Gry z serii COIN od GMT
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Odi
- Administrator
- Posty: 6454
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 585 times
- Been thanked: 942 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Ja bym FitL nie polecał z kilku względów:
1. To kolos. Oczywiście można grać scenariusz skrócony, ale on był chyba niezbyt zbalansowany, no i to tylko ersatz. Pełna rozgrywka w FitL wymaga naprawdę dużo czasu.
2. Spośród wszystkich COINów, w które grałem, FitL miał najbardziej standardowy układ, bliski 2vs2. Tymczasem siłą COINów jest jednak możliwość dowolnego wybierania stron, które w chwili obecnej naszymi działaniami wesprzemy/osłabimy. Tutaj szczególnie błyszczy A Distant Plain, ale jest to też w CL i w Andean Abyss.
3. Mapa. Ja konflikt Wietnamski znam całkiem nieźle, ale i tak szukanie poszczególnych prowincji czy miast stanowiło dla mnie pewien problem. Mapa jest duża i wypełniona prowincjami o nazwach Phu Bonh, Binh Dinh itp. To jak wejście po raz pierwszy do wietnamskiej knajpy - chcemy zamówić makaron z kurczakiem, ale pod którym zapisem w menu się to kryje? Nie wiadomo. Bardzo ważne są też w FitL połączenia między miastami, jest ich sporo i ogólnie ciężko to czasem śledzić. Proponowałbym mniejsze i bardziej przystępne CL czy AA.
1. To kolos. Oczywiście można grać scenariusz skrócony, ale on był chyba niezbyt zbalansowany, no i to tylko ersatz. Pełna rozgrywka w FitL wymaga naprawdę dużo czasu.
2. Spośród wszystkich COINów, w które grałem, FitL miał najbardziej standardowy układ, bliski 2vs2. Tymczasem siłą COINów jest jednak możliwość dowolnego wybierania stron, które w chwili obecnej naszymi działaniami wesprzemy/osłabimy. Tutaj szczególnie błyszczy A Distant Plain, ale jest to też w CL i w Andean Abyss.
3. Mapa. Ja konflikt Wietnamski znam całkiem nieźle, ale i tak szukanie poszczególnych prowincji czy miast stanowiło dla mnie pewien problem. Mapa jest duża i wypełniona prowincjami o nazwach Phu Bonh, Binh Dinh itp. To jak wejście po raz pierwszy do wietnamskiej knajpy - chcemy zamówić makaron z kurczakiem, ale pod którym zapisem w menu się to kryje? Nie wiadomo. Bardzo ważne są też w FitL połączenia między miastami, jest ich sporo i ogólnie ciężko to czasem śledzić. Proponowałbym mniejsze i bardziej przystępne CL czy AA.
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 649 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Żeby nie było to ja Cuba Libre nie odradzam. To wciąż dobra gierka, w którą mi się przyjemnie grało. Na początek jest dobrą opcją, ja tylko chciałem zauważyć, że ma pewne wady, które przy innych grach z serii nie występują. Więc jak trafi na bardzo wymagającego gracza to nie chciałbym aby na podstawie tej gry zniechęcił się do całej serii, którą uwielbiam
- Chudej
- Posty: 399
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 309 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Jeśli chodzi o Fire in the Lake na 2 graczy to ja zdecydowanie odradzam. To jest gra na 4 graczy i jak ktoś musi grać za obie frakcje (które z założenia są oddzielnymi stronami konfliktu), to będzie miał wiele gorsze wrażenia z gry od osoby grającej jedną frakcją. Jest to opcja chyba tylko dla super-zatwardziałych wargamerów przyzwyczajonych do samotnego odgrywania N stron konfliktu (nie wykluczam, że tacy istnieją, bo wiadomo jak ciężko o towarzystwo w tej niszy ). Nawet sam, mając możliwość grania w 2 osoby w tą grę, nie robię tego, bo jest to dla mnie i mojej partnerki po prostu męczarnia i czekam z głupią nadzieją kiedy uda mi się zebrać do tego pełny skład.
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 16:29
- Lokalizacja: Cracovia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 107 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Zmieniając trochę dyskusje, jak zapatrujecie siena tryb solo ? Trudno zebrać ekipę do COINow a ta ożywiona dyskusja powoduje że człowiek by zagrał, lecz przez najbliższy czas tylko opcja solo wchodzi w grę.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6454
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 585 times
- Been thanked: 942 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
To już chyba lepiej online...
Osobiście nie lubię wariantów solo z rozbudowanymi skryptami. Gra solo, to powinna być przyjemnosć główkowania i rozwiązywania łamigłówki, jaką tworzy układ gry. W grach ze skryptami (np Time of Crisis) 90% czasu siedziałem w skryptach i przesuwałem elementy botów, a na główkowanie już nie starczało sił. Podejrzewam, że w COINach będzie podobnie. Jedną stronę można jeszcze próbować, ale trzy....? :/
Osobiście nie lubię wariantów solo z rozbudowanymi skryptami. Gra solo, to powinna być przyjemnosć główkowania i rozwiązywania łamigłówki, jaką tworzy układ gry. W grach ze skryptami (np Time of Crisis) 90% czasu siedziałem w skryptach i przesuwałem elementy botów, a na główkowanie już nie starczało sił. Podejrzewam, że w COINach będzie podobnie. Jedną stronę można jeszcze próbować, ale trzy....? :/
- Tyrek
- Posty: 664
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 151 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Ja COIN solo odradzam z przyczyn, o których napisał Odi. Miałem bardzo podobne odczucia, a na upartego próbowałem "bawić" się w kilka COINów solo - finalnie brakło sił. Obsługa skryptów totalnie zabijała radość z gry.
Marzy mi się implementacja na urządzenia mobilne z AI - w sumie myślę, że byłby to niezły projekt dla GMT. Może po Labiryncie coś zrobią w tym temacie. To miało by zdecydowanie więcej sensu.
Co do rozmyślań w COIN na 2 osoby - sugeruję jeszcze Liberty or Death - tam bardzo dobrze "mniejsze" frakcje uzupełniają te większe i można w sposób naturalny prowadzić grę kontrolując po dwie "sojusznicze" stronnictwa.
Marzy mi się implementacja na urządzenia mobilne z AI - w sumie myślę, że byłby to niezły projekt dla GMT. Może po Labiryncie coś zrobią w tym temacie. To miało by zdecydowanie więcej sensu.
Co do rozmyślań w COIN na 2 osoby - sugeruję jeszcze Liberty or Death - tam bardzo dobrze "mniejsze" frakcje uzupełniają te większe i można w sposób naturalny prowadzić grę kontrolując po dwie "sojusznicze" stronnictwa.
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Również zgadzam się pod tym względem z odim. Solo z tego punktu widzenia najlepiej wychodziło w Colonial Twilight, bo tylko jeden bot był do ogrywania.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 649 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Ja sporo grałem solo i nie ma tragedii. Jak ktoś nie lubi chartów i oczekuje "prostego" w obsłudze trybu solo to wiadomo, że nie ma co podchodzić. Ja sporo grałem w Labirynt w oparciu o charty, więc COINy nie były dla mnie zaskoczeniem. Po kilku partiach na charty już patrzyłem coraz mniej i gra stawała się coraz płynniejsza.
Problem, który ja zauważyłem polega na tym, że przy grze 4 osobowej wychodzi na to, że przez 3/4 gry wykonuje ruchy przeciwnika Wobec tego zacząłem w Cuba Libre grać 2v2 kontrolując samemu rząd + syndykat vs castro i dyrektoriat (i na odwrót). Dzięki temu jeszcze więcej miałem z gry i rozgrywka zyskiwała nieco na płynności.
Ja nie jestem zwolennikiem grania obiema stronami na maksimum możliwości co jest bardzo popularną metodą w grach wojennych. Mam jakąś dziwną potrzebę, że z kimś (lub z czymś ;p) muszę wygrać. Oczywiście jak gra nie pozwala na implementacje jakiegoś bota to gram tak, ale jak mam okazję to wolę grać z algorytmem niż przeciwko sobie. Nawet kosztem bardziej skomplikowanego procesu obsługi gry.
Problem, który ja zauważyłem polega na tym, że przy grze 4 osobowej wychodzi na to, że przez 3/4 gry wykonuje ruchy przeciwnika Wobec tego zacząłem w Cuba Libre grać 2v2 kontrolując samemu rząd + syndykat vs castro i dyrektoriat (i na odwrót). Dzięki temu jeszcze więcej miałem z gry i rozgrywka zyskiwała nieco na płynności.
Ja nie jestem zwolennikiem grania obiema stronami na maksimum możliwości co jest bardzo popularną metodą w grach wojennych. Mam jakąś dziwną potrzebę, że z kimś (lub z czymś ;p) muszę wygrać. Oczywiście jak gra nie pozwala na implementacje jakiegoś bota to gram tak, ale jak mam okazję to wolę grać z algorytmem niż przeciwko sobie. Nawet kosztem bardziej skomplikowanego procesu obsługi gry.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 mar 2020, 20:10
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Moją przygodę z COINami zacząłem od Falling Sky, przede wszystkim ze względu na historyczne realia gry. Gra tak jak już wspomniano to bardziej area control niż gra wojenna, chociaż ciekawe starcia i różnorodność czynników oddają ducha bitew i oblężeń. Zasady nie są jakieś skomplikowane, szczególnie jak ma się za sobą ograne inne pozycje GMT czy Eklundy
Jeżeli chodzi o tryb solo (podobnie jak większość piszących tutaj mam problem ze znalezieniem graczy - może ktoś chętny na Rzeszów:) to na początek jest to trochę przytłaczające. Dopóki nie ogarnie się procedur związanych z botami to czas rozgrywki jest bardzo długi i łatwo się zamotać.
Ciężko mi się wypowiadać na temat całego systemu po graniu tylko w ten jeden tytuł, ale mechanika, klimat historyczny i grywalność Falling Sky bardzo mi podszedł. Na tylę, że właśnie zamówiłem Pendragona
Jeżeli chodzi o tryb solo (podobnie jak większość piszących tutaj mam problem ze znalezieniem graczy - może ktoś chętny na Rzeszów:) to na początek jest to trochę przytłaczające. Dopóki nie ogarnie się procedur związanych z botami to czas rozgrywki jest bardzo długi i łatwo się zamotać.
Ciężko mi się wypowiadać na temat całego systemu po graniu tylko w ten jeden tytuł, ale mechanika, klimat historyczny i grywalność Falling Sky bardzo mi podszedł. Na tylę, że właśnie zamówiłem Pendragona
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Zgadzam się, że to kwestia ogrania i z czasem idzie płynniej. Co do porównania z Labiryntem to pamiętam, że miałem poczucie po przejściu z Labiryntu na COINY, że schematy automatu w tych drugich są znacznie mniej proste i losowe. Bo jednak Labirynt pod tym względem nie jest ideałem (choć może to kwestia frakcji, która jest zaprojektowana dość losowo). W każdym razie ta różnica stanowczo in plus dla COINów.Probe9 pisze: ↑04 sty 2021, 15:15 Ja sporo grałem solo i nie ma tragedii. Jak ktoś nie lubi chartów i oczekuje "prostego" w obsłudze trybu solo to wiadomo, że nie ma co podchodzić. Ja sporo grałem w Labirynt w oparciu o charty, więc COINy nie były dla mnie zaskoczeniem. Po kilku partiach na charty już patrzyłem coraz mniej i gra stawała się coraz płynniejsza.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Bardzo Ci dziękuję za tego posta. Jednak zrezygnujemy z COINów przynajmniej na najbliższy rok. Myślałem, że to gry na max 4h, jedna 7h to zdecydowanie za długo.
Na razie skupimy się na 18xx i Eklundach
-
- Posty: 2289
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1593 times
- Been thanked: 931 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Na głęboką wodę, widzę. To przy Pendragonie uprzedzam:StrateGeek pisze: ↑04 sty 2021, 15:20 Ciężko mi się wypowiadać na temat całego systemu po graniu tylko w ten jeden tytuł, ale mechanika, klimat historyczny i grywalność Falling Sky bardzo mi podszedł. Na tylę, że właśnie zamówiłem Pendragona
Na początku gry osoby grające Szkotami i Saksonami będą najprawdopodobniej ziewać z nudów i wykonywać te same dwie akcje. W zależności od tego jakie będą rzuty kośćmi może się okazać, że przez godzinę lub dwie nie zrobią nic oprócz usuwania kilku złotych albo niebieskich kosteczek z planszy. Mało intuicyjna jest też mechanika oblężeń, warto przeczytać kilka razy albo nawet jakieś próbne walki stoczyć i zobaczyć jak przebiegają, żeby potem nie było zaskoczenia.
Tematycznie jest to bardzo ciekawa gra, chyba nawet unikalna w swoim podejściu. Natomiast mechanicznie może niestety nie spełnić oczekiwań. Ale życzę udanych rozgrywek.
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 71 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
a jak na tle trudności (skomplikowania mechaniki) oraz miodności rozgrywki (czyli nudy dla niektórych frakcji na początku) wypada Liberty or Death?
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Na świeżo, po wczorajszej pierwszej rozgrywce w Pendragon niestety muszę się z tym zgodzić. Oczywiście nie próbuję oceniać gry po krótkim scenariuszu i nauce zasad, ale nie da się ukryć, że granie najeźdźcami sprowadza się na początku do najazdu i ucieczki.. można próbować się z kimś bić, ale to najczęściej kończy się raczej źlefeniks_ciapek pisze: ↑04 sty 2021, 21:08
Na początku gry osoby grające Szkotami i Saksonami będą najprawdopodobniej ziewać z nudów i wykonywać te same dwie akcje. W zależności od tego jakie będą rzuty kośćmi może się okazać, że przez godzinę lub dwie nie zrobią nic oprócz usuwania kilku złotych albo niebieskich kosteczek z planszy. Mało intuicyjna jest też mechanika oblężeń, warto przeczytać kilka razy albo nawet jakieś próbne walki stoczyć i zobaczyć jak przebiegają, żeby potem nie było zaskoczenia.
Tematycznie jest to bardzo ciekawa gra, chyba nawet unikalna w swoim podejściu. Natomiast mechanicznie może niestety nie spełnić oczekiwań. Ale życzę udanych rozgrywek.
A tak na marginesie od siebie dodałbym do dyskusji jeszcze najnowszą część serii, czyli All Bridges Burning. Ze względu na nieco inny sposób ustalania kolejności nie jest to może najlepszy COIN na początek, ale w miarę krótka (ok. 3h) i przejrzysta rozgrywka zdecydowanie na plus! No i wystarczy zebrać 3 osoby
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 mar 2020, 20:10
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Dzięki za uwagi. Rzuciłem trochę okiem na instrukcję i zauważyłem trochę różnic. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, ale zapowiada się ciekawie. Jeżeli chodzi o mechanikę to słyszałem skrajne opinie. Jedni się zachwycają, inni krytykują. Wybrałem Pendragona po części ze względu na te pozytywne opinie, a po części na okres historyczny. Inne COINy to trochę nie moja bajka, może z wyjątkiem All Bridges Burning - ale prawie nic nie wiem na temat tej gry.feniks_ciapek pisze: ↑04 sty 2021, 21:08
Na początku gry osoby grające Szkotami i Saksonami będą najprawdopodobniej ziewać z nudów i wykonywać te same dwie akcje. W zależności od tego jakie będą rzuty kośćmi może się okazać, że przez godzinę lub dwie nie zrobią nic oprócz usuwania kilku złotych albo niebieskich kosteczek z planszy. Mało intuicyjna jest też mechanika oblężeń, warto przeczytać kilka razy albo nawet jakieś próbne walki stoczyć i zobaczyć jak przebiegają, żeby potem nie było zaskoczenia.
Tematycznie jest to bardzo ciekawa gra, chyba nawet unikalna w swoim podejściu. Natomiast mechanicznie może niestety nie spełnić oczekiwań. Ale życzę udanych rozgrywek.
Z drugiej strony zastanawiam się czemu GMT nie skusiło się na okres II w.ś. i działalności ruchu oporu...
-
- Posty: 2289
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1593 times
- Been thanked: 931 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
To w sumie ciekawy pomysł, chociaż trzeba by wybrać jakieś takie miejsce i okres, gdzie można by znaleźć te 2 nieco skłócone frakcje "rządowe" i 2 partyzanckie. Może Francja albo Bałkany. Natomiast nie wiem, ile osób byłoby faktycznie zainteresowanych. Ale z drugiej strony wydali All Bridges Burning, które są jeszcze bardziej niszowe, więc może seria by udźwignęła. Osobiście przez chwilę zastanawiałem się nad rozpadem Jugosławii i ówczesnym konflikcie, bo tam można by coś ciekawego spróbować zrobić z mechaniką obserwatorów ONZ, ale nie wiem, czy byłby w stanie w to grać. Ciekawy mógłby być też powrót do Afganistanu, ale z czasu inwazji wojsk radzieckich. Obserwowanie jak CIA ciągnie w swoją stronę, a Mudżahedini w swoją, mogłoby być nawet kształcące.StrateGeek pisze: ↑05 sty 2021, 18:25 Z drugiej strony zastanawiam się czemu GMT nie skusiło się na okres II w.ś. i działalności ruchu oporu...
A ze średniowiecznych klimatów, to może Wojna Stuletnia - Joanna d'Arc, Francuzi, Anglicy i Wolne Kompanie. Kurczę, w to bym zagrał, nawet bardzo. Albo XV-wieczne rozgrywki w południowej Rzeszy albo nawet samej Bawarii i Czechach pomiędzy cesarzem, książętami, wolnymi miastami/Hanzą i chłopstwem/Husytami.
Ale się rozmarzyłem.
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 649 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Niszowość raczej nie jest problemem - jest na P500, COIN o Filipnach w latach 1983-1986. Wydaje mi się, że nie wzieli się za 2WŚ póki co dlatego, że jest aż nazbyt mainstreamowa
Ilość frakcji też problemem nie powinna być bo jest przecież zarówno COIN 2 osobowy, jak i 3 osobowy.
Ilość frakcji też problemem nie powinna być bo jest przecież zarówno COIN 2 osobowy, jak i 3 osobowy.
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Partyzantka? Oczywiście Polska pod okupacją niemiecką i sowiecką w czasie II WŚ. Mamy frakcji od cholery: Niemcy, Sowieci, Polskie Państwo Podziemne, partyzantka komunistyczna.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 2289
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1593 times
- Been thanked: 931 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Myślałem o tym przez moment, ale wydaje mi się, że w tym systemie to jednak by nie działało, bo Niemcy z Sowietami na terytorium Polski nie walczyli do Barbarossy, każdy trzymał swoje i mógł się skupić na własnych partyzantach, a po inwazji byłoby to jednak dość jednostronne i za krótkie. Może w drugą stronę w trakcie Powstania, ale wtedy z kolei ta jednostronność za bardzo w drugą stronę by poszła. COIN raczej do regularnych XX-wiecznych wojen się nie nadaje, jest zbyt abstrakcyjny. Już w Pendragonie jest problem z ogarnięciem różnego rodzaju jednostek.
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Ukraina 1943/44.
Niemcy + Ukraińcy vs Polacy + Sowieci. Przy czym plusy oczywiście umowne.
Niemcy + Ukraińcy vs Polacy + Sowieci. Przy czym plusy oczywiście umowne.
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Bałkany są już chyba w planach, a przynajmniej tak twierdzi bgg (pozycja 19 w w tym wątku).feniks_ciapek pisze: ↑05 sty 2021, 19:53
To w sumie ciekawy pomysł, chociaż trzeba by wybrać jakieś takie miejsce i okres, gdzie można by znaleźć te 2 nieco skłócone frakcje "rządowe" i 2 partyzanckie. Może Francja albo Bałkany.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6454
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 585 times
- Been thanked: 942 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Raczej zdecydowanie Jugosławia. Czetnicy, Tito, do tego Ustasze, Niemcy, Serbia Nedicia, Włosi... Az za dużo frakcji.
Ciekawa moglaby być też Rosja 1917-1921. Nie tylko tematycznie, ale także mechanicznie, bo trzeba by wziac pod uwagę surowy klimat i wielkie odległości.
Do tego cały szereg konfliktów XX-wiecznych. Może Malaje '50-'60? Nikaragua? Może... Solidarność vs PRL? (no skoro jest Ghandi...). Chiny 45-49? Angola? Czeczenia? Palestyna? Hiszpania 36-39 nawet...
A z wcześniejszych: Wiosna Ludów? Wojna trzydziestoletni? Potop?
System jest tak uniwersalny i pojemny, że naprawdę można wszystko na nim zrobić.
Na pewno COINy fajnie pokazują złożoność konfliktów. Szkoła przyzwyczaja nas do bipolarnego patrzenia na konflikt: ci atakują, ci sie bronią, bitwa jedna, druga, koniec wojny. A to zwykle nie było takie proste. Frakcje, koterie, partie, różnego rodzaju sily lokalne...
Ciekawa moglaby być też Rosja 1917-1921. Nie tylko tematycznie, ale także mechanicznie, bo trzeba by wziac pod uwagę surowy klimat i wielkie odległości.
Do tego cały szereg konfliktów XX-wiecznych. Może Malaje '50-'60? Nikaragua? Może... Solidarność vs PRL? (no skoro jest Ghandi...). Chiny 45-49? Angola? Czeczenia? Palestyna? Hiszpania 36-39 nawet...
A z wcześniejszych: Wiosna Ludów? Wojna trzydziestoletni? Potop?
System jest tak uniwersalny i pojemny, że naprawdę można wszystko na nim zrobić.
Na pewno COINy fajnie pokazują złożoność konfliktów. Szkoła przyzwyczaja nas do bipolarnego patrzenia na konflikt: ci atakują, ci sie bronią, bitwa jedna, druga, koniec wojny. A to zwykle nie było takie proste. Frakcje, koterie, partie, różnego rodzaju sily lokalne...
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 71 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Warszawa 1944 - motyw wcale nie niszowy, mnóstwo opcji na karty wydarzeń (zrzuty zapatrzenia aliantów, Cichociemni, dywizje ss, katiusza, propaganda komunistyczna, rząd w Londynie vs PKWN...)
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Osobiście to nie chciałbym w coś takiego grać, zbyt bliski i tragiczny temat.
Jugisławia, jak to wspomniane było wcześniej, niby była opracowywana. Autor ten sam co Colonial Twilight, pewnie za jakiś czas się pojawi na P500.
Ja najbardziej bym się ucieszył ze wspominanej w tym wątku z bgg gry o irlandzkiej wojnie o niepodległość. Zdecydowanie jeden z najciekawszych dla mnie tematów.
A co sądzicie o Scifi w COIN w postaci nadchodzącego Red Dust Rebellion? Zapowiada się ciekawie z tego co czytałem.
Jugisławia, jak to wspomniane było wcześniej, niby była opracowywana. Autor ten sam co Colonial Twilight, pewnie za jakiś czas się pojawi na P500.
Ja najbardziej bym się ucieszył ze wspominanej w tym wątku z bgg gry o irlandzkiej wojnie o niepodległość. Zdecydowanie jeden z najciekawszych dla mnie tematów.
A co sądzicie o Scifi w COIN w postaci nadchodzącego Red Dust Rebellion? Zapowiada się ciekawie z tego co czytałem.
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 649 times
Re: Gry z serii COIN od GMT - czy ktoś planuje wydać po polsku
Dla mnie to jedyny COIN, którego zakup raczej wykluczam. Historyczny setup i sposób oddania tych wielostronnych konfliktów to jedna z największych zalet tej serii.