Witam,
Proszę o odpowiedź na jedno pytanie:
Czy można rozpoczynać drogi również poza możliwością ich kontynuacji?
Chodzi mi o sytuację kiedy mam klocek z drogą a nie mam możliwości kontynuacji już rozpoczętej. Na zdjęciach w internecie istnieją, moim zdaniem, takie sytuacje na planszy, niestety nie do końca jest to wyjaśnione w instrukcji.
pozdrawiam
K.
Carcassonne - The Castle - pytanie o drogi
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
- Lokalizacja: Łódź
W instrukcji jest napisane, ze musisz dolozyc zeton do juz istniejacych terenow. Nic tam nie ma na temat, ze droga musi byc dolozona do drogi - po prostu musi pasowac do reszty. Czyli innymi slowy, gdy dolozysz klocek tak, ze nie kloci sie to z zadnym innym klockiem - twoja wola:)
Kazdy Carcassonne operuje ta sama zasada:)
Kazdy Carcassonne operuje ta sama zasada:)
- charlie brown
- Posty: 220
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
- Been thanked: 1 time
Nieprawda.Kazdy Carcassonne operuje ta sama zasada:)
W C-e.Zamek przy dokładaniu klocków trzeba uważać tylko żeby drogi do siebie pasowały. Pozostałe fragmenty (wieże, domy...) można dowolnie do siebie dokładać.
Do bb.bartosz: jeśli po właściwym dołożeniu klocka, droga wejdzie w mur zamku (taki bezdrożny mur
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
- Lokalizacja: Łódź
oczywiście masz rację, pisałem posta z pamięci a dawno nie grałem- teraz mi się wszystko przypomniałojeśli po właściwym dołożeniu klocka, droga wejdzie w mur zamku (taki bezdrożny mur Smile ) to moim zdaniem jest ok.
droga może wchodzić w lity mur- to kończy drogę z tej strony
może celować w puste miejsce, oczywiście
nie może celować w klocek bez drogi
i to jedyna reguła pasowania w Zamku, wieże place domostwa można dowolnie kombinować:)
Lapiemy za slowka widze:). Piszac, ze ta sama zasada operuje kazdy Carcassonne mialem na mysli, ze generalnie zetonki musza pasowac do siebie. W Zamku ta sytuacja jest o tyle inna, ze:charlie brown pisze:Nieprawda.Kazdy Carcassonne operuje ta sama zasada:)
W C-e.Zamek przy dokładaniu klocków trzeba uważać tylko żeby drogi do siebie pasowały. Pozostałe fragmenty (wieże, domy...) można dowolnie do siebie dokładać.
a. projektowal ja Knizia,
b. dzieje sie na ograniczonym terenie, gdzie nie ma takiej mozliwosci kombinowania, jak bez niego,
c. sam projekt zetonow "wymusza", ze nie moga pasowac do siebie w calosci.
Piszac, ze mozna dokladac klocek jak sie chce, rozumialem, ze NIE MUSISZ kontynuowac istniejacej drogi, lecz mozesz spokojnie zaczac nowa, byle "pasowala" do juz lezacego klocka.
PS. Precyzujac punkt B: nie probuje zdeprecjonowac CZ, uwazajac, ze jest gorsze od C czy C:H&G. Uwazam po prostu, ze samo ograniczenie planszy powoduje, iz inaczej trzeba ukladac klocki niz gdy sprawa jest otwarta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)