Strona 1 z 4

Machi Koro / Metropolia (Masao Suganuma)

: 17 gru 2013, 17:20
autor: Vester
No proszę. Foxgames wydadzą po polsku Machi Koro, jedną z bardziej "modnych" gier tego Essen.
Szacunek za rękę na pulsie.

http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1

Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...

Re: Machi Koro

: 17 gru 2013, 17:26
autor: TTR_1983
Vester pisze:No proszę. Foxgames wydadzą po polsku Machi Koro, jedną z bardziej "modnych" gier tego Essen.
Szacunek za rękę na pulsie.

http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1

Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
napisali przecież, że pudełko będzie od razu zawierało dodatek ;)

Re: Machi Koro

: 17 gru 2013, 17:26
autor: konev
Vester pisze: Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
Jakbyś rozwinął informacje na FB: Uwaga!!! W pudełku polskiej edycji gry znajdziecie dodatek Machi Koro Plus składający się z 68 kart! ;)

Re: Machi Koro

: 17 gru 2013, 17:54
autor: Vester
Ups, no to plama. Ale bardziej czuję zadowolenie, niż wstyd, zatem dzięki! :D

Re: Machi Koro

: 18 gru 2013, 09:15
autor: sipio
Bardzo trafny wybór. Ciekawy, trudno dostępny tytuł i to jeszcze z dodatkiem. Byle więcej takich.
Dawno nie czułem takiego zadowolenie z informacji o jakiejś polskiej edycji.

Re: Machi Koro

: 18 gru 2013, 11:09
autor: Furan
Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.

Re: Machi Koro

: 18 gru 2013, 12:16
autor: eyrmin
Rochwald pisze:Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.
Profil Foxgames na FB pisze:Polska edycja zawierać będzie efektowne ilustracje z japońskiej wersji oraz polski tytuł, nad którym aktualnie pracujemy.

Re: Machi Koro (Metropolia)

: 27 mar 2014, 12:16
autor: Banan2
Odświeżę temat. Metropolia czyli Machi Koro z dodatkiem już za kilka dni w sklepach. Tutaj jest instrukcja. Sugerowana cena to 64,99 PLN, czyli przy dobrych wiatrach będzie do kupienia za 45-50 PLN.
Pozdrawiam

Re: Machi Koro

: 27 mar 2014, 12:55
autor: janekb
Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.

Re: Machi Koro

: 27 mar 2014, 14:41
autor: Leser
janekb pisze:Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.
Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.

Re: Machi Koro

: 28 mar 2014, 11:14
autor: janekb
Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?

Re: Machi Koro

: 28 mar 2014, 14:49
autor: Leser
janekb pisze:
Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?
To, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadników.

Re: Machi Koro

: 28 mar 2014, 15:25
autor: janekb
Leser pisze:o, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadni
Niestety chyba nie będzie tak fajnie. Zerknąłem na recenzje Vasela i się rozczarowałem. Co prawda widziałem tylko podstawowe budynki, ale dają one w większości kasę, która jest potrzeban do budowy kolejnych budynków, które dają kasę, żeby móc zbudować kolejne budynki, które dadzą co? ;-) nadal dla mnie Catan, tylko zamiast kilku różnych surowców jeden. Tam było jeszcze o tyle fajnie, że można było zbudować dodatkowe budynki, które dawały większe bonusy niż tylko surowce. Nie widziałem natomiast budynków z dodatku, może one coś zmienią.

Re: Machi Koro

: 11 kwie 2014, 08:51
autor: flowerus
Czy ktoś już grał? Recenzje na Dice Tower są raczej pozytywne, ale gra wydaje się być bardzo prosta i losowa.
Czy jest radość z grania? Warto kupić?

Re: Machi Koro

: 12 kwie 2014, 12:43
autor: rastula
W instrukcji coś jest pomieszane:


jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...

napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)

Re: Machi Koro

: 12 kwie 2014, 12:47
autor: KubaP
rastula pisze:W instrukcji coś jest pomieszane:


jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...

napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
Tak, chodzi o pole - spójrz na koszt kart (na 4 kartach "Pole" nie ma kosztu, bo są to karty startowe).

Re: Machi Koro

: 12 kwie 2014, 13:01
autor: rastula
dzięki - jeszcze nie grałem - więc na "logikę" nie rozbierałem , tylko na obrazki - na szczęście rewersy ( żółte - startowe) się zgadzają...

Re: Machi Koro

: 12 kwie 2014, 13:06
autor: tomb
Na stronie Rebela jest tekst:
Uwaga! W drukowanej instrukcji znajduje się błąd! Rozpoczynając grę posiadamy dwie wybudowane karty. I tam, zamiast karty FARMA używamy karty POLE.

Re: Machi Koro

: 12 kwie 2014, 13:58
autor: Jarek B.
Rozpoczynamy z Polem.
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf

Re: Machi Koro

: 14 kwie 2014, 08:37
autor: xel4
Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?

Re: Machi Koro

: 14 kwie 2014, 10:00
autor: rastula
xel4 pisze:Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?


sumujesz wynik, nie możesz wybiórczo zastosować wyników ( ale nie ma obowiązku rzucania dwoma kościami, wybór należy do gracza (pod warunkiem oczywiście że ma wybudowany odpowiedni budynek specjalny).

Re: Machi Koro

: 14 kwie 2014, 10:50
autor: xel4
Dziękuje:)

Re: Machi Koro

: 15 kwie 2014, 11:20
autor: Leser
Jarek B. pisze:Rozpoczynamy z Polem.
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf
W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.

Re: Machi Koro

: 15 kwie 2014, 11:46
autor: Banan2
Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
A jakie wrażenia?
Pozdrawiam

Re: Machi Koro

: 15 kwie 2014, 12:15
autor: rastula
Banan2 pisze:
Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
A jakie wrażenia?
Pozdrawiam

niepytany odpowiem ;)...


Na razie żeby się zapoznać ogólnie z mechaniką graliśmy tylko w podstawową wersję ( wszystkie karty podstawki dostępne równocześnie). W takiej wersji gra rzeczywiście jest dość prosta i polega na zbudowaniu silniczka złożonego z kart niebieskich i zielonych przy jednoczesnym niwelowaniu strat / liczeniu na zysk z kart czerwonych i fioletowych. Z jednej strony jest chęć dominacji w jednym "silniku" ( np. farmy + fabryka sera) ale z drugiej strony wtedy punktujemy wyłącznie przy jednym wyniku rzutu. Rozsądnym jest więc budowa w miarę równoważnego miasta. Do tego decyzja o kolejności budowy budynków głównych. Graliśmy we trzech - mim że zbudowałem 3 budynki specjalne to przeciwnicy wspólnymi siłami ograbili mnie z kasy i nie dopuścili do zwycięstwa ( ale emocje były)...

W niefamilijnych rozgrywkach na pewno warto zastosować wariant z 10 rodzajami odsłoniętych kart - wtedy budowa efektywnej maszynki do robienia pieniędzy staje się większym wyzwaniem - nie wiemy jakie karty dojdą w późniejszym okresie.

Zapewne dla wielu euro graczy będzie tu za dużo losowości i w sumie za mało wyborów ( nie ma wielkiej różnicy czy postawimy na las + fabryka mebli czy na farmę + fabrykę sera) - ale dodatek i nowe zasady naprawdę dodają grze rumieńców i sprawiają że jest ona miłym deserem bądź zakąską do dania głównego - a w sumie zmieści się w kieszeni ....