Strona 1 z 1

[Taktyka i Strategia] Kraśnik 1914.

: 10 sty 2007, 21:51
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Mój nowy pomysł, starcia na szczeblu batalionu.
Dyskusja i wszelkie informacje o grze tutaj:

http://www.taktykaistrategia.pl/forum/v ... m.php?f=31

Serdecznie zapraszam do zgłaszania wszelkich uwag no i do zainteresowania się grą - ma to być w założeniu nowum na polskim rynku jeśli chodzi o ujęcie pewnych tematów (inicjatywa, mechanika ruchu, ujęcie artylerii).

: 10 lut 2007, 15:22
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Prawzór gry pokażę podczas II Przemyskich Manewrów Strategów (23-25 marca 2007 r., Przemyśl).
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych.

Będzie mapa, żetony mego wykonawstwa (czyli skromne) i możliwośc sprawdzenia w praktyce Orka i moich pomysłów.

Jak się uda grę ma wydać Wydawnictwo Taktyka i Strategia Wojtka Zalewskiego.

: 10 lut 2007, 20:33
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Obrazek

Pierwowzór mapy, pewnie wiele się nie zmieni.

: 11 lut 2007, 16:24
autor: Wojpajek
Mapa mi się nie podoba. Brak w niej jakiegokolwiek klimatu- to co do jej stylu.
CO do wykonania: Te wielkie numerki heksów za bardzo biją po oczach. Są nawet większe od podpisów miejscowości. Krawędzie heksów są za jasne- giną one zupełnie w lasach :)
Acha i jak by potrzebna była jakaś pomoc w robeiniu mapy to ja mogę się zgłosić :)

: 11 lut 2007, 20:10
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Wojpajku jeśli chodzi o ostrość to akurat to jest wersja dająca się strawić przez fora, stąd mało ostra.
Jesli chodzi o klimat, to o gustach się nie dyskutuje. :wink: Powiedz proszę, co bys zmienił :?: :?: :?:

Poza tym wydawca pewnie sobie ją przerobi wg własnego widzimisię, więc na razie nie ma o co kopii kruszyć. Ważniejsza w tym momencie treść.

: 12 lut 2007, 11:17
autor: Wojpajek
Merytorycznie co do treści mapy to się na tym terenie nie znam więc sie nie wypowiadam.
- Numery heksów za duże
- Podpisy miejscowości za male
- Las raczej brzydki- przynajmniej narazie jeśli chodzi o kolorki
- bagna brzydkie
- miejscowości można by oznaczać jakoś ciekawiej a nie zwykłymi prostokątami
- te odcienie fioltetowych dróg też raczej nie dają rady- osobiście bym wolał inny kolor na drogi a nie fiolet i lawendę. - sama droga jest prostą nitką- to może się komuś podobać lub nie. Dla mnie prosta nitka jest fajna w II WŚ , ale IWŚ mogła by mieć bardziej wyszukaną drogę.
- połączenie czerwonego koloru (miasta?) z fioletową drogą też nie jest za ładne.
Myślę, że powinniście szukać dalej ;) popatrzeć na mapy z epoki, troche je podrasować żeby były ciekawe dla oglądającego.
Ta mapa przypomina mi raczej nie udane mapy do OWC i Roku 1920 i bradzie wygląda jak screen z gry komputerowej z przed 10 lat. Takie jest moje zdanie.
A co do gustów- uważam, że powinno się o nich dyskutować.
Ale jeśli wydawca ma ją sobie sam podrasować- to pewnie będzie to taki zwykły standardzik TiSowy.... miasta jak z B35, lasy- powycinane zdjęcie drzew- mnie się to nie podoba. Jedyne co będzie naprawdę dobre- to pewnie samo tło mapy, bagna, i rzeki.

: 12 lut 2007, 12:43
autor: folko
Ciekawe, mi sie mapa podoba, szczegolnie lasy :)

: 12 lut 2007, 18:45
autor: xshadow
Można było ją pociągnąć jeszcze kilka kilometrów na zachód, to by i moja wioska się załapała :P

Wniosków merytorycznych nie posiadam :) ale życzę powodzenia

: 13 lut 2007, 00:25
autor: Andy
folko pisze:Ciekawe, mi sie mapa podoba, szczegolnie lasy :)
Co jeszcze ciekawsze, mnie się podoba mapa do OWC! Bardzo przepraszam. :oops:

: 13 lut 2007, 10:39
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
xshadow pisze:Można było ją pociągnąć jeszcze kilka kilometrów na zachód, to by i moja wioska się załapała :P

Wniosków merytorycznych nie posiadam :) ale życzę powodzenia
Dzięki serdeczne za życzenia.
Swoja droga być może się uda przesunąć mapę o dwa heksy na zachód (kosztem obszaru za Wieprzem, choć pewnie twórcy mapy się nie będzie chciało.

: 13 lut 2007, 12:13
autor: Mały brzydki pędrak
A ja nie chcę jej na forum oceniać.
Wolę obejrzeć to dzieło po wydruku w marcu i wtedy wyrobić sobie zdanie o estetyce.
Ciekawi mnie Zulu jak podchodzisz do zagadnień taktyki w IWŚ.
Mechanikę wyjaśnisz mi zapewne przy najbliższym spotkaniu. A póki co powodzenia.

: 14 lut 2007, 11:48
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Co do taktyki, to sam nie wiem.
Na razie gryzę problem artylerii.
Walkę jednostek nieartyleryjskich mam jako tako rozpracowaną.
Będzie składała się z ostrzału karabinowego i szturmu na bagnety.
Przy czym szturmujący na bagnety nie będzie mógł prowadzić walki ogniowej, ale za to będzie mógł ponieść większe straty, mając możliwość wysadzenia przeciwnika z terenu, na którym on stoi.
W razie jedynie ostrzału przeciwnik jedynie będzie mógł, ale nie musiał się cofnąć.

A co do artylerii to będzie odróżniała haubice od armat.

: 22 lut 2007, 00:43
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Na Przemyskie Manewry Strategów (to juuż za miesiąc :D ) przywiozę mapę i kawałek scenariusza, by chętni mogli przetestować pomysły.
Każdy chętny do testowania mile widziany.

: 23 lut 2007, 10:18
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Jestem w trakcie spisywania zasad - nie będą to na razie przepisy w wersji ostatecznej, raczej spis zamierzeń, by grę można było zacząć testować.
Każdy chętny uczestnik Manewrów Przemyskich dostanie przepisy i będzie mógł sponiewierać :wink: autora gry testując ją.

: 01 mar 2007, 10:08
autor: Zulu Frh. von Auffenberg
Zaczynam robić rozpiskę do testowego scenariusza, który będzie scenariuszem historycznym - Austriacy na południe od Lasów Janowskich, Rosjanie na północ od tego kompleksu leśnego.

: 03 mar 2007, 09:14
autor: heyden
Jako autor mapy chcę tylko powiedzieć że jest to opcja TESTOWA. Mapa jest faktycznie brzydka, brak jej bajerów, ale ma służyć tylko do testów. W formacie .gif niczego wielkiego nie można się spodziewać.
Oczywiście Wydawca wykona z tej właściwą mapę, która będzie końcową.
Więc spokojnie...