Strona 1 z 3

Shogun

: 08 lut 2007, 00:30
autor: Earl_MW
W związku z ogólnym brakiem Shoguna w polskich sklepach sprzedałem wszystkie butelki z piwnicy, oddałem dzieci w zastaw, sprzedałem koty na wagę, słowem ogólnie wysupłałem resztki grosiwa z kiesy i zanabyłem Shoguna w Niemczech (za pośrednictwem Ala, dzięki). Ale to dopiero pół problemu, drugie pół to to, że nijak nie mogę znikąd wygrzebać polskiej instrukcji (wiem, że nie ja jeden o to pytałem). Czy jaka dobra dusza dysponuje takową i byłaby skłonna się podzielić?

Pewnym ratunkiem byłyby ewentualnie zasady angielskie, wprawdzie moi ulubieni współgracze obcą mową parają się nader niechętnie, ale wtedy w najgorszym razie mógłbym odkryć koło ponownie i przetłumaczyć co trzeba na polski. Szkopuł w tym, że na BGG wisi jedynie rąbanka pod postacią "quickreferenca", rzecz niewątpliwie przydatna, ale jakby nie do końca o to chodziło...

Help, hilfe, pomaszci, au secours!!!

Earl

: 08 lut 2007, 00:50
autor: kwiatosz
http://www.queen-games.de/PDFHelp/63_1.pdf
Polecam na BGG sprawdzać też linki, pod plikami (w sensie rozłożenia strony) są :wink:

: 08 lut 2007, 01:45
autor: Earl_MW
Słusznie, stoi jak byk "English Rules on Publisher's site" ;) Ale tak to jest, jak się po nocy BGG przegląda.

Dzięki za pomoc, gdyby ktoś miał polską wersję, mój uśmiech będzie jeszcze szerszy :D (naprawdę, naprawdę nie chce mi się siedzieć nad Photoshopem i podmieniać tych wszystkich tekstów, w kolejce stoi The End of the Triumvirate, karty do Evo, karty do Pirate's Cove, a karty do Mare Nostrum rzeźbię i rzeźbię i nijak czasu dokończyć nie mam)

Earl

: 08 lut 2007, 08:28
autor: Pancho
Earl_MW pisze:karty do Evo
Są na Rebelu:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... e_kart.pdf
Earl_MW pisze:karty do Pirate's Cove
Są na Rebelu:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... _small.pdf
Earl_MW pisze:a karty do Mare Nostrum rzeźbię i rzeźbię i nijak czasu dokończyć nie mam)
Są na Rebelu:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... _small.pdf

: 08 lut 2007, 11:32
autor: Earl_MW
Pancho pisze:
Earl_MW pisze:karty do Evo
Są na Rebelu:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... e_kart.pdf
Są i nie są ;) Jest tabelka z tłumaczeniem do pocięcia i wstawienia w koszulki. A tymczasem ma być coś takiego.
Pancho pisze:
Earl_MW pisze:karty do Pirate's Cove
Są na Rebelu:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... _small.pdf
Są i nie są ;) Link, który podałeś, wiedzie do instrukcji do PC, która z grubsza zawiera opis. Natomiast ja mam zamiar zrobić coś podobnego jak z Evo (ale akurat za to się jeszcze nie wziąłem), do tego mam akurat wersję Amigo (dzięki, Al), gdzie karty nie dość, że są po niemiecku, to jeszcze cokolwiek inne niż w wersji Days of Wonder.
Pancho pisze:
Earl_MW pisze:a karty do Mare Nostrum rzeźbię i rzeźbię i nijak czasu dokończyć nie mam)
Są na Rebelu:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... _small.pdf
Co to ja miałem... A, wiem: są i nie są ;) Znów link wiedzie do instrukcji, a, jak pisałem w moim komentarzu do MN na Rebelu, tłumaczenie ichniejsze kart nie zawiera. Niedawno pojawiło się wprawdzie tłumaczenie rewersu kart, ale to dalej nie kończy sprawy ;) A poza tym czemu zadowalać się zwykłą tabelką, skoro rzecz może wyglądać tak?

Earl

: 08 lut 2007, 12:29
autor: Don Simon
To mam nadzieje, ze jak sie juz uporasz z kartami, to sie nimi podzielisz - zwlaszcza fajnie by bylo meic karty do Evo, chociaz Mare Nostrum tez pewnie sporo ludzi by bylo zainteresowanych.

Pozdrawiam
Szymon

: 08 lut 2007, 12:46
autor: Earl_MW
Jakiś czas temu rozmawiałem na ten temat z Sasannką, wstępnie stanęło na tym, że Rebel byłby cały zadowolniony z wymiany tłumaczeń na rozmaite bonusy. Ja na to, jak na lato. A jak Rebel dostanie tłumaczenia, to jest wysoce prawdopodobne, że uczyni jak miewa dotąd w zwyczaju i udostępni ;)

A wygląda na to, że worek z tłumaczeniami się dopiero rozwiązuje, bo zapomniałem, że trzeba się będzie niebawem zmierzyć z The End of the Triumvirate, a do tego Rebel nie ma ani kart, ani instrukcji...

Earl

: 08 lut 2007, 15:42
autor: Nataniel
Earl_MW pisze:coś takiego.
(...)
A poza tym czemu zadowalać się zwykłą tabelką, skoro rzecz może wyglądać tak?

Earl
A co zrobisz z tak przygotowanymi kartami? Bedziesz drukowal cale na kolorowym laserze i naklejal na istniejace karty?

: 08 lut 2007, 16:43
autor: miras23
Nataniel pisze:
Earl_MW pisze:coś takiego.
(...)
A poza tym czemu zadowalać się zwykłą tabelką, skoro rzecz może wyglądać tak?

Earl
A co zrobisz z tak przygotowanymi kartami? Bedziesz drukowal cale na kolorowym laserze i naklejal na istniejace karty?
tak wlasnie ja bym sobie zrobil :)
chyba Natanielu nie zamierzasz zniechecac kolegi? bo mi sie bardzo podoba to co robi

: 08 lut 2007, 16:55
autor: Earl_MW
Nataniel pisze:A co zrobisz z tak przygotowanymi kartami? Bedziesz drukowal cale na kolorowym laserze i naklejal na istniejace karty?
Zależy. Zacytowany przez Ciebie fragment tyczy akurat MN. Jak wiesz, w MN karty z ustawieniami początkowymi po jednej, a cennikiem, efektami walki itp. po drugiej stronie są wydrukowane na zwykłym, kredowym papierze. No to czemu nie wydrukować polskiej wersji? Bez żadnego naklejania, po prostu zwykły wydruk obustronny.

Karty do Evo z kolei zajmują łącznie trzy strony w formacie A4, owszem, te zamierzam wydrukować na papierze samoprzylepnym i ponaklejać. Jeszcze nie wiem, czy na jakieś neutralne karty (talia w kiosku koło mnie stoi po 2,40), czy wprost na oryginał, się zobaczy. Podobnie będzie pewno z kartami do Pirate's Cove.

Karty z pomocą do The End of the Triumvirate pewno przyjdzie mi naklejać, karty ucieczki, wyrównawcze i inne takoż. Instrukcji naklejać nie będę, wydrukuję sobie po prostu. Dla redukcji kosztów pewno na czarno-biało, ale zawsze będę miał to przyjemne uczucie, że gdybym chciał mieć w kolorze, to mogę (instrukcje na stronie Rebela też są w kolorze, mimo że do gier dołączane są czarno-białe, nie?).

Ja wiem, możesz powiedzieć, że wydrukowanie kart to koszta są takie, że hohoho. Ale:

- nawet w wersji czarno-białej wyglądają lepiej, niż tabelka zrobiona w Wordzie (poniekąd sam fakt, że instrukcje Rebelowe są robione z zachowaniem szaty graficznej oryginału, punktuje na moją stronę);

- znajdą się pewno tacy, którzy jednak chętnie te hohohoho koszta, które przy cenie samej gry są już nie takie hohoho, poniosą (a tu mogę sądzić chociażby po ilości wiadomości z prośbą o udostępnienie wersji końcowej zaraz po tym, jak powiesiłem próbkę na forum).

Earl

P.S. Tak się zastanawiam: pytasz z ciekawości, bawisz się w adwokata diabła, czy delikatnie sugerujesz, że Rebel po namyśle spuści mnie na drzewo?

E.

: 15 lut 2007, 20:21
autor: nahar
Czy to prawda ze nakład się wyczerpał?

: 15 lut 2007, 20:28
autor: Geko
W paru sklepach internetowych jeszcze widnieje. W razie czego możesz też wysłać PW do Al-a. Może Ci z Niemiec przywiezie...

: 17 lut 2007, 17:51
autor: Blue
A tak nie odbiegając od tematu to ma ktos tą PL instrukcje do shoguna? :).

: 17 lut 2007, 18:21
autor: Morgon
No jak ktoś kupił w polskich sklepach to ma dołączoną czarno-białą polską instrukcję. Obawiam się jednak, że skanowanie tego i rozpowszechnianie jest naruszeniem praw autorskich czy coś takiego :P

: 17 lut 2007, 19:32
autor: Blue
No nic moze do czasu az wejdzie dodruk Rebel, albo inny sklep udostepni szerszemu gronu ;). W sumie instrukcja ang jest pisana prostym jezykiem,wiec nie powinno byc wiekszego problemu.

: 17 lut 2007, 20:57
autor: Geko
Blue pisze:No nic moze do czasu az wejdzie dodruk Rebel, albo inny sklep udostepni szerszemu gronu ;). W sumie instrukcja ang jest pisana prostym jezykiem,wiec nie powinno byc wiekszego problemu.
Jak się zna angielski na poziomie średnim, to chyba nie powinno być problemu. W razie czego istnieją słowniki :wink:

Re: Shogun - polska instrukcja

: 18 lis 2009, 21:02
autor: Pastorkris
A właśnie co do zasad to mam pytanie. czy jeśli w jakieś prowincji, w której jest już znacznik buntu pobieramy podatki/ryż, to pierw walczymy z (trzymając się tego schematu) 1dnym chłopem a później (jeśli zwyciężymy) czerpiemy korzyści z danego pola, czy dokładnie odwrotnie (pierw korzyści, później walka o prowincję) ??

Byłbym rad za odpowiedź ;)
Pozdrawiam

Re: Shogun - polska instrukcja

: 18 lis 2009, 21:56
autor: Veridiana
tak, zdecydowanie. najpierw ich powtórnie ciemiężymy potem oni się wkurzają :)

Re: Shogun - polska instrukcja

: 19 lis 2009, 14:48
autor: Pastorkris
Dziękuję za tak klarowne i zobrazowane odpowiedzi :D
Pozdrawiam!

Re: Shogun - polska instrukcja

: 29 lis 2009, 22:23
autor: Al
Jakby co mam instrukcję PL w pliku Pdf.

Re: Shogun

: 13 lut 2010, 13:35
autor: Pjaj
Przeczytałem już dwa razy instrukcję i jednej rzeczy nie rozumiem. Wynika z niej, że po pierwszym wrzuceniu do wieży kostek te, które wypadły, są usuwane. Wynikałoby z tego, że już na starcie część graczy ma mniejsze szanse, mając mniej kostek w wieży. Czy mam rację, czy może czegoś nie doczytałem?

Re: Shogun

: 13 lut 2010, 14:14
autor: Pjaj
Niby nieduża, ale zawsze jest. Poza tym nie zawsze będą to tylko dwie kostki. Trudno natomiast zasiąść do gry, gdzie już na starcie Twoja pozycja jest gorsza od innych.

Re: Shogun

: 13 lut 2010, 15:11
autor: Pastorkris
Oh G... Jeśli się czepiać dwóch kostek, to niby czemu nie pozycji startowych? Często bywa, że jakiś gracz pozostaje z kiepskim ryżem czy kasą w prowincjach i zmuszony jest do losowania z wierzchu talii, co czasem działa jeszcze bardziej na jego niekorzyść.

Kto powiedział, że to gra w której wszyscy mają identyczne szanse na zwycięstwo? Zresztą, w jakiej grze tak jest poza Caylous'em gdzie nie ma losowości??
W innych masz kostki, które w ogóle są niewymierne (jednemu ciągle trafiają się wysokie wyniki, innemu same jedynki). Wieża chociaż rekompensuje to (choć nie na początkowym wrzucaniu).

Po ok. 10 partiach nie stwierdziłem by którykolwiek gracz miał fory w całej grze tylko dlatego, że w wieży po początkowym wrzucaniu zostały jego 4 kostki, a przeciwników po jednej lub żadna...
Już o wiele większe znaczenie ma wybór startowych lokacji (nigdy nie skorzystaliśmy z zasad, gdzie każdy ma jakieś konkretne na starcie. Zawsze je losujemy), ale to dopiero wychodzi w grze. Gdzie ktoś nabija punkty na budynkach, gdzie zbiera podatki, gdzie prowadzi wojny. To już wszystko zależy od strategii. A losowość? Jak w każdej wojnie, nie do uniknięcia- ale pod tym tytułem w żadnej formie nie męcząca.

Re: Shogun

: 07 maja 2010, 01:34
autor: Makos
Witam,

Zakupiłem Shoguna i jutro mamy grac ze znajomymi po raz pierwszy, jako że ktoś musi wytłumaczyć, to siedzę właśnie i analizuję instrukcje i mam kilka watpliwości, a mianowicie:

1) W instrukcji jest napisane iż po bitwie wygrywajacy i przegrywający odkładają swoje sześciany do puli. Chodzi tutaj o pule osobiste? Czyli de facto jak przegram, to moją stratą jest fakt, że nie ma już tych wojsk na planszy, ale nadal będę je mógł używać wykladając w kolejnych rundach?

2) Zakryte karty akcji - nr 6-10, w ktorym momencie ukladam karty prowincji na swojej tabliczce? OD razu na poczatku lacznie z 1-5, czyli 6-10 de facto ukladam w ciemno nie wiedzac czego sie spodziewac?

3) to raczej jasne, ale upewnie sie, poruszyc armie bedąca na mapie moga tylko uzywajac akcji: umiesc/porusz 1 armie? w przypadku 5 i 3 moge tylko umiescic?

Re: Shogun

: 07 maja 2010, 20:41
autor: Pastorkris
Wszystko tak jak napisał kolega wyżej. Z tym, że poruszać możesz się również atakami. Jeśli nie chcesz z nich skorzystać, a masz przyległą prowincję to możesz wykonać dowolny ruch wg. normalnych zasad.

A co do rozkazów (by było jaśniej) : Widząc 5 pierwszych układasz wszystkie 10 na swojej karcie.