Strona 1 z 1

Jak poprawić rozgrywkę w AoM?

: 15 sty 2007, 13:21
autor: natural1
Jak poprawić sposób rozgrywania bitwy w Age of Mythology? W tej chwili jest to rozwiązane za pomocą kostek ale nie jest to do końca dobre. Owszem daje element losowości ale chciałbym spróbować z czymś innym. Gdzieś kiedyś czytałem o takim sposobie ale nie znam sie na rpg i nie potrafilem tego zrozumiec. tak to wygląda ( z serwisu rebel.pl):
Flagev , flagev(at)o2.pl [ dodano: 07.08.2006 ]

Gre posiadam juz sporo czasu (moj komentarz o grze widnieje "troszke" nizej ;)). By naprawic walke ( mam na mysli te felerne "szostki") mozna zmodyfikowac troche zasady. Walka pomiedzy 2 jednostkami bedzie polegac na tym ze kazda jednostka bedzie miala jakas kosc rzutu z modyfikatorem (tak jak w grach rpg). Zwykle jednostki posiadaja kosc k4, jednostki mityczne k6, a bohaterowie k8. Dana kosc nalezy zwiekszyc o 2 jezeli uzywa sie zdolnosci berserkera ( np.k6 zamiast k4). Do wyniku tego rzutu dodajemy wartosc bojowa danej jednostki + wszystkie modyfikatory (czyli normalnie ilosc kostek ktorymi rzucamy). Do tego trzeba jeszcze troche zmodyfikowac mitycznego bohatera grekow (na tych zasadach bylby zbyt potezny). Wydaje mi sie ze taki sposob gry jest duzo ciekawszy(i szybszy). Tego typu kosci mozecie kupic, nawet w Rebelu. Milej zabawy :)
z góry dzięki za pomoc.

: 15 sty 2007, 13:27
autor: MacDante
Bodajżę GEKO, ma doskonałe tabele porównawcze jednostek.

Na podstawie tej tabeli bardzo łatwo prowadzić walki, gdyż bez zbędnego szukania można sprawdzić i porównać kostki przeciwników ze sobą walczących.

A co do samej mechaniki aby wyeliminować SUKCESY (dające zwycięstwo) można spokojnie porównywać sumę wyrzuconych kostek z których większa decyduje o zwycięstwie.

Można takzę wprowadzić tzw zasadę ZWYCIĘZCA WALCZY DO KOŃCA, czyli jednostka zostaje na arenie i przeciwnik może pod niego wystawić własną jednostkę. Zmienia to drastycznie taktykę gry :)

: 15 sty 2007, 15:32
autor: natural1
mozesz dokladniej opisac metode Zwyciesca walczy do konca?