Rune Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Rune Wars

Post autor: Adalbertus123 »

Opis zdolności ostroszpona:
Przeciwnik musi rozbić jedną swoją jednostkę o inicjatywie dwa lub wyższej.

Wyższa czyli 3+, czy 1(czyli szybsza)?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Rune Wars

Post autor: wis »

2-5.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Adalbertus123 »

Karta szantaż:
Przeciwnik może natychmiast wykonać odwrót. Jeśli tego nie zrobi traci dwa żetony wpływu i odrzuca z ręki dwie karty taktyki.
Czy mając mniej żetonów i/lub kart mogę nie wykonać odwrotu?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Rune Wars

Post autor: schizofretka »

Tak, to nie jest koszt akcji. Przynajmniej ja tak gram, FFG czasem FAQuje swoje zasady sprzecznie z tekstem na kartach ;)


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Adalbertus123 »

Znalazłem jedno:
https://www.fantasyflightgames.com/ffg_ ... aq-1-2.pdf

Lecz nie rozstrzyga ono zbyt wielu wątpliwości. Np.:
Karta zmuszająca jednostki neutralne do odwarotu z obszaru (nawet te sprzymierzone). Rozumiem że dwrót wykonują jako neutralne i nie mogą się wycofać na teren gracza kontrolującego?
Misja: bohater ma znaleźć się na obszarze z trzema jednostkami neutralnymi. Sprzymierzone się liczą?

Karta rozkazu umocnienie: czy mogę przenieść run na swój obszar, na którym wcześniej runu nie było, czy też rozkaz pozwala jedynie na wymianę miedzy obszarami?

Ja grałem elfami, brat Uthuk'Yllan. Jego władcy chaosu ani razu nie doszli do bitwy, gdyż czarodziejki, jako cel wskazywały zawsze ich. W dodatku zasypałem brata ilością wpływu. Czy elfy nie są zbyt mocną rasą? Czy tylko Uthukowie mają z nimi przerąbane, a odgryzają się w innych match-upach (choć nekromantami też udało mi się uzyskać przewagę wpływu)?

Kiedy karta pory roku każe mi umieścić smoczy run na planszy (nie pojawia się na niej key-word otrzymujesz), konkretnie na jednym obszarze, to czy ów run musi być prawdziwy/ fałszywy? Czy jest on widoczny?

Runy odkrywane są tylko w momencie zadeklarowania: mam 6 runów, czyż nie? I liczą się tylko prawdziwe (myślę, że tak, ale recenzent na polterze pisze, że na start mamy dwa runy, tymczesem jeden z nich będzie fałszywy)?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Rune Wars

Post autor: wis »

FAQ - sprawdź jeszcze dział plików na BGG.
Jeśli neutrale są sprzymierzone, to właściciel nimi ucieka.
Tak, liczą.
Umocnienie: można. Dodatkowo odkryte rune są zakrywane.
Uthuki nie są zbyt mocną rasą. Jeśli nie grasz z dodatkiem, to z elfami wykorzystaj czarnoksiężników, berserkerów, pieski - chaos lordów jedynie do zbierania ran. Siłą elfów jest wysoka inicjatywa, słabością - brak jednostki zbierającej więcej obrażeń i problemy z wyżywieniem.
Jeśli na jednym obszarze, to jest to prawdziwy run.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Adalbertus123 »

Dzięki.
Znalazłem kilka Faq na BGG. Zaczynam lekturę, lecz trochę tego dużo. Mam na razie jeszcze jedno pytanie, odnośnie opcjonalnych żetonów odkryć:
jeśli bohater nie wybrał opcji ruch w fazie misji, lecz znalazł tam się w inny sposób (np. wszedł tam w poprzedniej turze żetonem rozkazu,a teraz wybrał opcję leczenie, albo bohaterem był ten rycerzyk, który po szkoleniu cech może się poruszyć o jedno pole), czy żeton zostaje odkryty?
Jeśli moblilizacją wszedłem na obszar z jednostkami neutralnymi i negocjacje nie zakończyły się bitwą, żeton ten nie wywołał bitwy. Ale czy jeśli pierwszy żeton wywołał bitwę, mogę użyć drugiego, do ,,wywołania" negocjacji?
Piszesz, że Uthukowie nie są zbyt mocną rasą. Czy rasy dają się posegregować względem mocy (mam za sobą dopiero trzy gry), czy tylko Uthukowie odstają. Dodatku na razie nie mam (choć w najbliższym miesiącu postaram się to zmienić :wink: ).
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Rune Wars

Post autor: wis »

Bohater musi wybrać opcję ruch (+quest/pojedynek) i tam, gdzie kończy ruch, odkrywa żeton eksploracji - tylko wtedy.
Możesz negocjować, ale nie możesz wybrać ataku - musisz uciec.
Wg mnie niebiescy i fioletowi to pierwsza liga, czerwoni i zieloni - druga. Elfów należy brać będąć ostatnim/trzecim graczem, inaczej brak jedzenia może zabić.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Dyso »

Odnośnie elfów to wszystko zależy od rozłożenia jedzenia na planszy. W moim towarzystwie staramy się równomiernie rozkładać zasoby, w szczególności kamień :D

Dla mnie w podstawce najsłabsi są Daqanowie (imo. ogólnie najsłabsze umiejętności specjalne jednostek w porównaniu do innych ras), natomiast w dodatku są wg mnie najmocniejsi (ulepszeni rycerze + roki robią czystki w szeregach wroga).

Ogólnie z mojego doświadczenia po kilkudziesięciu grach grę wygrywają gracze, którzy mają monopol na kamień niezależnie od rasy (jednostki z dolnego toru są najmocniejsze).

Edit. Dodam, że u mnie w towarzystwie rzadziej wygrywa się wcześniej przez zebranie i utrzymanie run, częściej kończą się karty pór roku. Jest to związane z agresywnym stylem gry towarzystwa i znęcaniem się nad osobą, która zbiera runy/skupia się zbytnio na żetonach wpływów :D
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Adalbertus123 »

Szczerze mówiąc, może i są najmocniejsze, ale niewiele robią, bo za wolne, Przeważnie elitą wydają się nekromanci (batmany służą do wchłaniania obrażeń) / czarodziejki lub łucznicy (w zależności przeciw czemu gramy) / rycerze / uthuk yllan brat mi nie dał, więc ciężko mi sie wypowiedzieć.
Wydaje mi się, że dali całkiem fajny poradnik (oczywiście nie bezbłędny):
http://boardgamegeek.com/filepage/68833 ... tegy-guide

Monopol zawsze użyteczny, niezależnie, czy czegoś potrzebujemy, czy nie :-)

Na razie gram tylko z bratem, który nie chce mi oddać uthuków (dla flavu). Na razie za każdym razem pojechałem go wpływem, ledwo się broniąc, ale też źle interpretowaliśmy kilka zasad.

http://files.geekdo.com/geekfile_downlo ... 3234cf2b39

Czy jak brat trafił mnie szamanami to muszę wybrać stojące jednostki?
Oficjalne Faq nie mówi: przy przyzwaniu błyskawicy co znaczy ,,sami rozdzielacie obrażenia"? Czy obrażenia od błyskawicy czymś się różnią od tych od jednostek?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Dyso »

Obrażenia są najpierw przyznawane stojącym jednostkom.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Adalbertus123 »

Ale szaman nie zadaje obrażeń, tylko od razu każe niszczyć.
Chyba że chodziło Ci o błyskawicę: czyli nie różni się ona od normalnych obrażeń?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Dyso »

instrukcja s. 22
jeśli jakiś efekt zmusza gracza do zniszczenia jednostki podczas walki, musi on zniszczyć stojącą jednostkę (jeśli to możliwe).
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: Rune Wars

Post autor: Wojtas_512 »

Cześć,

mam pytanie dotyczące rozkazu Rozstawienie:
Z instrukcji wynika, że mogę przesuwać jednostki jedynie o jedno pole(do obszaru sąsiedniego)?

Ogółem dochodze do wniosku, że instrukcja do tej gry to nie jest jakoś najlepiej napisana. Często zdarza sie tak, że jakiś element pewnej mechaniki jest wytłumaczony w zupełnie innym miejscu niż sama mechanika.
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Dyso »

Rozstawiasz jednostki na neutralne lub przyjazne pola znajdujące się na sąsiednich hexach.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Rune Wars

Post autor: wis »

i bohaterów
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
lukasz88
Posty: 59
Rejestracja: 23 lip 2014, 10:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Rune Wars

Post autor: lukasz88 »

Adalbertus123 pisze:Karta szantaż:
Przeciwnik może natychmiast wykonać odwrót. Jeśli tego nie zrobi traci dwa żetony wpływu i odrzuca z ręki dwie karty taktyki.
Czy mając mniej żetonów i/lub kart mogę nie wykonać odwrotu?
Gram już długo w tę grę i ta karta to jest jedyna rzecz w Runewars, której do końca nie rozumiem. Miałem o to pytać kiedyś ale wyleciało z głowy.
Skoro tą kartę zagrywa obrońca to jaki jest jej sens? Jeśli ktoś mnie atakuje to wiadomo, że nie chce się wycofywać, to po co mi taka karta która każe płacić agresorowi za odwrót. Gdyby miał to zrobić to w ogóle by nie atakował..czy może ja coś przeoczyłem?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Rune Wars

Post autor: schizofretka »

Rodzaj pośmiertnego ukąszenia oraz potencjalny straszak do blefu/gróźb przed atakiem.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Rune Wars

Post autor: wis »

No i czasem te dwie karty są ważniejsze niż atakowane pole
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: Rune Wars

Post autor: Wojtas_512 »

Czy przeciwnik przy użyciu podboju lub mobilizacji może przesjć przez uprzednio aktywowany obszar?

Z instrukcji wynika, że jednostki wchodząc na aktywowany obszar nie mogą już się z niego poruszyć, ale jak sytuacja wygląda w powyższej sytuacji?
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Dyso »

Może przejść. Instrukcja str. 17
... Wolno im przechodzić przez wcześniej aktywowane obszary.
Oczywiście musi to być przyjazny teren.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Piękny
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2015, 08:31

Re: Rune Wars

Post autor: Piękny »

Dobry !

Pytania :
- Czy 8 Karta Strategii <chyba umocnienie> pozwala na zbudowanie jednej twiedzy, naprawienie kolejnej i zamienienie żetonów runów w trakcie pojedynczego rozpatrywania tej karty ? Czy raczej to działa tak, ze wybieramy obszar i tam naprawiamy / budujemy twierdze i jak jest okazja przenosimy runy ?
- Czy zamiast wyboru umiejętności specjalnej jednostki mozemy wybrać ze chcemy wbijć pojedyńczą ranę ?
- Czy da się aktywować jeden obszar 2 razy ? poprzez mobilizacje i podbój ?

P.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Rune Wars

Post autor: wis »

- Budujesz, naprawiasz, wymieniasz żetony - wszystko max 1, niekoniecznie na jednym polu.
- Nie możesz
- Nie można aktywować obszaru, na którym leży już Twój żeton aktywacji. Ściągniesz żeton - możesz.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Piękny
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2015, 08:31

Re: Rune Wars

Post autor: Piękny »

Hejka !

Kolejne pytanie czy karta tytułu wojowników dodaje +2 do wyniku walki tylko podczas obrony i zagrania karty "podbój" czy również podczas zagrania karty "mobilizacja" ?

P.
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Rune Wars

Post autor: Adalbertus123 »

Jeśli dobrze pamiętam napis to podczas każdej walki.
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
ODPOWIEDZ