Strona 1 z 4

Wiedźmin

: 29 lis 2014, 13:09
autor: lesar
Po wykonaniu dwóch akcji i czynności rozpatrujemy przeszkody. Jeżeli nie ma przeszkód to przesuwamy zancznik na torze wojny i dokładamy wskazaną przeszkodę. I co dalej? Rozpatrujemy ją czy mamy już koniec kolejki? W podręczniku nic nie piszą co dalej, tylko w jednym miejscu na str.8 jest opis toru wojny: jeżeli efekt gry nakazuje przesunięcie znacznika to przesuwamy i rozpatrujemy efekt. Czy brak przeszkody jest efektem gry czy tylko efektem gry jest jakaś sytuacja wynikająca z opisu kart?

Re: Wiedźmin

: 29 lis 2014, 13:25
autor: th0m4s
Ja grałem tak że po dodaniu przeszkody jest koniec, czyli okolica za długo nie będzie bezpieczna.

Re: Wiedźmin

: 01 gru 2014, 22:45
autor: Skiborg
nigdzie w instrukcji nie jest napisane, żeby rozpatrzyć przeszkodę. Jest napisane, że gracz rozpatruje efekt pola toru wojny. Zatem tylko kładzie odpowiedni żeton w regionie (zły los lub potwór).

Re: Wiedźmin

: 02 gru 2014, 11:34
autor: lesar
czyli zapis w podręczniku na str.8 jeżeli efekt gry nakazuje przesunięcie znacznika to przesuwamy i rozpatrujemy efekt, nie dotyczy takiej sytuacji? To w takim razie czego ten zapis w podręczniku dotyczy, jakiego przypadku np. działania opisanego na jakieś karcie?

Re: Wiedźmin

: 02 gru 2014, 13:04
autor: th0m4s
Poniżej na tej 8 stronie jest jak rozpatrzyć efekt czyli dołożyć potwora albo żeton złego losu.
Po prostu chodzi o to żeby nie ograniczyć akcji tylko do przesunięcia znacznika.

Re: Wiedźmin

: 02 gru 2014, 20:26
autor: Mil3vs
Czy ktoś może wyjaśnić na jakiej zasadzie funkjonuje symbol OKO na kościach? Rozumiem że jest to moc magiczna, którą powiedzmy Triss używa do zaklęć ale np. taki Yarpen który nie ma na swojej żółtej kości takiego symbolu (ani nie ma jej na białych kościach walki) nigdy nie wygra z potworem "magicznym" posiadającym zamiast symbolu MIECZA symbol OKA?

Re: Wiedźmin

: 02 gru 2014, 21:05
autor: Epyon
Dwa pytania:

1. Instrukcja mówi, że gdy ktoś wykona ostatniego questa, to wszyscy pozostali gracze mają jeszcze po jednej turze, natomiast w wersji komputerowej dogrywa się tylko kolejkę tak, by każdy miał tyle samo tur, która wersja jest prawdziwa?

2. Jeśli wymienię tropy na dowody, to według instrukcji wymiana jest ostateczna (tzn. nie można wymienić dowodów na tropy). Co w sytuacji, gdy mam odrzucić jakieś żetony tropów, a mam tylko żetony dowodów? Ponownie jeśli dobrze pamiętam, to w implementacji komputerowej traci się dowód, ale przeczy to instrukcji...

Re: Wiedźmin

: 02 gru 2014, 23:18
autor: th0m4s
Komputerowa ma też osobno akcje szybkiej podróży na której można położyć ranę / żeton złego losu.
Więc jak dla mnie to dwie trochę inne gry...

Re: Wiedźmin

: 02 gru 2014, 23:31
autor: kibito
Mil3vs pisze:Czy ktoś może wyjaśnić na jakiej zasadzie funkjonuje symbol OKO na kościach? Rozumiem że jest to moc magiczna, którą powiedzmy Triss używa do zaklęć ale np. taki Yarpen który nie ma na swojej żółtej kości takiego symbolu (ani nie ma jej na białych kościach walki) nigdy nie wygra z potworem "magicznym" posiadającym zamiast symbolu MIECZA symbol OKA?
Niekoniecznie, tutaj z pomocą przychodzą karty rozwoju. Miałem taką sytuację jak opisujesz powyżej i Yarpen radził sobie dzięki umiejętności (nie mam przed sobą samej karty więc będzie z pamięci): Zamień np miecz na symbol oka. Więc sama szansa wygranej istnieje i wg mnie sprawdza się lepiej niż u Jaskra, gdzie symbol oka występuje na kości ale w dużej większości spotkań z potworami (zwykłymi, nie magicznymi) jest zupełnie nieprzydatny i stanowi "pustą" kość

Re: Wiedźmin

: 03 gru 2014, 07:40
autor: Epyon
th0m4s pisze:Komputerowa ma też osobno akcje szybkiej podróży na której można położyć ranę / żeton złego losu.
Więc jak dla mnie to dwie trochę inne gry...
Ale zauważ, że jak położysz tam ranę, to zwykła podróż też jest zablokowana.

Re: Wiedźmin

: 04 gru 2014, 22:49
autor: sqb1978
Dwie sprawy:
1. Zobaczcie na brązowego potwora: Szubrawiec. Dlaczego jest opcja nieudanej obrony skoro na tarczach jest "-" czyli niejako brak wymagań co do tarczy?
2. Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?

Re: Wiedźmin

: 05 gru 2014, 10:55
autor: _juri
Ja traktowałem "-" wymaganiach jako ich brak. Swoją drogą jest karta potwora (nie pamiętam teraz już która) która w wymaganiach do tarczy ma "-" a jest efekt w przypadku nieudanego rzutu na tarczę :P
Mam pytanie do kart złego losu, jeśli na podróży mam zły los, jadę o dwa pola plus w miejscu docelowym też jest żeton złego losu , po czym robię śledztwo na którym też mam żeton złego losu to rozpatruje w jednej turze 4 karty złego losu?

Re: Wiedźmin

: 05 gru 2014, 11:02
autor: sqb1978
No właśnie o niej pisałem (Szubrawiec) :P ale już doszedłem do tego, że to pomyłka. W efektach zamiast ikony tarczy powinien być miecz (=nieudany atak).

Co do pytania:
1. żeton złego losu na podróży + podróż = karta złego losu
2. podróż o 2 lokacje = karta złego losu
Na śledztwie żeton złego losu to nie wiem w jaki sposób miałby się znaleźć. Chyba, że w treści karty śledztwa tak pisze.
Potem jeszcze ewentualnie możesz mieć żeton złego losu na lokacji (ewentualnie potwór jeśli jest).

Re: Wiedźmin

: 05 gru 2014, 11:09
autor: _juri
Są karty złego losu czy potworów które każą ci położyć symbol czaszki, nie jest napisane gdzie, więc chyba wybierasz jedno z 5 miejsc przy każdej z akcji? (była sytuacja gdzie przy każdej akcji miałem żeton złego losu). Tak jak z żetonami ran, musisz umieścić dwie i umieszczasz w dowolnym miejscu (ja prawie cała grę miałem w ten sposób zablokowany rozwój i miksturę grając Geraltem).

Re: Wiedźmin

: 05 gru 2014, 11:31
autor: sqb1978
Jeśli tekst mówi, że *otrzymujesz* żeton złego losu to kładziesz go na postaci. Dla odróżnienia są też momenty, kiedy tekst mówi by położyć żeton złego losu w regionie.

Re: Wiedźmin

: 05 gru 2014, 12:00
autor: _juri
Niedoprecyzowałem, chodzi mi dokładnie o sytuacje w której nie kładziesz żetonu w regionie tylko postać go otrzymuje i musisz go położyć na karcie, tak jak i z ranami, w większości przypadków otrzymujesz ranę i jej znacznik blokuje ci którąś z akcji i to ty wybierasz która (chyba, że jest to sprecyzowane - w przypadku Jaskra na pewno były karty które kazały mu kłaść żeton złego losu konkretnie na polu ze śpiewem).

Re: Wiedźmin

: 06 gru 2014, 11:08
autor: uyco
czy postać zdobywa 1PZ za zabicie każdego potwora? w instrukcji jest tylko wzmianka w przykładzie, ale jako zasady tego nie znalazłem

Re: Wiedźmin

: 06 gru 2014, 13:02
autor: gotrek
W przykładzie pochodzącym z angielskiej wersji instrukcji za udany atak na fledera jest 1pz i jedna moneta, w wersji polskiej jest tylko moneta więc i przykład jest raczej mylący

Re: Wiedźmin

: 06 gru 2014, 14:10
autor: Skiborg
uyco pisze:czy postać zdobywa 1PZ za zabicie każdego potwora? w instrukcji jest tylko wzmianka w przykładzie, ale jako zasady tego nie znalazłem
To jest błąd w druku.

W instrukcji rysunek na żetonie Fledera:
Przed rzutem: każdy gracz w tym regionie odnosi 1 ranę
udany atak: otrzymujesz 1 złoto
nieudana obrona: odnosisz 1 ciężką ranę

Na żetonie w grze (Fleder):
Przed rzutem: odnosisz 1 ranę
Udany atak: otrzymujesz 1 PZ oraz 1 złoto
Nieudana obrona: odnosisz 1 ciężką ranę

Czyli pomieszanie z poplątaniem.. :/ Sam opis przykładowej walki w instrukcji odnosi się więc do rzeczywistego wydruku na żetonie gry.
Wynika z tego, że żeton wydrukowany w instrukcji pokazuje fledera i jest podpisany jako fleder, ale ma zupełnie inne efekty niż rzeczywisty żeton z pudełka.

Wniosek: nie za każdego ubitego potwora dostaje się 1 PZ.

Re: Wiedźmin

: 06 gru 2014, 14:20
autor: Skiborg
Epyon pisze:Dwa pytania:

1. Instrukcja mówi, że gdy ktoś wykona ostatniego questa, to wszyscy pozostali gracze mają jeszcze po jednej turze, natomiast w wersji komputerowej dogrywa się tylko kolejkę tak, by każdy miał tyle samo tur, która wersja jest prawdziwa?

2. Jeśli wymienię tropy na dowody, to według instrukcji wymiana jest ostateczna (tzn. nie można wymienić dowodów na tropy). Co w sytuacji, gdy mam odrzucić jakieś żetony tropów, a mam tylko żetony dowodów? Ponownie jeśli dobrze pamiętam, to w implementacji komputerowej traci się dowód, ale przeczy to instrukcji...
Grając w wersję pudełkową, trzymałbym się wersji instrukcji pudełkowej.

Poza tym w podręczniku zasad w rozdziale Wydawanie/Zużywanie jest napisane:

- Jeśli efekt nakazuje postaci wydać lub zużyć więcej zasobów, niż ta posiada, gracz oddaje tyle żetonów danego rodzaju, ile może.
- "Gdy efekt gry daje graczowi wybór, ten wybiera tylko jedną możliwość, którą może spełnić. Np: "atak z ukrycia" mowi: "albo oddaj 2 tropy, albo stocz walkę". Jeśli gracz nie ma 2 tropów, musi stoczyć walkę."

Wynika z tego, że jeśli gracz nie ma tropów, to nie musi "rozmieniać" dowodów na tropy.

Re: Wiedźmin

: 06 gru 2014, 14:25
autor: Skiborg
_juri pisze:Ja traktowałem "-" wymaganiach jako ich brak. Swoją drogą jest karta potwora (nie pamiętam teraz już która) która w wymaganiach do tarczy ma "-" a jest efekt w przypadku nieudanego rzutu na tarczę :P
Mam pytanie do kart złego losu, jeśli na podróży mam zły los, jadę o dwa pola plus w miejscu docelowym też jest żeton złego losu , po czym robię śledztwo na którym też mam żeton złego losu to rozpatruje w jednej turze 4 karty złego losu?
Dokładnie :D no chyba, że w miejscu docelowym jest też potwór, to możesz wybrać potwora :D

Re: Wiedźmin

: 06 gru 2014, 15:15
autor: sqb1978
Niektóre błędy wynikają z tego, że coś zostało poprawione na żetonach/kartach. Jeśli taki żeton lub karta występowały jako przykład w instrukcji to mogło to zostać pominięte co skutkuje rozbieżnościami. Trzymałbym się zasad z żetonów i kart, które i tak są ważniejsze niż zasady w instrukcji. Natomiast sporo pomyłek da się poprawić kierując się logiką dopóki wydawca nie wypuści erraty.
Np. jeśli stworek nie ma wymogów na tarczy to znaczy, że efekt nieudanej tarczy to raczej błąd i powinien być efekt nieudanego miecza.

Re: Wiedźmin

: 06 gru 2014, 17:22
autor: zawias
sqb1978 pisze:Np. jeśli stworek nie ma wymogów na tarczy to znaczy, że efekt nieudanej tarczy to raczej błąd i powinien być efekt nieudanego miecza.
Równie dobrze mogli się pomylić i wpisać "-" zamiast cyferkę. Więc może efekt jest opisany dobrze, ale jest zły wymóg. Trzeba jednak czekać na erratę albo sprawdzić jak jest w wersji angielskiej.

Nasunęły mi się dwa pytania:
1. Na niektórych kartach rozwoju Geralta jest napisane: "na początku walki" tzn. kiedy dokładnie? W podręczniku "walka krok po kroku" nie ma takiej zasady uwzględnionej. Jest tylko "przed rzutem kośćmi" i "w trakcie walki".
2. Czy po wykonaniu zadania głównego i dobraniu nowej karty zadania, można nadal wykonywać zadania poboczne i zadanie wsparcia z poprzedniej karty ? (btw, jeśli tak, to za mało jest znaczników bohaterów żeby oznaczać "tabelkę" wsparcia na planszy ale to taki szczegół ;) ).

Edit: Ok, wydaje się, że to powinno być tak: "przed walką" potem "na początku walki" a potem efekty "przed rzutem kośćmi" i dalej już normalnie :P Doczytałem też, w instrukcji, że po wykonaniu zadania obraca się kartę, więc na logikę niewykonane misje poboczne są już niedostępne. Więc chyba się wszystko wyjaśniło. Trzeba kilka razy uważnie poczytać :P

Re: Wiedźmin

: 08 gru 2014, 19:16
autor: Skiborg
sqb1978 pisze:Niektóre błędy wynikają z tego, że coś zostało poprawione na żetonach/kartach. Jeśli taki żeton lub karta występowały jako przykład w instrukcji to mogło to zostać pominięte co skutkuje rozbieżnościami.
Na pewno coś zostało pominięte, ale nie ze względu na późniejsze zmiany na samych żetonach, bo opis tej walki w instrukcji jest prawidłowy, bo dotyczy wydrukowanego żetonu. (nie zgadza się tylko rysuneczek żetonu z Flederem w instrukcji).

Re: Wiedźmin

: 08 gru 2014, 20:17
autor: gotrek
W instrukcji w sekcji 'Dowody' jest wyraźnie napisane, że dowodów na tropy się nie wymienia.