Strona 1 z 33

Impulse (Carl Chudyk)

: 20 maja 2014, 11:09
autor: tassman
Wyszukiwarka nie dała rezultatu, dlatego postnowiłem założyć temat. Czy ktoś miał kontakt z tą grą?

http://asmadigames.com/detail_impulse.php

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/144239/impulse

Re: Impulse

: 20 maja 2014, 11:40
autor: Leser
Kontaktu nie miałem, ale... Asmadi Games? Chudyk? 4x w pół godziny?

Panie, tu się nie ma nad czym zastanawiać. Trzeba kupować, jak tylko pojawi się "normalna" wersja.

Re: Impulse

: 20 maja 2014, 11:42
autor: tassman
Niby jest już przedsprzedaż na ich stronie

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Impulse

: 20 maja 2014, 11:54
autor: Leser
O ile czegoś nie przegapiłem, to wciąż edycja pre-release. Podobny model dystrybucji oferowali przy okazji Innowacji. Niby mozna by zaryzykować, ale jednak wolałbym wersję "pełnoprawną".

Re: Impulse

: 20 maja 2014, 16:33
autor: Baartoszz
MUST HAVE

Re: Impulse

: 22 maja 2014, 11:11
autor: Rafal_Kruczek
tassman pisze:Wyszukiwarka nie dała rezultatu, dlatego postnowiłem założyć temat. Czy ktoś miał kontakt z tą grą?

http://asmadigames.com/detail_impulse.php

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/144239/impulse
Testuje gierke od ponad roku.
Pisałem juz o niej na forum
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... se#p503594
Od tego czasu dopieta zosatła ostateczna wersja instrukcji,
http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... e-rulebook
a gra prawdopodobnie zostanie wydana w finalnej wersji wkrotce.

Re: Impulse

: 22 maja 2014, 11:27
autor: Leser
Rafal_Kruczek pisze:
tassman pisze:gra prawdopodobnie zostanie wydana w finalnej wersji wkrotce.
Chris Cieslik napisał na BGG, że idzie do druku, więc faktycznie niebawem powinno się chyba pojawić.
Rafal_Kruczek pisze: A tak, naprawdę to czekam, czy znajdzie się jakiś wydawca który do tej bardzo dobrej gry dołoży oprawę graficzną na którą ta gra zasługuje.
Czemu Carl Chudyk po raz kolejny wydaje grę, przy której widząc ją trzeba sie przełamać, żeby mimo wszytko w nią zagrać?
Tu się mogę zgodzić tylko częściowo. Fakt, widząc takie np. Innovation na zdjęciach ciężko mi było sobie wyobrazić brzydszą grę (zwykle mam słabość do kiczowatych kolorków a'la Menzel). W praktyce okazało się, że jest to całkiem znośne i... diablo czytelne, praktyczne. Jak z piwem - pierwsze łyki w życiu niezbyt smakują, ale człek się szybko przyzwyczaja i nawet zaczyna lubić ;)

Re: Impulse

: 24 maja 2014, 00:58
autor: Rocy7
Hmm Innowacje ani wizualnie ani mechanicznie mnie nie zachwycily jednak lubie gry 4X. Impulse po mnogosci dostepnych akcji wydaje sie dosc zlozone mimo krotkiego czasu rozgrywki.
Martwi mnie jednak czy gra nie ma tej samej "wady" co Innowacje czyli premiowania przede wszystkim bardzo dobrej znajomosci talii i dostepnych akcji.

Impulse

: 30 lip 2014, 16:24
autor: daaz
Czy ktoś wie czy w ogóle i kiedy będzie ta gra dostępna w Polsce?

Re: Impulse

: 31 lip 2014, 16:32
autor: Rafal_Kruczek
daaz pisze:Czy ktoś wie czy w ogóle i kiedy będzie ta gra dostępna w Polsce?
Zalezy jak definiujesz dostępność.
Mozna zagrac w Polsce -> Ja mam i z chęcią zagram.
Można zamówić do Polski -> Najłatwiej i najszybciej można by zamówić na stronie wydawcy. I wysyła bez problemu do Polski. I nawet nie zwróciło zbytniej uwagi UC. :) . I szybko doszło.
Ale cena przesyłki z USA przesuwa grę z kategorii "tania jak barszcz" do "średnio droga" :(
Lipcowe wydanie miało malutkie problemy z ilością statków. Moj egzemplarz mial jeden zielony za duzo, ale podobno niektórym graczom brakowało jednego purpurowego. I z tego powodu jest mały poślig z dostępnościa u dystrybutorów i w wiekszych zagranicznych sklepów internetowych.
Można zamówić w polskim sklepie -> najlepiej napisać zapytania do takich sklepów. Planszomania sprowadzała Innovation z Asmadi, wiec może sprowadzą i Impulse
Bedzie polska wersja -> nie wiem, moze któryś z wydawców się zdecyduje...

Re: Impulse

: 31 lip 2014, 16:44
autor: Furan
Pytałem ok. 1-2 tyg. temu w kilku sklepach i żaden dystr. Asmadi nie miał.
W końcu się wkurzę i zamówię z USA.

Re: Impulse

: 31 lip 2014, 16:59
autor: Rafal_Kruczek
Rochwald pisze:Pytałem ok. 1-2 tyg. temu w kilku sklepach i żaden dystr. Asmadi nie miał.
W końcu się wkurzę i zamówię z USA.
Na razie w sklepach internetowych W USA tez jest w przedsprzedazy.
Ja zamawiałem bezpośrednio w Asmadi przed premierą i dodastłem juz 2 tygodnie temu.
Jakby zamówić 2 sztuki lub lącznie z inna grą koszty wysyłki mogą być minimalnie nizsze.
Ja brałem przy okazji talie do Innowacji i Ech.

Re: Impulse

: 01 sie 2014, 00:39
autor: daaz
Na stronie asmadi gra kosztuje 25 dolcow a przesyłka 16. Miałeś racje ze z taniej gry robi sie dość droga:(

Re: Impulse

: 01 sie 2014, 22:37
autor: tassman
W sumie jak by tak sie z pieciu zebralo to by moglo byc zbiorowe zamowienie. Mozna mnie od razu wliczyc.

Re: Impulse

: 16 lis 2014, 21:32
autor: tassman
CZy komukolwiek są znane jakieś informacje na temat wydania PL lub dostępności w Polsce?

Re: Impulse

: 15 lut 2015, 23:50
autor: Furan
Zagrałem wczoraj w trzy osoby.
Sam nie wiem. Akcje nie są tak ciekawe jak w Innowacjach. Mniej to to męczy niż Na Chwałę (mniej budowania sobie super-cech).
Być może to nasz brak doświadczenia. Ale wygląda to tak:
Gra się i gra. I nagle ktoś wywala w kosmos taki zestaw akcji, że zdobywa 10-15 pkt.

Należy bardzo mocno strzec swoich transportów - przekonałem się o tym boleśnie (w pieruńsko losowo przegranej bitwie - kartami wsparcia losowanego z talii).
Losowość kart dochodzących na rękę też boli - przez pół gry czekałem na jakąkolwiek rafinację... i nic. Tak, to karcianka i losowość musi być. Ale nie ma nawet pół mechanizmu pozwalającego grzebać w talii. Ot, doszła karta pozwalająca ciągnąć karty? Super! Nie? To ciągniesz 2 na koniec swojego ruchu. I ani grama więcej. Ech.
Muszę zagrać więcej i do tego w 2 osoby.
W więcej niż 4 bym do tego nie siadał - downtime może być gigantyczny. Przez samo odpalenie akcji z technologii (np. ruch transportowców) można uruchomić kilka akcji. Jeśli do tego dojdą po drodze karty na rękę i trzeba z nich coś wybrać to... o nie! W więcej niż 4 (a i w 4 niechętnie) nie radzę.

Brzmi jakby mi się nie podobało. A tak nie jest. Gra jest ciekawa. Nie męczy, mimo ciągłego chaosu (jak to u Chudyka przewidywalnego chaosu). Ale to, że maszynka potrafi ni z tego ni z owego nagle wrzucić 4ty bieg i wcisnąć gaz do dechy trochę irytuje.

Re: Impulse

: 16 mar 2015, 11:29
autor: palladinus
Gra jest na tyle specyficzna, że może wzbudzać skrajne emocje, ale ostatecznie każdy z kim grałem mówi, że chciałby w to jeszcze zagrać.

Dla mnie osobiście nie ma w tej grze żadnego klimatu, a co do losowości, to nie ma co o niej nawet wspominać, ale grać tym co nam przyszło na rękę.

Zapraszam do zapoznania się z recenzją na naszym blogu Ciekawe Gry

Zagrałem w „Impulse” – czyli 4X w godzinę

Re: Impulse

: 08 kwie 2015, 13:21
autor: AkitaInu
Mi akurat gra przypasowała idealnie :) Jest cudowna.

I mylisz się mówiąc że nie ma mechanizmu żeby przelecieć decka. Wystawczy że masz jako technologię kartę "draw" plus 1 albo 2 krotnie zboostowaną i wtedy musisz odrzucać karty na koniec tury bo masz ich za duzo :)

Ale przyznam że gra nie jest lekka i jest dość specyficzna :) U nas na razie jednej grupie nie siadło drugiej raczej siadło ;)

Re: Impulse

: 19 kwie 2015, 10:06
autor: Gambit
Kilka słów ode mnie na temat Impulse.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube

Re: Impulse

: 21 kwie 2015, 09:10
autor: orzeh
Przypaliłem się na nią, szczególnie po obejrzeniu Gambitowej recenzji, wiele mi też wyjaśniła recencja palladinus. Ciekawe czy zostanie wydana w PL wersji.

Re: Impulse

: 22 cze 2015, 13:18
autor: Baartoszz
Recenzja Impulse na MTV - nie ma co ukrywać, gra jest po prostu* genialna :D

Impulse
Obrazek
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Zobacz zasady gry


edit
*akurat w przypadku tej gry "po prostu" to chyba niezbyt fortunne sformułowanie

Re: Impulse

: 23 cze 2015, 09:34
autor: orzeh
Super :)
Bardzo lubimy Wasze recenzje i zaangażowanie na ekranie :)

Re: Impulse

: 08 sie 2015, 03:33
autor: tomuch
Jak jest z tekstem na kartach? Faktycznie każdy powinien się wykazywać dużą zdolnością i chęcią zrozumienia angielskiego? A jeśli tak, to czy jest możliwość zgrabnego wrzucenia jakiś karteczek z tłumaczeniami w koszulki (w sensie, czy estetycznie to wtedy wygląda, ew. czy zasłaniałoby grafiki, o ile takowe są...)?

Re: Impulse

: 08 sie 2015, 08:15
autor: Rafal_Kruczek
tomuch pisze:Jak jest z tekstem na kartach? Faktycznie każdy powinien się wykazywać dużą zdolnością i chęcią zrozumienia angielskiego? A jeśli tak, to czy jest możliwość zgrabnego wrzucenia jakiś karteczek z tłumaczeniami w koszulki (w sensie, czy estetycznie to wtedy wygląda, ew. czy zasłaniałoby grafiki, o ile takowe są...)?
Wszytsko co by zakryło "grafiki" pozytywnie wpływa na wygląd gry :)
Tak. tekst zdolności wmaga czytania ze zrozumieniem. Są niuanse i niekoniecznie jasno sfromułowanie zdolnosci.

Re: Impulse

: 08 sie 2015, 12:51
autor: tassman
Rafal_Kruczek pisze:
tomuch pisze:Jak jest z tekstem na kartach? Faktycznie każdy powinien się wykazywać dużą zdolnością i chęcią zrozumienia angielskiego? A jeśli tak, to czy jest możliwość zgrabnego wrzucenia jakiś karteczek z tłumaczeniami w koszulki (w sensie, czy estetycznie to wtedy wygląda, ew. czy zasłaniałoby grafiki, o ile takowe są...)?
Wszytsko co by zakryło "grafiki" pozytywnie wpływa na wygląd gry :)
Tak. tekst zdolności wmaga czytania ze zrozumieniem. Są niuanse i niekoniecznie jasno sfromułowanie zdolnosci.
Eeee... graliśmy w trójkę. Jedna osoba średnio z angielskim. Po 3 - 4 turach już rozumiała karty i bardzo żadko kazała sobie coś przetłumaczyć. Zwroty się bardzo często powtarzają.