Tak, podejmujesz decyzję przed rozpoczęcie nowej kampanii, z których małych dodatków chcesz korzystać.
Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Hej, to jeszcze pytanie czy możecie polecić jakieś wideoinstrukcje, how to playe albo wideo game play? Po polsku widzę że właściwie brak, tylko jakieś materiały z prototypów... A po ang nie bardzo znam jutuberow i nie wiem kogo i gdzie szukać
Głównie chciałbym się nauczyć w to grać. Będę grał solo więc obawiam się że po samej instrukcji będę popełniał błędy i nikt mnie nie poprawi
Głównie chciałbym się nauczyć w to grać. Będę grał solo więc obawiam się że po samej instrukcji będę popełniał błędy i nikt mnie nie poprawi
- strid3rr
- Posty: 484
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 167 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Na tą chwilę nie ma nic sensownego, ale spokojnie dasz radę po zapoznaniu się z instrukcją. Ewentualnie po tym jak KS zostanie rozesłany to pewnie się coś pojawi.shuji pisze: ↑24 sty 2021, 16:00 Hej, to jeszcze pytanie czy możecie polecić jakieś wideoinstrukcje, how to playe albo wideo game play? Po polsku widzę że właściwie brak, tylko jakieś materiały z prototypów... A po ang nie bardzo znam jutuberow i nie wiem kogo i gdzie szukać
Głównie chciałbym się nauczyć w to grać. Będę grał solo więc obawiam się że po samej instrukcji będę popełniał błędy i nikt mnie nie poprawi
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Ale moment to KS jeszcze nie wyszedł ? Oglądałem prototyp na on table z początku 2019 i mówili że w ciągu kilku miesięcy wysyłają ? To opóźnienie jest już 2 lata ?strid3rr pisze: ↑24 sty 2021, 16:12Na tą chwilę nie ma nic sensownego, ale spokojnie dasz radę po zapoznaniu się z instrukcją. Ewentualnie po tym jak KS zostanie rozesłany to pewnie się coś pojawi.shuji pisze: ↑24 sty 2021, 16:00 Hej, to jeszcze pytanie czy możecie polecić jakieś wideoinstrukcje, how to playe albo wideo game play? Po polsku widzę że właściwie brak, tylko jakieś materiały z prototypów... A po ang nie bardzo znam jutuberow i nie wiem kogo i gdzie szukać
Głównie chciałbym się nauczyć w to grać. Będę grał solo więc obawiam się że po samej instrukcji będę popełniał błędy i nikt mnie nie poprawi
To skąd w takim razie polski dodruk, jak KS był najpeirw ?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 311 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Nie wiem jak KS. Na pewno pierwszy druk z Zagramw.to już był wydany. Miałem i sprzedałem. Teraz czekam na druki druk, bo w drugiej kampanii znowu wsparłem.shuji pisze: ↑24 sty 2021, 17:42Ale moment to KS jeszcze nie wyszedł ? Oglądałem prototyp na on table z początku 2019 i mówili że w ciągu kilku miesięcy wysyłają ? To opóźnienie jest już 2 lata ?strid3rr pisze: ↑24 sty 2021, 16:12Na tą chwilę nie ma nic sensownego, ale spokojnie dasz radę po zapoznaniu się z instrukcją. Ewentualnie po tym jak KS zostanie rozesłany to pewnie się coś pojawi.shuji pisze: ↑24 sty 2021, 16:00 Hej, to jeszcze pytanie czy możecie polecić jakieś wideoinstrukcje, how to playe albo wideo game play? Po polsku widzę że właściwie brak, tylko jakieś materiały z prototypów... A po ang nie bardzo znam jutuberow i nie wiem kogo i gdzie szukać
Głównie chciałbym się nauczyć w to grać. Będę grał solo więc obawiam się że po samej instrukcji będę popełniał błędy i nikt mnie nie poprawi
To skąd w takim razie polski dodruk, jak KS był najpeirw ?
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
- raphaell7
- Posty: 772
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
KS był w połowie 2018 i został dostarczony w grudniu 2019. Parę miesięcy później ruszył KS na drugi druk oraz nowe dodatki — dostawa wkrótce.
Oba druki były również na zagramw.to. Wszystkie wersje razem z datami i aktualnym stanem tutaj: https://boardgamegeek.com/boardgame/175 ... 4/versions
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Ok, jasne, trochę mnie zmyliło to co napisał strid33rr. W takim razie rozumiem, że po pierwszym druku nikt sensowny nie podjął się wideoinstrukcji ani how to Play i zostaje czekać na drugi druk ?raphaell7 pisze: ↑24 sty 2021, 19:12KS był w połowie 2018 i został dostarczony w grudniu 2019. Parę miesięcy później ruszył KS na drugi druk oraz nowe dodatki — dostawa wkrótce.
Oba druki były również na zagramw.to. Wszystkie wersje razem z datami i aktualnym stanem tutaj: https://boardgamegeek.com/boardgame/175 ... 4/versions
- raphaell7
- Posty: 772
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Jest chyba tylko tyle, co tutaj: https://boardgamegeek.com/boardgame/175 ... tructional
Jest też parę nagrań z rozgrywki. Przeczytaj instrukcję i graj jak przyjdzie gra
Jest wiele gier, które nie mają filmików instruktażowych, zwłaszcza w przypadku większych lub trudniej dostępnych pozycji.
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Tutaj jest całkiem dobry i długi gameplay.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- sitfun
- Administrator
- Posty: 450
- Rejestracja: 04 cze 2020, 00:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 49 times
- Kontakt:
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Brak gameplayów jest powiązanym pewnie z tym, że gra jest do jednokrotnego przejścia - oglądając gameplay zdradzana jest fabuła, wybory na kartach, konsekwencje itp. co wg mnie wpłynie na fun z rozgrywki... Ja nawet jak będą gameplaye to i tak nie będę ich oglądał (i nie jestem pewnie jedyny) i możliwe dlatego nie opłaca się recenzentom ich przygotowywać.
-
- Posty: 1826
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 933 times
- Been thanked: 581 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Brak gameplayów to raczej kwestia dostępności. Gra jest KS exclusivem (wliczając polskiej wspieraczki). Wystarczy zobaczyć ilość ocen na bgg - zaledwie 163.
- strid3rr
- Posty: 484
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 167 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Rzuciłem sobie okiem na ten jego gameplay i zdałem sobie sprawę, że dość szybko ucieka czas w tej grze. Jeżeli rzeczywiście cała kampania rozgrywa się w 30 turach, to trochę to dziwne, bo gość po 14 turach nie za wiele się rozwinął w tym czasie, a był już tak naprawdę w połowie rozgrywki. No chyba, że coś mi umyka albo on grał źle lub nierozważnie. Gdzieś w sumie wcześniej czytałem, że gra nie wybacza błędów, a rozbudowa bazy i wytwarzanie przedmiotów nie jest za dobrze zbalansowane.
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
filmik chyba 2/10 Gra się 56 dni, a więc stwierdzam, że musiał co najmniej nierozważnie. Akurat baza i wytwarzanie przedmiotów jest całkowicie w porządkustrid3rr pisze: ↑29 sty 2021, 01:21Rzuciłem sobie okiem na ten jego gameplay i zdałem sobie sprawę, że dość szybko ucieka czas w tej grze. Jeżeli rzeczywiście cała kampania rozgrywa się w 30 turach, to trochę to dziwne, bo gość po 14 turach nie za wiele się rozwinął w tym czasie, a był już tak naprawdę w połowie rozgrywki. No chyba, że coś mi umyka albo on grał źle lub nierozważnie. Gdzieś w sumie wcześniej czytałem, że gra nie wybacza błędów, a rozbudowa bazy i wytwarzanie przedmiotów nie jest za dobrze zbalansowane.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Może nie tak, że nie wybacza błędów, ale jeśli nie chcesz później płakać, to od samego początku musisz rozważnie planować rozbudowę bazy i jakie rzeczy chcesz wyrabiać. Myślę, że dałoby się przejść na "yolo" , ale mogłaby to być dość frustrująca rozgrywka.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- SwistakCZC
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Jak długo trwa przejście kampanii podstawowej?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Pytania o zasady proszę zamieszczać ww dedykowanym temacie
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- garg
- Posty: 4474
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1425 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Ostatnie trzy dni spędziliśmy z synami na rozegraniu całej kampanii i została nam już na jutro tylko ostatnia misja (trzeba było kłaść się spać ), ale wydaje mi się, że już mogę podsumować całe doświadczenie:
1) Bałem się, że gra będzie jakimś kooperacyjnym skirmishem, czy innym potworkiem. Nic bardziej błędnego! To jest najlepsze przełożenie gier cRPG na planszę, w jakie w życiu grałem. Wielokrotnie podczas rozgrywki miałem uczucie deja vu i przeniesienie się do Icewind Dale albo Baldur's Gate (niestety, tylko ja, bo moi synowie są za mali, żeby to pamiętać). I mimo, iż mechanicznie jest to coś zupełnie odmiennego, to odczucia z rozgrywki są niezwykle podobne. Jest główny wątek fabularny, mnóstwo sidequestów, sporo wyborów i decyzji, losowe potyczki, rozwój bohaterów, kupno ekwipunku itp. itd.
2) Gra zajmuje ogrooooomnie dużo miejsca. Niby nie ma stałej planszy, ale planszetki graczy, karty lokacji i miejsca, organizerki z żetonami, pudełka z kartami, plansze potyczek. To wszystko nie mieściło się na stole 90x180cm i potyczki musieliśmy rozgrywać na podłodze, przenosząc tylko planszetki graczy i żetony. Jeszcze nigdy nie grałem w takiego molocha.
3) Fabuła nie jest może tworem na miarę jakiejś nagrody, ale rozwija się z przyzwoitą liczbą zwrotów, jest wciągająca, pozwala podejmować sensowne wybory, współgra z mechaniką i zachęca do grania. Tylko tyle i aż tyle. Każde odkrycie nowej karty powodowało, że czytałem na głos wydarzenie, a moi synowie słuchali wszystkiego z wypiekami na twarzach (mają po 10 lat) i często dyskutowali po kilka minut. Co prawda treść niektórych kart była odrobinę dyskusyjna nawet dla dwunastolatków (to jest oficjalne ograniczenie wiekowe), ale nie było niczego zdecydowanie nieakceptowalnego. A po grze chłopaki jeszcze długo rozmawiali o wielu wyborach i wydarzeniach.
4) Instrukcja jest dobra. Co prawda ma dziwną strukturę, ale po dwukrotnym przeczytaniu rozumiałem 90% zasad. Miałem kilka niejasności (głownie dotyczących przechodzenia pomiędzy walkami a fabułą oraz upływu czasu podczas misji). Na szczęście po obejrzeniu filmiku z rozgrywką nie było już większych kłopotów. Co przy tak dużym rozmiarze gry jest moim zdaniem pozytywem. Na samych kartach znalazłem kilka literówek (co przy takiej ilości tekstu jest i tak imponująco dobrym wynikiem), ale nic nie przeszkadzało nam w graniu, więc ten aspekt oceniam bardzo dobrze. Podobnie elementy gry. Kupiłem całość razem z Nuclear Storage Boxem (czyli po prostu wielki pudłem z organizerami) i to była trafna decyzja. Te organizery bardzo ułatwiają obsługę gry i nie wyobrażam sobie grać wygodnie bez nich. Szczególnie bez pudełka do kart fabuły, które niesamowicie przyspieszało wybór i losowanie kart.
5) Rozstawianie plansz walk stało się pod koniec nieco upierdliwe. Szczególnie, jak już podpakowaliśmy naszych bohaterów, to zdarzało się, że rozstawianie plansz i figurek zajmowało więcej czasu, niż sama walka. No i buchalteria na koniec walki (nagrody, levelowanie, podział łupów) też zajmowała sporo czasu. Doszło do tego, że pod koniec kampanii niektóre walki po prostu pomijaliśmy, żeby po prostu iść do przodu z fabułą.
6) Figurki nie są jakieś wybitne, ale spełniają swoją funkcję. Machnąłem wszystko podkładem i Contrastem dla klimatu i od razu grało się dużo przyjemniej. Podobają mi się potwory i roboty, nieco mniej - postaci ludzkie (bohaterów i przeciwników). Nie chodzi nawet o brak szczegółów (który - prawdę mówiąc - zupełnie mi nie przeszkadzał). Bardziej o to, że po pierwsze figurki ludzkie mało się między sobą różnią i powodowało to kłopoty z prowadzeniem walk, a po drugie, że figurek ludzkich było zwyczajnie za mało typów. Kiedy ta sama figurka musi udawać trzech albo nawet czterech różnych przeciwników, to trochę to wybija z klimatu. Musieliśmy dołożyć trochę plastikowych żołnierzyków, ale z powodu innej skali to też było rozwiązaniem ułomnym.
7) Całą kampania z podstawki zajęła nam kilkanaście godzin (tak na oko - jakieś 12-14 godzin) i mamy przed sobą finał, który powinien się zamknąć w dwie godziny. Gdybyśmy grali idealnie zgodnie z zasadami, to pewnie wyszłoby dodatkowo jeszcze jakieś 3-4 godziny, czyli finalnie wszystko to około 20 godzin rozgrywki. I gra utrzymała nas przy sobie przez cały ten czas, co jest dużym komplementem, bo na przykład w Pandemica Legacy (pierwsze dwa sezony) musieliśmy grać z przerwami, z powodu "zmęczenia materiału".
8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).
9) Gdybym miał oceniać grę w skali BGG, to za przyjemność z rozgrywki dałbym 9/10, choć mam obiekcje co do regrywalności. Po raz drugi to tej samej kampanii raczej nie siądziemy. To historia była główną siłą napędową grania i odkrywanie jej po raz drugi raczej nie będzie tak samo pasjonujące. Ale z drugiej strony, przy ilu grach spędziłem tyle czasu, tak dobrze się bawiąc? Więc na pewno były to dobrze wydane pieniądze, a dodatki powinny załatwić kwestię powrotu do gry.
Podsumowując - jedno z moich najbardziej pozytywnych zaskoczeń planszówkowych w tym roku. Doskonała gra, dużo emocji i satysfakcja po każdej rozgrywce. Czekam na więcej
1) Bałem się, że gra będzie jakimś kooperacyjnym skirmishem, czy innym potworkiem. Nic bardziej błędnego! To jest najlepsze przełożenie gier cRPG na planszę, w jakie w życiu grałem. Wielokrotnie podczas rozgrywki miałem uczucie deja vu i przeniesienie się do Icewind Dale albo Baldur's Gate (niestety, tylko ja, bo moi synowie są za mali, żeby to pamiętać). I mimo, iż mechanicznie jest to coś zupełnie odmiennego, to odczucia z rozgrywki są niezwykle podobne. Jest główny wątek fabularny, mnóstwo sidequestów, sporo wyborów i decyzji, losowe potyczki, rozwój bohaterów, kupno ekwipunku itp. itd.
2) Gra zajmuje ogrooooomnie dużo miejsca. Niby nie ma stałej planszy, ale planszetki graczy, karty lokacji i miejsca, organizerki z żetonami, pudełka z kartami, plansze potyczek. To wszystko nie mieściło się na stole 90x180cm i potyczki musieliśmy rozgrywać na podłodze, przenosząc tylko planszetki graczy i żetony. Jeszcze nigdy nie grałem w takiego molocha.
3) Fabuła nie jest może tworem na miarę jakiejś nagrody, ale rozwija się z przyzwoitą liczbą zwrotów, jest wciągająca, pozwala podejmować sensowne wybory, współgra z mechaniką i zachęca do grania. Tylko tyle i aż tyle. Każde odkrycie nowej karty powodowało, że czytałem na głos wydarzenie, a moi synowie słuchali wszystkiego z wypiekami na twarzach (mają po 10 lat) i często dyskutowali po kilka minut. Co prawda treść niektórych kart była odrobinę dyskusyjna nawet dla dwunastolatków (to jest oficjalne ograniczenie wiekowe), ale nie było niczego zdecydowanie nieakceptowalnego. A po grze chłopaki jeszcze długo rozmawiali o wielu wyborach i wydarzeniach.
4) Instrukcja jest dobra. Co prawda ma dziwną strukturę, ale po dwukrotnym przeczytaniu rozumiałem 90% zasad. Miałem kilka niejasności (głownie dotyczących przechodzenia pomiędzy walkami a fabułą oraz upływu czasu podczas misji). Na szczęście po obejrzeniu filmiku z rozgrywką nie było już większych kłopotów. Co przy tak dużym rozmiarze gry jest moim zdaniem pozytywem. Na samych kartach znalazłem kilka literówek (co przy takiej ilości tekstu jest i tak imponująco dobrym wynikiem), ale nic nie przeszkadzało nam w graniu, więc ten aspekt oceniam bardzo dobrze. Podobnie elementy gry. Kupiłem całość razem z Nuclear Storage Boxem (czyli po prostu wielki pudłem z organizerami) i to była trafna decyzja. Te organizery bardzo ułatwiają obsługę gry i nie wyobrażam sobie grać wygodnie bez nich. Szczególnie bez pudełka do kart fabuły, które niesamowicie przyspieszało wybór i losowanie kart.
5) Rozstawianie plansz walk stało się pod koniec nieco upierdliwe. Szczególnie, jak już podpakowaliśmy naszych bohaterów, to zdarzało się, że rozstawianie plansz i figurek zajmowało więcej czasu, niż sama walka. No i buchalteria na koniec walki (nagrody, levelowanie, podział łupów) też zajmowała sporo czasu. Doszło do tego, że pod koniec kampanii niektóre walki po prostu pomijaliśmy, żeby po prostu iść do przodu z fabułą.
6) Figurki nie są jakieś wybitne, ale spełniają swoją funkcję. Machnąłem wszystko podkładem i Contrastem dla klimatu i od razu grało się dużo przyjemniej. Podobają mi się potwory i roboty, nieco mniej - postaci ludzkie (bohaterów i przeciwników). Nie chodzi nawet o brak szczegółów (który - prawdę mówiąc - zupełnie mi nie przeszkadzał). Bardziej o to, że po pierwsze figurki ludzkie mało się między sobą różnią i powodowało to kłopoty z prowadzeniem walk, a po drugie, że figurek ludzkich było zwyczajnie za mało typów. Kiedy ta sama figurka musi udawać trzech albo nawet czterech różnych przeciwników, to trochę to wybija z klimatu. Musieliśmy dołożyć trochę plastikowych żołnierzyków, ale z powodu innej skali to też było rozwiązaniem ułomnym.
7) Całą kampania z podstawki zajęła nam kilkanaście godzin (tak na oko - jakieś 12-14 godzin) i mamy przed sobą finał, który powinien się zamknąć w dwie godziny. Gdybyśmy grali idealnie zgodnie z zasadami, to pewnie wyszłoby dodatkowo jeszcze jakieś 3-4 godziny, czyli finalnie wszystko to około 20 godzin rozgrywki. I gra utrzymała nas przy sobie przez cały ten czas, co jest dużym komplementem, bo na przykład w Pandemica Legacy (pierwsze dwa sezony) musieliśmy grać z przerwami, z powodu "zmęczenia materiału".
8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).
9) Gdybym miał oceniać grę w skali BGG, to za przyjemność z rozgrywki dałbym 9/10, choć mam obiekcje co do regrywalności. Po raz drugi to tej samej kampanii raczej nie siądziemy. To historia była główną siłą napędową grania i odkrywanie jej po raz drugi raczej nie będzie tak samo pasjonujące. Ale z drugiej strony, przy ilu grach spędziłem tyle czasu, tak dobrze się bawiąc? Więc na pewno były to dobrze wydane pieniądze, a dodatki powinny załatwić kwestię powrotu do gry.
Podsumowując - jedno z moich najbardziej pozytywnych zaskoczeń planszówkowych w tym roku. Doskonała gra, dużo emocji i satysfakcja po każdej rozgrywce. Czekam na więcej
Ostatnio zmieniony 18 lip 2021, 00:12 przez garg, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
garg pisze: ↑18 lip 2021, 00:09
8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).
Dzięki za szeroki opis
Czyli zagraliście na razie samą podstawkę, a Hybrids i dwóch małych nie rozpakowałeś, tak? Zastanawiałem się właśnie jak się zabrać za to
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
No ja z opisów to planowałem te dwa małe dodatki odrazu dołożyć, ale Mateusz (autor) zasugerował mi zagranie czystego core za pierwszym razem. Chyba zrobię tak jak pisał ktoś wyżej - czysty core, a hybrids z dwoma małymi dodatkamilotheg pisze: ↑20 lip 2021, 21:00garg pisze: ↑18 lip 2021, 00:09
8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).
Dzięki za szeroki opis
Czyli zagraliście na razie samą podstawkę, a Hybrids i dwóch małych nie rozpakowałeś, tak? Zastanawiałem się właśnie jak się zabrać za to
- garg
- Posty: 4474
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1425 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
lotheg pisze: ↑20 lip 2021, 21:00Dzięki za szeroki opisgarg pisze: ↑18 lip 2021, 00:09
8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).
Czyli zagraliście na razie samą podstawkę, a Hybrids i dwóch małych nie rozpakowałeś, tak? Zastanawiałem się właśnie jak się zabrać za to
A co dodatków, to dokładnie tak - po skończeniu podstawki rozfoliowałem wszystkie dodatki i włożyłem do pudełka. Jest to tak sprytnie zrobione, że jeśli chcesz rozegrać kampanię z Hybrids, to po prostu wyjmujesz karty z podstawki o określonych numerach i podmieniasz na te z dodatku. A te obydwa małe to po prostu karty spotkań, więc można je mieszać dowolnie.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
A może do hybrids użyć tylko tych kart spotkań których się nie użyło przy graniu w core + te z małych dodatków ? W sensie te użyte przy core odrzucić na zawszegarg pisze: ↑20 lip 2021, 22:25lotheg pisze: ↑20 lip 2021, 21:00Dzięki za szeroki opisgarg pisze: ↑18 lip 2021, 00:09
8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).
Czyli zagraliście na razie samą podstawkę, a Hybrids i dwóch małych nie rozpakowałeś, tak? Zastanawiałem się właśnie jak się zabrać za to
A co dodatków, to dokładnie tak - po skończeniu podstawki rozfoliowałem wszystkie dodatki i włożyłem do pudełka. Jest to tak sprytnie zrobione, że jeśli chcesz rozegrać kampanię z Hybrids, to po prostu wyjmujesz karty z podstawki o określonych numerach i podmieniasz na te z dodatku. A te obydwa małe to po prostu karty spotkań, więc można je mieszać dowolnie.
- garg
- Posty: 4474
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1425 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Jak najbardziej tak. Ja zrobiłem jeszcze prościej - podczas grania przekładaliśmy raz użyte karty na spód odpowiednich talii, a teraz do nowej kampanii użyjemy tylko tych nierozegranych z podstawki oraz wszystkich z dodatków. Można je tasować, można ułożyć po kolei - bez znaczenia.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Yuri
- Posty: 2756
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 1256 times
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Gdyby tylko ta gra miała klimat klasycznego postapo, a nie sci-fi wersji to jadłbym toto łyżeczkami niemniej nie żywię nadziei, bo ie zanosi się by autor miał zamiar tworzyć nowe uniwersum, ma z tym chyba wystarczająco roboty
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Czyli fallout, metro 2033 czy rycerze pustkowi nie są Sci-FI? Nie o rozumiem tego komentarza serio.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2021, 12:02 przez gogovsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Gdzieś mi mignelo, że ma plany na rozbudowę tego uniwersum, ale najpierw jakaś nowa gra