Carcassonne - The Castle - pytanie o drogi

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
eazydoor
Posty: 218
Rejestracja: 30 sty 2007, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Carcassonne - The Castle - pytanie o drogi

Post autor: eazydoor »

Witam,
Proszę o odpowiedź na jedno pytanie:
Czy można rozpoczynać drogi również poza możliwością ich kontynuacji?
Chodzi mi o sytuację kiedy mam klocek z drogą a nie mam możliwości kontynuacji już rozpoczętej. Na zdjęciach w internecie istnieją, moim zdaniem, takie sytuacje na planszy, niestety nie do końca jest to wyjaśnione w instrukcji.
pozdrawiam
K.
bb.bartosz
Posty: 217
Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bb.bartosz »

jeżeli droga nie wchodzi w klocek w którym nie ma drogi (także w mur zamku, w którym nie ma drogi) to można- moim zdaniem.
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Post autor: aswiech »

W instrukcji jest napisane, ze musisz dolozyc zeton do juz istniejacych terenow. Nic tam nie ma na temat, ze droga musi byc dolozona do drogi - po prostu musi pasowac do reszty. Czyli innymi slowy, gdy dolozysz klocek tak, ze nie kloci sie to z zadnym innym klockiem - twoja wola:)
Kazdy Carcassonne operuje ta sama zasada:)
Awatar użytkownika
charlie brown
Posty: 220
Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
Been thanked: 1 time

Post autor: charlie brown »

Kazdy Carcassonne operuje ta sama zasada:)
Nieprawda.
W C-e.Zamek przy dokładaniu klocków trzeba uważać tylko żeby drogi do siebie pasowały. Pozostałe fragmenty (wieże, domy...) można dowolnie do siebie dokładać.

Do bb.bartosz: jeśli po właściwym dołożeniu klocka, droga wejdzie w mur zamku (taki bezdrożny mur :) ) to moim zdaniem jest ok.
Awatar użytkownika
eazydoor
Posty: 218
Rejestracja: 30 sty 2007, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: eazydoor »

Wielkie dzięki za odpowiedź. Grając mieliśmy problem gdy brak było nagle dróg do kontynuacji a klocki trafiały się zaopatrzone w drogi. Sami już zmienieliśmy zasady, że jeżeli konynuujemy strukturę budowlaną/pole i droga dochodzi do muru to można ją położyć.
Pozdrawiam
bb.bartosz
Posty: 217
Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bb.bartosz »

jeśli po właściwym dołożeniu klocka, droga wejdzie w mur zamku (taki bezdrożny mur Smile ) to moim zdaniem jest ok.
oczywiście masz rację, pisałem posta z pamięci a dawno nie grałem- teraz mi się wszystko przypomniało

droga może wchodzić w lity mur- to kończy drogę z tej strony
może celować w puste miejsce, oczywiście
nie może celować w klocek bez drogi
i to jedyna reguła pasowania w Zamku, wieże place domostwa można dowolnie kombinować:)
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Post autor: aswiech »

charlie brown pisze:
Kazdy Carcassonne operuje ta sama zasada:)
Nieprawda.
W C-e.Zamek przy dokładaniu klocków trzeba uważać tylko żeby drogi do siebie pasowały. Pozostałe fragmenty (wieże, domy...) można dowolnie do siebie dokładać.
Lapiemy za slowka widze:). Piszac, ze ta sama zasada operuje kazdy Carcassonne mialem na mysli, ze generalnie zetonki musza pasowac do siebie. W Zamku ta sytuacja jest o tyle inna, ze:
a. projektowal ja Knizia,
b. dzieje sie na ograniczonym terenie, gdzie nie ma takiej mozliwosci kombinowania, jak bez niego,
c. sam projekt zetonow "wymusza", ze nie moga pasowac do siebie w calosci.
Piszac, ze mozna dokladac klocek jak sie chce, rozumialem, ze NIE MUSISZ kontynuowac istniejacej drogi, lecz mozesz spokojnie zaczac nowa, byle "pasowala" do juz lezacego klocka.

PS. Precyzujac punkt B: nie probuje zdeprecjonowac CZ, uwazajac, ze jest gorsze od C czy C:H&G. Uwazam po prostu, ze samo ograniczenie planszy powoduje, iz inaczej trzeba ukladac klocki niz gdy sprawa jest otwarta. :)
ODPOWIEDZ