Rune Wars
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Rune Wars
Opis zdolności ostroszpona:
Przeciwnik musi rozbić jedną swoją jednostkę o inicjatywie dwa lub wyższej.
Wyższa czyli 3+, czy 1(czyli szybsza)?
Przeciwnik musi rozbić jedną swoją jednostkę o inicjatywie dwa lub wyższej.
Wyższa czyli 3+, czy 1(czyli szybsza)?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Karta szantaż:
Przeciwnik może natychmiast wykonać odwrót. Jeśli tego nie zrobi traci dwa żetony wpływu i odrzuca z ręki dwie karty taktyki.
Czy mając mniej żetonów i/lub kart mogę nie wykonać odwrotu?
Przeciwnik może natychmiast wykonać odwrót. Jeśli tego nie zrobi traci dwa żetony wpływu i odrzuca z ręki dwie karty taktyki.
Czy mając mniej żetonów i/lub kart mogę nie wykonać odwrotu?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Rune Wars
Tak, to nie jest koszt akcji. Przynajmniej ja tak gram, FFG czasem FAQuje swoje zasady sprzecznie z tekstem na kartach ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Znalazłem jedno:
https://www.fantasyflightgames.com/ffg_ ... aq-1-2.pdf
Lecz nie rozstrzyga ono zbyt wielu wątpliwości. Np.:
Karta zmuszająca jednostki neutralne do odwarotu z obszaru (nawet te sprzymierzone). Rozumiem że dwrót wykonują jako neutralne i nie mogą się wycofać na teren gracza kontrolującego?
Misja: bohater ma znaleźć się na obszarze z trzema jednostkami neutralnymi. Sprzymierzone się liczą?
Karta rozkazu umocnienie: czy mogę przenieść run na swój obszar, na którym wcześniej runu nie było, czy też rozkaz pozwala jedynie na wymianę miedzy obszarami?
Ja grałem elfami, brat Uthuk'Yllan. Jego władcy chaosu ani razu nie doszli do bitwy, gdyż czarodziejki, jako cel wskazywały zawsze ich. W dodatku zasypałem brata ilością wpływu. Czy elfy nie są zbyt mocną rasą? Czy tylko Uthukowie mają z nimi przerąbane, a odgryzają się w innych match-upach (choć nekromantami też udało mi się uzyskać przewagę wpływu)?
Kiedy karta pory roku każe mi umieścić smoczy run na planszy (nie pojawia się na niej key-word otrzymujesz), konkretnie na jednym obszarze, to czy ów run musi być prawdziwy/ fałszywy? Czy jest on widoczny?
Runy odkrywane są tylko w momencie zadeklarowania: mam 6 runów, czyż nie? I liczą się tylko prawdziwe (myślę, że tak, ale recenzent na polterze pisze, że na start mamy dwa runy, tymczesem jeden z nich będzie fałszywy)?
https://www.fantasyflightgames.com/ffg_ ... aq-1-2.pdf
Lecz nie rozstrzyga ono zbyt wielu wątpliwości. Np.:
Karta zmuszająca jednostki neutralne do odwarotu z obszaru (nawet te sprzymierzone). Rozumiem że dwrót wykonują jako neutralne i nie mogą się wycofać na teren gracza kontrolującego?
Misja: bohater ma znaleźć się na obszarze z trzema jednostkami neutralnymi. Sprzymierzone się liczą?
Karta rozkazu umocnienie: czy mogę przenieść run na swój obszar, na którym wcześniej runu nie było, czy też rozkaz pozwala jedynie na wymianę miedzy obszarami?
Ja grałem elfami, brat Uthuk'Yllan. Jego władcy chaosu ani razu nie doszli do bitwy, gdyż czarodziejki, jako cel wskazywały zawsze ich. W dodatku zasypałem brata ilością wpływu. Czy elfy nie są zbyt mocną rasą? Czy tylko Uthukowie mają z nimi przerąbane, a odgryzają się w innych match-upach (choć nekromantami też udało mi się uzyskać przewagę wpływu)?
Kiedy karta pory roku każe mi umieścić smoczy run na planszy (nie pojawia się na niej key-word otrzymujesz), konkretnie na jednym obszarze, to czy ów run musi być prawdziwy/ fałszywy? Czy jest on widoczny?
Runy odkrywane są tylko w momencie zadeklarowania: mam 6 runów, czyż nie? I liczą się tylko prawdziwe (myślę, że tak, ale recenzent na polterze pisze, że na start mamy dwa runy, tymczesem jeden z nich będzie fałszywy)?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Rune Wars
FAQ - sprawdź jeszcze dział plików na BGG.
Jeśli neutrale są sprzymierzone, to właściciel nimi ucieka.
Tak, liczą.
Umocnienie: można. Dodatkowo odkryte rune są zakrywane.
Uthuki nie są zbyt mocną rasą. Jeśli nie grasz z dodatkiem, to z elfami wykorzystaj czarnoksiężników, berserkerów, pieski - chaos lordów jedynie do zbierania ran. Siłą elfów jest wysoka inicjatywa, słabością - brak jednostki zbierającej więcej obrażeń i problemy z wyżywieniem.
Jeśli na jednym obszarze, to jest to prawdziwy run.
Jeśli neutrale są sprzymierzone, to właściciel nimi ucieka.
Tak, liczą.
Umocnienie: można. Dodatkowo odkryte rune są zakrywane.
Uthuki nie są zbyt mocną rasą. Jeśli nie grasz z dodatkiem, to z elfami wykorzystaj czarnoksiężników, berserkerów, pieski - chaos lordów jedynie do zbierania ran. Siłą elfów jest wysoka inicjatywa, słabością - brak jednostki zbierającej więcej obrażeń i problemy z wyżywieniem.
Jeśli na jednym obszarze, to jest to prawdziwy run.
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Dzięki.
Znalazłem kilka Faq na BGG. Zaczynam lekturę, lecz trochę tego dużo. Mam na razie jeszcze jedno pytanie, odnośnie opcjonalnych żetonów odkryć:
jeśli bohater nie wybrał opcji ruch w fazie misji, lecz znalazł tam się w inny sposób (np. wszedł tam w poprzedniej turze żetonem rozkazu,a teraz wybrał opcję leczenie, albo bohaterem był ten rycerzyk, który po szkoleniu cech może się poruszyć o jedno pole), czy żeton zostaje odkryty?
Jeśli moblilizacją wszedłem na obszar z jednostkami neutralnymi i negocjacje nie zakończyły się bitwą, żeton ten nie wywołał bitwy. Ale czy jeśli pierwszy żeton wywołał bitwę, mogę użyć drugiego, do ,,wywołania" negocjacji?
Piszesz, że Uthukowie nie są zbyt mocną rasą. Czy rasy dają się posegregować względem mocy (mam za sobą dopiero trzy gry), czy tylko Uthukowie odstają. Dodatku na razie nie mam (choć w najbliższym miesiącu postaram się to zmienić
).
Znalazłem kilka Faq na BGG. Zaczynam lekturę, lecz trochę tego dużo. Mam na razie jeszcze jedno pytanie, odnośnie opcjonalnych żetonów odkryć:
jeśli bohater nie wybrał opcji ruch w fazie misji, lecz znalazł tam się w inny sposób (np. wszedł tam w poprzedniej turze żetonem rozkazu,a teraz wybrał opcję leczenie, albo bohaterem był ten rycerzyk, który po szkoleniu cech może się poruszyć o jedno pole), czy żeton zostaje odkryty?
Jeśli moblilizacją wszedłem na obszar z jednostkami neutralnymi i negocjacje nie zakończyły się bitwą, żeton ten nie wywołał bitwy. Ale czy jeśli pierwszy żeton wywołał bitwę, mogę użyć drugiego, do ,,wywołania" negocjacji?
Piszesz, że Uthukowie nie są zbyt mocną rasą. Czy rasy dają się posegregować względem mocy (mam za sobą dopiero trzy gry), czy tylko Uthukowie odstają. Dodatku na razie nie mam (choć w najbliższym miesiącu postaram się to zmienić
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Rune Wars
Bohater musi wybrać opcję ruch (+quest/pojedynek) i tam, gdzie kończy ruch, odkrywa żeton eksploracji - tylko wtedy.
Możesz negocjować, ale nie możesz wybrać ataku - musisz uciec.
Wg mnie niebiescy i fioletowi to pierwsza liga, czerwoni i zieloni - druga. Elfów należy brać będąć ostatnim/trzecim graczem, inaczej brak jedzenia może zabić.
Możesz negocjować, ale nie możesz wybrać ataku - musisz uciec.
Wg mnie niebiescy i fioletowi to pierwsza liga, czerwoni i zieloni - druga. Elfów należy brać będąć ostatnim/trzecim graczem, inaczej brak jedzenia może zabić.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Odnośnie elfów to wszystko zależy od rozłożenia jedzenia na planszy. W moim towarzystwie staramy się równomiernie rozkładać zasoby, w szczególności kamień ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dla mnie w podstawce najsłabsi są Daqanowie (imo. ogólnie najsłabsze umiejętności specjalne jednostek w porównaniu do innych ras), natomiast w dodatku są wg mnie najmocniejsi (ulepszeni rycerze + roki robią czystki w szeregach wroga).
Ogólnie z mojego doświadczenia po kilkudziesięciu grach grę wygrywają gracze, którzy mają monopol na kamień niezależnie od rasy (jednostki z dolnego toru są najmocniejsze).
Edit. Dodam, że u mnie w towarzystwie rzadziej wygrywa się wcześniej przez zebranie i utrzymanie run, częściej kończą się karty pór roku. Jest to związane z agresywnym stylem gry towarzystwa i znęcaniem się nad osobą, która zbiera runy/skupia się zbytnio na żetonach wpływów![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dla mnie w podstawce najsłabsi są Daqanowie (imo. ogólnie najsłabsze umiejętności specjalne jednostek w porównaniu do innych ras), natomiast w dodatku są wg mnie najmocniejsi (ulepszeni rycerze + roki robią czystki w szeregach wroga).
Ogólnie z mojego doświadczenia po kilkudziesięciu grach grę wygrywają gracze, którzy mają monopol na kamień niezależnie od rasy (jednostki z dolnego toru są najmocniejsze).
Edit. Dodam, że u mnie w towarzystwie rzadziej wygrywa się wcześniej przez zebranie i utrzymanie run, częściej kończą się karty pór roku. Jest to związane z agresywnym stylem gry towarzystwa i znęcaniem się nad osobą, która zbiera runy/skupia się zbytnio na żetonach wpływów
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Szczerze mówiąc, może i są najmocniejsze, ale niewiele robią, bo za wolne, Przeważnie elitą wydają się nekromanci (batmany służą do wchłaniania obrażeń) / czarodziejki lub łucznicy (w zależności przeciw czemu gramy) / rycerze / uthuk yllan brat mi nie dał, więc ciężko mi sie wypowiedzieć.
Wydaje mi się, że dali całkiem fajny poradnik (oczywiście nie bezbłędny):
http://boardgamegeek.com/filepage/68833 ... tegy-guide
Monopol zawsze użyteczny, niezależnie, czy czegoś potrzebujemy, czy nie![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na razie gram tylko z bratem, który nie chce mi oddać uthuków (dla flavu). Na razie za każdym razem pojechałem go wpływem, ledwo się broniąc, ale też źle interpretowaliśmy kilka zasad.
http://files.geekdo.com/geekfile_downlo ... 3234cf2b39
Czy jak brat trafił mnie szamanami to muszę wybrać stojące jednostki?
Oficjalne Faq nie mówi: przy przyzwaniu błyskawicy co znaczy ,,sami rozdzielacie obrażenia"? Czy obrażenia od błyskawicy czymś się różnią od tych od jednostek?
Wydaje mi się, że dali całkiem fajny poradnik (oczywiście nie bezbłędny):
http://boardgamegeek.com/filepage/68833 ... tegy-guide
Monopol zawsze użyteczny, niezależnie, czy czegoś potrzebujemy, czy nie
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na razie gram tylko z bratem, który nie chce mi oddać uthuków (dla flavu). Na razie za każdym razem pojechałem go wpływem, ledwo się broniąc, ale też źle interpretowaliśmy kilka zasad.
http://files.geekdo.com/geekfile_downlo ... 3234cf2b39
Czy jak brat trafił mnie szamanami to muszę wybrać stojące jednostki?
Oficjalne Faq nie mówi: przy przyzwaniu błyskawicy co znaczy ,,sami rozdzielacie obrażenia"? Czy obrażenia od błyskawicy czymś się różnią od tych od jednostek?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Obrażenia są najpierw przyznawane stojącym jednostkom.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Ale szaman nie zadaje obrażeń, tylko od razu każe niszczyć.
Chyba że chodziło Ci o błyskawicę: czyli nie różni się ona od normalnych obrażeń?
Chyba że chodziło Ci o błyskawicę: czyli nie różni się ona od normalnych obrażeń?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Rune Wars
instrukcja s. 22
jeśli jakiś efekt zmusza gracza do zniszczenia jednostki podczas walki, musi on zniszczyć stojącą jednostkę (jeśli to możliwe).
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20
Re: Rune Wars
Cześć,
mam pytanie dotyczące rozkazu Rozstawienie:
Z instrukcji wynika, że mogę przesuwać jednostki jedynie o jedno pole(do obszaru sąsiedniego)?
Ogółem dochodze do wniosku, że instrukcja do tej gry to nie jest jakoś najlepiej napisana. Często zdarza sie tak, że jakiś element pewnej mechaniki jest wytłumaczony w zupełnie innym miejscu niż sama mechanika.
mam pytanie dotyczące rozkazu Rozstawienie:
Z instrukcji wynika, że mogę przesuwać jednostki jedynie o jedno pole(do obszaru sąsiedniego)?
Ogółem dochodze do wniosku, że instrukcja do tej gry to nie jest jakoś najlepiej napisana. Często zdarza sie tak, że jakiś element pewnej mechaniki jest wytłumaczony w zupełnie innym miejscu niż sama mechanika.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Rozstawiasz jednostki na neutralne lub przyjazne pola znajdujące się na sąsiednich hexach.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Rune Wars
Gram już długo w tę grę i ta karta to jest jedyna rzecz w Runewars, której do końca nie rozumiem. Miałem o to pytać kiedyś ale wyleciało z głowy.Adalbertus123 pisze:Karta szantaż:
Przeciwnik może natychmiast wykonać odwrót. Jeśli tego nie zrobi traci dwa żetony wpływu i odrzuca z ręki dwie karty taktyki.
Czy mając mniej żetonów i/lub kart mogę nie wykonać odwrotu?
Skoro tą kartę zagrywa obrońca to jaki jest jej sens? Jeśli ktoś mnie atakuje to wiadomo, że nie chce się wycofywać, to po co mi taka karta która każe płacić agresorowi za odwrót. Gdyby miał to zrobić to w ogóle by nie atakował..czy może ja coś przeoczyłem?
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Rune Wars
Rodzaj pośmiertnego ukąszenia oraz potencjalny straszak do blefu/gróźb przed atakiem.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20
Re: Rune Wars
Czy przeciwnik przy użyciu podboju lub mobilizacji może przesjć przez uprzednio aktywowany obszar?
Z instrukcji wynika, że jednostki wchodząc na aktywowany obszar nie mogą już się z niego poruszyć, ale jak sytuacja wygląda w powyższej sytuacji?
Z instrukcji wynika, że jednostki wchodząc na aktywowany obszar nie mogą już się z niego poruszyć, ale jak sytuacja wygląda w powyższej sytuacji?
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Może przejść. Instrukcja str. 17
Oczywiście musi to być przyjazny teren.... Wolno im przechodzić przez wcześniej aktywowane obszary.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
Re: Rune Wars
Dobry !
Pytania :
- Czy 8 Karta Strategii <chyba umocnienie> pozwala na zbudowanie jednej twiedzy, naprawienie kolejnej i zamienienie żetonów runów w trakcie pojedynczego rozpatrywania tej karty ? Czy raczej to działa tak, ze wybieramy obszar i tam naprawiamy / budujemy twierdze i jak jest okazja przenosimy runy ?
- Czy zamiast wyboru umiejętności specjalnej jednostki mozemy wybrać ze chcemy wbijć pojedyńczą ranę ?
- Czy da się aktywować jeden obszar 2 razy ? poprzez mobilizacje i podbój ?
P.
Pytania :
- Czy 8 Karta Strategii <chyba umocnienie> pozwala na zbudowanie jednej twiedzy, naprawienie kolejnej i zamienienie żetonów runów w trakcie pojedynczego rozpatrywania tej karty ? Czy raczej to działa tak, ze wybieramy obszar i tam naprawiamy / budujemy twierdze i jak jest okazja przenosimy runy ?
- Czy zamiast wyboru umiejętności specjalnej jednostki mozemy wybrać ze chcemy wbijć pojedyńczą ranę ?
- Czy da się aktywować jeden obszar 2 razy ? poprzez mobilizacje i podbój ?
P.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Rune Wars
- Budujesz, naprawiasz, wymieniasz żetony - wszystko max 1, niekoniecznie na jednym polu.
- Nie możesz
- Nie można aktywować obszaru, na którym leży już Twój żeton aktywacji. Ściągniesz żeton - możesz.
- Nie możesz
- Nie można aktywować obszaru, na którym leży już Twój żeton aktywacji. Ściągniesz żeton - możesz.
Re: Rune Wars
Hejka !
Kolejne pytanie czy karta tytułu wojowników dodaje +2 do wyniku walki tylko podczas obrony i zagrania karty "podbój" czy również podczas zagrania karty "mobilizacja" ?
P.
Kolejne pytanie czy karta tytułu wojowników dodaje +2 do wyniku walki tylko podczas obrony i zagrania karty "podbój" czy również podczas zagrania karty "mobilizacja" ?
P.
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Rune Wars
Jeśli dobrze pamiętam napis to podczas każdej walki.
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble