Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Poszukuję gier (i tu uwaga - masło maślane) - nie za długiej, nie za krótkiej, nie za prostej, nie za skomplikowanej ;D
O co chodzi? Zależy mi na tytułach o nieco bardziej skomplikowanej mechanice niż np. Smallworld czy Neuroshima Hex, ale mniej "kombinowanych" niż Posiadłość szaleństwa czy Pan Lodowego Ogrodu. Problem w tym, że żona niechętnie siada do tak "rozległych" gier jak Posiadłość, a mnie nużą króciutkie rozgrywki takie jak w Neuroshimie. Chodzi o coś pośrodku. Idealne wydaje się Ticket to ride, ale też wydaje się mieć za krótki czas (ideał to około 1,5h). Fajnie bawimy się przy Agricoli (bo i czas fajny, a i mechanika bardzo prosta, jak już się zasady pozna i nie trzeba kminić "tak można czy tak nie można zagrać"). Podsuńcie coś co jest tytułem gdzieś pomiędzy grami dla początkujących, a tytułami dla planszówkowych freaków. Wysoki próg wejścia nie stanowi problemu, chodzi tylko o to, by w rozgrywce niekoniecznie trzeba było używać jednocześnie piętnastu kart, trzydziestu znaczników i dziesięciu figurek, dodatkowo operując pięcioma tabliczkami
Od kilku dni przeglądam dziesiątki recenzji i jestem w kropce :/
O co chodzi? Zależy mi na tytułach o nieco bardziej skomplikowanej mechanice niż np. Smallworld czy Neuroshima Hex, ale mniej "kombinowanych" niż Posiadłość szaleństwa czy Pan Lodowego Ogrodu. Problem w tym, że żona niechętnie siada do tak "rozległych" gier jak Posiadłość, a mnie nużą króciutkie rozgrywki takie jak w Neuroshimie. Chodzi o coś pośrodku. Idealne wydaje się Ticket to ride, ale też wydaje się mieć za krótki czas (ideał to około 1,5h). Fajnie bawimy się przy Agricoli (bo i czas fajny, a i mechanika bardzo prosta, jak już się zasady pozna i nie trzeba kminić "tak można czy tak nie można zagrać"). Podsuńcie coś co jest tytułem gdzieś pomiędzy grami dla początkujących, a tytułami dla planszówkowych freaków. Wysoki próg wejścia nie stanowi problemu, chodzi tylko o to, by w rozgrywce niekoniecznie trzeba było używać jednocześnie piętnastu kart, trzydziestu znaczników i dziesięciu figurek, dodatkowo operując pięcioma tabliczkami
Od kilku dni przeglądam dziesiątki recenzji i jestem w kropce :/
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 18:36 przez mr_pepeush, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dla dwóch osób
Zamki Burgundii, chociaż to też mniej niż 1.5h, bliżej 1h. Poza tym suchar straszny, ale gra zacna:)
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Robinson? Wbrew pozorom reguly po zapoznaniu sie z nimi nie sa mega trudne.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Dzięki za typ, ale doprecyzuję coś.
Skomplikowane zasady nie są problemem. Chodzi o to, by uniknąć czegoś takiego, jak jest np. w posiadłości szaleństwa: tu figurka, tam jej karta, dodatkowo karty zebranych przedmiotów fabularnych, tu rzut kością na to, tam rzut kością na tamto, tu trzeba odczytać wartość ataku potwora, skonfrontować to z wartością wytrzymałości pani Jadzi i obliczyć pierwiastek z prawdopodobieństwa, że wytrzyma jej gumka w majtkach... ogarniam zasady, ale operowania grą na tak wielu płaszczyznach sprawia, że gubimy radość z gry, a bardziej skupiamy się na pilnowaniu mechanik, żeby nic nie spierdaczyć.
Chodzi o coś mniej skomplikowanego, a jednocześnie o nie tak banalnej mechanice jak Smallwordl, Seasons, Neuroshima Hex.
Skomplikowane zasady nie są problemem. Chodzi o to, by uniknąć czegoś takiego, jak jest np. w posiadłości szaleństwa: tu figurka, tam jej karta, dodatkowo karty zebranych przedmiotów fabularnych, tu rzut kością na to, tam rzut kością na tamto, tu trzeba odczytać wartość ataku potwora, skonfrontować to z wartością wytrzymałości pani Jadzi i obliczyć pierwiastek z prawdopodobieństwa, że wytrzyma jej gumka w majtkach... ogarniam zasady, ale operowania grą na tak wielu płaszczyznach sprawia, że gubimy radość z gry, a bardziej skupiamy się na pilnowaniu mechanik, żeby nic nie spierdaczyć.
Chodzi o coś mniej skomplikowanego, a jednocześnie o nie tak banalnej mechanice jak Smallwordl, Seasons, Neuroshima Hex.
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Rzuć kostką K6 i wybierz:
1. Tzolkin
2. Black & White
3. Listy z Whitechapel
4. Lewis & Clark
5. Suburbia
6. Osadnicy: NI.
Czasy gry 1 - 2 h, skomplikowane w miarę, ale bez regułeczek i modyfikatorków (albo raczej: w ograniczonej ilości)
1. Tzolkin
2. Black & White
3. Listy z Whitechapel
4. Lewis & Clark
5. Suburbia
6. Osadnicy: NI.
Czasy gry 1 - 2 h, skomplikowane w miarę, ale bez regułeczek i modyfikatorków (albo raczej: w ograniczonej ilości)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
+1 do Osadników: Narodzin imperium.
Może też nada się Atak zombie (recenzja na moim blogu)? Gra daje sporo możliwości, fajnie śmiga w konfiguracji 2-4, mieści się w podanym przedziale czasowym (chociaż mogą zdarzyć się i krótsze rozgrywki). Z tego co widziałem, to zbiera jak na razie dobre/bardzo dobre oceny, a i osoby, z którymi grałem były nią pozytywnie zaskoczone.
Może też nada się Atak zombie (recenzja na moim blogu)? Gra daje sporo możliwości, fajnie śmiga w konfiguracji 2-4, mieści się w podanym przedziale czasowym (chociaż mogą zdarzyć się i krótsze rozgrywki). Z tego co widziałem, to zbiera jak na razie dobre/bardzo dobre oceny, a i osoby, z którymi grałem były nią pozytywnie zaskoczone.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Wg mnie Listy z Whitechapel idealnie wpisują się w to co piszesz.
W trakcie samej gry niewiele sprawdzania, tylko gra i dedukcja.
W trakcie samej gry niewiele sprawdzania, tylko gra i dedukcja.
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Z tym, ze przy wszytskich 4 nocach gra potrafi zabrac nawet 2,5 godziny.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 sty 2015, 19:45
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Android: Netrunner. Jest rozbudowane, ale nie rozdmuchane. Partia trwa poniżej godziny, ale dzieje się bardzo dużo. Poza tym "porządny" mecz składa się z dwóch rozgrywek. No i nie zajmuje mnóstwa miejsca na stole i nie trzeba zbytnio żonglować żetonami.
Re: Dla dwóch osób - czas gry 1,5-2h
Pixa pisze:Z tym, ze przy wszytskich 4 nocach gra potrafi zabrac nawet 2,5 godziny.
No...
...a nawet 5 czy 6 godzin.
;]
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 12 paź 2014, 11:34
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times