(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
- Odi
- Administrator
- Posty: 6428
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 924 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Fakt, obawy o niemożność wyjścia z fazy planowania mam bardzo poważne
Inna sprawa, że od naszych rozgrywek w Napoleona (ile to już? 2 miesiące?) nie udało mi się z nikim zagrać w nic wojennego. Chciałbym to zmienić właśnie dla serii Levy&Campaign. A że chciałbym dobrze wejść w system i zacząć od łatwiejszego Nevsky'ego, stąd plan grania z Rafałem. Zobaczymy jak to wyjdzie.
Inna sprawa, że od naszych rozgrywek w Napoleona (ile to już? 2 miesiące?) nie udało mi się z nikim zagrać w nic wojennego. Chciałbym to zmienić właśnie dla serii Levy&Campaign. A że chciałbym dobrze wejść w system i zacząć od łatwiejszego Nevsky'ego, stąd plan grania z Rafałem. Zobaczymy jak to wyjdzie.
- Muad
- Posty: 700
- Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 64 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Bear Trap: The Soviet-Afghan War 1979-1989 - może być spoko, bo Seki nie miała dobrego następcy
Na kanale yt "dżentelmeni przy stole" jest materiał o tej produkcji. Polak jest tam testerem i dzieli się różnymi informacjami na temat tej produkcji. Obecnie nie ma co patrzeć na gry, które nie wyszły, a u GMT to czeka się latami na nowe tytuły. Więc to co widzimy zmieni się jeszcze multum razy.
Na kanale yt "dżentelmeni przy stole" jest materiał o tej produkcji. Polak jest tam testerem i dzieli się różnymi informacjami na temat tej produkcji. Obecnie nie ma co patrzeć na gry, które nie wyszły, a u GMT to czeka się latami na nowe tytuły. Więc to co widzimy zmieni się jeszcze multum razy.
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
- Jan_1980
- Posty: 2512
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 72 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Nie wróżę powodzenia, próbowałem 2 lata temu. Zacznij od zagrania ze mną w tego Almodovara.i zacząć od łatwiejszego Nevsky'ego, stąd plan grania z Rafałem.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
-
- Posty: 3655
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 147 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Na Agrowar do Warszawy nie chcecie jechać? Greg jedzie a ja się niedawno również dołączyłem. Teoretycznie miejsc już nie ma ale pewnie jeszcze są. Jakby co zapewniam darmowy transport w obie strony.
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Pewnie będą dodatkowe miejsca.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Jan_1980
- Posty: 2512
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 72 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Jaki jest termin agrowara? Nie mogę na szybko wygooglać:P
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
28.10 – 30.10
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 3655
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 147 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Dołącz na FB do grupy wojennej tej ogólnopolskiej. Tam w zakładce Wydarzenia znajdziesz szczegóły. Pisz do organizatora że chcesz wziąć udział i jeżeli znajdą miejsce to jedź ze mną.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6428
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 924 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Wczoraj zagraliśmy z Jankiem dwa razy w Almoravida, obie rozgrywki w scenariusz drugi (szkoleniowy).
W scenariuszu Toledo zostało już zdobyte przez połączone siły króla Alfonsa i Pedro Faneza (o ile dobrze zapmiętałem), ale w całej Taifie wzrosło niezadowolenie w sąsiednich miejscowościach (dużo żetonów Jihad), z czym król musi sobie poradzić. Muzułamnie są słąbsi, ale... no właśnie nie do końca wiadomo jak gracz muzułmański powinien grać w tej sytuacji i co robić, żeby wygrać. Tego jeszcze nie odkryliśmy Natomiast scenariusz potraktowaliśmy jako szkoleniowy tak w zakresie nauki gry, jak i tolerancji wobec pewnego - jak się wydaje - niezbalansowania możliwości stron.
Anyway, byłem bardzo zaskoczony tym, jak szybko nam szło i jak prosta ta gra się wydawała. Od razu muszę nadmienić, że nad instrukcją poległem i nie przeczytałem jej. Poddałem się od razu na początku, za to sięgnąłem po DOSKONAŁY materiał Jeana Michela Grosjeau (https://www.youtube.com/watch?v=n4HdY16_mI4&t=5s), który grę tłumaczy w fantastyczny sposób. Do tego trochę poczytałem też playbook, rozłożyłem grę też wcześniej, żeby spróbować solo co i jak. W dwie osoby poszło nam jednak zdecydowanie lepiej, niż mnie samemu w rozgrywce solo.
Dzięki Grosjeau gra okazała się być naprawdę logicznie poukładanym systemem. Na ile sprawdziłem po rozgrywce, zrobiliśmy z Jankiem tylko jeden błąd, i to taki dość oczywisty (tzn łatwy do uniknięcia). Poza tym gra szła naprawdę szybko, jak na takiego - wydawałoby się - kolosa od GMT, z complexity 4,00 wg BGG.
Pierwsza faza, czyli Levy, polega na wzmacnianiu naszych sił (wojskiem wasali, dodatkowymi umiejkami z kart, środkami logistycznymi) i planowaniu kolejności poruszania się naszych lordów (technicznie to planowanie jest już nie w Levy, ale w fazie Campaign, natomiast w naturalny sposób łączy się z tym, co robimy w Levy). Ze względu na to, że graliśmy z opcją sił zakrytych przed przeciwnikiem zasłonkami (polecam) my tę fazę robiliśmy równolegle. Na etapie nauki nie miało to wielkiego znaczenia, a bardzo przyspieszało grę. Każdy sobie tam majstrował ze swoimi siłami i układał talię kampanii (gdzie planujemy kolejność aktywacji lordów), a gdy byliśmy gotowi, to przechodziliśmy do fazy kampanii, czyli ruchów na planszy.
I tu też prosto: kolejno odkrywamy po karcie z talii kampanijnej i robimy akcje danym lordem. Krótkie kolejki graczy, od czasu do czasu bitwa angażująca obu i całkiem fajna (choć dość losowa). Naprawdę mieliśmy poczucie, że gra jest stosunkowo prosta i bardzo szybko pozwala skupić się na manewrowaniu i kombinacji jak przechytrzyć przeciwnika.Dodatkowo znając zasady Almoravida w ok 80-90% znam też zasady do Nevskiego i pozostałych gier serii. Fajna sprawa.
Świetne są też karty pomocy graczy, na których właściwie jest wszystko, co potrzeba. W przypadku problemów z interpretacją karty, w playbooku mamy szersze omówienie każdego efektu.
Reasumując: nie przerażajcie się complexity tej gry. Nie czytajcie instrukcji, tylko od razu filmik Grosjeau, potem rozgrywka z kartą pomocy na wierzchu i ewentualnie później przejrzenie sobie instrukcji celem sprawdzenia, czy aby na pewno wszystko było ok. I już.
W scenariuszu Toledo zostało już zdobyte przez połączone siły króla Alfonsa i Pedro Faneza (o ile dobrze zapmiętałem), ale w całej Taifie wzrosło niezadowolenie w sąsiednich miejscowościach (dużo żetonów Jihad), z czym król musi sobie poradzić. Muzułamnie są słąbsi, ale... no właśnie nie do końca wiadomo jak gracz muzułmański powinien grać w tej sytuacji i co robić, żeby wygrać. Tego jeszcze nie odkryliśmy Natomiast scenariusz potraktowaliśmy jako szkoleniowy tak w zakresie nauki gry, jak i tolerancji wobec pewnego - jak się wydaje - niezbalansowania możliwości stron.
Anyway, byłem bardzo zaskoczony tym, jak szybko nam szło i jak prosta ta gra się wydawała. Od razu muszę nadmienić, że nad instrukcją poległem i nie przeczytałem jej. Poddałem się od razu na początku, za to sięgnąłem po DOSKONAŁY materiał Jeana Michela Grosjeau (https://www.youtube.com/watch?v=n4HdY16_mI4&t=5s), który grę tłumaczy w fantastyczny sposób. Do tego trochę poczytałem też playbook, rozłożyłem grę też wcześniej, żeby spróbować solo co i jak. W dwie osoby poszło nam jednak zdecydowanie lepiej, niż mnie samemu w rozgrywce solo.
Dzięki Grosjeau gra okazała się być naprawdę logicznie poukładanym systemem. Na ile sprawdziłem po rozgrywce, zrobiliśmy z Jankiem tylko jeden błąd, i to taki dość oczywisty (tzn łatwy do uniknięcia). Poza tym gra szła naprawdę szybko, jak na takiego - wydawałoby się - kolosa od GMT, z complexity 4,00 wg BGG.
Pierwsza faza, czyli Levy, polega na wzmacnianiu naszych sił (wojskiem wasali, dodatkowymi umiejkami z kart, środkami logistycznymi) i planowaniu kolejności poruszania się naszych lordów (technicznie to planowanie jest już nie w Levy, ale w fazie Campaign, natomiast w naturalny sposób łączy się z tym, co robimy w Levy). Ze względu na to, że graliśmy z opcją sił zakrytych przed przeciwnikiem zasłonkami (polecam) my tę fazę robiliśmy równolegle. Na etapie nauki nie miało to wielkiego znaczenia, a bardzo przyspieszało grę. Każdy sobie tam majstrował ze swoimi siłami i układał talię kampanii (gdzie planujemy kolejność aktywacji lordów), a gdy byliśmy gotowi, to przechodziliśmy do fazy kampanii, czyli ruchów na planszy.
I tu też prosto: kolejno odkrywamy po karcie z talii kampanijnej i robimy akcje danym lordem. Krótkie kolejki graczy, od czasu do czasu bitwa angażująca obu i całkiem fajna (choć dość losowa). Naprawdę mieliśmy poczucie, że gra jest stosunkowo prosta i bardzo szybko pozwala skupić się na manewrowaniu i kombinacji jak przechytrzyć przeciwnika.Dodatkowo znając zasady Almoravida w ok 80-90% znam też zasady do Nevskiego i pozostałych gier serii. Fajna sprawa.
Świetne są też karty pomocy graczy, na których właściwie jest wszystko, co potrzeba. W przypadku problemów z interpretacją karty, w playbooku mamy szersze omówienie każdego efektu.
Reasumując: nie przerażajcie się complexity tej gry. Nie czytajcie instrukcji, tylko od razu filmik Grosjeau, potem rozgrywka z kartą pomocy na wierzchu i ewentualnie później przejrzenie sobie instrukcji celem sprawdzenia, czy aby na pewno wszystko było ok. I już.
- Jan_1980
- Posty: 2512
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 72 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Mam nadzieję że szybko uda się wrócić do tej gry i rozegrać dłuższy scenariusz.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Highlander
- Posty: 1621
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 140 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
To chwilowe uczucie po lekturze posta, przejdzie Ci
- Highlander
- Posty: 1621
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 140 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Po przeczytaniu tutaj długiego, dobrze napisanego przez starą gwardię AAR'a wspomniane uczucie może się utrzymywać u pacjentów nawet do tygodnia
- Jan_1980
- Posty: 2512
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 72 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
a. Kupię
b. Markus kiedy gramy?
c. Odi kiedy gramy?
b. Markus kiedy gramy?
c. Odi kiedy gramy?
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Jan_1980
- Posty: 2512
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 72 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Entuzjazm Kolegów porażający, wydać że jak kupię Włochy będę grał z Maćkiem, Muadem i Wolfem:p
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Odi
- Administrator
- Posty: 6428
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 924 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Janku, mam w najbliższym czasie służbowe wyjazdy i kolejną prezentację własnej gry.
Będę mógł zagrać, to się odezwę.
Teraz kolej Markusa, żeby zaprosił Cię na Nevsky'ego
Będę mógł zagrać, to się odezwę.
Teraz kolej Markusa, żeby zaprosił Cię na Nevsky'ego
- Odi
- Administrator
- Posty: 6428
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 924 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
To wyjątkowa kumulacja nastąpiła - trzy posty w godzinę
PS Janek też ma obcykane zasady. Nevsky to Almoravid w 90%
PS Janek też ma obcykane zasady. Nevsky to Almoravid w 90%
- Jan_1980
- Posty: 2512
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 72 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Biegam teraz po internetach i szukam Nevskiego, Almodowara nie szukam bo liczę że kiedyś zagramy. I czekam na kolejne części:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Partizant
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 paź 2020, 16:36
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Cześć,
chciałbym przedstawić Wam prototyp taktyczno-strategicznej gry karcianej Eternauts. Co prawda na co dzień ogrywacie bardziej złożone tytuły, ale tym bardziej zależy mi na Waszej opinii i sugestiach. Być może szukacie jakiegoś lżejszego fillera. Będziemy też w listopadzie na festiwalu aleGramy w Gdańsku, więc może kogoś zainteresuje nasz prototyp.
Założenia gry:
- pełna kontrola swojej talii i ręki bez losowości
- odpowiednio dużo taktyki
- czas gry do 30 minut
- tłumaczenie zasad 5-10 minut
- setup do 2 minut
Co pod maską:
- asymetryczne frakcje
- karty wsparcia (okopy, zasłony dymne, medycy, wilcze doły)
- karty rozkazów (wycofanie, manewr, zaskoczenie, oskrzydlenie)
- karty eksploracji
- żetony inicjatywy
- żetony obrażeń
Mechanika po krótce:
1. Celem gry jest dominacja w strefie eksploracji.
2. Gra podzielona jest na fazy: rekrutacji - eksploracji - przygotowania - walki
3. W fazie rekrutacji wybieramy dowolne jednostki i wsparcie ze swojej talii na rękę. Tylko karty na ręce biorą udział w walce (wyjątkiem jest karta dowódcy). Dodatkowo mamy kartę dowódcy, karty rozkazów i planszetkę z poziomem wyczerpania dowódcy.
5. W fazie eksploracji naprzemiennie wybieramy co rundę kartę o którą walczymy. Do tej strefy przydzielamy 5 losowo wybranych kart. Następnie karty są odkrywane. Każda z kart ma swój warunek, który musimy spełnić przed przystąpieniem do walki. Z racji tego że karty są widoczne, możemy z pewnym wyprzedzeniem zaplanować swoje ruchy.
6. W fazie przygotowania wystawiamy naprzemiennie swoje jednostki i karty wsparcia na pole walki. Jednostki przydzielamy do pierwszej bądź drugiej linii frontu. Maksymalnie 6 jednostek na gracza + karty wsparcia jak okopy czy wilcze doły. W tej fazie możemy też skorzystać z umiejętności specjalnych naszych jednostek. Po zakończonym wystawianiu przydzielamy naprzemiennie dodatkową inicjatywę swoim jednostkom.
8. W fazie walki jednostki uderzają w kolejności określonej przez inicjatywę i linię frontu. W tej fazie możemy też korzystać z dodatkowych kart wsparcia jak medycy czy zasłony dymne, bądź kart rozkazu jak wycofanie, manewr, zaskoczenie czy oskrzydlenie.
9. O wyniku walki decyduje suma dowodzenia na kartach jednostek, które przeżyły.
Gdzie tu strategia? Kluczowym elementem gry jest planszetka dowódcy z poziomem wyczerpania. Każda eksploracja, rekrutacja jednostki czy wsparcia, a także każdy wydany rozkaz będzie zwiększał wyczerpanie Twojego dowódcy. Jeżeli przekroczy ono poziom krytyczny, utracisz zdolności bojowe (nie będziesz w stanie eksplorować ani rekrutować) lub dowódca padnie z wyczerpania. Możesz wybrać najsilniejsze jednostki i rzucić im całe wsparcie - wygrasz bitwę, ale z całą pewnością stracisz część jednostek i całe wsparcie, a przed tobą jeszcze przynajmniej 2 lub 4 bitwy. Musisz więc odpowiednio zarządzać wyczerpaniem oraz zasobami, aby wystarczyło Ci sił na całą wojnę. Jeżeli jednak jesteś na skraju wyczerpania może odpuścisz sobie jedną bitwę i odpoczniesz, obniżając poziom wyczerpania by w kolejnej bitwie uderzyć z zaskoczeniem i większą siłą?
chciałbym przedstawić Wam prototyp taktyczno-strategicznej gry karcianej Eternauts. Co prawda na co dzień ogrywacie bardziej złożone tytuły, ale tym bardziej zależy mi na Waszej opinii i sugestiach. Być może szukacie jakiegoś lżejszego fillera. Będziemy też w listopadzie na festiwalu aleGramy w Gdańsku, więc może kogoś zainteresuje nasz prototyp.
Założenia gry:
- pełna kontrola swojej talii i ręki bez losowości
- odpowiednio dużo taktyki
- czas gry do 30 minut
- tłumaczenie zasad 5-10 minut
- setup do 2 minut
Co pod maską:
- asymetryczne frakcje
- karty wsparcia (okopy, zasłony dymne, medycy, wilcze doły)
- karty rozkazów (wycofanie, manewr, zaskoczenie, oskrzydlenie)
- karty eksploracji
- żetony inicjatywy
- żetony obrażeń
Mechanika po krótce:
1. Celem gry jest dominacja w strefie eksploracji.
2. Gra podzielona jest na fazy: rekrutacji - eksploracji - przygotowania - walki
3. W fazie rekrutacji wybieramy dowolne jednostki i wsparcie ze swojej talii na rękę. Tylko karty na ręce biorą udział w walce (wyjątkiem jest karta dowódcy). Dodatkowo mamy kartę dowódcy, karty rozkazów i planszetkę z poziomem wyczerpania dowódcy.
5. W fazie eksploracji naprzemiennie wybieramy co rundę kartę o którą walczymy. Do tej strefy przydzielamy 5 losowo wybranych kart. Następnie karty są odkrywane. Każda z kart ma swój warunek, który musimy spełnić przed przystąpieniem do walki. Z racji tego że karty są widoczne, możemy z pewnym wyprzedzeniem zaplanować swoje ruchy.
6. W fazie przygotowania wystawiamy naprzemiennie swoje jednostki i karty wsparcia na pole walki. Jednostki przydzielamy do pierwszej bądź drugiej linii frontu. Maksymalnie 6 jednostek na gracza + karty wsparcia jak okopy czy wilcze doły. W tej fazie możemy też skorzystać z umiejętności specjalnych naszych jednostek. Po zakończonym wystawianiu przydzielamy naprzemiennie dodatkową inicjatywę swoim jednostkom.
8. W fazie walki jednostki uderzają w kolejności określonej przez inicjatywę i linię frontu. W tej fazie możemy też korzystać z dodatkowych kart wsparcia jak medycy czy zasłony dymne, bądź kart rozkazu jak wycofanie, manewr, zaskoczenie czy oskrzydlenie.
9. O wyniku walki decyduje suma dowodzenia na kartach jednostek, które przeżyły.
Gdzie tu strategia? Kluczowym elementem gry jest planszetka dowódcy z poziomem wyczerpania. Każda eksploracja, rekrutacja jednostki czy wsparcia, a także każdy wydany rozkaz będzie zwiększał wyczerpanie Twojego dowódcy. Jeżeli przekroczy ono poziom krytyczny, utracisz zdolności bojowe (nie będziesz w stanie eksplorować ani rekrutować) lub dowódca padnie z wyczerpania. Możesz wybrać najsilniejsze jednostki i rzucić im całe wsparcie - wygrasz bitwę, ale z całą pewnością stracisz część jednostek i całe wsparcie, a przed tobą jeszcze przynajmniej 2 lub 4 bitwy. Musisz więc odpowiednio zarządzać wyczerpaniem oraz zasobami, aby wystarczyło Ci sił na całą wojnę. Jeżeli jednak jesteś na skraju wyczerpania może odpuścisz sobie jedną bitwę i odpoczniesz, obniżając poziom wyczerpania by w kolejnej bitwie uderzyć z zaskoczeniem i większą siłą?
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
https://twitter.com/cgberube/status/157 ... kS7Rh-u9QQ
Na US Naval Academy są zajęcia z tworzenia planszowych gier wojennych i nawet kończą się egzaminem...
Na US Naval Academy są zajęcia z tworzenia planszowych gier wojennych i nawet kończą się egzaminem...
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Jan_1980
- Posty: 2512
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 72 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
Nevsky zbliża się do 3miasta:)
W przyszłym tygodniu powinien dotrzeć:)
W przyszłym tygodniu powinien dotrzeć:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Muad
- Posty: 700
- Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 64 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
COINy mają się dobrze i nigdzie się nie wybierają. Ostatnio było grane i wszyscy byli zadowoleni:
Indie:
Ostatecznie zwycięstwo osiągnął Brytyjski Raj ( no pewnie że ja xD) ze względu na wyższy margines zwycięstwa. Za mną byli od razu Rewolucjoniści (czarni) oraz Liga Muzułmańska (zieloni) - Gandhi za dużo czasu spędził w pace by podjąć walkę. Na pewno będziemy grać dalej
Indie:
Spoiler:
Spoiler:
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL