Strona 371 z 396

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 29 sie 2022, 19:07
autor: hancza123
Highlander jest stworzycielem i adminem. Można napisać do niego.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 29 sie 2022, 20:10
autor: Odi
Fakt, obawy o niemożność wyjścia z fazy planowania mam bardzo poważne :D

Inna sprawa, że od naszych rozgrywek w Napoleona (ile to już? 2 miesiące?) nie udało mi się z nikim zagrać w nic wojennego. Chciałbym to zmienić właśnie dla serii Levy&Campaign. A że chciałbym dobrze wejść w system i zacząć od łatwiejszego Nevsky'ego, stąd plan grania z Rafałem. Zobaczymy jak to wyjdzie.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 30 sie 2022, 17:57
autor: Muad
Bear Trap: The Soviet-Afghan War 1979-1989 - może być spoko, bo Seki nie miała dobrego następcy

Na kanale yt "dżentelmeni przy stole" jest materiał o tej produkcji. Polak jest tam testerem i dzieli się różnymi informacjami na temat tej produkcji. Obecnie nie ma co patrzeć na gry, które nie wyszły, a u GMT to czeka się latami na nowe tytuły. Więc to co widzimy zmieni się jeszcze multum razy.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 30 sie 2022, 22:51
autor: Jan_1980
i zacząć od łatwiejszego Nevsky'ego, stąd plan grania z Rafałem.
Nie wróżę powodzenia, próbowałem 2 lata temu. Zacznij od zagrania ze mną w tego Almodovara.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 17 wrz 2022, 15:46
autor: hancza123
Na Agrowar do Warszawy nie chcecie jechać? Greg jedzie a ja się niedawno również dołączyłem. Teoretycznie miejsc już nie ma ale pewnie jeszcze są. Jakby co zapewniam darmowy transport w obie strony.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 17 wrz 2022, 17:10
autor: raj
Pewnie będą dodatkowe miejsca.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 19 wrz 2022, 09:37
autor: Jan_1980
Jaki jest termin agrowara? Nie mogę na szybko wygooglać:P

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 19 wrz 2022, 09:45
autor: raj
28.10 – 30.10

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 19 wrz 2022, 11:53
autor: hancza123
Dołącz na FB do grupy wojennej tej ogólnopolskiej. Tam w zakładce Wydarzenia znajdziesz szczegóły. Pisz do organizatora że chcesz wziąć udział i jeżeli znajdą miejsce to jedź ze mną.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 26 wrz 2022, 09:20
autor: Odi
Wczoraj zagraliśmy z Jankiem dwa razy w Almoravida, obie rozgrywki w scenariusz drugi (szkoleniowy).
W scenariuszu Toledo zostało już zdobyte przez połączone siły króla Alfonsa i Pedro Faneza (o ile dobrze zapmiętałem), ale w całej Taifie wzrosło niezadowolenie w sąsiednich miejscowościach (dużo żetonów Jihad), z czym król musi sobie poradzić. Muzułamnie są słąbsi, ale... no właśnie nie do końca wiadomo jak gracz muzułmański powinien grać w tej sytuacji i co robić, żeby wygrać. Tego jeszcze nie odkryliśmy :) Natomiast scenariusz potraktowaliśmy jako szkoleniowy tak w zakresie nauki gry, jak i tolerancji wobec pewnego - jak się wydaje - niezbalansowania możliwości stron.

Anyway, byłem bardzo zaskoczony tym, jak szybko nam szło i jak prosta ta gra się wydawała. Od razu muszę nadmienić, że nad instrukcją poległem i nie przeczytałem jej. Poddałem się od razu na początku, za to sięgnąłem po DOSKONAŁY materiał Jeana Michela Grosjeau (https://www.youtube.com/watch?v=n4HdY16_mI4&t=5s), który grę tłumaczy w fantastyczny sposób. Do tego trochę poczytałem też playbook, rozłożyłem grę też wcześniej, żeby spróbować solo co i jak. W dwie osoby poszło nam jednak zdecydowanie lepiej, niż mnie samemu w rozgrywce solo.
Dzięki Grosjeau gra okazała się być naprawdę logicznie poukładanym systemem. Na ile sprawdziłem po rozgrywce, zrobiliśmy z Jankiem tylko jeden błąd, i to taki dość oczywisty (tzn łatwy do uniknięcia). Poza tym gra szła naprawdę szybko, jak na takiego - wydawałoby się - kolosa od GMT, z complexity 4,00 wg BGG.

Pierwsza faza, czyli Levy, polega na wzmacnianiu naszych sił (wojskiem wasali, dodatkowymi umiejkami z kart, środkami logistycznymi) i planowaniu kolejności poruszania się naszych lordów (technicznie to planowanie jest już nie w Levy, ale w fazie Campaign, natomiast w naturalny sposób łączy się z tym, co robimy w Levy). Ze względu na to, że graliśmy z opcją sił zakrytych przed przeciwnikiem zasłonkami (polecam) my tę fazę robiliśmy równolegle. Na etapie nauki nie miało to wielkiego znaczenia, a bardzo przyspieszało grę. Każdy sobie tam majstrował ze swoimi siłami i układał talię kampanii (gdzie planujemy kolejność aktywacji lordów), a gdy byliśmy gotowi, to przechodziliśmy do fazy kampanii, czyli ruchów na planszy.

I tu też prosto: kolejno odkrywamy po karcie z talii kampanijnej i robimy akcje danym lordem. Krótkie kolejki graczy, od czasu do czasu bitwa angażująca obu i całkiem fajna (choć dość losowa). Naprawdę mieliśmy poczucie, że gra jest stosunkowo prosta i bardzo szybko pozwala skupić się na manewrowaniu i kombinacji jak przechytrzyć przeciwnika.Dodatkowo znając zasady Almoravida w ok 80-90% znam też zasady do Nevskiego i pozostałych gier serii. Fajna sprawa.
Świetne są też karty pomocy graczy, na których właściwie jest wszystko, co potrzeba. W przypadku problemów z interpretacją karty, w playbooku mamy szersze omówienie każdego efektu.

Reasumując: nie przerażajcie się complexity tej gry. Nie czytajcie instrukcji, tylko od razu filmik Grosjeau, potem rozgrywka z kartą pomocy na wierzchu i ewentualnie później przejrzenie sobie instrukcji celem sprawdzenia, czy aby na pewno wszystko było ok. I już.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 26 wrz 2022, 16:18
autor: Jan_1980
Mam nadzieję że szybko uda się wrócić do tej gry i rozegrać dłuższy scenariusz.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 27 wrz 2022, 16:01
autor: Markus
Del.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 27 wrz 2022, 19:14
autor: Highlander
To chwilowe uczucie po lekturze posta, przejdzie Ci :)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 27 wrz 2022, 23:35
autor: Markus
Del.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 27 wrz 2022, 23:44
autor: Highlander
Po przeczytaniu tutaj długiego, dobrze napisanego przez starą gwardię AAR'a wspomniane uczucie może się utrzymywać u pacjentów nawet do tygodnia :)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 28 wrz 2022, 15:28
autor: Jan_1980
a. Kupię
b. Markus kiedy gramy?
c. Odi kiedy gramy?

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 03 paź 2022, 21:02
autor: Jan_1980
Entuzjazm Kolegów porażający, wydać że jak kupię Włochy będę grał z Maćkiem, Muadem i Wolfem:p

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 03 paź 2022, 21:47
autor: Odi
Janku, mam w najbliższym czasie służbowe wyjazdy i kolejną prezentację własnej gry.
Będę mógł zagrać, to się odezwę.
Teraz kolej Markusa, żeby zaprosił Cię na Nevsky'ego ;)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 03 paź 2022, 21:50
autor: Markus
Del.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 03 paź 2022, 22:01
autor: Odi
To wyjątkowa kumulacja nastąpiła - trzy posty w godzinę ;)

PS Janek też ma obcykane zasady. Nevsky to Almoravid w 90%

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 03 paź 2022, 22:08
autor: Jan_1980
Biegam teraz po internetach i szukam Nevskiego, Almodowara nie szukam bo liczę że kiedyś zagramy. I czekam na kolejne części:)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 04 paź 2022, 11:13
autor: Partizant
Cześć,

chciałbym przedstawić Wam prototyp taktyczno-strategicznej gry karcianej Eternauts. Co prawda na co dzień ogrywacie bardziej złożone tytuły, ale tym bardziej zależy mi na Waszej opinii i sugestiach. Być może szukacie jakiegoś lżejszego fillera. Będziemy też w listopadzie na festiwalu aleGramy w Gdańsku, więc może kogoś zainteresuje nasz prototyp.

Założenia gry:
- pełna kontrola swojej talii i ręki bez losowości
- odpowiednio dużo taktyki
- czas gry do 30 minut
- tłumaczenie zasad 5-10 minut
- setup do 2 minut

Co pod maską:
- asymetryczne frakcje
- karty wsparcia (okopy, zasłony dymne, medycy, wilcze doły)
- karty rozkazów (wycofanie, manewr, zaskoczenie, oskrzydlenie)
- karty eksploracji
- żetony inicjatywy
- żetony obrażeń

Mechanika po krótce:
1. Celem gry jest dominacja w strefie eksploracji.
2. Gra podzielona jest na fazy: rekrutacji - eksploracji - przygotowania - walki
3. W fazie rekrutacji wybieramy dowolne jednostki i wsparcie ze swojej talii na rękę. Tylko karty na ręce biorą udział w walce (wyjątkiem jest karta dowódcy). Dodatkowo mamy kartę dowódcy, karty rozkazów i planszetkę z poziomem wyczerpania dowódcy.
5. W fazie eksploracji naprzemiennie wybieramy co rundę kartę o którą walczymy. Do tej strefy przydzielamy 5 losowo wybranych kart. Następnie karty są odkrywane. Każda z kart ma swój warunek, który musimy spełnić przed przystąpieniem do walki. Z racji tego że karty są widoczne, możemy z pewnym wyprzedzeniem zaplanować swoje ruchy.
6. W fazie przygotowania wystawiamy naprzemiennie swoje jednostki i karty wsparcia na pole walki. Jednostki przydzielamy do pierwszej bądź drugiej linii frontu. Maksymalnie 6 jednostek na gracza + karty wsparcia jak okopy czy wilcze doły. W tej fazie możemy też skorzystać z umiejętności specjalnych naszych jednostek. Po zakończonym wystawianiu przydzielamy naprzemiennie dodatkową inicjatywę swoim jednostkom.
8. W fazie walki jednostki uderzają w kolejności określonej przez inicjatywę i linię frontu. W tej fazie możemy też korzystać z dodatkowych kart wsparcia jak medycy czy zasłony dymne, bądź kart rozkazu jak wycofanie, manewr, zaskoczenie czy oskrzydlenie.
9. O wyniku walki decyduje suma dowodzenia na kartach jednostek, które przeżyły.

Gdzie tu strategia? Kluczowym elementem gry jest planszetka dowódcy z poziomem wyczerpania. Każda eksploracja, rekrutacja jednostki czy wsparcia, a także każdy wydany rozkaz będzie zwiększał wyczerpanie Twojego dowódcy. Jeżeli przekroczy ono poziom krytyczny, utracisz zdolności bojowe (nie będziesz w stanie eksplorować ani rekrutować) lub dowódca padnie z wyczerpania. Możesz wybrać najsilniejsze jednostki i rzucić im całe wsparcie - wygrasz bitwę, ale z całą pewnością stracisz część jednostek i całe wsparcie, a przed tobą jeszcze przynajmniej 2 lub 4 bitwy. Musisz więc odpowiednio zarządzać wyczerpaniem oraz zasobami, aby wystarczyło Ci sił na całą wojnę. Jeżeli jednak jesteś na skraju wyczerpania może odpuścisz sobie jedną bitwę i odpoczniesz, obniżając poziom wyczerpania by w kolejnej bitwie uderzyć z zaskoczeniem i większą siłą?

Obrazek

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 07 paź 2022, 09:38
autor: raj
https://twitter.com/cgberube/status/157 ... kS7Rh-u9QQ
Na US Naval Academy są zajęcia z tworzenia planszowych gier wojennych i nawet kończą się egzaminem...

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 08 paź 2022, 01:13
autor: Jan_1980
Nevsky zbliża się do 3miasta:)
W przyszłym tygodniu powinien dotrzeć:)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

: 08 paź 2022, 19:23
autor: Muad
COINy mają się dobrze i nigdzie się nie wybierają. Ostatnio było grane i wszyscy byli zadowoleni:

Indie:
Spoiler:
Spoiler:
Ostatecznie zwycięstwo osiągnął Brytyjski Raj ( no pewnie że ja xD) ze względu na wyższy margines zwycięstwa. Za mną byli od razu Rewolucjoniści (czarni) oraz Liga Muzułmańska (zieloni) - Gandhi za dużo czasu spędził w pace by podjąć walkę. Na pewno będziemy grać dalej