Strona 1 z 2

Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 11:50
autor: Majek10
Bardzo lubię Dolinę Królów dlatego poszukuję gier, które miałyby podobny sposób punktowania w postaci rozpatrywania ukrytych celów czy to na koniec rozgrywki czy też w jej trakcie. Szukałem na BGG ale nie mogę nic znaleźć. Ciężkość gry musi być na poziomie Doliny Królów.

Jedyna gra która mi wpadła w oko to City Council ale nie ma nawet swojego tematu na forum. Obejrzałem jedynie gameplay jednak dalej nie wiem co niej sądzić. Jeśli jest ktoś kto mógłby się podzielić wrażeniami z rozgrywki byłbym wdzięczny.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 11:55
autor: sqb1978
Clash of Cultures i Gra o tron z dodatkiem 4 - osobowym. Obie gry są z tych dużych.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 11:58
autor: Majek10
sqb1978 pisze:Clash of Cultures i Gra o tron z dodatkiem 4 - osobowym. Obie gry są z tych dużych.
Chodzi mi gry z mniejszą negatywną interakcją. W obie grałem ale nie przypominam sobie w nich mechanizmu punktowanych ukrytych celów.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 12:12
autor: krecilapka
Tak na szybko, przychodzą mi do głowy takie gry z możliwością uzyskania dodatkowego punktowania za zrealizowane cele na końcu gry:
- Książęta Florencji
- CO2
- Lords of Waterdeep

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 12:12
autor: sqb1978
Karty celów w CoC są tajne, a dodatek do Got Uczta dla wron wprowadza alternatywne punktowanie właśnie w postaci tajnych kart celów.
Być może jeszcze podejdzie karcianka Bang! ale też spora negatywna interakcja, no i cele są jawne a tożsamości tajne.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 12:16
autor: Majek10
krecilapka pisze:Tak na szybko, przychodzą mi do głowy takie gry z możliwością uzyskania dodatkowego punktowania za zrealizowane cele na końcu gry:
- Książęta Florencji
- CO2
- Lords of Waterdeep

Książęta mam i gram. W CO2 i LoW z tego co pamiętam cele są jawne.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 12:24
autor: metyu
Troyes ma ukryte cele, z tym, że wszyscy gracze za nie punktują jeśli spełnią wymagania.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 12:39
autor: Majek10
metyu pisze:Troyes ma ukryte cele, z tym, że wszyscy gracze za nie punktują jeśli spełnią wymagania.
Tak ale jest ich tylko 6 i łatwo się domyślić kto do czego dąży, zwłaszcza w 2 osobowej rozgrywce gdzie otrzymujemy dwie karty celów.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 12:50
autor: Pixa
Suburbia - kazdy gracz ma ukryte cele do realizacji. Jest ich lacznie okolo 25.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 13:01
autor: Paskudnik
Grą, która może Cię zainteresować jest też Article 27 - bardzo ją lubię właśnie za odwzorowanie rzeczywistego klimatu polityki, jest przez to bardzo zabawna no i dość lekka, więc nadaje się jako gateway dla osób nowych / dziewczyn / ludzi nie lubiących hard fantasy / sf.
W tej grze łapiemy punkty za przepychanie / blokowanie odpowiednich ustaw, ale też właśnie za zrealizowanie swojego secret agenda. Ten wątek nie jest jakoś mega nasilony, ale jest istotny dla zwycięstwa.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 13:03
autor: Wolf
Pędzące żółwie ;)

W LoW są tajne, ale ma to mniejsze znaczenie niż w Troyes. Suburbia też pod tym względem jakoś nie poraża. Mam wrażenie, że Troyes i tak ląduje w tym temacie w czołówce jeżeli chodzi o euro, a dodatek dodaje 3 nowe tożsamości.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 13:07
autor: loshameros
Świat Dysku -Ankh Morpork

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 13:11
autor: Majek10
Co prawda w Suburbię grałem 2 lata temu i jakoś mnie nie porwała ale chyba będę musiał jeszcze raz wypróbować. Article 27 muszę się przyjrzeć bo nie znam tej gry. Dzięki za polecenie.

W Ankh Morpork masz tylko ukrytą postać i warunek jej zwycięstwa, w Troyes podobnie postać i dodatkowe punkty dla każdego kto spełnił dane warunki. Nie o to mi chodzi.

Coś jeszcze?

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 13:23
autor: lacki2000
Takenoko - ta gierka z pandą - realizuje się ukryte cele w trakcie, dostając za nie PeZety. Spora interakcja i losowość.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 14:14
autor: sqb1978
No i oczywiście Wsiąść do pociągu i Dziedzictwo ;)

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 16:30
autor: Majek10
Może ktoś natknął się na BGG na jakąś geeklistę lub coś w tym stylu.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 18:00
autor: schizofretka
Archipelago.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 19:08
autor: Majek10
schizofretka pisze:Archipelago.

Znam i z tego co pamiętam tam też mamy tylko ukrytą tożsamość ale popraw mnie jeśli się mylę.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 19:27
autor: schizofretka
Nie ma w ogóle tożsamości, poza rebeliantem i pacyfistą, jeśli z nimi gracie. Jest kilka celów jawnych wyznaczających punkty dla wszystkich, oraz każdy zna jeden cel tajny (też punktujący dla wszystkich). Negatywnej interakcji nie ma, gra jest ćwierćkooperacyjna, domyśleć się ukrytych punktacji jest trudno, bo nie sposób skupić się na jednym podczas gry, więc wyawalo mi się, że o to chodzi. Przeczytałem jeszcze raz wątek i w sumie nie wiem o co ci chodzi.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 20:02
autor: Rocy7
Majek10 pisze:Chodzi mi gry z mniejszą negatywną interakcją. W obie grałem ale nie przypominam sobie w nich mechanizmu punktowanych ukrytych celów.
W Got bez dodatku Feast of the Crows nie ma tajnych celów, ale ten dodatek zmienia mechanikę wygranej.

W Clash całkiem sporo punktów zdobywa się za realizacje "objectives" tajnych celów (dobiera się 1 co turę), grałem już tak parę razy i często to te punkty decydowały o wygranej.

Rzuć też okiem tu http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... tajne+cele

Star Trek Fleet Captains, Tash-Kalar ?

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 22:39
autor: Majek10
schizofretka pisze:Nie ma w ogóle tożsamości, poza rebeliantem i pacyfistą, jeśli z nimi gracie. Jest kilka celów jawnych wyznaczających punkty dla wszystkich, oraz każdy zna jeden cel tajny (też punktujący dla wszystkich). Negatywnej interakcji nie ma, gra jest ćwierćkooperacyjna, domyśleć się ukrytych punktacji jest trudno, bo nie sposób skupić się na jednym podczas gry, więc wyawalo mi się, że o to chodzi. Przeczytałem jeszcze raz wątek i w sumie nie wiem o co ci chodzi.



Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.

Masz rację zapomniałem, że każdy ma też własny tajny cel.

O to mi chodziło.

Szukam więcej takich gier bo większość z przytoczonych gier znam i lubię choć w Archipelago dawno nie grałm.


Czy nikt nie grał w City Council.

Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 22:40
autor: schizofretka
W archipelago ukryte cele nie są własne, punktują wszystkim, ale tylko jedna osoba go zna. Nie wiem czy o to ci chodzi czy nie.

CC mnie interesowało jako gra negocjacyjna, ale w końcu zniechęciła mnie negatywna recenzja wspominająca wprost sprzeczne ukryte cele i handicap związany z wylosowaniem interesów przeciwnych większości. Jakbym usłyszał pochlebne opinie pewnie bym się zainteresował znowu.

Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 24 sie 2014, 22:45
autor: Majek10
Rocy7 pisze:
Majek10 pisze:Chodzi mi gry z mniejszą negatywną interakcją. W obie grałem ale nie przypominam sobie w nich mechanizmu punktowanych ukrytych celów.
Rzuć też okiem tu http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... tajne+cele
O to samo mi chodzi ale bez figurek i walki. Dzięki za link bardzo pomocny.

Re: Gry z ukrytymi celami

: 25 sie 2014, 01:05
autor: FortArt
Twilight Imperium
Nexus Ops
Alien Frontiers z dodatkiem Factions

Re: Gry z ukrytymi celami

: 26 sie 2014, 00:12
autor: SaszaPL
FortArt pisze:Alien Frontiers z dodatkiem Factions
Mam ochotę napisać "+1" ale z drugiej strony myślę sobie, że przecież te ukryte cele zapewniają około 2-4 punktów na koniec rozgrywki, która z dodatkiem kończy się na wartościach "nastu" na gracza (zależy jeszcze od ilości kolonii które ma do dyspozycji każdy gracz), czyli mimo iż mogą ale nie muszą mieć decydującego znaczenia.
Ponadto, ta gra ewidentnie nie spełnia tego warunku:
Majek10 pisze:Chodzi mi gry z mniejszą negatywną interakcją.