Na podstawie instrukcji (cytat z Księgi pierwszej - smutek i pamięć):
Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Spoiler:
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
To trochę nadinterpretacja. Jedyne co ta zasada mówi, to że pokonanie trzeciego i kolejnych daje bonus. No i zasada odnosi się do całego rozdziału (czyli chodzi głównie o posiłki), więc to jest nawet wbrew logice, aby zasady ogólne nadpisywały szczególne, napisane dla jednego, specyficznego kafla.
No i na zdrowy rozsądek - jak ta potyczka miała by się skończyć, jak wrogowie by się ciągle pojawiali?
I ogólna uwaga do wszystkich potencjalnych pytających o zasady - MiM to radosna turlanka do pogrania z dziećmi, lub z drugą połówką, która akurat chętniej zagra myszką niż kosmicznym marines. W tej grze chodzi przede wszystkim o klimat, a dopiero w drugiej kolejności o zasady. Grajcie tak jak wam pasuje
No i na zdrowy rozsądek - jak ta potyczka miała by się skończyć, jak wrogowie by się ciągle pojawiali?
I ogólna uwaga do wszystkich potencjalnych pytających o zasady - MiM to radosna turlanka do pogrania z dziećmi, lub z drugą połówką, która akurat chętniej zagra myszką niż kosmicznym marines. W tej grze chodzi przede wszystkim o klimat, a dopiero w drugiej kolejności o zasady. Grajcie tak jak wam pasuje
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Zgadzam się:
1. Pająki w komnacie króla pojawiają się tylko dwa, tzn. po pokonaniu pierwszego, na łóżku pojawia sie drugi i na tym koniec w tej lokacji. Gdyby pojawiały się w nieskończoność, scenariusz byłby nie do przejścia, ponieważ myszy nie mogą opuścić kafla, dopóki są na nim przeciwnicy.
2. Zasada specjalna rozdziału "Rój pająków" jest opisana po sekcji "Rozstawienie kafli" i dotyczy każdego kafla, a nie tylko komnaty króla.
1. Pająki w komnacie króla pojawiają się tylko dwa, tzn. po pokonaniu pierwszego, na łóżku pojawia sie drugi i na tym koniec w tej lokacji. Gdyby pojawiały się w nieskończoność, scenariusz byłby nie do przejścia, ponieważ myszy nie mogą opuścić kafla, dopóki są na nim przeciwnicy.
2. Zasada specjalna rozdziału "Rój pająków" jest opisana po sekcji "Rozstawienie kafli" i dotyczy każdego kafla, a nie tylko komnaty króla.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Rzeczywiście, przyznaję rację - zafiksowałem się na pająkach, które co prawda pojawiają się dalej ale nie dotyczy to danej lokacji, a całego rozdziału.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Dziękuję.
Wczoraj kontynuowaliśmy rozgrywkę i trzy razy polegliśmy w rozdziale 8 i pytanie o niego a w sumie prośba o potwierdzenie:
Na pierwszym kaflu mamy zasady specjalne, więc zaczynają trzy figurki (nie chcę pisać kto żeby nie psuć zabawy), na kolejnych kaflach normalnie karty potyczek?
Wczoraj kontynuowaliśmy rozgrywkę i trzy razy polegliśmy w rozdziale 8 i pytanie o niego a w sumie prośba o potwierdzenie:
Na pierwszym kaflu mamy zasady specjalne, więc zaczynają trzy figurki (nie chcę pisać kto żeby nie psuć zabawy), na kolejnych kaflach normalnie karty potyczek?
7% zniżki w 3trolle - chętnie się podzielę, jak ktoś chce :)
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Czy ktos moze mnie poratowac tym podrecznikiem smutek i pamiec.? idealnie jakby ktos wiedzial gdzie znalezc albo mogl mi tez karty poskanowac.
Mam francuskojezyczna wersje mam tez francuskojezyczna osobe ale sam chcialbym chociaz instrukcje cala znac . Instrukcje mam w pdf ale ten smutek i pamiec nie znalazlem jakby ktos mogl pomoc byloby super - -chociaz ten smutek i pamiec,
Maciek
Mam francuskojezyczna wersje mam tez francuskojezyczna osobe ale sam chcialbym chociaz instrukcje cala znac . Instrukcje mam w pdf ale ten smutek i pamiec nie znalazlem jakby ktos mogl pomoc byloby super - -chociaz ten smutek i pamiec,
Maciek
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Smutek i Pamięć to kampania, co za tym idzie nie ma sensu, abyś czytał ją wcześniej, bo będziesz robił spoilery.
Ze skanami nie pomogę niestety.
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Cześć,
Mam pytanie do znawców tematu.
(1) Czy mogę użyć haczyka z liknką w wodzie żeby łątwo wydostać się na brzeg ?
(2) Iloma kośćmi rzucam za atak puszek skacze istrukcja nie jest dla mnie jasna "Rzuć raz za atak karty Puszek skacze"
(3) Skąd startuje puszek jeżeli pierwsza jest karta iniciatywy puszek ściga
(4) Jak ukłądam karty iniciatyw jężeli na torzę są już karaluchy i przychodzą posiłki w postaci puszka. Czy przetasowuje je jeszcze raz czy mam zastosować zasadę z instrukcji "Karty inicjatywy potężnych sługusów" ?
Dzięki za pomoc.
Mam pytanie do znawców tematu.
(1) Czy mogę użyć haczyka z liknką w wodzie żeby łątwo wydostać się na brzeg ?
(2) Iloma kośćmi rzucam za atak puszek skacze istrukcja nie jest dla mnie jasna "Rzuć raz za atak karty Puszek skacze"
(3) Skąd startuje puszek jeżeli pierwsza jest karta iniciatywy puszek ściga
(4) Jak ukłądam karty iniciatyw jężeli na torzę są już karaluchy i przychodzą posiłki w postaci puszka. Czy przetasowuje je jeszcze raz czy mam zastosować zasadę z instrukcji "Karty inicjatywy potężnych sługusów" ?
Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2022, 08:53 przez krzychu82, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lothrain
- Posty: 3410
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
(1) Tak, możesz.krzychu82 pisze: ↑16 sty 2022, 15:56 Cześć,
Mam pytanie do znawców tematu.
(1) Czy mogę uż[/color]yć haczyka z linką w wodzie żeby łatwo wydostać się na brzeg ?
(2) Iloma kośćmi rzucam za atak puszek skacze instrukcja nie jest dla mnie jasna "Rzuć raz za atak karty Puszek skacze"
(3) Skąd startuje puszek jeżeli pierwsza jest karta inicjatywy puszek ściga
(4) Jak układam karty inicjatyw jeżeli na torze są już karaluchy i przychodzą posiłki w postaci puszka. Czy przetasowuje je jeszcze raz, czy mam zastosować zasadę z instrukcji "Karty inicjatywy potężnych sługusów" ?
Dzięki za pomoc.
(4) Posiłki ZAWSZE dokładasz na końcu toru inicjatywy, nic nie przetasowujesz. Jeśli zasada dokładanie konkretnego sługusa mówi, że ma być dołożony gdzie indziej, to ją ewentualnie stosujesz.
(2), (3) - muszę zajrzeć do gry, bo z pamięci ciężko
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
1. Możesz.
2. Zawsze rzucasz tyloma kośćmi, ile mieczy/łuków jest na danej karcie inicjatywy sługusa/Puszka. Jeśli dobrze pamiętam, Puszek na obu kartach ma 4 miecze, więc rzucasz czterema kostkami.
3. Puszek ściga rozpoczyna się z pola, na którym położyłeś żeton Puszka. Zależy od scenariusza, czasem Puszek zajmuje pole wejścia sługusów z największą ilością figurek, a innym razem zajmuje inne pole wejścia. Pamiętaj, że Puszek jako żeton nie liczy się do limitu 4 figurek na polu maksymalnie.
4. Jak już było powiedziane, posiłki zawsze przychodzą na końcu, nie ważne, czy na torze inicjatywy są jeszcze jakieś inne karty przeciwników, czy tylko karty inicjatywy myszy.
2. Zawsze rzucasz tyloma kośćmi, ile mieczy/łuków jest na danej karcie inicjatywy sługusa/Puszka. Jeśli dobrze pamiętam, Puszek na obu kartach ma 4 miecze, więc rzucasz czterema kostkami.
3. Puszek ściga rozpoczyna się z pola, na którym położyłeś żeton Puszka. Zależy od scenariusza, czasem Puszek zajmuje pole wejścia sługusów z największą ilością figurek, a innym razem zajmuje inne pole wejścia. Pamiętaj, że Puszek jako żeton nie liczy się do limitu 4 figurek na polu maksymalnie.
4. Jak już było powiedziane, posiłki zawsze przychodzą na końcu, nie ważne, czy na torze inicjatywy są jeszcze jakieś inne karty przeciwników, czy tylko karty inicjatywy myszy.
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Czy dobrze rozumiem że powinienem dla puszka zastosować poniższą zasadę ?
Czyli w efekcie pierwszą kartę iniciatywy będę musiał przesunąć na torze zgodnie z zasadami zasadżki ?
Z INSTRUKCJI
"Karty inicjatywy potężnych sługusów
Jeśli potężny sługus ma więcej niż 1 kartę inicjatywy,
w momencie, gdy ma zostać umieszczony na planszy,
wybierz wszystkie jego karty inicjatywy, które zostaną
dodane do toru inicjatywy. Potężny sługus dysponuje
jedną turą dla każdej z kart inicjatywy, którą posiada na
torze. Jeśli, w momencie dołożenia do toru potężnego
sługusa o kilku kartach, już znajdują się na nim karty
sługusów, umieść obie karty u dołu toru inicjatywy,
następnie kieruj się zasadami zasadzki dla pierwszej
z dołożonych kart inicjatywy. Na stronie 14 znajdują się
zasady rozpatrywania zasadzek."
-
- Posty: 358
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 193 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Wydaje mi się, że jak nie ma żadnych kart sługusów na torze inicjatywy, to wtedy przetasowujemy wszystkie karty inicjatyw razem, nawet jeżeli sługusi pojawiają się w wyniku posiłków. Na końcu toru inicjatyw, dokładamy tylko w przypadku, kiedy na planszy, a tym samym na torze inicjatyw, są jeszcze jacyś sługusi.
Z oficjalnego FAQ:
5. Jeżeli nie ma już sługusów na planszy, a pojawiają się posiłki to, czy na nowo przetasowuje się i losuje nową inicjatywę dla wszystkich, czy dokładam karty sługusów z posiłków na koniec.
ODP: Karty inicjatywy tasuje się i rozdkłada na nowo.
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Hej mam bardzo proste pytanie.
Gram w 3 osoby. Do pierwszego scenariusza muszę wybrać 4 myszy? Kto kieruje tą 4? Losowo? Ktoś ma dwie? Czy startujemy z trzema?
Gram w 3 osoby. Do pierwszego scenariusza muszę wybrać 4 myszy? Kto kieruje tą 4? Losowo? Ktoś ma dwie? Czy startujemy z trzema?
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
W tej grze sterujecie wspólnie drużyną myszy (chociaż w dużym dodatku nie tylko myszy) i jest to gra kooperacyjna, a nie rywalizacyjna. Zwykle do scenariuszy wybiera się 4 postacie, czasami wszystkie 6, a innym razem tylko 2 lub 3.
Zatem, wracając do Twojego pytania - decydujecie sami, kto steruje daną postacią w konkretnym scenariuszu. I w kolejnym scenariuszu możecie się zamieniać postaciami, nad którymi macie kontrolę.
Dlatego jeśli gracie w trójkę, a scenariusz zakłada 4 postacie w drużynie, to jedna osoba steruje dwiema myszami, a pozostałe po jednej.