Gra dla 2 - 6 osób, dużo interakcji, prosta

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
asieko
Posty: 23
Rejestracja: 20 mar 2015, 12:44

Gra dla 2 - 6 osób, dużo interakcji, prosta

Post autor: asieko »

Witajcie,

Jestem nowa w temacie gier ale nabrałam chęci zakupienia czegoś swojego. Do niedawna grałam najczęściej w gry logiczne i imprezowe. Ale inna grupa znajomych wciągnęła mnie w inne gry i z nich w kolejności najbardziej podobały mi się:

1. Smallworld - jestem wręcz oczarowana, prosta gra ale z interakcją jaką lubię i do tego dzięki różnym konfiguracjom ras i funkcji każda rozgrywka może być inna. Do tego czas gry mi odpowiada nie za długo, nie za krótko i jest na tyle fajna, że mimo wszystko w trakcie rozgrywki można plotkować i nie tylko skupiać się na strategii.
2. Osadnicy z Catanu - też super ale nie aż tak jak nr 1.
3. Carcassone - podoba mi się pomysł budowania, akcja się zmienia co chwilę. Ale mam jakieś ale do niej w kwestii zasad zajmowanego obszaru. Dlatego trzecie miejsce, a nie drugie.
4. Ryzyko - dlatego czwarte miejsce, że dawno w nią grałam i już nie pamiętam czy były super emocje.

Szukam teraz jakiejś gry, żeby kupić w stylu tych powyższych z nastawieniem żeby było jak najbliżej do Smallworld, ale jednak coś innego. Może być więcej kombinowania itd. Aaaa i super jakby i we dwójkę też dało radę zagrać tak jak właśnie w Smallworld gdzie jest specjalna plansza dla 2 osób.

Gry, które poznałam ale mi nie leżą to Munchkin (mimo interakcji), Gra o tron (chyba dla mnie zbyt skomplikowane zasady i jednak za długo się gra) i Pan tu nie stał (jakaś taka o niczym).

Lubię natomiast Kolejkę, ale na chwilę obecną nie szukam gry w tej tematyce i z taką dozą losowości.

Z góry dzięki za pomoc.
asieko
Posty: 23
Rejestracja: 20 mar 2015, 12:44

Re: Gra dla 2 - 6 osób, dużo interakcji, prosta

Post autor: asieko »