Strona 1 z 32

StarCraft: The Board Game (Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

: 03 kwie 2007, 14:25
autor: HenioRP
Witam, chciałbym wiedzieć, czy ktoś z was wie może więcej o tej planszówce, niż podaje to oficjalna strona FFG.
Jak ma ona wyglądać, do jakiej gry można by ja porównać by uzyskać jakiekolwiek odniesienie?
Jestem szczęśliwym posiadaczem Gry o Tron, czy to będzie w jakimś stopniu do niej podobne czy bardziej do Twilight Imperium?
Czy to nadal Top Secret i nic nie wiadomo?
:D

: 03 kwie 2007, 14:45
autor: gigi
gra pewnie bedzie podobna do warcraft: the boardgame
pozyjemy zobaczymy :D

: 03 kwie 2007, 14:58
autor: Nataniel
chyba jednak nie bedzie...

: 03 kwie 2007, 16:32
autor: Jervon
Ja to myślę, że na pewno nie będzie. FFG podaje, że duży nacisk będzie kładziony na politykę.

: 03 kwie 2007, 18:55
autor: bogas
Jervon pisze:Ja to myślę, że na pewno nie będzie. FFG podaje, że duży nacisk będzie kładziony na politykę.
Hmmm.... polityka w Starcrafcie? :shock: to coś nowego. Z tego wniosek, że wersja planszowa będzie zupełnie inna od wersji komputerowej. Chyba, że przez politykę rozumiesz zarządzanie zasobami, podnoszenie rozwoju itp.

: 03 kwie 2007, 19:57
autor: kwiatosz
Polityka anihilacji przeciwników - od którego zacząć i czym go utłuc. Np. moją polityką może być niszczenie najpierw nacji z "f" w nazwie. Tego bym raczej oczekiwał :lol:

: 06 sie 2007, 11:19
autor: Polaros
Na bgg pojawiły sie fotki z rozgrywki.
http://www.boardgamegeek.com/images/game/22827

: 06 sie 2007, 13:36
autor: Ryslaw

: 06 sie 2007, 14:04
autor: Don Simon
Polaros pisze:Na bgg pojawiły sie fotki z rozgrywki.
http://www.boardgamegeek.com/images/game/22827
Premiera zbliza sie wielkimi krokami. Gra jest juz w drukarni i o ile nie bedzie zadnych wpadek w pazdzierniku powinna byc do kupienia...

Pozdrawiam
Szymon

: 07 sie 2007, 19:11
autor: Muttah
Hmm, jak dla mnie dużym rozczarowaniem jest wygląd "planszy" (jeśli w ogóle można to tak nazwać). W kontraście z figurkami - marnie. Z kolei system zapowiada się na bardzo ciekawy - wiele upgrade'ów i zdolności jednostek, walka bezkostkowa (tylko przy pomocy kart), gdzie nabyte wcześniej skille i użycie odpowiednich oddziałów wydają się mieć decydujące znaczenie.

Tylko ten wygląd... nie tak to sobie wyobrażałem. Po kilka pól na jedną planetę, dziwne "złączki" (ciekawe jak będzie wyglądało poruszanie się) pomiędzy nimi i ogółem bieda...

No ale może gra nadrobi ciekawymi patentami w warstwie systemowej 8) Ciekawe kiedy rulebook...

BTW, figurki miodzio, no ale sam plastik gry nie czyni :roll:

: 07 sie 2007, 20:32
autor: Don Simon
Ja poczekam z opiniami, az zagram. A gre bede mial na pewno - nawet jesli tylko na chwile ;-).

Pozdrawiam
Szymon

: 09 sie 2007, 21:43
autor: Misiołak
Plansza faktycznie cokolwiek cudaczna, ale może obroni się mechanika. Kojarzy się raczej ze SpaceHulkiem :) Mam nadzieje, że będzie dobrze wyważona, tak żeby gra dawała dużo radochy.

: 10 sie 2007, 09:07
autor: Gambit
Wygląda bardzo ciekawie i intrygująco. Jedno z a must have na mojej liscie.

: 10 sie 2007, 09:07
autor: MataDor
Plansza rzeczywiście nie wygląda jakoś wielce zachęcająco i ciekawie. Ale to zakup murowany jeśli o mnie chodzi, mimo że tematyka SF kompletnie nie kręci mnie w planszówkach. Ciężko złapać mi klimat.
Mam nadzieję że planszowy Starcraft to zmieni :)

: 11 sie 2007, 08:17
autor: TuReK

: 11 sie 2007, 10:32
autor: Saise
Po lekturze zasad muszę stwierdzić, że gra zapowiada się całkiem ciekawie i tak jakby pachnie GoTem ;) Fajny pomysł ze stackowaniem rozkazów, trochę uproszczony system walk, dobrze przynajmniej, że można sporo modyfikatorów do każdej walki dorobić. Nie wiem, co chcecie od plansz, są funkcjonalne. Oj, podoba mi sie.

: 11 sie 2007, 13:50
autor: TuReK
ciekawe kiedy i po ile bedzie w Polsce

: 11 sie 2007, 17:06
autor: Gambit
Przeczytałem instrukcję i muszę przyznać, że wygląda bardzo ciekawie. Takie połączenie Warcrafta z Twilight Imperium. Stackowanie rozkazów słodkie i niebzpieczne. Niecodzienne rozwiązanie eventów. Walka niby prosta, ale kombinowania będzie przy niej sporo. W końcu układ skirmishy, będzie miał spory wpływ na końcowy wynik.

No i właściwie przypieczętowałem właśnie fakt zakupu. Sciągnąłem instrukcję, a jakoś zwykle bywa tak, że jak pobieram instrukcję, to grę kupuję...

: 12 sie 2007, 18:53
autor: Neurocide
ciekawe kiedy i po ile bedzie w Polsce
Wczoraj zadałem sobie to samo pytanie. Porównałem cenę wydawcy z World of Warcraft. Jest taka sama, więc zapewne I w polsce też tak będzie.

: 12 sie 2007, 19:47
autor: Gambit
Czyli wychodzi jakieś 250+. Z lektury instrukcji wychodzi mi na to, że warto będzie.

Jednak pozostaje pytanie kiedy będzie. FFG piszą o wrześniu, choć na ich forum widać plotki o październiku.

Czemu trzeba tyle czekac na fajne gry?

: 12 sie 2007, 21:48
autor: kwiatosz
Gambit pisze:Czemu trzeba tyle czekac na fajne gry?
Bo robi je FFG, które jest chyba jedyną firmą, która ma roczną sumę opóźnień większą niż PKP. I tak samo jak PKP, też z tego tytułu nie ponosi żadnych konsekwencji. Parafrazując: Monopolista to ma klawe życie.

: 17 sie 2007, 11:43
autor: psycho_l
Przeglądałem instrukcję (przyznam że pobieżnie) i trzy rzeczy rzuciły się w oczy:
1. Duża komplikacja, polegająca na masie żetonów, znaczników itd.
2. Co ze scenariuszami, będą jakieś???
3. Miejsca "złączeń zdalnych" wydają się mało czytelne (podobna kolorystyka)

Co o tym sądzicie??? (głównie chciałbym poznac opinię osób które wcześniej się chwalily że czytały instrukcję)

: 17 sie 2007, 14:10
autor: Gambit
psycho_l pisze:Przeglądałem instrukcję (przyznam że pobieżnie) i trzy rzeczy rzuciły się w oczy:
1. Duża komplikacja, polegająca na masie żetonów, znaczników itd.
Nie sądzę, że ta duża ilość żetonów i znaczników jest komplikacją. Zasady są dość klarowne i nie wymagają liczenia olbrzymiej ilości współczynników, czy mieszania znacznikami
psycho_l pisze:2. Co ze scenariuszami, będą jakieś???
W przeciwieństwie do Warcrafta nie są potrzebne. Jeśli dobrze zrozumiałem instrukcję, każdy gracz wykłada dwie losowo wyciągnięte planety. "Galatyka" jest układana jak w TI. Nie ma tu chyba możliwości zbudowania czegoś niezbalansowanego jak w Warcrafcie, więc przygotowane scenariusze nie są koniecznością.
psycho_l pisze:3. Miejsca "złączeń zdalnych" wydają się mało czytelne (podobna kolorystyka)
Mnie się wydaje, że nic takiego nie ma miejsca. Kolory są na tyle różne, że nie będą się mylić. Chyba, że widziałeś wszystkie klocki "zdalnych połączeń"

: 20 sie 2007, 12:59
autor: psycho_l
dzięki za info, sprawdzałem w rebelu... jeszcze nie mają :wink:

: 20 sie 2007, 18:01
autor: Gambit
psycho_l pisze:dzięki za info, sprawdzałem w rebelu... jeszcze nie mają :wink:
Hehehe. Fantasy Flight Games też chyba jeszcze nie mają :P