Po tym jak wyglądają karty widać, że niestety nie jest to gra powiązana mechanicznie z Horus Heresy / Dark Millenium. W to drugie grałem i było świetne przemyślaną mechaniką z kartami które miały zastosowanie w 3 aspektach (coś ala Nowa Era).
Każda karta mogła służyć jako
- jednostka lub asset wystawiane na pole bitwy
- specjalna akcja wykorzystywana podczas swojej tury jako np. jako akcja lub taktyka modyfikująca wynik walki czy inne wydarzenie które po prostu wchodziło do gry.
- wynik rzutu kostką k6 bo na każdej widniała kosteczka z ilością oczek od 1-6 - w wielu miejscach w grze wykorzystywane były testy np. jednostka dostawała konkretny bonus po aktywacji swojej zdolności na 3+. Aby sprawdzić czy to się stało ciągnęliśmy kartę z góry talii i sprawdzaliśmy jaki wynik ma na kostce. +/- ewentualnie modyfikatory
Złożenie talii było fajnym zadaniem wymagającym balansu współpracujących ze sobą jednostek, zapewnienia wsparcia assetów (np. to były budowane fortyfikacje) a odpowiednią średnią rzutów w talii. Często słabsze jednostki zapewniały dobre rzuty przez co cała talia była dość pewna, podczas gdy te silniejsze miały często słaby rzut. No i w całej grze chodziło o zdobycie 2 z 3 planet kontrolując ją większą ilością jednostek "z flagą" (tylko te mogły kontrolować teren) niż przeciwnik a jednocześnie co najmniej taką jak wartość przypisana do planety (zazwyczaj 3-5-7)
Do tego dochodziły 4 frakcje ikoniczne dla gry
- Space Marines (pewne zdolności, wysokie statystyki, bardzo mocne strzelanie, odporne jednostki, relatywnie przewidywalna armia - pewna)
- Eldarzy (manipulacja szczęściem, modyfikacja rzutów swoich, jak i przeciwnika, jednostki w przeważającej mierze bardzo szybkie i mobilne)
- Chaos (generalnie takie sobie jednostki połączone z przemocarnymi herosami, armia zawierająca wiele nieprzewidywalnych efektów niekoniecznie związanych z rzutami a często po prostu naginającymi zasady)
- Orkowie (losowe efekty na jednostkach, pełny przekrój rzutów, armia mało pewna za to z potencjałem do wyczynów niesamowitych, silna szczególnie w walce na bliższy dystans)
Tutaj widać, że póki co będą Space Marines, Orkowie, Tau. Szkoda byłoby jakby nie pojawiły się dwie pozostałe nacje ale myślę, że Chaos dadzą jednak do podstawki a Eldarów mogą walnąć w pierwszym dużym dodatku razem z Necronami.
Jestem zainteresowany.