Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: Rocy7 »

Assault of Doomrock

Bitwa pytania:

1) Czy rampage wywiera jakiś efekt w trakcie bitwy?
Rampage: If, at the start of a heros minion acti-vation, all enemies have already been activated this round, that hero must still activate at least one minion. He may choose any minion, and that minion is con-sidered to be rampaging.
2) Przygotowanie talii SI:
Odszukaj talię małych kart, która nazwą odpowiada karcie starcia. Ta talia Si będzie używana podczas tej walki. Znajdź w talii karty oznaczone czerwonymi krzyżem Usuń z talii karty, których wartość po krzyżu zgadza się z ilością bohaterów w grze. Potasuj pozostałe karty.
Dlaczego usuwa się karty, których ilość zgadza się z ilością bohaterów w grze? Nie powinno być „nie zgadza się”?
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Assault on Doomrock

Post autor: madyoss »

1) Czy rampage wywiera jakiś efekt w trakcie bitwy?
Rampage działa w momencie gdy kolejny gracz ma aktywować miniony, ale wszystkie miniony zostały już aktywowane.
Wtedy ten gracz i tak aktywuje jednego miniona.

Czyli np jeśli zaczyna się runda aktywacji minionów, ale został tylko jeden minion, to każdy z graczy będzie musiał aktywować tego jednego miniona. Bo wpada on w szał nie do okiełznania...
Dlaczego usuwa się karty, których ilość zgadza się z ilością bohaterów w grze? Nie powinno być „nie zgadza się”?
Należy usunąć z talii karty z numerkami które pokrywają się z obecną liczbą graczy. Bo tak jest zaprojektowany balans. : )

Pytania odnośnie zasad najlepiej kierować do:
http://boardgamegeek.com/user/Avdima

To jest osoba odpowiedzialna za odpowiadanie na pytania odnośnie zasad na forach.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Gambit »

Rocy7 pisze:Assault of Doomrock

Bitwa pytania:

1) Czy rampage wywiera jakiś efekt w trakcie bitwy?
O ile się orientuję Rampage nie ma żadnego dodatkowego efektu. Jest to po prostu nazwa dodatkowej aktywacji, już raz aktywowanego potwora.
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Assault on Doomrock

Post autor: palladinus »

Jedno pytanie, bo po kilku partiach naszła mnie wątpliwość.
Zbroja jako item ile ma punktów pancerza? 0, 1? Pytam odnośnie tej zasady.
Armor: Armor reduces the incoming damage to a character by 1 for each armor point
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Gambit »

palladinus pisze:Jedno pytanie, bo po kilku partiach naszła mnie wątpliwość.
Zbroja jako item ile ma punktów pancerza? 0, 1? Pytam odnośnie tej zasady.
Armor: Armor reduces the incoming damage to a character by 1 for each armor point
Zbroja jako item chyba nie ma punktów pancerza. Ma po prostu jakąś zdolność i tyle.
Golfang
Posty: 1989
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 231 times
Been thanked: 314 times

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Golfang »

OBÓZ NAJEMNIKJÓW - ma opcję ZWIAD! -> Należy odkryć kartę spotkania?
Kurde o jaką kartę spotkania chodzi? Czy chodzi o zdarzenie? W instrukcji nie znalazłem kart o typie SPOTKANIA
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2710 times
Been thanked: 2396 times

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Curiosity »

Golfang pisze: 30 maja 2021, 17:48 OBÓZ NAJEMNIKJÓW - ma opcję ZWIAD! -> Należy odkryć kartę spotkania?
Kurde o jaką kartę spotkania chodzi? Czy chodzi o zdarzenie? W instrukcji nie znalazłem kart o typie SPOTKANIA
Karta spotkania to jest jedna z trzech bitew. To bardzo mocna karta i duże ułatwienie, bo wiesz jak się przygotować na najbliższą walkę, jakie rozwinięcia wykupić.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Golfang
Posty: 1989
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 231 times
Been thanked: 314 times

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Golfang »

Curiosity pisze: 30 maja 2021, 22:34
Golfang pisze: 30 maja 2021, 17:48 OBÓZ NAJEMNIKJÓW - ma opcję ZWIAD! -> Należy odkryć kartę spotkania?
Kurde o jaką kartę spotkania chodzi? Czy chodzi o zdarzenie? W instrukcji nie znalazłem kart o typie SPOTKANIA
Karta spotkania to jest jedna z trzech bitew. To bardzo mocna karta i duże ułatwienie, bo wiesz jak się przygotować na najbliższą walkę, jakie rozwinięcia wykupić.
Czyli SPOTKANIE = STARCIE? Szkoda że w instrukcji tego nie powiedzieli/napisali.

Dodatkowo chciałbym się upewnić - podczas Starcia, jeśli mam 2 bohaterów i 6 przeciwników. Aktywuję tylko 4 z nich? Pierwszy bohater dwóch, drugi bohater koeljenych dwóch?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2710 times
Been thanked: 2396 times

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Curiosity »

Golfang pisze: 31 maja 2021, 07:18 co to są ZŁAMANE PUNKTY ZDROWIA? Przeczytałem instrukcję, później ją wertowałem i znalazłem tylko:
1. strona 18 - ZWYCESTWO - wyjaśnia, że Złamane PZ są odrzucane
2. strona 19 - LECZENIE - wyjaśnia, że podczas starcia Złamane PZ odnawia się zamiast normalnych, że każde obrażenia najpierw zdejmują Złamane PZ.
Jednak nigdzie nie ma informacji jak się otrzymuje Złamane PZ. Ja nie znalazłem.
Żetony zdrowia (życia?)mają swój awers i revers. Po otrzymaniu rany, obracasz żeton na drugą stronę (nie odrzucasz). Przy leczeniu przywracasz je na stronę właściwą.
Rozumiem z instrukcji, że Podczas Fazy Przygody z kart Zdarzeń jak spotykamy niebezpieczeństwo odejmujemy całe PZ (tyle PZ ile jest wskazane przy czaszce).
Podczas walki gdy otrzymujemy rany także odejmujemy całe PZ. To jak się otrzymuje Złamane PZ?
Jak wyżej. Żetonów zdrowia (życia) nigdy nie odkładasz, zawsze masz ich odkładnie 6. Jak dostaniesz dwie rany, to dalej masz 6, tylko 4 na stronie "pełnej" i 2 na "złamanej". Po prostu je obracasz w zależności od tego czy dostajesz rany czy się leczysz.
Dodatkowo chciałbym się upewnić - podczas Starcia, jeśli mam 2 bohaterów i 6 przeciwników. Aktywuję tylko 4 z nich? Pierwszy bohater dwóch, drugi bohater koeljenych dwóch?
Dokładnie tak. Oczywiście niektórzy przeciwnicy mogą mieć więcej aktywacji, np. po 3, wtedy każdy z graczy robi po 3 (nie więcej).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Golfang
Posty: 1989
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 231 times
Been thanked: 314 times

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Golfang »

Curiosity pisze: 31 maja 2021, 08:48
Golfang pisze: 31 maja 2021, 07:18 co to są ZŁAMANE PUNKTY ZDROWIA? Przeczytałem instrukcję, później ją wertowałem i znalazłem tylko:
1. strona 18 - ZWYCESTWO - wyjaśnia, że Złamane PZ są odrzucane
2. strona 19 - LECZENIE - wyjaśnia, że podczas starcia Złamane PZ odnawia się zamiast normalnych, że każde obrażenia najpierw zdejmują Złamane PZ.
Jednak nigdzie nie ma informacji jak się otrzymuje Złamane PZ. Ja nie znalazłem.
Żetony zdrowia (życia?)mają swój awers i revers. Po otrzymaniu rany, obracasz żeton na drugą stronę (nie odrzucasz). Przy leczeniu przywracasz je na stronę właściwą.
Rozumiem z instrukcji, że Podczas Fazy Przygody z kart Zdarzeń jak spotykamy niebezpieczeństwo odejmujemy całe PZ (tyle PZ ile jest wskazane przy czaszce).
Podczas walki gdy otrzymujemy rany także odejmujemy całe PZ. To jak się otrzymuje Złamane PZ?
Jak wyżej. Żetonów zdrowia (życia) nigdy nie odkładasz, zawsze masz ich odkładnie 6. Jak dostaniesz dwie rany, to dalej masz 6, tylko 4 na stronie "pełnej" i 2 na "złamanej". Po prostu je obracasz w zależności od tego czy dostajesz rany czy się leczysz.
Czyli wg Ciebie, po zakończonej walce (starciu), automatycznie wracają mi PZ na stronę zdrową?
Znalazłem taki tutorial na YT
https://www.youtube.com/watch?v=gxRzD8WER8Y&t=249s
Tam w przykładzie walki jest inaczej pokazane działanie ran. Wg tego filmiku, rany ściąga się w walce normalnie, ale leczenie w ramach walki przywraca ZŁAMANE PZ, które są odrzucane po walce. Oznacza to że pomimo leczenia w walce, po jej zakończeniu tracimy te uleczony punkty. Wg Twojego opisu byśmy ich nie odrzucali.
Może wypowie się BDGames?

Dodatkowo Srebro początkowe jest pobierane w sumie na drużynę czy na każdego gracza? Czyli grając na 2 bohaterów zaczynamy z 3 sztukami srebra czy w sumie z 6cioma? Ja raczej optuje za 3ma... ale wolę dopytać
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2710 times
Been thanked: 2396 times

Re: Assault on Doomrock

Post autor: Curiosity »

Golfang pisze: 31 maja 2021, 09:00 Czyli wg Ciebie, po zakończonej walce (starciu), automatycznie wracają mi PZ na stronę zdrową?
Faktycznie, trochę namieszałem, czyli jeszcze raz:

Jeśli dostaniesz obrażenie, odrzucasz żeton zdrowia (czyli z 6 zostaje Ci 5, a potem 4 itd. - a nie jak błędnie napisałem, odwracasz je na "złamaną stronę"). Jeśli się uleczysz, to dobierasz odrzucony żeton, ale "złamaną stroną". Reprezentuje on normalny punkt życia, tzn. jeśli dostaniesz kolejną ranę, to możesz odrzucić "złamany" zamiast normalnego, czyli w czasie walki są one sobie równe.

Różnica jest dopiero po walce, bo wtedy odrzucasz te złamane (będzie je można odzyskać w trakcie wydarzeń i obozowania). Sorry za zamieszanie.
Dodatkowo Srebro początkowe jest pobierane w sumie na drużynę czy na każdego gracza? Czyli grając na 2 bohaterów zaczynamy z 3 sztukami srebra czy w sumie z 6cioma? Ja raczej optuje za 3ma... ale wolę dopytać
Jest to złoto wspólne, na drużynę. Czyli 3 w tym wypadku.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Pouzy
Posty: 75
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 18 times

Re: Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: Pouzy »

Właśnie nabyłem polską wersję ,,Napad na Doomrock" i pojawiło się pytanie. Mianowicie: w instrukcji napisano ,,Odepchnięcie wyprzedza przydzielanie obrażeń, jeżeli następuje w tej samej chwili." ( w innym miejscu ,,Odepchnięcie sprawia, że cel wykonuje Ruch do pustej grupy. Dzieje się to zawsze przed rozpatrzeniem obrażeń.") Czy to oznacza, że jeśli jestem celem ataku wręcz i odkrywam 2 osłabienia, jedno z nich to +1 a drugie odepchnięcie, to nie otrzymam tego dodatkowego obrażenia, bo zostałem odepchnięty i już nie jestem w zwarciu? Jeśli się mylę, to proszę o podanie jakiegoś przykładu na zastosowanie tej zasady w praktyce. Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
GarbatyDuch
Posty: 10
Rejestracja: 15 lut 2019, 13:25
Lokalizacja: Radzymin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: GarbatyDuch »

Pouzy pisze: 02 lip 2021, 00:08 Właśnie nabyłem polską wersję ,,Napad na Doomrock" i pojawiło się pytanie. Mianowicie: w instrukcji napisano ,,Odepchnięcie wyprzedza przydzielanie obrażeń, jeżeli następuje w tej samej chwili." ( w innym miejscu ,,Odepchnięcie sprawia, że cel wykonuje Ruch do pustej grupy. Dzieje się to zawsze przed rozpatrzeniem obrażeń.") Czy to oznacza, że jeśli jestem celem ataku wręcz i odkrywam 2 osłabienia, jedno z nich to +1 a drugie odepchnięcie, to nie otrzymam tego dodatkowego obrażenia, bo zostałem odepchnięty i już nie jestem w zwarciu? Jeśli się mylę, to proszę o podanie jakiegoś przykładu na zastosowanie tej zasady w praktyce. Dzięki za pomoc.
Też zastanawia mnie kwestia którą poruszył Pouzy. Na filmie instruktażowym autora do wersji PL, widać że obrażenia wchodzą w przeciwników przed rozpatrzeniem odepchnięcia, więc jak to działa ?

Ponad to dwie kwestie:

1) Jak odzyskać kości zdolności bohatera skradzione przez np. zombi podczas danej rundy starcia? Czy zabijając te zombi w tej/następnej rundzie czy kości same wracają na początku następnej rundy starcia?

2) Przywara "niezdecydowany" - czy wyniki z rzutu dwiema ekstra kośćmi które mam przypisać do zdolności mogę przeznaczyć na tarczę lub heroizm (przy wynikach 1 lub 6) ?
NiedzielnyPionek (bgg)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2710 times
Been thanked: 2396 times

Re: Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: Curiosity »

GarbatyDuch pisze: 05 lip 2021, 18:51
1) Jak odzyskać kości zdolności bohatera skradzione przez np. zombi podczas danej rundy starcia? Czy zabijając te zombi w tej/następnej rundzie czy kości same wracają na początku następnej rundy starcia?
Należy zabić przeciwnika, który skradł kości

Co do pytania o Obrażenia i odepchnięcia, to nie wertowałem zbyt mocno instrukcji z polskiego wydania, ale AFAIR w pierwszej edycji (angielskiej) należało przyjąć obrażenia i potem rozpatrzyć odepchnięcie, z tym, że kilka odepchnięć liczyło się jak jedno. Nie wiem, czy nie zostało to zmienione w polskiej edycji.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
dannte
Posty: 739
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 105 times
Been thanked: 441 times

Re: Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: dannte »

Dodam tylko od siebie, że kości odzyskane po kradzieży od razu przerzucasz i przypisujesz do umiejętności (możesz też użyć jako heroizm/tarczę). Opisane jest to na przedostatniej stronie instrukcji w akapicie "Kradzież kości".
Co do niezdecydowanego, to my graliśmy tak, że albo przypisujesz do umiejętności, albo przepadają. Porównując oba sformułowania wspomnianych efektów, to ten dot. skradzionych kości mówi wyraźnie "zgodnie z zasadami z Fazy Planowania", czyli podczas przypisywania można wydawać "1" i "6".
Pouzy pisze: 02 lip 2021, 00:08 Czy to oznacza, że jeśli jestem celem ataku wręcz i odkrywam 2 osłabienia, jedno z nich to +1 a drugie odepchnięcie, to nie otrzymam tego dodatkowego obrażenia, bo zostałem odepchnięty i już nie jestem w zwarciu? Jeśli się mylę, to proszę o podanie jakiegoś przykładu na zastosowanie tej zasady w praktyce. Dzięki za pomoc.
Nie, obrażenia zostały zadane, ale są "rozpatrywane" dopiero po odepchnięciu. Czyli +1 nadal działa.
Może to mieć znaczenie np. przy Niestabilnych Pomidorach i ich efekcie Eksplozji. Jeśli odkryjesz żeton odepchnięcia to najpierw odpychasz jednego z wrogów (N.P.), a dopiero po tym jak już jest w pustej grupie rozpatrujesz obrażenia i aktywujesz ewentualną eksplozję, jeśli został pokonany. Czyli eksploduje po odepchnięciu, a nigdy przed (i gracz nigdy o tym nie decyduje)

Nie wiem czy to rozwiewa Wasze wątpliwości?
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2029
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1508 times
Been thanked: 1155 times

Re: Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: Bruno »

Gra jest bardzo fajna, ale liczba niejasności w zasadach przytłacza.
Zatem jedziemy z pierwszą pulą pytań powstałych w trakcie pierwszej rozgrywki:

1. Furia: z jakim poziomem Furii Tyrani zaczynają się starcie??? (brak tej informacji w instrukcji)

2. Karty Aktywacji z ilustracją Sług lub Tyrana na rewersie. W instrukcji stoi, że tych drugich używamy tylko podczas starcia rangi III, a tymczasem pierwsi Tyrani pojawiają się – wraz ze Sługami – już w starciu II (np. Widmo Zagłady). I co teraz? Mimo obecności Tyrana, mam używać tylko talii ze Sługą na rewersie? Czy też jednak mam użyć talii z Tyranem? Druga rzecz – po co są dwie różne talie Aktywacji, jeśli są funkcjonalnie identyczne (różnią się tylko karcianymi kolorami)?? Podejrzewam, ALE NIE MA O TYM ANI SŁOWA W INSTRUKCJI, że po to, aby właśnie używać osobnej talii ze Sługą do aktywowania Sług, a tej z Tyranem – do aktywowania Tyrana, jeśli oba te rodzaje wrogów pojawiają się podczas tego samego starcia (a pojawiają się już w II Starciu). Czy tak?

3. Epik Doomonomicon: „Natychmiast po stracie przynajmniej 1 PZ dobierz ekstra kość”. Czy dobieram ją za każdym razem, gdy stracę PZ? Czyli jeśli w jednej rundzie stracę dwukrotnie PZy w wyniku dwóch różnych ataków, to dostanę w sumie 2 kości w tej rundzie?

4. Zdarzenie Dziczy Wesoły Kupiec daje nam alternatywę: odrzuć 1 żeton Heroizmu... LUB odrzuć 1 Grat... Co się dzieje, kiedy nie mogę wybrać żadnej z opcji, bo drużyna nie ma ani tego, ani tego? Ignorujemy kartę? A jeśli tak, to czy pozostałe karty Zdarzeń też możemy sobie ot tak, zignorować?

5. Obszar Opuszczona kopalnia: lokacja „Wysadź wejście” głosi, że płacimy Heroizmem, żeby otrzymać Heroizm (dziwne, ale przynajmniej klarowne ;) ), ale stoi tam też: „Nie pobieraj premii za eksplorację” - wg instrukcji nie ma żadnych „premii za eksplorację”, jest natomiast „premia za wyczerpanie” (Obszaru). Rozumiem, że o to tu chodzi?

6. Obszar Sklep z przedmiotami: rozumiem, że zapis „Obóz (+2 PZ)” poniżej liczby Sekretów to premia właśnie za wyczerpanie tego Obszaru? Jeśli tak, to czy jest to opcja jednorazowa czy też będzie można korzystać z tego Obozu także w przyszłości? Druga rzecz – skoro to Obóz, to zgodnie z regułami można tam też dokonać Awansu?

7. Obozowanie na niektórych Obszarach (np. Wieża Maga) dodają Osłabienie, zamiast je odejmować. Rozumiem, że to celowy zapis, a nie pomyłka? (a jakie jest fabularne wyjaśnienie takiego utrudnienia życia graczom? ;) )

8. Zdolność startowa Łotra – Zniknięcie: „Dobierz żeton Ukrycia, następnie wybierz jedno...”. W regułach stoi, że w danym momencie mogę mieć tylko 1 żeton Ukrycia, a zatem po co na tej Zdolności są dwa Ładunki (Runy)? To umiejka z Inicjatywą, więc załóżmy, że pierwszy raz pobieram żeton Ukrycia podczas Fazy Inicjatywy, ale i tak będę mógł go wykorzystać dopiero podczas Fazy Sług/Tyrana (tak głoszą zasady Ukrycia na kartach Starć). Ale wtedy będzie już za późno, żeby skorzystać z tej Zdolności po raz drugi, bo zgodnie z zasadami, ze Zdolności korzystamy wyłącznie w Fazie Inicjatywy (co zrobiliśmy) oraz Fazie Bohaterów, kiedy już żadni wrogowie nie są aktywowani, czyli wykorzystanie Ukrycia nie jest możliwe...

9. Kradzież kości – w instrukcji stoi: „... Bohater musi wybrać jedną ze swoich przypisanych do Zdolności kości...”. Czy to oznacza, że koniecznie muszę wybrać kość z jeszcze nieaktywowanej Zdolności, a nie mogę wybrać którejś z już zdjętych kości ze Zdolności, którą wykorzystałem wcześniej, w fazie Inicjatywy? Byłoby to chyba trochę dziwne, bo tym samym mógłbym się ustrzec przed kradzieżą kości, wykorzystując wszystkie już w fazie Inicjatywy (takie rozwiązanie podwójnie premiowałoby graczy ze Zdolnościami z Inicjatywą...).

10. Końcowa walka (III Starcie): czy musi się odbyć podczas pobytu w Doomrock, czy też wystarczy odkryć ten Obszar, ale potem wrócić na którąś z wcześniejszych kart i tam wyczerpać żetony czasu, odpalając finałowe starcie?

11. Zapis w Instrukcji (s. 19, lewa kolumna) Odepchnięcie: „Jeśli ten efekt jest odkryty na przeciwniku, gracze mogą go zignorować i nie odpychać przeciwnika” stoi w sprzeczności z zapisem w kolumnie prawej na tej samej stronie: „Kiedy Postać zostaje Odepchnięta, musi wykonać przymusowy Ruch do nowej, pustej grupy”. Mogę się domyślać, że nadrzędna jest pierwsza z wymienionych reguł (czy tak?), ale w takim razie – dla jasności – należałoby ją powtórzyć też w zapisie późniejszym, w prawej kolumnie.

Ostatnia rzecz to już nie pytanie, ale wytknięcie pewnego niedopatrzenia w instrukcji: otóż w szczegółowym opisie przebiegu Starcia (s. 16), w punkcie 1 (Faza Planowania), stoi, ze każdy gracz zbiera wszystkie kości swojego Bohatera i następnie, że... ma dwa przerzuty. Nie ma ani słowa, że najpierw tymi wszystkimi kośćmi rzucamy! Owszem, jest to opisane wcześniej, na s. 12, gdzie jest skrótowy opis przebiegu Starcia, ale nie można tego pomijać w opisie szczegółowym.

Natomiast chciałbym bardzo pochwalić Autora za zrobienie Indeksu pojęć na końcu instrukcji! Co prawda kilka pojęć jest ustawionych nie w kolejności alfabetycznej (Niebezpieczeństwo, Osłabienie), ale i tak wartość tego spisu jest nie do przecenienia. Mimo że gra nie ma trudnych reguł, to wprowadza bardzo dużo konkretnych terminów, a zatem indeks jest bardzo przydatny. Naprawdę duży plus!

Sama gra też na duży plus, ale o tym już w innym wątku... :)
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: madyoss »

1. Furia: z jakim poziomem Furii Tyrani zaczynają się starcie??? (brak tej informacji w instrukcji)
Domyślnie zero.
2. Karty Aktywacji z ilustracją Sług lub Tyrana na rewersie. W instrukcji stoi, że tych drugich używamy tylko podczas starcia rangi III, a tymczasem pierwsi Tyrani pojawiają się – wraz ze Sługami – już w starciu II (np. Widmo Zagłady). I co teraz? Mimo obecności Tyrana, mam używać tylko talii ze Sługą na rewersie? Czy też jednak mam użyć talii z Tyranem? Druga rzecz – po co są dwie różne talie Aktywacji, jeśli są funkcjonalnie identyczne (różnią się tylko karcianymi kolorami)?? Podejrzewam, ALE NIE MA O TYM ANI SŁOWA W INSTRUKCJI, że po to, aby właśnie używać osobnej talii ze Sługą do aktywowania Sług, a tej z Tyranem – do aktywowania Tyrana, jeśli oba te rodzaje wrogów pojawiają się podczas tego samego starcia (a pojawiają się już w II Starciu). Czy tak?
W starciach aktu drugiego nie należy używać drugiej talii lecz aktywować bossa za tej samej talii Sług.
3. Epik Doomonomicon: „Natychmiast po stracie przynajmniej 1 PZ dobierz ekstra kość”. Czy dobieram ją za każdym razem, gdy stracę PZ? Czyli jeśli w jednej rundzie stracę dwukrotnie Przy w wyniku dwóch różnych ataków, to dostanę w sumie 2 kości w tej rundzie?
Za każdym razem.
4. Zdarzenie Dziczy Wesoły Kupiec daje nam alternatywę: odrzuć 1 żeton Heroizmu... LUB odrzuć 1 Grat... Co się dzieje, kiedy nie mogę wybrać żadnej z opcji, bo drużyna nie ma ani tego, ani tego? Ignorujemy kartę? A jeśli tak, to czy pozostałe karty Zdarzeń też możemy sobie ot tak, zignorować?
Efekty zdarzeń działają tak samo jak efekty lokalizacji na str 8.
Czyli dobieramy lub odrzucamy znaczniki ‘jeśli to możliwe’.
Czyli jeśli w EFEKCIE (nie koszcie) lokalizacji lub zdarzenia jest np -1 heroizm a nie mamy tego heroizmu, to rozpatrujemy resztę tego efektu.
W przypadku tego zdarzenia mamy składnię w drugim efekcie ‘Odrzuć 1 Grat, żeby…’ co sugeruje warunek i tego nie możemy zignorować.
Innymi słowy w tym zdarzeniu, jeśli nie mamy żadnego Grata to możemy wybrać tylko pierwszą opcję.
5. Obszar Opuszczona kopalnia: lokacja „Wysadź wejście” głosi, że płacimy Heroizmem, żeby otrzymać Heroizm (dziwne, ale przynajmniej klarowne ), ale stoi tam też: „Nie pobieraj premii za eksplorację” - wg instrukcji nie ma żadnych „premii za eksplorację”, jest natomiast „premia za wyczerpanie” (Obszaru). Rozumiem, że o to tu chodzi?
Tak. Dopiszę ten przypadek w erracie.
6. Obszar Sklep z przedmiotami: rozumiem, że zapis „Obóz (+2 PZ)” poniżej liczby Sekretów to premia właśnie za wyczerpanie tego Obszaru? Jeśli tak, to czy jest to opcja jednorazowa czy też będzie można korzystać z tego Obozu także w przyszłości? Druga rzecz – skoro to Obóz, to zgodnie z regułami można tam też dokonać Awansu?
Jednorazowy obóz, nagroda za wyczerpanie jest przyznawana jednorazowo. Podczas obozów można dokonywać awansów.
7. Obozowanie na niektórych Obszarach (np. Wieża Maga) dodają Osłabienie, zamiast je odejmować. Rozumiem, że to celowy zapis, a nie pomyłka? (a jakie jest fabularne wyjaśnienie takiego utrudnienia życia graczom? )
Akurat wieża maga zawiera błąd, to jest zbyt ciężki obóz jak na obóz w mieście (powinno być minus osłabienie). Nie ma innych błędów w efektach obozów.
8. Zdolność startowa Łotra – Zniknięcie: „Dobierz żeton Ukrycia, następnie wybierz jedno...”. W regułach stoi, że w danym momencie mogę mieć tylko 1 żeton Ukrycia, a zatem po co na tej Zdolności są dwa Ładunki (Runy)? To umiejka z Inicjatywą, więc załóżmy, że pierwszy raz pobieram żeton Ukrycia podczas Fazy Inicjatywy, ale i tak będę mógł go wykorzystać dopiero podczas Fazy Sług/Tyrana (tak głoszą zasady Ukrycia na kartach Starć). Ale wtedy będzie już za późno, żeby skorzystać z tej Zdolności po raz drugi, bo zgodnie z zasadami, ze Zdolności korzystamy wyłącznie w Fazie Inicjatywy (co zrobiliśmy) oraz Fazie Bohaterów, kiedy już żadni wrogowie nie są aktywowani, czyli wykorzystanie Ukrycia nie jest możliwe…
Zdolności z inicjatywą mogą być aktywowane zarówno w fazie inicjatywy jak i w fazie bohaterów. To jest zapisane na str 18.
Jeśli to nie jest dostateczną odpowiedzią, dodam że można po sobie wydać i zyskać kilka razy ukrycie, np na efekt na karcie starcia. Ponadto efekty redukowania pancerza (np karta zniknięcie) się kumulują.
9. Kradzież kości – w instrukcji stoi: „... Bohater musi wybrać jedną ze swoich przypisanych do Zdolności kości...”. Czy to oznacza, że koniecznie muszę wybrać kość z jeszcze nieaktywowanej Zdolności, a nie mogę wybrać którejś z już zdjętych kości ze Zdolności, którą wykorzystałem wcześniej, w fazie Inicjatywy? Byłoby to chyba trochę dziwne, bo tym samym mógłbym się ustrzec przed kradzieżą kości, wykorzystując wszystkie już w fazie Inicjatywy (takie rozwiązanie podwójnie premiowałoby graczy ze Zdolnościami z Inicjatywą...).
Trzeba usuwać kości z kart, czyli z jeszcze nie wykorzystanych kości.
10. Końcowa walka (III Starcie): czy musi się odbyć podczas pobytu w Doomrock, czy też wystarczy odkryć ten Obszar, ale potem wrócić na którąś z wcześniejszych kart i tam wyczerpać żetony czasu, odpalając finałowe starcie?
Wystarczy raz odwiedzić, potem jeszcze można ewentualnie gdzieś się ruszyć.
Proponuję też rozgrywki w formacie szybkim z zapisem. Wariant opisany jest tutaj:
https://docs.google.com/document/d/1Ecb ... sp=sharing
To jest domyślny tryb rozgrywki w wersji Ultimate.
11. Zapis w Instrukcji (s. 19, lewa kolumna) Odepchnięcie: „Jeśli ten efekt jest odkryty na przeciwniku, gracze mogą go zignorować i nie odpychać przeciwnika” stoi w sprzeczności z zapisem w kolumnie prawej na tej samej stronie: „Kiedy Postać zostaje Odepchnięta, musi wykonać przymusowy Ruch do nowej, pustej grupy”. Mogę się domyślać, że nadrzędna jest pierwsza z wymienionych reguł (czy tak?), ale w takim razie – dla jasności – należałoby ją powtórzyć też w zapisie późniejszym, w prawej kolumnie.
Można ignorować odepchnięcia powodowane przez Bohaterów, ale tylko te spowodowane znacznikami osłabienia. Nie Można ignorować odepchnięcia np wywołanych efektem ataku Paladyna.

Dzięki za pytania!
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Assault on Doomrock - pytania i wątpliwości.

Post autor: madyoss »

Stworzyłem wątek 'Napad na Doomrock'.

W przyszłości proszę o zadawanie pytań w tym wątku:
viewtopic.php?f=42&t=73885
ODPOWIEDZ