![Obrazek](http://cf.geekdo-images.com/images/pic1446815_t.jpg)
Fabularnie rozbudowujesz miasta w średniowiecznych Włoszech. Mechanicznie: zdobywasz kostki o róznej wartości (surowce?), za kostki kupujesz budynki w określonych miastach. Cena budynku określona jest w liczbie kostek, natomiast to jakich możesz użyć zależy od miasta w którym budujesz (generalnie: im "lepsze" miasto, tym masz bardziej ograniczony wybór i musisz używać tylko "lepszych"/droższych kostek). Budując dostajesz dodatkowo "figurkę" danego budynku (ich liczba jest ograniczona, więc nie starczy dla wszystkich budujących - dają one dodatkowe PZ). Obok akcji brania kostek (ciekawy mechanizm: kostki leżą na obrotowym "rondlu", który obracając się zmienia cenę kostek. W swojej akcji można kupić - czasem wziąć za darmo - kostki z jednej sekcji rondla) i budowy budynków jest jeszcze akcja punktowania - kluczowa dla gry. Wybiera się mianowicie rodzaj punktowania (punktowanie miasta lub określonego budynku) a następnie stosując odpowiednie "mnożniki" (każde miasto daje inną kombinację PZ i/lub złota) wylicza ile zgarnia się ich w danym punktowaniu. Każde miasto może być zapunktowane tylko raz w ciągu gry a dany budynek wielokrotnie (ale tylko raz przez danego gracza). Poza tym dostaje się na koniec gry PZ za realizację kart celów - losowanych przed każdą grą.
Taka konstrukcja daje całą paletę możliwości i podejmowania decyzji - czy miasta punktować jak najszybciej za małe korzyści blokując możliwość punktowania przez innych graczy, czy moze zaryzykować i zrobić "duże" punktowanie (a każde miasto ma limit budynków od którego może być punktowane). Podobnie jest z budynkami - gdzie je budować, kiedy skoncentrować się na zdobywaniu PZ a odpuścić sobie zbieranie kostek, złota i budowę budynków. A przy uwzględnieniu kart celów dróg do zwycięstwa robi się naprawdę dużo.
Wydanie jest bardzo dobre - mnóstwo dobrej tektury i sporo drewna
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Słowem - warto
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)