeśli liczby okażą się równe pierwszy znaczy gracz, który posiadał inicjatywę w poprzedniej turze.

Przykład:
Gracz A uporządkował swe liczby w następujący sposób: 5,1,2,4,3.
Gracz B natomiast uporządkował liczby w tej kolejności: 1,5,4,2,3.

Oznacza to, że gracz A będzie posiadał inicjatywę(będzie zaznaczał pola jako pierwszy) w 1,4 i 5 turze gry.
Natomiast gracz B zdobywa inicjatywę w 2 i 4 turze.


Co wy na to?

Miłej zabawy :D

: 21 lis 2006, 17:53
autor: Tomasz
O ile się nie mylę, to w przedstawionym przykładzie (gracz B ma inicjatywę w 2 i 3?) wygrywa gracz A, o ile postawi pierwszy krzyżyk w rogu planszy (skoro później będzie mógł postawić dwa, nie da się go zablokować). Rozrysowałem kilka przypadków, generalnie chyba lepiej rzucić kostką kto wygra, większe emocje...

: 21 lis 2006, 20:14
autor: ja_n
Tomasz pisze:Rozrysowałem kilka przypadków, generalnie chyba lepiej rzucić kostką kto wygra, większe emocje...
Hehe, pomyślałem dokładnie o tym samym.

: 21 lis 2006, 20:35
autor: bazik
nie chcialem psuc inicjatyw, ale tez nie widze roznicy miedzy tym wariantem a polowaniem na trolla

: 21 lis 2006, 22:02
autor: nimsarn
Tomasz napisał:
O ile się nie mylę, to w przedstawionym przykładzie (gracz B ma inicjatywę w 2 i 3?) wygrywa gracz A, o ile postawi pierwszy krzyżyk w rogu planszy (skoro później będzie mógł postawić dwa, nie da się go zablokować). Rozrysowałem kilka przypadków, generalnie chyba lepiej rzucić kostką, kto wygra, większe emocje...
Fakt moje niedopatrzenie gracz B ma inicjatywę w 2 i 3 turze :oops:

Co do reszty to wydaje mi się, że na jedną turę składa się ruch jednego gracza a później drugiego.

W związku z powyższym stawianie przez gracza A krzyżyka w rogu planszy mija się z celem, lepiej w pierwszej turze postawić go w środkowym polu, co daje znacznie więcej możliwości. :roll:

Tak ogólnie, sam pomysł nie eliminuje sytuacji patowej, prowokuje jednakże do czynienia większej ilości błędów :wink:

bazik mógłbyś przybliżyć coś na temat polowania na trolla - nigdy się z tym jeszcze nie spotkałem :?

Pozdrawiam

: 22 lis 2006, 22:10
autor: Tomasz
Źle zrozumiałem zasady. Przepraszam. Rzeczywiście to trochę zmienia grę. Ale w twoim przykładzie zawsze wygra kółko.

To jest za prosta gra żeby popełnianie błędów było dozwolone. Jeden błąd i przegrałeś. Zresztą czasami przegrywa się zanim postawi się pierwszy znak, więc po co grać?

Nie chcę psuć Ci inicjatywy, ale poprawianie tej gry uważam za bezsensowne...

: 11 gru 2006, 10:23
autor: owiec
gra troche traci sens, jezeli dozwolone bedzie stawianie 54321, bo kazdy bedzie tak robil...

zeby urozmaicic kolko i krzyzyk moznaby zagrac np. na hexach lub trojkatnych polach :)

: 06 sty 2007, 16:07
autor: kaimada
gra ma wielki sens gdy gra się na całej kartce i do wygrania 3eba mieć 5 znaków w lini. Wtedy nie potrzeba "inicjatywy" :)

Re: Kółko i krzyżyk

: 15 maja 2010, 22:34
autor: aniol1979
to ja podrzuce pomysl,jaki uskutecznialismy z kumplem w podstawowce na nudnych lekcjach :D
gralismy na planszach o wymiarach 5 na 5. z tym,ze bylo 5 plansz.i byla to wersja mozna powiedziec,trojwymiarowa.po prostu,trzeba sobie wyobrazic,ze plansze znajduja sie kolejno jedna nad druga.uklad 5 znakow mozna zatem ulozyc na jednej planszy w linii,ale takze na 5 kolejnych planszach tak,aby tworzyly linie w pionie(pamietajac,ze wyobrazamy sobie plansze jedna nad druga).
przyklad: stawiajac znaki na kazdej planszy w tej samej kratce,tworzymy linie.
przyklad 2: stawiajac znaki w tej samej linii na kazdej planszy,ale na kazdej w kolejnej kratce(w 1,2 3...) tworzymy linie.

nie wiem,czy jest to wystarczajaco zrozumiale,ale w kazdym razie dziala 8) na pewno jest bardziej grywalne niz wersja podstawowa :lol: pozdr

Re: Kółko i krzyżyk

: 06 paź 2010, 22:00
autor: Fiszu
Wersja 3D ma już jakiś sens i dało się pograć czasem, my graliśmy 3x3x3. Prostsze niż 5x5x5 i mniej miejsca na kartce zajmuje:-)