gra cywilizacyjna

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
MrSkywalker
Posty: 61
Rejestracja: 27 gru 2014, 18:17

gra cywilizacyjna

Post autor: MrSkywalker »

witam
kolejny raz jestem muszę prosić was o pomoc
tym razem w sprawie wyboru gry cywilizacyjnej
Wymagania:
-w miarę prosta (średnio/ciężka najlepiej "easy to learn hard to master")
-mało losowa
-raczej planszowa niż karciana
-modularna/hexowa plansza mile widziana
-raczej w rodzimym języku
-ważne by chodziła dobrze na 3-4 (więcej na DUŻY plus
-mnogość dróg do zwycięstwa
-dużo interakcji (ale nie za dużo negatywnej)
-do 250zł (jak gra jest bdb i b.regrywalna to max. 300)
-czas gry bez znaczenia (zawsze można odłożyć na później :lol: )

jeżeli jeszcze potrzeba jakiś informacji napiszcie to dopisze :D

z góry bardzo dziękuje za (jakże potrzebną) pomoc
Amor Patriae Nostra Lex
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: gra cywilizacyjna

Post autor: misioooo »

Keyflower - tylko w wersji angielskiej, ale gra niezależna językowo w pełni, bardzo fajne Euro z ciekawą mechaniką :)
Nie cywilizację, a wioskę swoją rozwijamy, budujemy, ulepszamy...

Zasady wydają się trudne, jak zacznie się grać wszystko tak się ładnie zazębia, że ta trudność znika całkowicie. Gra idzie płynnie. Wymaga sporo myślenia i kombinowania! Nawet więcej niż "sporo".

Mamy element licytacji świetnie działający zarówno na 2 jak i na 6 graczy (tak, max to 6 osób przy tym tytule), licytujemy hexy do przyłączenia do naszej wioski.
Mamy rozwój - układanie własnej wioski, ulepszanie poszczególnych pól.
Nie ma walki (poza licytacją). Można przeciwnikowi wpaść do miasteczka i skorzystać z jego np. kopalni (często blokując mu możliwość użycia własnej kopalni ;) ). I tyle z interakcji.

Gorąco polecam - Nam się bardzo gra spodobała.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
repi_1
Posty: 84
Rejestracja: 25 lis 2014, 11:16

Re: gra cywilizacyjna

Post autor: repi_1 »

Na sprzedam/wymienię ktoś sprzedaje Cywilizację Poprzez Wieki za 190 PLN bodajże. Tytuł cięzko dostępny więc dodatkowy plus.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: gra cywilizacyjna

Post autor: Rocy7 »

Na poczatek polece opcje szukaj i lekture kilku w zasadzie identycznych tematow jak http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=30268 ten
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 82#p633382 czy tez ten
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 63#p520063

Najlepiej wymogi spelnia Clash of Cultures o ile chce Ci sie wydrukowac tlumaczenia kart z bbg i włożyć je do koszulek.

Inna opcja to Cywilizacja Sida Meyiera, ktora jest w wersji PL.

Na wiecej osób wymogi spelnia tez Hyperborea choc tutaj to troche euro jest.
MrSkywalker
Posty: 61
Rejestracja: 27 gru 2014, 18:17

Re: gra cywilizacyjna

Post autor: MrSkywalker »

Coś tak myślałem ze skończy się wyborze między CoC a civilization sida meyera
Rocy o ile się nie mylę to ty jesteś tłumaczem CoC czy przetłumaczyłeś też instrukcję?

Poczytałem i wydaje mi się ze CoC z dodatkiem lepszy ale bez słaby co powoduje że grę trzeba wydać 350 zł(plus koszulki bo bez tłumaczenia się nie obejdzie) co powoduje że na początek lepiej kupić civka za ok 180 i ew dodatki dokupić przynajmniej jak dla mnie

Jeszcze jedno pytanie która mniej losowa?

Dzięki za pomoc

PS keyflower widziałem na YouTube nie o taką grę mi chodziło
Amor Patriae Nostra Lex
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: gra cywilizacyjna

Post autor: Rocy7 »

MrSkywalker pisze:Rocy o ile się nie mylę to ty jesteś tłumaczem CoC czy przetłumaczyłeś też instrukcję?
Nie, ale jeśli będzie trochę wolnego to może się za to wezmę - z tym, że nie będzie to dosłowne tłumaczenie zasad raczej tłumaczenie jak grac.

Gram w Clasha z ludźmi nie znającymi języka korzystając jedynie z moich kart, i po wyjaśnieniu zasad gra staje się w zasadzie niezależna językowo ;)

CoC bez dodatku nie jest słaby po prostu szybciej się ogra, bo o ile dróg do wygranej i ścieżek technologii będzie sporo to przeciwnicy będę mogli spokojnie kopiować Twoje patenty. Dodatek to zmienia o tyle, że wchodzą unikalne "rasowe" technologie, które sprawiają, że to co dobre dla mnie niekoniecznie jest dobre dla Ciebie.

Koszulek używam najtańszych spełniają swoją rolę. (np. http://gamiko.pl/produkt/koszulki-ultra ... -100-sztuk )

W kwestii losowości w Clash masz kostki w bitwach i przy nawracaniu, oraz talie wydarzeń i celów. Kostki w walce jednak nie są aż tak bardzo losowe bo liczy się suma oczek (walka) dodatkowo można to modyfikować kartami. Nawracanie tutaj ma się pewien wpływ przez technologie.

Losowość talii wydarzeń i celów też łatwo ograniczyć, bo cześć technologii pozwala na większą kontrolę (chroni przed wydarzeniami).

W Cywilizacji Sida Meyier masz losowość w walkach raz ze kupując jednostki dostajesz o sile 1-3, a dwa Twoja ręką walki jest losowa z tego co kupiłeś. Dodatkowo wchodzą losowe surowce na mapie (co jest o tyle uciążliwe, że niektóre technologie bez nich nie zadziałają np. atom), losowe karty kultury oraz losowe wielkie postacie.

W Clasha grałem 5 może 6 razy, w Ciwilizacje 3 w tym raz z dodatkiem Sława i Bogactwo - i dla mnie nawet czysty Clash jest lepszy niż Cywilizacja, w Civce budujesz z reguły jedno duże miasto i dwa mniejsze, w Clashu z reguły ma się 4 albo i więcej miast i warto je wszystkie w miarę równomiernie rozwijać. Clash daje lepsze poczucie "budowania cywilizacji" niż Cywilizacja ;)

Zresztą porównaj chociażby stronę wizualną

Sid Meyier
Spoiler:
Clash of Cultures
Spoiler:
a dodatek do Clasha dodaje jeszcze więcej figurek.

Tutaj relacja http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 24&t=34324
ODPOWIEDZ