GENERALNE:
Wszędzie wprowadzono kolorowe symbole, które polepszają czytelność i redukują ilość słów.
Dodano karty pomocy dla każdego z graczy.
Zrezygnowano z kłopotliwych 4 języków w jednym pudełku.
INSTRUKCJA:
Napisana od nowa, łatwiejszym językiem, sekcje przeorganizowanie, lepsze przykłady obrazkowe, polepszenie czytelności
Przeorganizowanie dostępnych dla gracza akcji, by były czytelniejszy
Dodano nowy wariant 2 osobowy
Dodano możliwość gry drużynowej
Wyrzucono mechanikę zamiany postaci gracza w inną w trakcie gry, ale została taka opcja po śmierci postaci.
POSTACIE:
Dodano dwie nowe postacie: Zaklinaczka (specjalistka od Potworów) i Teurg (specjalista od Przedmiotów)
Zredukowano zdolności z 4, które nie czytały się dobrze do 3.
Dodano postaciom wartości bojowe + do walki oraz obrażenia.
Zmieniono balans na lepszy, poprawiono częstość interakcji z innymi postaciami.
Ograniczono liczbę żetonów per postać (max. 3).
Dodano przypomnienia posiadanych przez postać żetonów.
LABIRYNT
Poprawiono czytelność mostów i skrzyń.
Przebalansowano planszę, aby rozgrywki były bardziej skalowalne czasowo (przez redukcję twardych zakończeń i wymianę ich na mosty)
Otwarto twarde zakończenia przez co zdobywanie przedmiotów może być częścią planu.
Wprowadzono parę interesujących nowych pól np. arenę, która ma most z każdej strony.
Wprowadzono pola dodatkowe, które aktywują automatycznie zdarzenie pod koniec tury gracza.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
POTWORY
Wdrożono je od razu w tej edycji a nie jako samodzielne dodatki
Wprowadzono mechanikę "mistrza podziemi" - gracz z końcem swojej kolejki może poruszyć jednym z potworów.
Gracze są nagradzani za pokonywanie potworów
Potwory nie są tak proste do pokonania przez wymóg dodatkowego warunku zdjęcia ich z planszy.
ZDARZENIA
Nieznacznie zmieniono ich balans.
Dodano możliwość aktywowania ich bez wydawania akcji (przez stanięcie na odpowiedni korytarz)
Naprawiono ich wyczerpywalność - było ich 12 i po użyciu ostatniego nie były przywracane - teraz są i można cieszyć się nimi cały czas.
GOLEM
Wyrzucono możliwość losowego bycia cofniętym przez Golema na 12+.
Wprowadzono nową kartę snu dezaktywującą czasowo Golema,
Usunięto możliwość jego szybkiego "całkowitego" zniszczenia przez zdarzenie.
Na zniszczenie całkowite Golema pozostawiono furtkę w zasadach opcjonalnych i uzależniono je od ukończenia budowy labiryntu.
PRZEDMIOTY
Zdjęto limit posiadanych przedmiotów
Uproszczono mechanikę podnoszenia / upuszczania przedmiotów
Wprowadzono karty przedmiotów
Przedmioty stały się nagrodami za zwyciężanie walki z potworami
Zwiększono ilość przedmiotów - dodano nowe
Poprawiono balans obecnych przedmiotów
Zwiększono interaktywność - więcej przedmiotów pozwala na użycie ich w celu konfrontacji z innymi graczami.
PUŁAPKI
Zmieniono ich ilość - aby pełne ich spektrum pojawiało się częściej.
Ograniczono test każdej z nich do jednego rzutu (zmienionego zdolnościami i przedmiotami).
Zmieniono większość ich efektów na bardziej soczyste i interaktywne (przenoszące do innych graczy / w inne miejsca na mapie).