Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

litk pisze: 10 paź 2019, 09:36 Chcesz mi powiedzieć że sytuację którą opisałeś wyrozumiałeś z tego fragmentu instrukcji?
Tak. I nie, do geniusza mi daleko, co najwyżej jestem matematykiem. Powiem więcej, jak miałem grać ze znajomymi, to wysłałem im swój skan instrukcji. Potem i tak tłumaczyłem zasady, ale jak doszliśmy do kwestii wychodzenia z wody, to znajoma też sama sobie to tłumaczyła, że te myszy na brzegu pomagają tej jednej z wody wyjść. Pomyślisz pewnie, po co im tłumaczyłem zasady, skoro przeczytali instrukcje? Po pierwsze, między planowaną rozgrywką, a pierwszą partią upłynęły jakieś dwa miesiące, a znajomi czytali instrukcje wcześniej, a potem mieli inne sprawy. Po drugie, faktycznie niektóre sytuacje nie są wyjaśnione w instrukcji i na wątpliwości odpowiada FAQ, które też Cube wstawiło na swoją stronę. Po trzecie, znajomi też chcieli się upewnić, czy wszystko dobrze zrozumieli, gdzie ja byłem już wtedy po kilku partiach w Myszy.

Zatem uszy do góry, czasem trzeba instrukcję przeczytać dwa razy, raz normalnie, a za drugim już znając określone terminy występujące w grze ;) Ta gra ma sporo zasad, czy wyjątków, jednak to co do tej pory pytałeś, to zasady zamieszczone wprost w instrukcji :) Zatem nie zniechęcaj się, tylko graj i ciesz się rozgrywką, czy fabułą.
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: hadrian »

Co się dzieje z niepokonanymi sługusami przy przeniesieniu myszy na drugą stronę kafla lub do kolejnego kafla? W instrukcji na stronie 7 jest napisane że gdy na torze inicjatywy są już karty sługusów to do tego toru mam dołożyć tylko ewentualne nowe karty z nowej potyczki, natomiast co z figurkami z poprzedniego kafla? Spawnują się na nowym kaflu zgodnie z normalną procedurą?

edit: przeczytałem że nie można zrobić zwiadu gdy są sługusi na kafelku z którego chcę uciec więc to jakby wyjaśnia wątpliwość. W jakiej sytuacji zdarza się więc że przy losowaniu nowej karty potyczki mamy na torze inicjatywy karty sługusów?
Large Hadrian Collider
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

hadrian pisze: 30 gru 2019, 00:32 edit: przeczytałem że nie można zrobić zwiadu gdy są sługusi na kafelku z którego chcę uciec więc to jakby wyjaśnia wątpliwość. W jakiej sytuacji zdarza się więc że przy losowaniu nowej karty potyczki mamy na torze inicjatywy karty sługusów?
W żadnej sytuacji tak nie ma. To o "dokładaniu kart sługusów do toru inicjatywy" dotyczy zasady Posiłków (mniam :wink:) lub szczególnych sytuacji w danych scenariuszach. Przykładowo masz na karcie potyczki, że masz położyć na planszy 6 Karaluchów, zaś jako posiłki przyjdzie Stonoga. Przygotowując tor inicjatywy bierzesz kartę karaluchów oraz myszy i je tasujesz, a potem układasz. Kiedy zostanie spełniony warunek przyjścia posiłków, czyli zapełnienie serowego koła sługusów, to do toru inicjatywy, na sam jej koniec dokładasz kartę inicjatywy stonogi.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: litk »

Proszę o pomoc w poniższych kwestiach:
1. W 2 scenariuszu jest mowa o Trofeum Panny Maggie? Jak ono wygląda, to jest jakiś żeton czy co?
2. Czy po użyciu karty szperania typu zwój odrzuca się go czy nie?
3. Filch może trzymać dodatkowy sztylet ogonem, czy to oznacza że że bonus za dwa sztylety liczy się x2?
4. Zaczynając przygodę jest mowa że można wybrać 4 dowolne myszy oprócz Lilly, jednak gdy czyta się kolejne części opowieści to pojawiają się kwestie Maginosa, dziwnie to wygląda gdy w drużynie żadnego Maginosa nie ma, czy to normlane?
5. Czy można wymienić postać w drużynie na inną pomiędzy scenariuszami?
6. Czy osiągnięcie celu scenariusza automatycznie kończy rozgrywkę, bo co jeśli w danej rundzie jeszcze myszy mają swoje niewykorzystane tury?
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

litk pisze: 20 lut 2020, 13:58 Proszę o pomoc w poniższych kwestiach:
1. W 2 scenariuszu jest mowa o Trofeum Panny Maggie? Jak ono wygląda, to jest jakiś żeton czy co?
2. Czy po użyciu karty szperania typu zwój odrzuca się go czy nie?
3. Filch może trzymać dodatkowy sztylet ogonem, czy to oznacza że że bonus za dwa sztylety liczy się x2?
4. Zaczynając przygodę jest mowa że można wybrać 4 dowolne myszy oprócz Lilly, jednak gdy czyta się kolejne części opowieści to pojawiają się kwestie Maginosa, dziwnie to wygląda gdy w drużynie żadnego Maginosa nie ma, czy to normlane?
5. Czy można wymienić postać w drużynie na inną pomiędzy scenariuszami?
6. Czy osiągnięcie celu scenariusza automatycznie kończy rozgrywkę, bo co jeśli w danej rundzie jeszcze myszy mają swoje niewykorzystane tury?
1. Drugi scenariusz to "Ogon Lily" i tam panna Maggie, ani jej trofeum nie występuje ;) Chodzi o żeton ciasta pokazany na 5 stronie Księgi Opowieści "Smutek i Pamięć" :)
2. Jeśli jakąś kartę używasz, to po użyciu ją odrzucasz. Nie ważne, czy jest to podstęp, zwój, czy mikstura, to ją odrzucasz.
3. Przeczytaj opis karty. Bonus ze zwykłego sztyletu działa tylko przy ataku nim, a nie gdy go trzymasz. Nawet jak potem będziesz miał umiejętność dla Flitcha pozwalającą atakować każdym trzymanym przez niego nożem/sztyletem, to każdy atak robisz oddzielnie, czyli każdy zwykły sztylet wpływa tylko na dany jeden atak.
4. Tak, to normalne. Prawda jest taka, że grasz tak naprawdę drużyną myszy, a wybierasz tylko kilka do danego scenariusza, jako "reprezentantów" drużyny. Są scenariusze, w których grasz tylko dwoma myszami, a są też takie, gdzie musisz zagrać całą szóstką.
5. Nie tylko można, ale czasem wręcz trzeba. Później trafisz na scenariusz, gdzie w drużynie musi być Maginos, a w innym scenariuszu będzie musiał być Nez. Doradzam każdą mysz rozwijać i mieszać składy, ponieważ warto rozwijać każdą z myszy.
6. Według zasad tak, najczęściej jednak poza np. zdobyciem jakiegoś przedmiotu, musisz też oczyścić dany kafel z przeciwników. Osobiście ze znajomymi przyjęliśmy "zasadę domową", że po skończonym scenariuszu Myszy mogą się jeszcze rozwinąć tzn. sumujemy ser wszystkich myszy i sprawdzamy, czy go 6 lub więcej. Jeśli tak, to rozwijamy daną mysz lub myszy (czasem zdarzyło nam się uzbierać 12 lub 18 sera).
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: wirusman »

Wracając do punktu 3. Jeśli mam dwa sztylety. Ro mogę dwa razy atakować? Nie rozumie zapisy przy sztylecie.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

wirusman pisze: 20 lut 2020, 18:52 Wracając do punktu 3. Jeśli mam dwa sztylety. Ro mogę dwa razy atakować? Nie rozumie zapisy przy sztylecie.
Zacznijmy od początku. Normalnie w turze możesz zaatakować raz. Wybierasz broń, podliczasz kostki ataku, rzucasz odpowiednią liczbą kości i zliczasz sukcesy - w przypadku walki wręcz są to symbole miecza oraz miecza z tarczą. Potem przeciwnik rzuca na obronę odpowiednią liczą kostek i szuka znaków tarcz. Tyle, ile miałeś więcej mieczy, niż przeciwnik tarcz, tyle ran mu zadajesz.

Teraz opis Sztyletu:
Jeżeli sługus atakowany tym Sztyletem jest niżej na torze inicjatywy, niż atakująca mysz, traci on 1 kostkę przy rzucie na obronę przed tym atakiem.
I teraz Filch atakuje Sztyletem karalucha, który ma obronę 1, w efekcie jeżeli:
1) karaluch jest na torze inicjatywy wyżej, niż Filch, to karaluch na obronę rzuca normalnie jedną kostką.
2) karaluch jest na torze inicjatywy niżej, niż Filch, to karaluch na obronę nie rzuca, bo 1 kostka minus 1 kostka to zero kostek.

Podobnie z pozostałymi sługusami, tylko one mają więcej kostek obrony, więc będą rzucać na obronę zawsze, ale czasem będą to robić normalną swoją ilością kostek (gdy są na torze inicjatywy nad Filchem), a czasem o jedną mniej (gdy są za Filchem na torze inicjatywy).

I teraz ważna sprawa, kiedy Filch może zaatakować nawet trzema nożami/sztyletami w jednej akcji? Filch może wybrać umiejętność Cios nożem (tylko szelma może się jej nauczyć) i w opisie masz, że zamiast normalnie atakować, mysz może użyć tej zdolności. Wtedy ta mysz atakuje jednokrotnie każdym nożem lub sztyletem, w który jest uzbrojona. Zatem Filch może zaatakować w sumie trzy razy, o ile w ogonie trzyma sztylet, a w łapkach trzyma po sztylecie lub nożu. Każdy taki atak rozpatrujesz oddzielnie, zatem bonusy z różnych noży/sztyletów się nie mnożą, ani nie dodają.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: litk »

Dzięki, wytłumaczenie mi jeszcze kolejne rzeczy.
1. Jak to jest z tym zasięgiem ataku, czy myszy oraz przeciwnicy mogą atakować z sąsiedniego polu, czy wręcz przeciwnie zawsze muszą stać na tym samym polu a gdy nie ma miejsca to dopiero wtedy mogą atakować z sąsiedniego? A może można sobie wybrać czy chce się atakować z tego samego czy sąsiedniego np w przypadku Neza z kafarem gdy atakuje z sąsiedniego dostaje 4 a jak z tego samego to 3 do ataku. Czy zasady ataku są takie same dla wrogów atakujących wręcz jak karaluchy oraz szczury z mieczem - przeciwnik z bronią i bez to w obu przypadkach walczący wręcz?
2. Co się dzieje ze stosem kart szperania gdy się wyczerpuje? Czy może przed każdym scenariuszem się testuje na nowo?
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

litk pisze: 27 lut 2020, 08:13 Dzięki, wytłumaczenie mi jeszcze kolejne rzeczy.
1. W walce wręcz można zawsze atakować z pola sąsiadującego lub z tego samego pola. Dotyczy to zarówno myszy, jak i sługusów. Dodatkowo sługusi starają się zawsze wejść na pole z myszami, aby utrudnić im ucieczkę - patrz instrukcja na temat opuszczanie pola, na którym znajdują się sługusi. Należy pamiętać, że musisz mieć broń do walki wręcz, żeby móc atakować wręcz, więc taka Lili bez zdobycia odpowiedniej broni, może atakować tylko dystansowo.
2. Przed każdym scenariuszem tasujesz talię szperania. Karty "odrzucone" są odrzucone na potrzeby danego scenariusza, po jego zakończeniu, przy następnych przygodach, wracają do talii szperania.
Semen
Posty: 127
Rejestracja: 22 lis 2011, 15:01
Has thanked: 25 times
Been thanked: 20 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Semen »

Cześć.
Jestem po pierwszym rozdziale, gdzie nawet nie wyszliśmy na dziedziniec (każdy sługus po moim tasowaniu od razu lądował na pierwszym polu inicjatywy, a syn - który grając Colinem zawsze lądował na końcu - rzucając z tej racji w imieniu sługusów, wyrzucił tyle sera, ile Mlekowita za cały miesiąc produkuje).
Do rzeczy, mam następujące pytania:
1. Nikt się o to nie pytał i my też przyjęliśmy fabularnie że przecież musi tak być, ale oświećcie mnie jeśli chodzi o Tildę i jej zdolność leczenia, którą pasuje na starcie jednak wybrać: czy ta zdolność - leczenie lub silne leczenie - rozumiem że może być użyta na inną mysz jak i na samą Tildę czy też osoba grająca Tildą musi tak grać żeby być zawsze z tyłu i nie dać się drasnąć (co wydaje mi się byłoby trochę dziwne)?
2. Jeśli chodzi o tę umiejętność dla wojownika o broni obuchowej, która umożliwia atakowanie więcej niż jednego wroga, to rozumiem że jeśli atakuję 2/3/4 wrogów to rzucam kośćmi za atak i teraz każdy z tych wrogów broni się osobno?
3. Z racji że była to gra treningowa to zagramy pewnie jeszcze raz, ale napiszcie co się dzieje, jeśli przegraliśmy rozdział, mamy go powtórzyć czy ze spuszczonymi łapkami gramy po prostu kolejny? Czy fabularnie coś tracimy albo czegoś nie zyskujemy (co normalnie mielibyśmy zyskać)?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Lothrain »

Semen pisze: 29 mar 2020, 23:20 1. [...] czy ta zdolność - leczenie lub silne leczenie - rozumiem że może być użyta na inną mysz jak i na samą Tildę czy też osoba grająca Tildą musi tak grać żeby być zawsze z tyłu i nie dać się drasnąć (co wydaje mi się byłoby trochę dziwne)?
2. [...] rozumiem że jeśli atakuję 2/3/4 wrogów to rzucam kośćmi za atak i teraz każdy z tych wrogów broni się osobno?
3. [...] co się dzieje, jeśli przegraliśmy rozdział, mamy go powtórzyć czy ze spuszczonymi łapkami gramy po prostu kolejny? Czy fabularnie coś tracimy albo czegoś nie zyskujemy (co normalnie mielibyśmy zyskać)?
Ad.1 Leczenie może być użyte na dowolną mysz, także na samą Tildę.
Ad.2 Każdy przeciwnik broni się oddzielnie.
Ad.3 Powtórzyć, o ile gracie tryb kampanii. Jeśli przegracie rozdział, a pójdziecie dalej, to historia się kleić nie będzie.
kluska89
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 2020, 18:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: kluska89 »

Czy przedmiotu haczyk i linka użyć można do wyjścia z wody (pierwszy rozdział).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Lothrain »

kluska89 pisze: 24 kwie 2020, 16:25 Czy przedmiotu haczyk i linka użyć można do wyjścia z wody (pierwszy rozdział).
Jak najbardziej można.
IziRaider
Posty: 3
Rejestracja: 14 lut 2020, 12:22
Has thanked: 1 time

Re: Mice and Mystics

Post autor: IziRaider »

Cześć,
grałem wczoraj z dziećmi w pierwszy rozdział i mam jedną wątpliwość - czy w pomieszczeniu startowym losujemy kartę potyczki? Wydaje mi się że nie, tylko rozstawiamy 3 szczury, ale wolę się upewnić zanim zaczniemy drugi rozdział :)
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: xilk »

W pierwszym pomieszczeniu w startowym scenariuszu, nie losujecie karty.

W poszczególnych rozdziałach jest napisane, czy jest rozkład określony przeciwników, czy macie pociągnąć w danym pomieszczeniu kartę lub karty potyczki.
krzychu82
Posty: 8
Rejestracja: 03 sty 2014, 21:51
Has thanked: 2 times

Magia i Myszy - poruszanie się na ukos

Post autor: krzychu82 »

Witam
Czy w grze można poruszać się na ukos ( patrz kafel tunele pod kuchnią) gdy dwa pola spełniają warunek sąsiadującego pola ?
Jeżeli tak to czy w tym przypadku jest spełniony warunek ataku zarówno po stronie gracza jak i sługusa.

Dziękuje za pomoc,
Krzysztof
Gloggie
Posty: 30
Rejestracja: 12 paź 2017, 14:28
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: Gloggie »

Z instrukcji:
jeśli podstawka figurki myszy, ustawiona pomiędzy polami, dosięga obu z nich, pola są uznawane za sąsiadujące. Poruszenie figurki pomiędzy tymi polami liczy się jako jeden ruch
Skoro pola są sąsiadujące, to można się pomiędzy nimi poruszyć...
Aby tego [== atak bezpośredni] dokonać, musisz wybrać cel, czyli sługusa na tym samym lub sąsiadującym polu, co atakująca mysz
... i zaatakować.
krzychu82
Posty: 8
Rejestracja: 03 sty 2014, 21:51
Has thanked: 2 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: krzychu82 »

Dziękuje za informacje. Mam jeszcze jedną wątpliwość czy klepsydrę poruszą się tylko w dwóch przypadkach (na kolejną stronę) ? Mam tu na myśli zapełnienie koła serowego i w przypadku pojmania myszy ? czy dobrze rozumiem ?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: Lothrain »

Tak.
krzychu82
Posty: 8
Rejestracja: 03 sty 2014, 21:51
Has thanked: 2 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: krzychu82 »

Cześć Wam ;).
Mam kolejną wątpliwość jeżeli chodzi o pole wody. Jak się porusza w wodzie (czy rzuca się kością) ? Jeszcze jedno pytanie. O co chodzi z w instrukcji o każdą mysz na polu docelowym. Czy jak jedna mysz chce się wydostać z wody a 3 są już na brzegu to ta co chce się wydostać rzuca 3 kośćmi ? Z góry przepraszam za tak dużą liczbę pytań.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: Lothrain »

krzychu82 pisze: 27 wrz 2020, 18:23 Cześć Wam ;).
Mam kolejną wątpliwość jeżeli chodzi o pole wody. Jak się porusza w wodzie (czy rzuca się kością) ? Jeszcze jedno pytanie. O co chodzi z w instrukcji o każdą mysz na polu docelowym. Czy jak jedna mysz chce się wydostać z wody a 3 są już na brzegu to ta co chce się wydostać rzuca 3 kośćmi ? Z góry przepraszam za tak dużą liczbę pytań.
W wodzie poruszasz się o jedno pole i kończysz ruch. Jeśli wszystkie 3 postaci są na brzegu na tym samym polu to rzucasz kością za siebie + za każdą postać, która pomaga Ci się wydostać, czyli w tym przypadku 4 kośćmi.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: xilk »

Lothrain pisze: 27 wrz 2020, 21:27 W wodzie poruszasz się o jedno pole i kończysz ruch. Jeśli wszystkie 3 postaci są na brzegu na tym samym polu to rzucasz kością za siebie + za każdą postać, która pomaga Ci się wydostać, czyli w tym przypadku 4 kośćmi.
Ja zawsze zasadę wychodzenia z wody, tłumaczę dodatkowo współgraczom tak:
Wyobraź sobie, że chcesz jako mysz wyjść w wody. Na polu są inne myszy, które wyciągają łapki, aby chwycić Cię i pomóc wyjść z wody. Dlatego rzucasz jedną kostką plus jedną za każdą mysz, która "pomaga" :)

Po takim wyjaśnieniu, nie dość, że każdy rozumie, to jeszcze zapamiętuje.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: litk »

Ja zawsze zasadę wychodzenia z wody, tłumaczę dodatkowo współgraczom tak:
Wyobraź sobie, że chcesz jako mysz wyjść w wody. Na polu są inne myszy, które wyciągają łapki, aby chwycić Cię i pomóc wyjść z wody. Dlatego rzucasz jedną kostką plus jedną za każdą mysz, która "pomaga"
O proszę to chyba jednak instrukcja jest o kant potłuc, a nie ja głupi skoro inni mają też z tym problem.

Ode mnie z kolei takie pytania:
1. Czy serowe koło sługusów się resetuje po wejściu na nowy kafel?
2. Czy wykonując akcję zwiadu na nowy kafel, wszystkie myszy muszą być na tym polu zwiadu, czy wystarczy że tylko jedna z myszy wykonująca tę akcję?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: Lothrain »

1. Nic się nie resetuje.
2. Wystarczy jedna mysz.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Post autor: litk »

Dziękuję, kolejne pytanie: co się dzieje gdy na tor inicjatywy należy dodać kolejne karty inicjatywy kolejnych sługusów w tym np. puszka? Czy ponownie przetasowuję wszystkie karty inicjatywy myszy, karty sługusów które są już na torze, plus nowe karty? Czy może nowe karty sługusów dodaję po prostu na koniec toru?
ODPOWIEDZ