Strona 1 z 2

Zenit i wieści od Michała Oracza

: 10 wrz 2015, 11:19
autor: Bary
Widzę, że o grze Zenit, która ma zostać wydana przez Portal, nie ma jeszcze za dużo konkretów, więc wrzucajcie info, jeśli natraficie na coś konkretnego z wiązanego z tym tytułem.
Jak na razie znalazłem poniższe info:
* https://www.youtube.com/watch?v=UfqeqL5 ... be&t=52m2s,
* https://www.youtube.com/watch?v=ynBUHgk ... u.be&t=26m.

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 12:26
autor: powermilk
Grałem w Zenit na PortalConie. Trochę opisałem w relacji: http://powermilk.pl/2015/06/portalcon-6 ... kosci.html. Zapowiada się świetna giera na moje.

edit: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =1&t=30349 temat istnieje pod starą nazwą gry ;)

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 12:48
autor: mauserem
Zetknąłem się z "Zenitem" (zmiana nazwy wątku jak w banku) dwa razy.
Pierwszy raz na Pionku w grudniu 2014 - gdzie miałem okazję zagrać.
Drugi raz na Portalconie (tegorocznym - tym z wywiadu) gdzie Michał Oracz relacjonował co wyleciało z prototypu (ale obawiam się, że wtedy nie uchwyciłem wszystkiego).

Ogólnie gra robi śietne wrażenie (jako system mechaniczny - bo grafiki w tym jeszcze nie było) - jeśli będzie wydana "na bogato" jak zapowiadają - będzie bardzo ciekawie, niebanalna mechanika, liczne figurki, klimat SF - czyli wszystko co hicior powinien mieć. :)

Już za pierwszym razem rozgrywka była całkiem płynna -
a było tam wtedy całkiem sporo upchane:
worker placement - pozyskiwanie na rękę kart rozkazów/akcji(potem wyleciało)
faza rozkazów/akcji z kart dla jednostek
area control - ruch jednostek - walka
zróżnicowane frakcje z unikalnymi cechami/kartami akcji/rozkazów

do tego ten regulator rund na torze zwycięstwa
na tym dodatkowo system zdarzeń wpływających na jednostki
była tam taki patent z zagrożeniem wynikającym z właściwości samej planety - kiedy słońce stało w zenicie (stąd chyba nazwa) śmiertelne promieniowanie wykańczało nieosłonięte jednostki
specyficzne miejsca na mapie ułatwiające punktowanie, albo wspierające konkretna frakcję (lokalną rasę)

Z takiego bardzo szkicowego tła fabularnego: (może się zmienić całkowicie - więc nie przyzwyczajacie się za bardzo)
planeta jest źródłem jakiegoś cennego zasobu (Avatar, Diuna)
jedną ze stron jest lokalna rasa, a może dwie (bardziej Diuna)
najeźdźcy/exploratorzy reprezentują różne frakcje z różnymi unikalnymi cechami:
- balans w kierunku większej liczby oddziałów (szybciej produkują się)
- balans w kierunku budowania (szybciej powstają struktury)
- balans w kierunku większej siły ognia
- balans w kierunku poruszania się (możliwość "teleportowania" czy raczej używania "wormholi"/jaskiń do przemieszczania)
- balans w kierunku odporności na warunki na planecie (brak wymogu osłon przy słońcu w zenicie)

Wiem, że te słowa mogą się wydawać mocno chaotyczne ale próbuję sobie przypomnieć rozgrywkę sprzed kilku miesięcy
A do tego zostały już wprowadzone zmiany.

Z wrażeń: mechanika jest bardzo elegancka, prosta, ale nie prymitywna - to niewątpliwie zasługa Michała Oracza. Wszystko szło bardzo płynnie, nawet ten element worker placement specjalnie nie raził - był swoistym odbiciem potencjału technologicznego każdej frakcji. Ale jak wspomniałem wypadł, bo w zasadzie zarządzanie ograniczoną ręką kart - oddaje tę samą ideę. Widać było potrzebę wygładzenia dublujących się czynności (czas gry).

Chętnie poznam wrażenia innych, zwłaszcza tych co mieli okazje zagrać na Portalconie po zmianach mechanicznych.
Tam też było widać więcej grafiki, ale moim zdaniem to nadal były placeholdery używające grafik z innych gier (np wyspa z robinsona na planszy).

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 12:59
autor: Bary
powermilk pisze:edit: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =1&t=30349 temat istnieje pod starą nazwą gry ;)
A to starej nazwy nie znałem, biję się w pierś. Najwyżej jakiś admin połączy wątki. Zresztą widzę, że tam temat umarł. ;)

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 13:15
autor: Michał Oracz
Z tego, co mi wiadomo, jeszcze długo nie będzie porządnych informacji ;) Gra ma się ukazać dopiero w przyszłym roku, więc spooooro się jeszcze w grze zmieni (szlify flow, balans itd). Dzięki za miłe słowa - ale czeka nas jeszcze MASA roboty przy tej grze! A i nazwa też będzie finalnie inna ;)

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 13:22
autor: Bary
Michał Oracz pisze:A i nazwa też będzie finalnie inna ;)
No, Trzewik cały czas hejtuje obecną. ;) A w ogóle to witamy na forum Michał! :)

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 13:45
autor: Wojtas_512
w takim razie czekam na finalny produkt...Mam tylko jedno pytanie, czy gra będzie kolosem jeśli chodzi o czas gry (3-4h+)?

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 13:54
autor: Michał Oracz
Gra będzie miała wbudowany prosty choć dość oryginalny system regulacji czasu rozgrywki, ale bardziej w ramach 60 / 90 / 120 minut.

Mam nadzieję, że mnie nikt z wydawnictwa zaraz nie ustrzeli za podawanie informacji, które mogą się jeszcze w ciągu roku całkowicie zmienić... :/

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 16:33
autor: RunMan
Nic konstruktywnego do wątku nie wniosę, ale chciałem serdecznie przywitać na forum autora bardzo lubianych przeze mnie gier :)

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 17:35
autor: Michał Oracz
Bardzo dziękuję za powitanie! :)

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 17:41
autor: Wojtas_512
Dzięki za wiadomość, również witam :)

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 18:01
autor: Kisun
Też jestem pod wielkim wrażeniem neuroshimy hex i tezeusza, odkryte nie dawno jednak pozostaną na długo. Oby więcej tak udanych projektów. Chylę czoła i pozdrawiam autora.

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 18:44
autor: Michał Oracz
Dzięki! A więcej moich gier owszem, już niedługo - tyle że będą rozsiane w bardzo dziwnych miejscach i nie wiem, jak będzie z łatwością trafienia na nie ;) Nie wiem czy słyszeliście np o tych:

Earthcore Shattered Elements - kombosogenna, prosta karcianka na urządzenia mobilne (więc nie pasuje do tego forum niestety) wydana przez Tequila Games, można pograć już od +- roku. Ciekawostka - tworzy się tu karty samemu, składając 3 skille według własnego pomysłu w 3-skillowe karty komba. Recenzje:
http://www.metacritic.com/game/ios/eart ... e-game-tcg
Kilka moich przykładowych rozgrywek:
https://www.youtube.com/channel/UCiQ8pu ... g-g/videos

- The Edge - figurkowo-karciany skirmish wypuszczony przez Awaken Realms na Kickstarterze rok temu, właśnie wchodzi w końcową fazę prac nad dynamiczną, karcianą mechaniką. Trochę zdjęć figurek:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 360&type=3

- a o jeszcze jednej duuuużej grze będę mógł mówić już niedługo! :)

[Sorki, że tak to tutaj wypisuję, w wątku dot. Zetnith, w razie czego można to usunąć...]

Re: Zenit

: 10 wrz 2015, 19:43
autor: karawanken
Niecierpliwie oczekuję wyników produkcji. Trzymam kciuki aby gra zawstydziła FFG :D

Re: Zenit

: 11 wrz 2015, 08:06
autor: Banan2
Michał Oracz pisze: - a o jeszcze jednej duuuużej grze będę mógł mówić już niedługo! :)
Jak już będziesz mógł mówić to załóż tutaj wątek tej gry. Nikt Ci tego, wbrew temu co twierdzi Prezes i jego żona :wink: , nie będzie miał za złe. Bo może to KS albo jakaś inna akcja a Twoi fani zapewne nie chcieliby tego przegapić :)
Pozdrawiam

Re: Zenit

: 11 wrz 2015, 09:41
autor: MonsterCookie
Też bardzo wyczekuje Zenitu, do tej pory nie udało mi się zagrać bo prototyp zawsze na Portalkonach przeżywa oblężenie, ale z tego co udało mi się podejrzeć zapowiada się naprawdę świetnie.
Korzystając z okazji, że pojawił się tu sam autor, Panie Michale dziękuje tak za Neuroshime jak i za Tezeusza, uwielbiam obydwa te tytuły i pomimo że trafiły do naszej kolekcji już dość dawno, dalej nie przestajemy się nimi zagrywać. To w jaki sposób łączy Pan proste zasady i olbrzymią regrywalność jest niesamowite. Już dawno z chłopakiem postanowiliśmy, że Pana gry kupujemy w ciemno w preorderze, dlatego oby było ich więcej! No i szkoda że Earthcore nie wyszedł na windows phona :(

Re: Zenit

: 11 wrz 2015, 13:57
autor: Michał Oracz
Raz jeszcze dzięki za miłe słowa. A co do kolejnej dużej gry - ok, na pewno założę tu wątek, gdy nadejdzie już odpowiedni czas! To będzie właśnie projekt Kickstarterowy, więc byłbym niepoważny nie informując planszowego środowiska.

Jeśli chodzi o Earthcore - bardzo żałuję, że nie wypaliła możliwość stworzenia wersji papierowej, bo już podczas opracowywania mechaniki i kart projektowałem to wszystko i testowałem właśnie na papierze, z myślą o możliwości wydania tego w wersji papierowej :/ Jeszcze podczas ostatniego Hall of Games mówiłem, że jest na to duża szansa - ale musiałoby pojawić się zielone światło ze strony wydawcy, a z tym bywa trudniej niż logika nakazuje.

Re: Zenit

: 21 wrz 2015, 22:47
autor: tomb
A to Ci niespodzianka - szukam wzmianki o The Edge, a trafiam na wpisy autora, którego gry ostatnio nie schodzą z mojego stołu w domu i w pracy (wazelina off).

O Zenicie nic nie słyszałem, więc przepraszam za offtop, ale: czy gdzieś można poczytać więcej o The Edge? Gdzie/kiedy/za ile? I co to w ogóle jest za twór?
A druga sprawa to czy prawdą jest, że Earthcore ma trafić na PC?

Re: Zenit

: 21 wrz 2015, 23:39
autor: Michał Oracz
:)

Faktycznie robi się tu offtop, ale na szczęście ten wątek i tak jest skazany na zagładę, bo gra Zenith nie będzie się finalnie zwać Zenith, więc myślę, że niniejszy wątek zniknie w odpowiednim czasie ;)

O The Edge do niedawna wisiały raczej przeterminowane informacje z czasów kampanii KS na:
https://www.kickstarter.com/projects/aw ... e-universe
Jest też FB, który w okolicach po Essen zapełni się świeżymi informacjami:
https://www.facebook.com/intotheedge
Jest też oficjalna strona:
http://www.intotheedge.com
...ale również aktualizacja trafi tam najpewniej po Essen (pierwszy raz w pełnej postaci gra ukaże się właśnie na targach Essen za niecałe 3 tygodnie, choć jeszcze w wersji preprodukcyjnej).
Album z wyborem fotek można zobaczyć u mnie:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 360&type=3

A odnośnie Earthcore - mam również nadzieję i na wersję PC, i na papierową, i na zdrową rozbudowę gry (masa materiału jeszcze czeka na dodanie!), nie mam natomiast ostatnio dokładniejszych wieści z wydawnictwa o tym, na co i kiedy można rzeczywiście liczyć. Jak tylko ktoś puści jakieś newsy, przekażę, bo sam na nie czekam!

O grze o tymczasowo-roboczym tytule Zenith opowiadać będzie już Portal Games w odpowiednim czasie (a czasu do wydania jeszcze mnóstwo...), więc nie chcę w tym temacie wkładać kijka w szprychy i dorzucać swoich 5 groszy. Wszelkie terminy informacji i newsów są tu pewnie zaplanowane dokładnie ;)

Re: Zenit i wieści od Michała Oracza

: 22 wrz 2015, 07:41
autor: Bary
Michał Oracz pisze:Faktycznie robi się tu offtop, ale na szczęście ten wątek i tak jest skazany na zagładę, bo gra Zenith nie będzie się finalnie zwać Zenith, więc myślę, że niniejszy wątek zniknie w odpowiednim czasie ;)
Spoko, zmieniłem już lekko tytuł, także wszelkie wieści od Ciebie już nie są offtopem. :D Tytuł Zenita też się zmieni, jak pojawi się oficjalny. Mam więc nadzieje, że wątek uniknie zagłady. ;)

Re: Zenit i wieści od Michała Oracza

: 22 wrz 2015, 13:23
autor: mauserem
Bary pisze:
Michał Oracz pisze:Faktycznie robi się tu offtop, ale na szczęście ten wątek i tak jest skazany na zagładę, bo gra Zenith nie będzie się finalnie zwać Zenith, więc myślę, że niniejszy wątek zniknie w odpowiednim czasie ;)
Spoko, zmieniłem już lekko tytuł, także wszelkie wieści od Ciebie już nie są offtopem. :D Tytuł Zenita też się zmieni, jak pojawi się oficjalny. Mam więc nadzieje, że wątek uniknie zagłady. ;)
W sumie to fajny pomysł na cały dział forum - taki "zakątek projektantów"
Z dedykowanymi każdemu z nich wątkami.
Gdzie mielibyśmy ich ładnie wszystkich w jednym miejscu, bezpiecznie oswojonych za "kratkami" - można wtedy szturchnąć jakimś pytaniem, wyspowiadać z projektowych rozterek, albo zapytać co tam na obiad.... ;)
Można by tam ładnie zacząć zbiórkę na chatę w bieszczadach dla Martina Wallace'a i poużalać się nad jego losem.
Kto wie, jakbyśmy fajne ciepłe legowisko uszykowali to Trzewik by się na powrót zaaklimatyzował ;)
Za kiełbę i browka to pewnie i Krzysiek Matusik się zgodzi zagonić do swojej zagródki (a chętnie bym usłyszał coś więcej o Silesii). :twisted:
Takie nasze małe zoo :mrgreen:

ale na razie Ciesze się, że jest tu z Nami Michał Oracz i w dodatku chętny do współpracy (kto wie, może się nam rozmnoży :D )

Re: Zenit i wieści od Michała Oracza

: 28 wrz 2015, 16:14
autor: mauserem
Troszkę nieelegancko pisać po sobie, ale gra zaczyna mieć już własny oficjalny wątek :)
Dawn Sector (tytuł roboczy nowej gry Portal Games)

Re: Zenit i wieści od Michała Oracza

: 28 wrz 2015, 21:39
autor: powermilk
o tym wątku wspominałem wcześniej. Może wydzielić część Zenitową (Dawn Sector to pierwsza nazwa robocza), a zostawić część Oraczową?

Re: Zenit i wieści od Michała Oracza

: 28 wrz 2015, 21:50
autor: pezetto
Grałem na Portalconie w styczniu i Zenitha tłumaczył mi sam Michał. Grę kupię na pewno, ale dołożę tez słówko o osobie autora. Byliśmy z kolegą pod wielkim wrażeniem jak tak znana i ceniona w środowisku osoba słucha głosu graczy i notuje skrupulatnie ich uwagi. Każda nasza nawet najmniejsza uwaga została zanotowana, a sam Michał nie kręcił nosem jak gwiazda rocka tylko jeszcze dziękował za nasze "marudzenie". Granie w ten prototyp to była najmilsza chwila naszego weekendowego wyjazdu do Gliwic :wink:

Re: Zenit i wieści od Michała Oracza

: 29 wrz 2015, 15:17
autor: Bary
powermilk pisze:o tym wątku wspominałem wcześniej. Może wydzielić część Zenitową (Dawn Sector to pierwsza nazwa robocza), a zostawić część Oraczową?
Możemy zmienić nawę wątku na Wieści od Michała Oracza. Infor o Zenicie nie ma na tyle dużo, żeby trzeba było wydzielać i dodawać do drugiego wątku. Zresztą newsy o Zenicie w tym wątku są w większości od Michała. :)