Strona 1 z 1

Pirates of the 7 Seas

: 04 lis 2015, 13:59
autor: Tycjan
Są takie gry, jak np. „Dominion”, które przechodzą do klasyki gier planszowych dzięki innowacyjnej mechanice. „Pirates of the 7 Seas„, mają szansę dokonać tego samego, bo wymyślony przez jej autorów (Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko) na potrzeby tej gry, system rozgrywania bitew za pomocą kostek K6 („3D Dice Battle System”) jeszcze przed jej premierą został wykorzystany w grze innego autora. Tak, tak mówię tu o grze Ignacego Trzewiczka „Statki, łupy, kościotrupy”. Może dziwić identyczna w zasadzie tematyka obu gier, ale po przeczytaniu tego tekstu zobaczysz, że gry te skierowane są do trochę innego typu gracza. Koniec teoretyzowania. Czas wypłynąć w nasz piracki rejs.
Więcej o grze na moim blogu: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... -ladowych/

Re: Pirates of the 7 Seas

: 04 lis 2015, 14:50
autor: Andreal
Już wcześniej zwróciłem uwagę ku tej grze, głównie ze względu na niezależność językową.
Pytanie podstawowe: jak wygląda rozgrywka na 2 osoby i kolejne: gdzie to można dostać?

Re: Pirates of the 7 Seas

: 04 lis 2015, 17:13
autor: Tycjan
Andreal pisze:Pytanie podstawowe: jak wygląda rozgrywka na 2 osoby i kolejne: gdzie to można dostać?
W dwie osoby gra się dobrze, ale w 3+ więcej się dzieje i gra się krócej ponieważ przy każdej liczbie graczy jest taka sam liczba kart w tali przygód, która odmierza czas gry.
A gdzie kupić? To nie wiem. Swój egzemplarz dostałem od wydawcy, bo już od dawna miałem na nią oko i się z nim w tej sprawie dogadałem. Warto spytać Planszostrefę :)

Re: Pirates of the 7 Seas

: 06 lis 2015, 08:00
autor: Rocy7
Szkoda ze nie ma modeli okrętów, ale ogólnie fajna recka.

Re: Pirates of the 7 Seas

: 06 lis 2015, 08:14
autor: Tycjan
Rocy7 pisze:Szkoda ze nie ma modeli okrętów, ale ogólnie fajna recka.
Ale do czego by ona miały tutaj służyć? Ten system walki opiera się o kości K6, a modelami ciężko rzucać żeby taki efekt osiągnąć ;)

Re: Pirates of the 7 Seas

: 06 lis 2015, 08:18
autor: Rocy7
Tycjan pisze:
Rocy7 pisze:Szkoda ze nie ma modeli okrętów, ale ogólnie fajna recka.
Ale do czego by ona miały tutaj służyć? Ten system walki opiera się o kości K6, a modelami ciężko rzucać żeby taki efekt osiągnąć ;)
Modele miały służyć tylko efektowi wizualnemu;)

Re: Pirates of the 7 Seas

: 06 lis 2015, 08:26
autor: Tycjan
Rocy7 pisze:Modele miały służyć tylko efektowi wizualnemu;)
Myślę, że nie poczujesz ich braku podczas gry. Wiem, ładnie wyglądają, ale po pewnej chwili jakbyś nie miał ich za bardzo po co używać, to byś o nich zapomniał. Wystarcza wyobraźnia :)

Re: Pirates of the 7 Seas

: 06 lis 2015, 09:45
autor: mauserem
Polskiej wersji raczej nie ma się co spodziewać :)
Portal będzie cisnął Statki Łupy Kościotrupy - a to chyba oni są w najlepszej komitywie z autorami.
Ten poszerzony zakres kombinowania poza kostkami wydaje się fajny.
Zdecydowanie wchodzi na mój radar, pewnie wersja EN.

Smakowicie wydane, wszystko jest takie "neat"
Nie wiem, dlaczego (rosyjscy autorzy?) przywołuje mi na myśl grę Five Seals of Magic - jakaś taka zwięzła forma projektowa.

Re: Pirates of the 7 Seas

: 06 lis 2015, 15:47
autor: Wookasch
mauserem pisze: Smakowicie wydane, wszystko jest takie "neat"
Poza brzydkimi kostkami :twisted:

Re: Pirates of the 7 Seas

: 06 lis 2015, 16:21
autor: mauserem
Wookasch pisze:
mauserem pisze: Smakowicie wydane, wszystko jest takie "neat"
Poza brzydkimi kostkami :twisted:

eeee... są za mało sześcienne?
za mało kolorowe?

aaa.. domyślam się - za mało "customowe" :mrgreen:
- tylko w przypadku tej gry istotna jest wartość na kościach (czyli ilość oczek)
Masz pomysł na bardziej pirackie metody?
fancy numerki?
cyfry ułożone z piszczeli?
a może kordelasów?
- niestety wszystko kosztem czytelności
Oczka na kościach są zawsze czytelne niezależnie od orientacji względem gracza
W tej grze mechanika nie zakłada używania symboli, niestety, a kości wyglądają na bardzo porządne.