Strona 1 z 3

Brass - wersja mobilna

: 21 wrz 2015, 14:44
autor: mig
ozy pisze:Grzesiek rozpoczął na BGG bloga, w którym pokaże od kuchni z czym się zmagał, projektując Brassa w wersji mobile: https://boardgamegeek.com/blogpost/45422/introduction
Jak wyglądają kwestie terminów ukazania się wersji mobilnej? Będzie w tym roku?

Re: Brass

: 21 wrz 2015, 15:05
autor: Lord Voldemort
mig pisze:
ozy pisze:Grzesiek rozpoczął na BGG bloga, w którym pokaże od kuchni z czym się zmagał, projektując Brassa w wersji mobile: https://boardgamegeek.com/blogpost/45422/introduction
Jak wyglądają kwestie terminów ukazania się wersji mobilnej? Będzie w tym roku?
Bedzie jesienia. A ja juz nawet mam (bete) :twisted:

Re: Brass

: 21 wrz 2015, 15:20
autor: mig
Lord Voldemort pisze:
mig pisze:
ozy pisze:Grzesiek rozpoczął na BGG bloga, w którym pokaże od kuchni z czym się zmagał, projektując Brassa w wersji mobile: https://boardgamegeek.com/blogpost/45422/introduction
Jak wyglądają kwestie terminów ukazania się wersji mobilnej? Będzie w tym roku?
Bedzie jesienia.
Świetnie :D
Znaczy już od pojutrza można zacząć śledzić oferty sklepów? ;)

Re: Brass

: 21 wrz 2015, 17:14
autor: Blacksad
Z blogu wynika, że będzie od razu na Androida oraz iOS - prawda to?

PS. Puśćcie wici jak tylko gra będzie dostępna :)

Re: Brass

: 22 wrz 2015, 01:52
autor: ozy
Prawda to. Android odrobinę później, bo wiadomo, że iOS to najważniejszy rynek, ale obie wersje powstają jednocześnie. :)

Re: Odp: Brass

: 22 wrz 2015, 06:21
autor: Coen
ozy pisze:Prawda to. Android odrobinę później, bo wiadomo, że iOS to najważniejszy rynek, ale obie wersje powstają jednocześnie. :)
Nie fajnie :-(
To odrobinę, to ile będzie wynosiło?

Re: Brass

: 22 wrz 2015, 09:39
autor: ozy
Nie potrafię tego określić. Wszystko zależy od tego ile zajmie umieszczenie gry na App Storze i poprawki ew. problemów, które mogą się pojawić zaraz po premierze, jak to czasem bywa.
A wkrótce rozpoczynamy otwarte beta testy. Warto zapisać się do newslettera na http://www.brassgame.com, to wtedy żaden news Wam nie przepadnie. :)

Re: Brass

: 22 wrz 2015, 09:42
autor: mig
ozy pisze:Warto zapisać się do newslettera na http://www.brassgame.com, to wtedy żaden news Wam nie przepadnie. :)
done :)

Ale będę jednak drążył - bardziej celujecie na początek października czy na połowę grudnia (wszystko to jesień;)? Wiem, że obsuwy i niespodzianki mogą być, ale data przybliżona nieco by emocje ostudziła :)

Re: Brass

: 24 wrz 2015, 18:34
autor: Comandante

Re: Brass

: 24 wrz 2015, 20:34
autor: zakwas
Właśnie miałem wrzucić linka, że beta testy - ja już się zapisałem ;)

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 07:06
autor: mig
zakwas pisze:
Właśnie miałem wrzucić linka, że beta testy - ja już się zapisałem ;)
Ha, już chyba za dużo testerów się zgłosiło. Się zgapiłem...

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 11:52
autor: ozy
Tak, w godzinę pękła pula. UE i USA się załapały, Australia i Azja już nie. ;)

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 11:54
autor: zakwas
Czy feedback po polsku będzie jakimś faux pas? Czy smarować po angielsku raczej?

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 12:20
autor: mig
ozy pisze:Tak, w godzinę pękła pula. UE i USA się załapały, Australia i Azja już nie. ;)
Musiałem uaktualnić sobie iOSa i za dużo mi zeszło czasu :(
A wczoraj, żeby się rzetelnie do testów przygotować nawet specjalnie Brassa wyciągnąłem i zagraliśmy. No, ale cóż - poczekam na wersję sklepową :D Szybko te testy róbcie! ;)

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 15:44
autor: vinnichi
Super działa aplikacja, pierwsza rozgrywka za mną - stary dobry Brassik :)

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 16:42
autor: cohlerc1
Coś mi sie zdaje że zamiast wersji papierowej sprawie se cyfrowa, przynajmniej cześciej zagram ;)

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 22:58
autor: ozy
zakwas pisze:Czy feedback po polsku będzie jakimś faux pas? Czy smarować po angielsku raczej?
Pisz im po polsku, tam sami rodacy. :)
mig pisze:Szybko te testy róbcie! ;)
Zmasakrowała nas liczba zainteresowanych, dopiero odkopujemy skrzynki.
vinnichi pisze:Super działa aplikacja, pierwsza rozgrywka za mną - stary dobry Brassik :)
Dzięki! Prosimy o tego typu komentarze na BGG - negatywne również, ale pozytywne też się przydadzą. :)
cohlerc1 pisze:Coś mi sie zdaje że zamiast wersji papierowej sprawie se cyfrowa, przynajmniej cześciej zagram ;)
Tak, to jest moc tej appki. Ruchy AI można przewinąć i idzie partię zrobić podczas przerwy na kawkę. To też podkreślają na krótkim preview bety na Pocket Tactics: http://www.pockettactics.com/news/ios-n ... gins-beta/

Re: Brass

: 25 wrz 2015, 23:01
autor: zakwas
ozy pisze:
zakwas pisze:Czy feedback po polsku będzie jakimś faux pas? Czy smarować po angielsku raczej?
Pisz im po polsku, tam sami rodacy. :)

Jestem już po pierwszej wymianie maili z Grześkiem, zorientowałem się w międzyczasie. ;)
Dzięki!

Re: Brass

: 12 lis 2015, 13:08
autor: ozy

Re: Brass

: 13 lis 2015, 08:32
autor: kdsz
Po dwóch rozgrywkach wrażenia są dosyć mieszane. Mam duży problem z orientacją w sytuacji. To trochę czepialstwo z mojej strony, bo zdaję sobie sprawę, że po kilku rozgrywkach pewnie oswoję się z grą i będzie OK, ale premierowe partie trochę mnie wymęczyły.

Ciężko mi skumać grafiki "żetonów" poszczególnych przemysłów. Tak na 100% to nie wiem co znajduje się aktualnie na planszy. Na kartach nie ma nazw przemysłów, więc mam każdorazowo poważne wątpliwości, czy rozwijam przędzalnię czy kopalnię, port czy stocznię.

Prezentacja poziomu rozwoju aktualnych żetonów jest jakaś taka mało czytelna. Wolałbym informację w formie stosów żetonów, jak w realu czy na brass.orderofthehammer.com. Tutaj muszę kliknąć raz, żeby zobaczyć aktualne poziomy przemysłów, a następnie drugi raz, by przeczytać ile żetonów danego poziomu jest jeszcze w stosie. Sprawdzanie poziomu przemysłów pozostałych graczy to też upierdliwa sprawa, bo trzeba się przeklikiwać między cylindrami.

Brak kostek węgla i żelaza na planszy to już kompletna załamka. Surowce w danych miastach to bardzo istotna sprawa i powinny być widoczne bez przerwy. W zamian jest info w formie dymka komiksowego, który wyjeżdża po wciśnięciu odpowiedniego przycisku. Słabe.

Na koniec poruszę kwestię braku wariantu dwuosobowego. Wiem, że jest nieoficjalny, ale na tyle popularny, że nawet nie brałem pod uwagę, że może go zabraknąc w wersji tabletowej. A jednak. Domyślam się, że może być to kwestia licencji (Wallace nie jest przecież autorem wariantu), więc nie krytykuję, ale strasznie szkoda, że nie da się pograć 1 v 1.

Mimo powyższego marudzenia chciałbym bardzo podziękować autorom za implementację. Dzięki nim mogę mieć Brassa zawsze przy sobie, więc życie stało się jeszcze piękniejsze :)

Re: Brass

: 13 lis 2015, 08:45
autor: piton
kdsz pisze: (...)
Mimo powyższego marudzenia chciałbym bardzo podziękować autorom za implementację. Dzięki nim mogę mieć Brassa zawsze przy sobie, więc życie stało się jeszcze piękniejsze :)
ja tam zawsze niosłem ze sobą pudełko z grą, ale wersja mobilna jest faktycznie wygodniejsza w przenoszeniu ;)

Re: Brass

: 13 lis 2015, 09:05
autor: ozy
kdsz pisze:Na koniec poruszę kwestię braku wariantu dwuosobowego. Wiem, że jest nieoficjalny, ale na tyle popularny, że nawet nie brałem pod uwagę, że może go zabraknąc w wersji tabletowej. A jednak. Domyślam się, że może być to kwestia licencji (Wallace nie jest przecież autorem wariantu), więc nie krytykuję, ale strasznie szkoda, że nie da się pograć 1 v 1.

Mimo powyższego marudzenia chciałbym bardzo podziękować autorom za implementację. Dzięki nim mogę mieć Brassa zawsze przy sobie, więc życie stało się jeszcze piękniejsze :)
Dzięki za opinię!

Co do 1 vs 1 - można grać z 1 człowiekiem a pozostałych graczy dać AI. Co do osobnej mapy to jest tak jak piszesz, do 2 osobowej musieliśmy osobno pozyskać prawa. Ale je już mamy, tak samo do Yorkshire, Francji oraz Katalonii. Zatem jak aplikacja wypali, to będzie dużo nowych map! :)

Re: Brass

: 13 lis 2015, 09:13
autor: kdsz
To super. Dzięki za info

Re: Brass

: 13 lis 2015, 09:24
autor: pezetto
kdsz pisze:Brak kostek węgla i żelaza na planszy to już kompletna załamka. Surowce w danych miastach to bardzo istotna sprawa i powinny być widoczne bez przerwy. W zamian jest info w formie dymka komiksowego, który wyjeżdża po wciśnięciu odpowiedniego przycisku. Słabe.
Miałem pisać w tej sprawie. Zagrałem wczoraj tylko fazę kanałów i byłem przekonany, że przeoczyłem jakiś magiczny przycisk, który w prosty sposób mógłby mi wyświetlić info o aktualnym poziomie węgla i żelaza na planszy. Tu się jednak okazuje, że jest lipa :(

Na żetonach przedsiębiorstw brakuje mi też zdecydowanie informacji o tym w której fazie dane przedsiębiorstwo można wybudować. Czy apka będzie mi w jakikolwiek sposób sygnalizować, że dany żeton jest w danej fazie niemożliwy do wyłożenia?

Re: Brass - wersja mobilna

: 13 lis 2015, 11:43
autor: ozy
Poziom węgla i żelaza na planszy widać jak się otworzy zakładkę rynków z lewej krawędzi ekranu. Wtedy wyskakują poupy z ilością węgla w każdym miejscu planszy. Zawsze tez można kliknąć na dana kopalnie/hutę i otworzy się okno szczegółów i tam podejrzeć ilość węgla, który został.

Informacje kiedy można wybudować dane przedsiębiorstwo sa podane w widoku szczegółowym danego przedsiębiorstwa. Otwórz przemysły, pojawia się podsumowanie wszystkich 5 przemysłów (górne żetony każdego stosu). Kliknij wybrany przemysł, żeby przejść do widoku szczegółowego. Wtedy masz informacje o wszystkich przemysłach danego stosu. Wygląda to tak jak w 4:25: https://www.youtube.com/watch?v=3MyM_z5 ... u.be&t=265
Zauważ, ze stocznia level 2 ma napisane, ze tylko w erze kanałów.

To ile jest jeszcze przemysłów na danym poziomie tez widać po kliknięciu w przycisk Przemysły. Na dole pod każdym przemysłem jest pasek postępu. Widać ile jest przemysłów na danym poziomie (w sumie) oraz ile z tego już zbudowaliśmy.

Hope that helps. :)