Strona 1 z 4
Machi Koro / Metropolia (Masao Suganuma)
: 17 gru 2013, 17:20
autor: Vester
No proszę. Foxgames wydadzą po polsku
Machi Koro, jedną z bardziej "modnych" gier tego Essen.
Szacunek za rękę na pulsie.
http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1
Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
Re: Machi Koro
: 17 gru 2013, 17:26
autor: TTR_1983
napisali przecież, że pudełko będzie od razu zawierało dodatek
Re: Machi Koro
: 17 gru 2013, 17:26
autor: konev
Vester pisze:
Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
Jakbyś rozwinął informacje na FB: Uwaga!!! W pudełku polskiej edycji gry znajdziecie dodatek Machi Koro Plus składający się z 68 kart!
Re: Machi Koro
: 17 gru 2013, 17:54
autor: Vester
Ups, no to plama. Ale bardziej czuję zadowolenie, niż wstyd, zatem dzięki!
Re: Machi Koro
: 18 gru 2013, 09:15
autor: sipio
Bardzo trafny wybór. Ciekawy, trudno dostępny tytuł i to jeszcze z dodatkiem. Byle więcej takich.
Dawno nie czułem takiego zadowolenie z informacji o jakiejś polskiej edycji.
Re: Machi Koro
: 18 gru 2013, 11:09
autor: Furan
Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.
Re: Machi Koro
: 18 gru 2013, 12:16
autor: eyrmin
Rochwald pisze:Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.
Profil Foxgames na FB pisze:Polska edycja zawierać będzie efektowne ilustracje z japońskiej wersji oraz polski tytuł, nad którym aktualnie pracujemy.
Re: Machi Koro (Metropolia)
: 27 mar 2014, 12:16
autor: Banan2
Odświeżę temat. Metropolia czyli Machi Koro z dodatkiem już za kilka dni w sklepach.
Tutaj jest instrukcja. Sugerowana cena to 64,99 PLN, czyli przy dobrych wiatrach będzie do kupienia za 45-50 PLN.
Pozdrawiam
Re: Machi Koro
: 27 mar 2014, 12:55
autor: janekb
Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.
Re: Machi Koro
: 27 mar 2014, 14:41
autor: Leser
janekb pisze:Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.
Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
Re: Machi Koro
: 28 mar 2014, 11:14
autor: janekb
Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?
Re: Machi Koro
: 28 mar 2014, 14:49
autor: Leser
janekb pisze:Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?
To, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadników.
Re: Machi Koro
: 28 mar 2014, 15:25
autor: janekb
Leser pisze:o, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadni
Niestety chyba nie będzie tak fajnie. Zerknąłem na recenzje Vasela i się rozczarowałem. Co prawda widziałem tylko podstawowe budynki, ale dają one w większości kasę, która jest potrzeban do budowy kolejnych budynków, które dają kasę, żeby móc zbudować kolejne budynki, które dadzą co?
nadal dla mnie Catan, tylko zamiast kilku różnych surowców jeden. Tam było jeszcze o tyle fajnie, że można było zbudować dodatkowe budynki, które dawały większe bonusy niż tylko surowce. Nie widziałem natomiast budynków z dodatku, może one coś zmienią.
Re: Machi Koro
: 11 kwie 2014, 08:51
autor: flowerus
Czy ktoś już grał? Recenzje na Dice Tower są raczej pozytywne, ale gra wydaje się być bardzo prosta i losowa.
Czy jest radość z grania? Warto kupić?
Re: Machi Koro
: 12 kwie 2014, 12:43
autor: rastula
W instrukcji coś jest pomieszane:
jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...
napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
Re: Machi Koro
: 12 kwie 2014, 12:47
autor: KubaP
rastula pisze:W instrukcji coś jest pomieszane:
jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...
napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
Tak, chodzi o pole - spójrz na koszt kart (na 4 kartach "Pole" nie ma kosztu, bo są to karty startowe).
Re: Machi Koro
: 12 kwie 2014, 13:01
autor: rastula
dzięki - jeszcze nie grałem - więc na "logikę" nie rozbierałem , tylko na obrazki - na szczęście rewersy ( żółte - startowe) się zgadzają...
Re: Machi Koro
: 12 kwie 2014, 13:06
autor: tomb
Na stronie Rebela jest tekst:
Uwaga! W drukowanej instrukcji znajduje się błąd! Rozpoczynając grę posiadamy dwie wybudowane karty. I tam, zamiast karty FARMA używamy karty POLE.
Re: Machi Koro
: 12 kwie 2014, 13:58
autor: Jarek B.
Rozpoczynamy z Polem.
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf
Re: Machi Koro
: 14 kwie 2014, 08:37
autor: xel4
Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?
Re: Machi Koro
: 14 kwie 2014, 10:00
autor: rastula
xel4 pisze:Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?
sumujesz wynik, nie możesz wybiórczo zastosować wyników ( ale nie ma obowiązku rzucania dwoma kościami, wybór należy do gracza (pod warunkiem oczywiście że ma wybudowany odpowiedni budynek specjalny).
Re: Machi Koro
: 14 kwie 2014, 10:50
autor: xel4
Dziękuje:)
Re: Machi Koro
: 15 kwie 2014, 11:20
autor: Leser
W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
Re: Machi Koro
: 15 kwie 2014, 11:46
autor: Banan2
Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
A jakie wrażenia?
Pozdrawiam
Re: Machi Koro
: 15 kwie 2014, 12:15
autor: rastula
Banan2 pisze:Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
A jakie wrażenia?
Pozdrawiam
niepytany odpowiem
...
Na razie żeby się zapoznać ogólnie z mechaniką graliśmy tylko w podstawową wersję ( wszystkie karty podstawki dostępne równocześnie). W takiej wersji gra rzeczywiście jest dość prosta i polega na zbudowaniu silniczka złożonego z kart niebieskich i zielonych przy jednoczesnym niwelowaniu strat / liczeniu na zysk z kart czerwonych i fioletowych. Z jednej strony jest chęć dominacji w jednym "silniku" ( np. farmy + fabryka sera) ale z drugiej strony wtedy punktujemy wyłącznie przy jednym wyniku rzutu. Rozsądnym jest więc budowa w miarę równoważnego miasta. Do tego decyzja o kolejności budowy budynków głównych. Graliśmy we trzech - mim że zbudowałem 3 budynki specjalne to przeciwnicy wspólnymi siłami ograbili mnie z kasy i nie dopuścili do zwycięstwa ( ale emocje były)...
W niefamilijnych rozgrywkach na pewno warto zastosować wariant z 10 rodzajami odsłoniętych kart - wtedy budowa efektywnej maszynki do robienia pieniędzy staje się większym wyzwaniem - nie wiemy jakie karty dojdą w późniejszym okresie.
Zapewne dla wielu euro graczy będzie tu za dużo losowości i w sumie za mało wyborów ( nie ma wielkiej różnicy czy postawimy na las + fabryka mebli czy na farmę + fabrykę sera) - ale dodatek i nowe zasady naprawdę dodają grze rumieńców i sprawiają że jest ona miłym deserem bądź zakąską do dania głównego - a w sumie zmieści się w kieszeni ....