Setting gry - zabawa
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Setting gry - zabawa
Zazwyczaj jest tak, że najpierw mam pomysł w jakich realiach tworzyć grę, a później ewentualnie do tych wymogów "naciągam" mechanikę. tym razem było inaczej. Pomysł na mechanikę całkiem poukładany, natomiast brak pomysłu na setting. Co tu zrobić? Wszystko już było, to może rzucić kostką? I tak zrodził się pomysł na zabawę poniższą zabawę. Uznałem, że jest ona na tyle zabawna, a nawet inspirująca, że warto się nią podzielić.
A więc zaczynamy tworzenie gry, na wszystkie pytania odpowiada kostka:
Typ:
1. Wojenna
2. Handlowa
3. Budowa imperium
4. Kooperacja
5. Wyścig
6. Dungeon crawler
Okres:
1. Starożytność
2. Średniowiecze
3. Renesans
4. Wojny Napoleońskie
5. I/II Wojna Światowa
6. Czasy wspólczesne
"Realia"
1. Fantasy
2. Steampunk
3. SciFi / Inwazja obcych
4. Horror
5. Mity i legendy
6. Post apokalipsa
Z dodatkiem:
1. Dinozaurów
2. Piratów
3. Dziki Zachód
4. Obcy
5. Mityczne stwory
6. Zombie
i / lub
1. Samurajów
2. Mechów
3. Magii
4. Rycerze
5. Wielkie robaki
6. Postaci / stworów fantasy
Oczywiście lista nie jest zamknięta i gdyby ktoś miał ochotę się przyłączyć, to proszę bardzo. Również, jeżeli znacie podobny "generator", to też możecie podlinkować.
Czy system działa? Działa. Przykład na przykład:
Omijamy "Realia" i rzucamy 1 - 5 - 2 : Wojenna w czasie II WŚ z dodatkiem mechów - Dust
1 - 3 - 3 - 4 : Wojenna (choć nie koniecznie) w czasach renesansu w realiach sci-fi z dodatkiem postaci fantasy: WH40k
...
Miłej zabawy
A więc zaczynamy tworzenie gry, na wszystkie pytania odpowiada kostka:
Typ:
1. Wojenna
2. Handlowa
3. Budowa imperium
4. Kooperacja
5. Wyścig
6. Dungeon crawler
Okres:
1. Starożytność
2. Średniowiecze
3. Renesans
4. Wojny Napoleońskie
5. I/II Wojna Światowa
6. Czasy wspólczesne
"Realia"
1. Fantasy
2. Steampunk
3. SciFi / Inwazja obcych
4. Horror
5. Mity i legendy
6. Post apokalipsa
Z dodatkiem:
1. Dinozaurów
2. Piratów
3. Dziki Zachód
4. Obcy
5. Mityczne stwory
6. Zombie
i / lub
1. Samurajów
2. Mechów
3. Magii
4. Rycerze
5. Wielkie robaki
6. Postaci / stworów fantasy
Oczywiście lista nie jest zamknięta i gdyby ktoś miał ochotę się przyłączyć, to proszę bardzo. Również, jeżeli znacie podobny "generator", to też możecie podlinkować.
Czy system działa? Działa. Przykład na przykład:
Omijamy "Realia" i rzucamy 1 - 5 - 2 : Wojenna w czasie II WŚ z dodatkiem mechów - Dust
1 - 3 - 3 - 4 : Wojenna (choć nie koniecznie) w czasach renesansu w realiach sci-fi z dodatkiem postaci fantasy: WH40k
...
Miłej zabawy
Pozdrawiam
- MichalStajszczak
- Posty: 9478
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 176 times
Re: Setting gry - zabawa
no skoro nawet pan Michał nie podał tytułu (łamiąc system ) to temat do zamknięciaMichalStajszczak pisze:5-1-6-3:
Wyścig - starożytność - post apokalipsa - Dziki Zachód
Mi wyszło 3-3-2-4
Budowa imperium - Renesans - Steampunk - Rycerze - hmm faktycznie "Realia" najbardziej determinują tytuł gry, bo bez tego Steampunk'a pewnie coś by się znalazło.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Setting gry - zabawa
Na terenach Ameryki Północnej plemiona Indian ścigają się w zdobywaniu zasobów, aby przetrwać zlodowacenie ( taka "Epoka Lodowcowa" )MichalStajszczak pisze:5-1-6-3:
Wyścig - starożytność - post apokalipsa - Dziki Zachód
Pozdrawiam
Re: Setting gry - zabawa
W okresie brakuje "przyszłości". Wręcz zamieniłbym renesans i wojny napoleońskie na bliską / odległą przyszłość...
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Setting gry - zabawa
Dobierając okresy wyszedłem z założenia, że każda "przyszłość" ma jakieś powiązanie z przeszłością, ewentualnie z teraźniejszością, dlatego przyszłości jako takiej nie uwzględniłem. Można powiedzieć, że w moim podejściu przyszłość to połączenie historii z sci-fi .
Z drugiej strony, jeżeli ktoś ma sprecyzowaną wizję "przyszłości" to mu generator nie potrzebny .
Oczywiście, wszelkie modyfikacje "na własny użytek" są możliwe i mile widziane.
Z drugiej strony, jeżeli ktoś ma sprecyzowaną wizję "przyszłości" to mu generator nie potrzebny .
Oczywiście, wszelkie modyfikacje "na własny użytek" są możliwe i mile widziane.
Pozdrawiam
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Setting gry - zabawa
Dlaczegóż by nie . "Realia" można też rozumieć jako "klimat" i w tym ujęciu post apo to jakiś "świat" po jakiejś "klęsce", gdzie "ludzie" żyją w małych grupkach wrogo do siebie nastawionych. W warstwie graficznej to jakieś nieprzyjazne środowisko, dużo pustki ( albo mało przestrzeni, jeżeli zeszliśmy pod ziemię ). I w Twoim przykładzie to widziałbym to np. tak:ignatus pisze:W takim razie ta post apokalipsa to kiedy ma się rozgrywać?W Renesansie ?
1. W niedalekiej przyszłości po tym jak nasza cywilizacja runęła, ludzie tworzą małe bandy, walczą głównie na broń białą, rzadko używając prymitywnej broni palnej ( taki trochę Mad Max). Gra wojenna, lekki skirmish.
2. W XVII w. rozpoczęła się kolejna epoka lodowcowa. Gracze wcielają się w watażków, tworząc nowe księstwa na ruinach cywilizacji.
Nie każdy układ kostek da się obronić. Kostki można przerzucać, lub nie brać pod uwagę. To inspirująca (mam nadzieję) zabawa anie wyrocznia .
Dzięki za uwagi i zachęcam do dalszej zabawy.
Pozdrawiam
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Re: Setting gry - zabawa
Świetny pomysł - gdyby np. dżuma w XIV wieku uśmierciła powiedzmy 90% ludności to wszystko po tym wydarzeniu wpisuje się w post apokaliptyczny klimat. A renesans rozumiany jako "odrodzenie" jest naturalną koleją rzeczy po takim wydarzeniu.ignatus pisze:W takim razie ta post apokalipsa to kiedy ma się rozgrywać?W Renesansie ?
Z tego wyłania się ciekawy pomysł na grę:
- Budowa imperium
- renesans
- post apokalipsa
- piraci/barbarzyńcy