Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 20 mar 2013, 10:06
- Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Hej
Wiem, że jest już sporo takich tematów, ale w żadnym nie znalazłem do końca takich kryteriów.
Szukam gry dwuosobowej, raczej niezbyt ciężkiej, która byłaby typowym pojedynkiem pomiędzy dwoma graczami - z masą negatywnej interakcji, możliwością pokombinowania, ale dopuszczam też losowość.
Może być zarówno karciana, jak i planszowa - najlepiej do 100zł. Klimat praktycznie każdy - zarówno fantasy, sci-fi jak i bardziej "neutralny" będzie ok. Coś wam przychodzi do głowy? Z góry dzięki!
Wiem, że jest już sporo takich tematów, ale w żadnym nie znalazłem do końca takich kryteriów.
Szukam gry dwuosobowej, raczej niezbyt ciężkiej, która byłaby typowym pojedynkiem pomiędzy dwoma graczami - z masą negatywnej interakcji, możliwością pokombinowania, ale dopuszczam też losowość.
Może być zarówno karciana, jak i planszowa - najlepiej do 100zł. Klimat praktycznie każdy - zarówno fantasy, sci-fi jak i bardziej "neutralny" będzie ok. Coś wam przychodzi do głowy? Z góry dzięki!
Board games are made for FUN, don't you think?
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 177 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
hmm sporo gier abstrakcyjnych dwuosobowych pewnie się łapie. Bitewniaki pewine też. A jak mniej abstrakcyjne to Antike Duellum (choć ja tej gry nie lubię zbytnio ale niektórym ten wyścig pionków po kółku się podoba) albo A Few Acres of Snow - to akurat polecam choć ta gra mnie przerasta (niesymetryczny deck building). Z karcianek to może Teomachia, też deck building ale z licytacją.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2013, 00:13 przez lacki2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Zimna Wojna 1949 – 1989 (Twilight Struggle). Dla dwóch graczy ideał - ale mówią że raczej ciężka.
- prz22
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Albo poczekać na Tezeusza;)
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Summoner Wars? Dungeon Command? Zimna Wojna (Twilight Struggle)?
- Wassago
- Posty: 918
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Odp: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Konwój, Zombiaki.
Wysłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Netrunner. Czysta negatywna interakcja. Karcianka, niby LCG, ale podstawka wystarczy. Jedna strona jest korporacją, a druga hakerem wdzierającym się na jej serwery. Setting cyberpunkowy, ale nienatrętny. Jest blef, są emocje, pułapki, wyścig zbrojeń... Można bawić się w deckbuilding, ale talie podstawowe też są grywalne, więc nie ma obowiązku. Jest wersja pl do dostania lekko powyżej 100. Gorąco polecam.
- charlie
- Posty: 1001
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 54 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Z krótszych, z reguły koło 30 min gry, ale pokombinować trzeba jak najbardziej:
Roma, Drako, Basilica, Rekiny Biznesu, Gloom
Roma, Drako, Basilica, Rekiny Biznesu, Gloom
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 20 mar 2013, 10:06
- Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Hmm, trochę poczytałem o wspomnianych wyżej tytułach i najbardziej wpadły mi w oko: Summoner Wars, Neuroshima Hex i Drako. Która z nich najfajniejsza?
Mam też parę dodatkowych pytań:
Summoner Wars - czy można to gdzieś kupić po polsku? Który z zestawów podstawowych lepszy na początek? Jak wygląda sprawa rozwoju tej gry, czy można/trzeba kupić jakieś dodatki? Fajnie byłoby móc ją rozwijać, ale nie chciałbym żeby była to konieczność...
Neuroshima Hex - przeczytałem gdzieś, że jest tu spora losowość. Czy to prawda? Losowość dopuszczam, ale nie chciałbym żeby panowała nad moimi poczynaniami. Wolę jednak sam nieco się wysilić...
Drako - wydaje się być z nich wszystkich najprostsza. Czy to prawda? Jak wygląda kwestia balansu, bo przeczytałem różne opinie..?
Mam też parę dodatkowych pytań:
Summoner Wars - czy można to gdzieś kupić po polsku? Który z zestawów podstawowych lepszy na początek? Jak wygląda sprawa rozwoju tej gry, czy można/trzeba kupić jakieś dodatki? Fajnie byłoby móc ją rozwijać, ale nie chciałbym żeby była to konieczność...
Neuroshima Hex - przeczytałem gdzieś, że jest tu spora losowość. Czy to prawda? Losowość dopuszczam, ale nie chciałbym żeby panowała nad moimi poczynaniami. Wolę jednak sam nieco się wysilić...
Drako - wydaje się być z nich wszystkich najprostsza. Czy to prawda? Jak wygląda kwestia balansu, bo przeczytałem różne opinie..?
Board games are made for FUN, don't you think?
- charlie
- Posty: 1001
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 54 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Drako istotnie jest najlżejsza, ale fun i tak jest duży. Strony bardzo wyważone.piogal pisze:Hmm, trochę poczytałem o wspomnianych wyżej tytułach i najbardziej wpadły mi w oko: Summoner Wars, Neuroshima Hex i Drako. Która z nich najfajniejsza?
Mam też parę dodatkowych pytań:
Summoner Wars - czy można to gdzieś kupić po polsku? Który z zestawów podstawowych lepszy na początek? Jak wygląda sprawa rozwoju tej gry, czy można/trzeba kupić jakieś dodatki? Fajnie byłoby móc ją rozwijać, ale nie chciałbym żeby była to konieczność...
Neuroshima Hex - przeczytałem gdzieś, że jest tu spora losowość. Czy to prawda? Losowość dopuszczam, ale nie chciałbym żeby panowała nad moimi poczynaniami. Wolę jednak sam nieco się wysilić...
Drako - wydaje się być z nich wszystkich najprostsza. Czy to prawda? Jak wygląda kwestia balansu, bo przeczytałem różne opinie..?
Summoner Wars ma być wkrótce (nie wiem kiedy dokładnie) wydany w Polsce przez wydawnictwo Cube. Z tego co wiem, podstawka starcza na bardzo długo.
Neuroshimy nie lubię i dawno nie grałem, więc nie chcę mylić.
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
W Neuroshimie dostajesz losowo 3 żetony, odrzucasz jeden, pozostałe dwa możesz zagrać, odrzucić lub sobie zostawić. Da się spokojnie opanować losowość, a krótki czas rozgrywki pozwala szybko się odegrać. Generalnie do tych wymagań najbardziej mi pasuje:
- dostaniesz nówkę za 80zł
- gra to starcie armii, składa się w zasadzie tylko z negatywnej interakcji
- nie sugeruj się tym, że jest dla 2-4 graczy, najbardziej grywalny wariant jest na 2 i koniec kropka
- spora regrywalność - 4 armie w podstawce plus za 35zł masa dodatkowych armii (teraz już chyba w sumie jest ich 12)
- angażuje strategicznie niewątpliwie
- dostaniesz nówkę za 80zł
- gra to starcie armii, składa się w zasadzie tylko z negatywnej interakcji
- nie sugeruj się tym, że jest dla 2-4 graczy, najbardziej grywalny wariant jest na 2 i koniec kropka
- spora regrywalność - 4 armie w podstawce plus za 35zł masa dodatkowych armii (teraz już chyba w sumie jest ich 12)
- angażuje strategicznie niewątpliwie
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
2 de Mayo
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Summoner Wars - zerknij na cubecp.home.pl, bawiłem się na Polconie i jest OK, ale chyba trzeba zainwestować w dodatki żeby gra się nie znudziła
Ja bym polecał jednak Twilight Struggle (Zimna Wojna)-każdy ruch to szkodzenie drugiej stronie, duża regrywalność poprzez mechanizm kart, a kombinować trzeba zawsze żeby pozbyć się z ręki szkodliwych kart przeciwnika. Instrukcja może sprawiać wrażenie ciężkiej, ale nie tak naprawdę skomplikowana, tylko odstrasza "paragrafowym" sposobem napisania.
Ja bym polecał jednak Twilight Struggle (Zimna Wojna)-każdy ruch to szkodzenie drugiej stronie, duża regrywalność poprzez mechanizm kart, a kombinować trzeba zawsze żeby pozbyć się z ręki szkodliwych kart przeciwnika. Instrukcja może sprawiać wrażenie ciężkiej, ale nie tak naprawdę skomplikowana, tylko odstrasza "paragrafowym" sposobem napisania.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Summoner Wars to kupa frajdy, również Neuroshima Hex. Te gry łączy to, że do obu wydają dodatkowe armie, więc mając ich wiele do dyspozycji, nie jesteś w stanie się nudzić. Na ten moment to moje ulubione konfrontacyjne dwuosobówki. Fakt, w każdej jest losowość, ale raczej lepszy gracz wygra.
Sprzedam nic
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Zasady są proste, losowość znaczna (dociąg kart).piogal pisze:Drako - wydaje się być z nich wszystkich najprostsza. Czy to prawda? Jak wygląda kwestia balansu, bo przeczytałem różne opinie..?
Balans? Połowa grający twierdzi, że zawsze wygrywa smok. Druga na odwrót
Ja jestem z tej pierwszej połowy...
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Zdecydowanie nie jest tak, żeby los grał w nhex znaczącą rolę.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
W Hexie o wysilanie martwic sie nie musisz. Lepszy zazwyczaj wygrywa. Jesli nie to serie trzech szybkich meczykow wylni zasluzonego zwyciezce. Jest oczywiscie element losowy, ale ci ktorzy marudza na zla losowosc tej gry, to najczesciej ci ktorzy nie umieja grac Posterunkiem poprostu, a potem bluzgaja Ta gra to kopalnia. Jest duzo glebsza taktycznie niz sie wydaje na poczatku i dlugo mozna odkopywac jej potencjal i uczyc sie lepiej roznych armii. Do tego jest swietnie rozwijana i w tani sposob mozesz urozmaicac gre nowymi armiami.piogal pisze: Neuroshima Hex - przeczytałem gdzieś, że jest tu spora losowość. Czy to prawda? Losowość dopuszczam, ale nie chciałbym żeby panowała nad moimi poczynaniami. Wolę jednak sam nieco się wysilić...
Drako - wydaje się być z nich wszystkich najprostsza. Czy to prawda? Jak wygląda kwestia balansu, bo przeczytałem różne opinie..?
Drako dla mnie broni sie tylko ew. jako filler, przerywnik miedzy innymi grami czy rozgrzewka. Nie jest gra nad ktora mozna siedziec tyle co przy Hexie i nie ma tej glebi strategicznej. Jest "ok", jest przyjemny - ale tylko tyle. Nie ma co z Hexem porownywac imho
Obie gry maja bardzo proste zasady, wiec nie musisz sie tym przejmowac. Drako mozesz szybciej wytlumaczysz dziecku, a temat jest bardziej uniwersalny, ale w innych przypadkach przegrywa ten pojedynek.
Joliet Jake na BGG
- tomuch
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 176 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Innowacje - na 2 osoby działa świetnie, non-stop pojedynek, właściwie to wyłącznie negatywna interakcja...
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Potwierdzam powyższe wypowiedzi: dla mnie NS Hex to gra na kilkadziesiąt-kilkaset rozgrywek (a potem masz dodatki), Drako na kilka-kilkanaście. Summoner Wars nie znam, może poznam po premierze wersji pl.
Możesz też rozważyć podstawkę Netrunnera lub Star Wars.
Możesz też rozważyć podstawkę Netrunnera lub Star Wars.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Może któraś LCG? Inwazja, Netrunner, Star Wars?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 20 mar 2013, 10:06
- Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Dzięki wszystkim za sugestie
Przeczytałem jeszcze sporo recenzji w internecie i chyba najlepsze zbiera jednak Summoner Wars i na tę grę się ostatecznie zdecyduje. Miejmy nadzieję, że się nie zawiodę..
Przeczytałem jeszcze sporo recenzji w internecie i chyba najlepsze zbiera jednak Summoner Wars i na tę grę się ostatecznie zdecyduje. Miejmy nadzieję, że się nie zawiodę..
Board games are made for FUN, don't you think?
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Nightfall jest bardzo dobra opcja jesli chodzi o negatywna interakcje miedzy graczami. Niektorzy uwazaja, ze slabo sie sprawdza na 2 graczy, ale jak dla mnie to jest bardzo dobra nawet dla 2 osob.
Re: Gra "pojedynkowa" dla dwóch z negatywną interakcją?
Zdecydowanie Neuroshima Hex. Trzeba się nagłówkować trochę, a i tej jakże ważnej negatywnej interakcji jest wiele (bez żartów, ta gra opiera się na robieniu jak największych strat u wroga )
Co do Konwoju, jest to gra w którą po prostu trzeba lubić grać, a więc niełatwo jest znaleźć rywala.
Co do Konwoju, jest to gra w którą po prostu trzeba lubić grać, a więc niełatwo jest znaleźć rywala.