Coś więcej? Dobrze. Gra jest całkiem fajnym miksem gry fabularnej i taktycznej.
Cześć fabularna jest dość mocno rozbudowana - sporo czytania i podejmowania decyzji. Duża ilość kart, daje szansę na to że nie będą ci się powtarzać karty (przy kolejnych rozgrywkach - chociaż przy mojej drugiej grze niektóre karty mi się powtarzały - nie da się całkowicie tego uniknąć). Jeśli chodzi o część taktyczną to tutaj mamy dwa poziomy, pierwszy rozbudowa bazy - co w jakiej kolejności rozbudować i czy rozbudować, oraz walki taktyczne. Przy walkach dochodzi odrobinę deckbuilding - optymalizowanie talii pod konkretną taktykę gry postacią (przy awansie dostajesz możliwość dobrania nowych kart i trzeba sobie je wybrać).
Jeśli chodzi o porównanie - to bardzo mi ciężko wybrać podobną grę. Dość mocny tutaj miks. Chyba najbliżej jest do Tainted Grail? Tak nie jest identyczna - ale wciągnęła mnie mniej więcej tak samo. Jednak Walki tutaj oparte też na kartach są bardziej taktyczne niż w TG.
Co mi się w grze podobało w Huntersach:
1. Fabuła
2. Walki taktyczne
3. Baza - możliwość rozbudowy pod konkretny sposób grania
4. Figurki - chociaż wg mnie za mało jest różnorodnych ludzi
Co mi się nie podobało:
1. Walki taktyczne - na koniec gry zaczęły mnie już trochę męczyć - bo chciałem raczej iść w kierunku fabuły
Sprzedałem pierwsza edycję żeby odzyskać pieniądze - bo gra dobrze trzyma cenę (wg mnie bo nie ma sprzedaży w retailu). Teraz chcę sobie odkupić ponownie tę grę, zwłaszcza, że są nowe dodatki.