Strona 98 z 104

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 01:20
autor: staniach21
sopel82 pisze: 09 lut 2023, 01:12 Brzmiało to trochę tak jakby Roxley samo szukało sposobu na wypowiedzenie umowy licencyjnej i go znalazło, więc akurat to co mówisz wcale nie jest nieprawdopodobne.
Tak zrozumiałem właśnie, że tam niebezpośrednio padły słowa, że umowa rozwiązana, bo polski rynek zrobił się na tyle duży, że samo Roxley chciałoby zacząć czerpać z tego korzyści większe. Stąd moje "domysły"

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 08:20
autor: czeczot
To będzie ciekawe które wydawnictwo żuci się na ten tytuł czy raczej zadziała solidarność branżowa.
Portal i ktoś jeszcze zaprzeczyli że będą to wydawać. Portal w tonie Phalanx to nasi koledzy.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 08:37
autor: eveni
staniach21 pisze: 09 lut 2023, 00:54 Ja nie oceniam czy to dobrze czy to źle, więc skąd twoja ocena tego, czy mam rację, czy opowiadam jakieś nieprawdziwe rzeczy :P
Opacznie zrozumiałeś moją wypowiedź. Nie chciałam negować Twojego zdania, a jedynie trochę wyjaśnić czym (moim zdaniem) może kierować się Phalanx podejmując takie, a nie inne decyzje.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 08:58
autor: miker
japanczyk pisze: 09 lut 2023, 00:05 Red Rising - nie wiem dlaczego podjeli sie wydania tego, a odpuscili Wingspana od Stegmeiera... jakby... popualrnosc ksiazki w Polsce jest zeriowa - po co to bylo :P
Myślę, że to decyzja "Jaro". Patrząc generalnie na gry wydawane przez Phalanx, jestem w szoku, że udało im się dograć tytuły jak Viti, Dominant Species czy Brass. Dużo tam gier dla wąskiej grupy fanów gier wojennych, co chyba potwierdza upodobania Andruszkiewicza? Pytanie tylko, czy gry wydają dla siebie, czy dla innych graczy?

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:00
autor: bisk
sopel82 pisze: 08 lut 2023, 10:14
bisk pisze: 08 lut 2023, 09:46 Może nie jestem producentem/dystrybutorem gier i czegoś nie rozumiem w tej magicznej branży ale jaki jest sens poprawiania błędów w pierwszym swoim wydaniu gry i zlecanie dodruku po to żeby później rozważać czy warto zrobić dodruk dodatku który się wyprzedał w tydzień? Wiem, że gra nie jest nowością ale po coś dodruk podstawki został zrobiony.
Rozumiem, ze jest grupa ludzi, którzy muszą wchodzić w każdy tytuł w pełni ze wszystkim, ale wydaję mi się jednak, że większość zostaje tylko z podstawką, więc sprzedaż dodatków jest nieporównywalnie mniejsza. Jestem przekonany, że większość też nie sprawdza na początku jakie są dostępne nieprzetłumaczone lub niedostępne dodatki, więc dla wydawnictwa to pewnie niestety żaden argument. Ogólnie jeśli ktoś zna w miarę dobrze ang i chce mieć pewność, że dodatki będzie miał, to lepiej kupować od razu ang (nie mówiąc o potencjalnych błędach w tłumaczeniu), bo inaczej frustracje nieuniknione.

Ja akurat cieszę się z dodruku podstawki, mimo jeśli nie będzie dodatku, bo akurat w Twilight wszedłem późno. Co prawda teraz przyjąłbym dodatek z chęcią i mam nadzieje, że jednak dodruk dodatku (a może nawet dodatków) w końcu wleci, ale początkowo kompletnie go nie rozważałem.
W tym wypadku stwierdzenie "ze wszystkim" w odniesieniu do jednego istniejącego dodatku to trochę na wyrost - to nie jest Scythe... Mało tego, mówimy o dodatku do gry, która powstała 17 lat temu a na polski rynek wydawana jest od lat 11tu (4 wydania Barda). Dodatek powstał 7 lat temu... Tu nikt nie musi sprawdzać na początku czy są jakieś dodatki i czy są przetłumaczone bo ogrom ludzi ma tę grę ograną na wylot. Potencjał do sprzedaży jest ogromny: osoby które dopiero zaczynają z grą (skoro wydawnictwo wchodzi w tytuł po 14 latach od jego powstania i który był już obecny na polskim rynku); osoby, które pozbędą się wersji wersji Barda i kupią nową od P żeby mieć kompatybilną z dodatkiem; osoby, które pozostaną przy wersji Barda ale kupią dodatek + odpowiednie koszulki, żeby nie było widać różnicy w rewersie kart.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:01
autor: miker
czeczot pisze: 09 lut 2023, 08:20 To będzie ciekawe które wydawnictwo żuci się na ten tytuł czy raczej zadziała solidarność branżowa.
Portal i ktoś jeszcze zaprzeczyli że będą to wydawać. Portal w tonie Phalanx to nasi koledzy.
Ja tu czuję macki Asmodee Polska ;) "Biznes jest biznes", a tam są "koledzy" od biznesu. Jeśli się mylę, to posypie głowę popiołem.
Co mnie przekonuje, to jeśli Portal powiedział, że nie oni, bo to ich koledzy, to raczej szpila właśnie w wydawnictwo z Gdańska.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:11
autor: japanczyk
miker pisze: 09 lut 2023, 09:01 Ja tu czuję macki Asmodee Polska ;) "Biznes jest biznes", a tam są "koledzy" od biznesu. Jeśli się mylę, to posypie głowę popiołem.
Co mnie przekonuje, to jeśli Portal powiedział, że nie oni, bo to ich koledzy, to raczej szpila właśnie w wydawnictwo z Gdańska.
Mam to samo podejrzenie, no bo jesli nie Portal i nie LDG to zostaje tylko Rebel tutaj

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:23
autor: mementomoris
miker pisze: 09 lut 2023, 09:01 Ja tu czuję macki Asmodee Polska ;) "Biznes jest biznes", a tam są "koledzy" od biznesu. Jeśli się mylę, to posypie głowę popiołem.
Co mnie przekonuje, to jeśli Portal powiedział, że nie oni, bo to ich koledzy, to raczej szpila właśnie w wydawnictwo z Gdańska.
Z live'a wywnioskowałem, że ktoś z głębszą kiesą (albo lepszą pozycją negocjacyjną) zainteresował się tytułem, bo jest dochodowy. Przedstawiciel Phalanxa nie powiedział tego w prost o Brassach, ale przy okazji Brassów - takie sytuacje gdy jest się małym dystrybutorem, czegoś co okazało się atrakcyjne dla większego gracza zdarzają się, więc chcą przejść na wydawanie swoich gier, żeby uniknąć problemów z odebranymi licencjami.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:23
autor: Yappen
japanczyk pisze: 09 lut 2023, 09:11 Mam to samo podejrzenie, no bo jesli nie Portal i nie LDG to zostaje tylko Rebel tutaj
Na ostatnim live streamie trelebele, twierdzili, że rebel nie wyda Brassa.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:30
autor: konradstpn
Yappen pisze: 09 lut 2023, 09:23
japanczyk pisze: 09 lut 2023, 09:11 Mam to samo podejrzenie, no bo jesli nie Portal i nie LDG to zostaje tylko Rebel tutaj
Na ostatnim live streamie trelebele, twierdzili, że rebel nie wyda Brassa.
Czyli pozostaje tylko Moduko

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:33
autor: miker
konradstpn pisze: 09 lut 2023, 09:30
Czyli pozostaje tylko Moduko
Albo Granna ;)

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:33
autor: sopel82
bisk pisze: 09 lut 2023, 09:00Potencjał do sprzedaży jest ogromny
Myślę, że oni potencjał doskonale znają, bo mają liczby sprzedaży zarówno podstawki jak i dodatku (bo mówimy nie o druku, tylko dodruku). Naprawdę też chciałbym, żeby zrobili ten dodruk, ale rozumiem też, że wydawnictwa mają lepszy ogląd na sytuacje i muszą sobie kalkulować czy im się opłaca czy nie.

Przy okazji, Twilight Struggle ma też drugi dodatek, wydany w zeszłym roku (Conflict in the Horn of Africa).
miker pisze:Pytanie tylko, czy gry wydają dla siebie, czy dla innych graczy?
To chyba oczywiste, że pewnie starają się wydawać takie tytuły, które trafiają w ich gusta (i w sumie tutaj szacun, bo profil wydawnictwa jest w miarę klarowny, a niekoniecznie z tego mają dużo kasy), ale też w których widzą potencjał (bo raczej nie drukują kilkuset czy kilku tysięcy sztuk gry tylko dla siebie). Co do wyborów, mówił na tym live i nie raz już to można było usłyszeć, tak naprawdę nie wiesz co się do końca dobrze sprzeda, czasami teoretycznie dobre gry ze sprawdzonym autorem nie siadają, a czasami słabo rokujące rzeczy schodzą szybko. Domyślam się, że magazyn zapchany grami, które nie schodzą to nic miłego (o czym w sumie też mówił... zapchane miejsce na nowe rzeczy, pudełka się niszczą, etc...).

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:41
autor: Leviathan
sopel82 pisze: 09 lut 2023, 09:33
Przy okazji, Twilight Struggle ma też drugi dodatek, wydany w zeszłym roku (Conflict in the Horn of Africa).
To nie jest dodatek do TS. To oddzielna gra, której elementy (karty) faktycznie mogą być użyte także w trakcie rozgrywek w TS.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:46
autor: miker
sopel82 pisze: 09 lut 2023, 09:33 To chyba oczywiste, że pewnie starają się wydawać takie tytuły, które trafiają w ich gusta (i w sumie tutaj szacun, bo profil wydawnictwa jest w miarę klarowny, a niekoniecznie z tego mają dużo kasy), ale też w których widzą potencjał (bo raczej nie drukują kilkuset czy kilku tysięcy sztuk gry tylko dla siebie). Co do wyborów, mówił na tym live i nie raz już to można było usłyszeć, tak naprawdę nie wiesz co się do końca dobrze sprzeda, czasami teoretycznie dobre gry ze sprawdzonym autorem nie siadają, a czasami słabo rokujące rzeczy schodzą szybko. Domyślam się, że magazyn zapchany grami, które nie schodzą to nic miłego (o czym w sumie też mówił... zapchane miejsce na nowe rzeczy, pudełka się niszczą, etc...).
Słuchałem tej wypowiedzi i prawdę mówiąc jak wiedziałem mniej (przed tym livem), to żyło mi się lepiej, bo dalej myślałbym, że Phalanx jakoś daje radę. Teraz musi im wejść Dominant Species, bo jeśli nie wejdzie, to może być różnie z tym wydawnictwem.

Ja nie szanuję za podejście pod wiatr, bo to się nie sprawdzi w Polsce. Mały rynek, ludzie falami podążającymi za tym co ma większość i to się sprzedaje. Przykład pierwszy to Everdell - średnia gierka, która ma psychofanów. Przykład drugi: Na Skrzydłach - lekki tableau builder z szaloną losowością wynikającą z 500 kart ptaków, z chwytliwym motywem zwierząt od Stegmaiera, którego Phalanx miał już w portfolio i odpuścił. Bo ptaszki to nie wojna przecież.

Za podejście w gry wojenne o tematyce wyszukanej (Hannibal, Freedom - greckie powstanie - serio?), to mogę tylko życzyć powodzenia i żeby te gry nazbierały dużo hype'u, który potem będą musiały dowieźć. Inaczej tego nie widzę.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 09:51
autor: PytonZCatanu
Władcy Ziemi na razie wyglądają dobrze. Dużo się o tym mówi, piszę, opinie są raczej pozytywne.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 12:58
autor: Sapieha
Wysłuchałem wywiadu czekając na wątek o "Magnatach". Zdziwiło mnie to, że rozważany jest setting w historii alternatywnej("jakby Polska"). Właśnie oprócz niskiego progu wejścia podobało mi się to, że gramy przedstawicielami autentycznych rodów (jak i ich klientami). Jak widać, nadal nie są pewni, jak postąpić z tym fantem. Dlatego też rozumiem wydanie gry opartej mechanicznie na Magnatach, która, jak sądzę, będzie korzystać z zasad z "Wolnej Elekcji", aby sprawdzić, jak taka gra, o bardziej przystępnej epoce, może się przyjąć. Uwaga - potencjalne spojlery!
Spoiler:

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:04
autor: pvdel
miker pisze: 09 lut 2023, 09:46 Przykład pierwszy to Everdell - średnia gierka, która ma psychofanów. Przykład drugi: Na Skrzydłach - lekki tableau builder z szaloną losowością wynikającą z 500 kart ptaków, z chwytliwym motywem zwierząt od Stegmaiera, którego Phalanx miał już w portfolio i odpuścił. Bo ptaszki to nie wojna przecież.
To nie są średnie gry. To przykłady znakomitego designu. To, ze masz inny gust nie ma znaczenia. Obiektywnie to są świetne gry. Nt. Everdella jest na YouTube cirkawy film na kanale Adam from Wales tłumaczący dlaczego to jest dobra gra i dlaczego tak świetnie się sprzedaje.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:07
autor: miker
pvdel pisze: 09 lut 2023, 13:04 To nie są średnie gry. To przykłady znakomitego designu. To, ze masz inny gust nie ma znaczenia. Obiektywnie to są świetne gry. Nt. Everdella jest na YouTube cirkawy film na kanale Adam from Wales tłumaczący dlaczego to jest dobra gra i dlaczego tak świetnie się sprzedaje.
Może wytłumaczę. Każda opinia jest subiektywna. I dla mnie to średnia gra. Bardzo średnia.

A żeby nie było offtop. Odpuszczony Wingspan, bez znaczenia jak dobry czy zły jest, to moim zdaniem jedna z większych wtop Phalanx.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:09
autor: pvdel
Phalanx ma wg mnie ten problem, ze podchodzą do tego emocjonalnie a nie jak bezduszni kapitaliści. Gra ma zarabiać pieniądze, a nie się podobać. U nich mam wrazenie nacisk jest odwrotny - przede wszystkim ma się podobać a potem dobrze by było żeby zarobiła. A to rodzi problemy.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:11
autor: Kwestor
miker pisze: 09 lut 2023, 13:07 A żeby nie było offtop. Odpuszczony Wingspan, bez znaczenia jak dobry czy zły jest, to moim zdaniem jedna z większych wtop Phalanx.
Jeżeli oni rzeczywiście zrezygnowali z Wingspana, to IMO pobili Portalu co oddał Dobble Rebelowi albo stwierdził, że Brzdęk się nie przyjmie, więc go nie wydali :D

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:22
autor: tomp
pvdel pisze: 09 lut 2023, 13:09 Phalanx ma wg mnie ten problem, ze podchodzą do tego emocjonalnie a nie jak bezduszni kapitaliści. Gra ma zarabiać pieniądze, a nie się podobać. U nich mam wrazenie nacisk jest odwrotny - przede wszystkim ma się podobać a potem dobrze by było żeby zarobiła. A to rodzi problemy.
Jestem podobnego zdania. Idealnie byłby połączyć obie rzeczy.
Osobiście podoba mi się, że wydawca chce zadbać o to, aby gra dobrze wyglądała i grało się dobrze, ale chyba największy problem jest z marketingiem.
Wydaje mi się, że tuby marketingowe na facebooku oraz youtubie, chętnie przyjęłyby zlecenie na promocje tego czy innego tytułu, trochę spamu na grupach, aby zbudować hype na dany tytuł i wydawnictwo miałoby inną sprzedaż.
Fani wydawnictwa są wierni, ale z czasem odchodzą. Trzeba mieć pomysł na budowanie relacji z konsumentami. Lub wręcz mieć chęć budować relacje klienckie.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:30
autor: sopel82
Odpuszczony Wingspan, bez znaczenia jak dobry czy zły jest, to moim zdaniem jedna z większych wtop Phalanx.
Jeżeli oni rzeczywiście zrezygnowali z Wingspana, to IMO pobili Portalu co oddał Dobble Rebelowi albo stwierdził, że Brzdęk się nie przyjmie, więc go nie wydali
No super komentuje się wpadki po fakcie, ale czemu ma to służyć? Taką macie satysfakcję z nietrafionych decyzji polskich wydawnictw? To jakaś dziwna forma schadenfreude. Ma Phalanx politykę jaką ma, wydaję co chce i jak chce, nie będą ludzie kupować, to się zwiną, ale na razie kupują i jeśli po odpadnięciu Brassa, mówią o tym że wolą robić autorskie gry niż duże licencje, to chyba z tymi finansami i polityką wydawniczą nie jest tak źle. Dla mnie obecnie ich główny problem to nie jest co wydają (z wyjątkiem nie podjętych dodatków jak Tapestry, to inna sprawa), ale kiedy (opóźnienia).

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:44
autor: Kwestor
sopel82 pisze: 09 lut 2023, 13:30 No super komentuje się wpadki po fakcie, ale czemu ma to służyć?
Dyskusji o wydawnictwach :)
sopel82 pisze: 09 lut 2023, 13:30Taką macie satysfakcję z nietrafionych decyzji polskich wydawnictw? To jakaś dziwna forma schadenfreude.
Nie, taka forma ciekawostki. Mi tam ich akurat szkoda, bo Wingspan to jest maszyna do drukowania PLNów i akurat takiego Phalanxowi by się taka przydała, żeby mogli inwestować w bardziej ryzykowne tytuły, czy dewelopować coś własnego. A akurat Rebel to nie potrzebuje kolejnego evergreena żeby sobie poprawić sytuację finansową.

Co do podejścia do klienta, to też mogli by poprawić, patrz teksty z ostatniego wywiadu:
  • Zapytani o poprawione plansze do (nie pamiętam tytułu) powiedzieli, że napisali do oryginalnego wydawcy i ich olał, więc może niech klienci napiszą do tegoż wydawcy żeby się w ich imieniu upomnieć :|
  • Na pytanie o wydanie wersji PL Rolling Realms, o które regularnie widzę pytania na socialkach wszędzie od miesięcy odpowiedź brzmi "Nic o tym nie wiem".
No to jak to ma tak wyglądać (plus Tapestry, plansza do Viti etc), to może lepiej, żeby Phalanx wydawał głównie swoje gry.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:47
autor: karmazynowy
Mi tam ich akurat szkoda, bo Wingspan to jest maszyna do drukowania PLNów i akurat takiego Phalanxowi by się taka przydała, żeby mogli inwestować w bardziej ryzykowne tytuły, czy dewelopować coś własnego.
Mieli taką maszynkę - Brassy, ale ją stracili. Może oryginalnego wydawcę zaczęła irytować kwestia "ostrożnych dodruków". Nie może chyba tak być, że gorący tytuł, na którego ciągle jest ssanie, wychodzi z magazynów co kilka miesięcy, potem osiąga jakieś horrendalne ceny na rynku wtórnym, by za pół roku znowu wrócić do sprzedaży (i tak w kółko).

Zresztą ze Scythe (druga maszynka) jest podobny schemat.

Dlatego ja strzelam, że Brassy przejął Rebel, który wyłoży konkretny hajs na nakład i ma gdzie to magazynować.

Re: (Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

: 09 lut 2023, 13:47
autor: sopel82
Kwestor pisze: 09 lut 2023, 13:44 No to jak to ma tak wyglądać (plus Tapestry), to może lepiej, żeby Phalanx wydawał głównie swoje gry.
Właściwie tutaj pełna zgoda.