Drinking Games
: 30 kwie 2007, 00:31
Zobaczylem, ze ktos opisal typowa "party game" a wlasciwie "drinking game" wiec postanowilem podzielic sie kilkoma, ktore znam. Poczatkowo mialem opisac tylko jedna - czyli Łapki - ale po namysle stwierdzilem, ze lepiej takim grom poswiecic jeden watek i opisywac kolejne znane nam gry.
"Łapki".
O co chodzi?
Kazdy z graczy wybiera, a raczej wymysla znak ktory mozna pokazac jedna reka. Znak musi byc w miare mozliwosci prosty (np. kciuk do gory, kciuk w dol, ok, palec wskazujacy dotykajacy czola itp.) i "nie dynamiczny" czyli nie wymagajacy machania reka. Oczywiscie kazdy gracz musi miec inny znak.
Jak sie gra?
Wszyscy gracze siedza przy stole.
Kazdy gracz oprocz gracza aktywnego wykonuje nastepujaca czynnosc:
- uderza otwartymi dlonmi dwa razy w stol, klaszcze, uderza dwa razy w stol, klaszcze itd.
Gracz aktywny wykonuje nastepujaca czynnosc:
- uderza dlonmi dwa razy w stol, pokazuje SWOJ znak, uderza dwa razy w stol, pokazuje CZYJS znak (byle nie swoj)
Po wykonaniu tych czynnosci gracz aktywny przestaje byc graczem aktywnym, a staje sie nim ten czyj znak zostal pokazany.
W ten sposob co chwila nastepuje zamiana gracza aktywnego.
Kary
W przypadku gdy, ktorys z graczy pomyli sie gre sie przerywa - gracz pije karniaka i zostaje graczem aktywnym.
W przypadku gdy gracz aktywny pokaze SWOJ znak i znowu SWOJ znak - oznacza to pomylke i pije.
Gracz, ktory pokaze znak w momencie gdy nie mial pokazywac znaku, lub gracz ktory mial pokazac znak, a go nie pokaza - pije.
Zasady dodatkowe
Rytm czyli szybkosc uderzania w stol podaje gracz aktywny - zwykle tylko pierwszy potem gra sama z siebie przyspiesza, az w koncu ktos sie pomyli.
Dopuszczalne jest TYLKO i wylacznie przez pierwszego aktywnego gracza "zatrzymanie gry" - czyli pierwszy gracz moze wybrac moment w ktorym zacznie pokazywac znaki, wczesniej robiac to samo co inni gracze. Ma to sens w pozniejszym etapie gry, kiedy wszyscy bardzo szybko klaszcza i po pomylce znowu narzucone jest bezwiednie mordercze tempo. Wowczas gracz aktywny moze zwolnic tempo, zmuszajac innych graczy do dostosowania sie. Mozliwa jest tez sytuacja odwrotna - czyli narzucenie przez pierwszego gracza morderczego tempa na samym poczatku gry w celu "wykonczenia" jakiegos gracza (czesto jest to bron obosieczna)
Po kilku rundach kiedy wiekszosc graczy jest miala okazje sie napic - wprowadza sie dodatkowe ograniczenia:
- Nie wolno "odbijac" - czyli w momencie gdy ktos pokaze nasz znak, nie mozemy pokazac jego znaku.
- Nie wolno pokazywac palcem osoby, ktora zlamie zasady
- Nie wolno mowic: "Pijesz!"
Karniaki
Podstawowa zasada jest taka, ze w grze jest wybierany jeden dyktator, ktory rozsadza wszystkie spory - zwykle decydujac kto zawinil i kto pije karniaka. Pozwala to uniknac bezsensownych klotni.
Jesli nie wiadomo kto ma pic - pija wszyscy "podejrzani".
Osoba ktora pila - polewa nastepnego karniaka. Czyli moze nalac po calosci jesli zamierza kogos "wykonczyc" lub nalac malutko jesli obawia sie, ze za chwile znowu bedzie pic Gdy ma pic dwoch graczy - jeden pije to co bylo, a nastepnie polewa mniej wiecej tyle samo dla drugiego gracza i ten potem polewa nastepnego karniaka.
Osoba rezygnujaca z gry przed ogloszeniem konca przez dyktatora - pije na odchodne. Zwykle jest to przyslowiowe "pol szklanki".
Gra na mocny alkohol przy slabych graczach - nie zalecana.
Zdecydowanie lepiej sprawdza sie przy niskoprocentowych trunkach (wino itp.) i szklance jako naczyniu do nalewania karniakow.
Zalecana liczba graczy - od 5 do 8. Przy mniejszej ilosci graczy praktycznie nie ma mozliwosci wyboru w pozniejszej fazie gry czyj znak pokazac. Przy wiekszej ilosci graczy - zbyt rzadko ktos pokazuje nasz znak i gra staje sie nudna.
Gra idealna na poczatek wieczoru.
"Łapki".
O co chodzi?
Kazdy z graczy wybiera, a raczej wymysla znak ktory mozna pokazac jedna reka. Znak musi byc w miare mozliwosci prosty (np. kciuk do gory, kciuk w dol, ok, palec wskazujacy dotykajacy czola itp.) i "nie dynamiczny" czyli nie wymagajacy machania reka. Oczywiscie kazdy gracz musi miec inny znak.
Jak sie gra?
Wszyscy gracze siedza przy stole.
Kazdy gracz oprocz gracza aktywnego wykonuje nastepujaca czynnosc:
- uderza otwartymi dlonmi dwa razy w stol, klaszcze, uderza dwa razy w stol, klaszcze itd.
Gracz aktywny wykonuje nastepujaca czynnosc:
- uderza dlonmi dwa razy w stol, pokazuje SWOJ znak, uderza dwa razy w stol, pokazuje CZYJS znak (byle nie swoj)
Po wykonaniu tych czynnosci gracz aktywny przestaje byc graczem aktywnym, a staje sie nim ten czyj znak zostal pokazany.
W ten sposob co chwila nastepuje zamiana gracza aktywnego.
Kary
W przypadku gdy, ktorys z graczy pomyli sie gre sie przerywa - gracz pije karniaka i zostaje graczem aktywnym.
W przypadku gdy gracz aktywny pokaze SWOJ znak i znowu SWOJ znak - oznacza to pomylke i pije.
Gracz, ktory pokaze znak w momencie gdy nie mial pokazywac znaku, lub gracz ktory mial pokazac znak, a go nie pokaza - pije.
Zasady dodatkowe
Rytm czyli szybkosc uderzania w stol podaje gracz aktywny - zwykle tylko pierwszy potem gra sama z siebie przyspiesza, az w koncu ktos sie pomyli.
Dopuszczalne jest TYLKO i wylacznie przez pierwszego aktywnego gracza "zatrzymanie gry" - czyli pierwszy gracz moze wybrac moment w ktorym zacznie pokazywac znaki, wczesniej robiac to samo co inni gracze. Ma to sens w pozniejszym etapie gry, kiedy wszyscy bardzo szybko klaszcza i po pomylce znowu narzucone jest bezwiednie mordercze tempo. Wowczas gracz aktywny moze zwolnic tempo, zmuszajac innych graczy do dostosowania sie. Mozliwa jest tez sytuacja odwrotna - czyli narzucenie przez pierwszego gracza morderczego tempa na samym poczatku gry w celu "wykonczenia" jakiegos gracza (czesto jest to bron obosieczna)
Po kilku rundach kiedy wiekszosc graczy jest miala okazje sie napic - wprowadza sie dodatkowe ograniczenia:
- Nie wolno "odbijac" - czyli w momencie gdy ktos pokaze nasz znak, nie mozemy pokazac jego znaku.
- Nie wolno pokazywac palcem osoby, ktora zlamie zasady
- Nie wolno mowic: "Pijesz!"
Karniaki
Podstawowa zasada jest taka, ze w grze jest wybierany jeden dyktator, ktory rozsadza wszystkie spory - zwykle decydujac kto zawinil i kto pije karniaka. Pozwala to uniknac bezsensownych klotni.
Jesli nie wiadomo kto ma pic - pija wszyscy "podejrzani".
Osoba ktora pila - polewa nastepnego karniaka. Czyli moze nalac po calosci jesli zamierza kogos "wykonczyc" lub nalac malutko jesli obawia sie, ze za chwile znowu bedzie pic Gdy ma pic dwoch graczy - jeden pije to co bylo, a nastepnie polewa mniej wiecej tyle samo dla drugiego gracza i ten potem polewa nastepnego karniaka.
Osoba rezygnujaca z gry przed ogloszeniem konca przez dyktatora - pije na odchodne. Zwykle jest to przyslowiowe "pol szklanki".
Gra na mocny alkohol przy slabych graczach - nie zalecana.
Zdecydowanie lepiej sprawdza sie przy niskoprocentowych trunkach (wino itp.) i szklance jako naczyniu do nalewania karniakow.
Zalecana liczba graczy - od 5 do 8. Przy mniejszej ilosci graczy praktycznie nie ma mozliwosci wyboru w pozniejszej fazie gry czyj znak pokazac. Przy wiekszej ilosci graczy - zbyt rzadko ktos pokazuje nasz znak i gra staje sie nudna.
Gra idealna na poczatek wieczoru.