Strona 1 z 1

Tactical Troops

: 23 sie 2007, 14:41
autor: owiec
Tactical Troops to taktyczna gra planszowa rozgrywająca się w zamkniętej przestrzeni baz wydobywczych w przyszłości. Gracze kierują grupą lub kilkoma grupami żołnierzy, pracujących dla różnych korporacji, którzy walczą o przejęcie kompleksu.
Grupa jest uzbrojona w ciężkie pancerze, karabiny szturmowe, granaty, miny i przenośne teleporty. W zależności od przeszkolenia żołnierzy, mogą oni mieć różne bonusy. Np. strzelać celniej, strzelać dalej, robić uniki, szybciej biegać.
Szczegóły dotyczące tej gry: http://tacticaltroops.net

Co sądzicie o tej grze?

: 23 sie 2007, 19:49
autor: cashan
Pytanie po obserwacji zdjęć - A pionki/figurki z czego? Zaadoptowane czy kolega sam wykonceptował?

cashan

: 23 sie 2007, 20:52
autor: Nataniel
Gra rozgrywa się na planszy złożonej z sześcianów zwanych potocznie hexami
LOL :-) Szescian to chyba tak nie wyglada :)

: 23 sie 2007, 21:25
autor: Lim-Dul
Tutaj mamy bardzo ładny sześcian:

Obrazek

=)

Jeszcze co do opisu gry - po polsku "hex" pisze się przez "ks", czyli "heks" - wiem, że to kwestia lingwistyczna, ale w końcu chodzi o grę, a chyba chcecie zrobić dobre wrażenie. :-D

Co do tego, co myślę o tej grze. Z opisu brzmi trochę jak te stare dobre gry figurkowe w stylu Space Crusade czy Space Hulka, o którym ostatnio głośno na forum, chociaż ma o wiele prostsze zasady. =)

Przychodzi mi także na myśl jeszcze nie wydany Tannhäuser, bo tam też już w zapowiedziach mówiono o zasięgach, polach widzenia itp. Poza tym widzę też pewną analogię do gry "Paintball", tyle że tutaj mamy heksy...

Cóż - po samej koncepcji nie mogę powiedzieć, by mnie zbytnio ciągnęło do tego tytułu. Dawno temu znudziły mi się jakieś gry z rzucaniem kostkami na trafienia i strzelaniem do siebie... Szczególnie że na rynku jest obecnie mnóstwo kolekcjonerskich gier figurkowych w stylu Mechwarriora.

: 24 sie 2007, 08:37
autor: Misiołak
Mi natomiast pomysł się podoba. Proste reguły upodabniają grę do Memoir44 albo Riska. Pytanie jak wyglądają akcje i jak wpływają na grę? Z początkowych zasad wynika, że jednak przewagę mają camperzy, co może być widoczne w scenariuszach typu: odbij, przejmij czy pokonaj przeciwnika. Niemniej chętnie potestuję.

: 24 sie 2007, 13:32
autor: owiec
cashan, figurki sa wziete z gry Nexus Ops. mozliwe ze zostana zastapione pionkami (jak w Chinczyku).

Nataniel, Lim-Dul dzieki za zauwazenie bledu. juz poprawione

Lim-Dul, zauważyłem że 'hex' w wielu instrukcjach jest przez 'x'. niektore gry maja nawet w nazwie ixa, mimo polskiego rodowodu:)

skojarzenie z grami typu Spade Hulk jest jak najbardziej ok. w Tactical Troopsach jednak wszystko jest uproszczone i nie ma wertowania tabel - co wielu graczy od razu zauwazylo i podkreslalo to wydajac o tej grze opinie.
co do podobienstwa do Paintballa, to nie wiem, bo nie gralem. musze nadrobic.

kostki... chetnie bym sie ich pozbyl. tylko czym je zastapic? masz moze inny pomysl na rozgrywanie walk?

Misiołak, camperzy - tak, jak najbardziej, ale zasadzajac sie w jednym miejscu nie pilnujesz innego :) - wlasnie tutaj leza mozliwosci taktyczne. ty wybierasz czy chcesz wygrac gre zabijajac przeciwnika, czy wykonujac zadanie.

: 27 sie 2007, 15:12
autor: Misiołak
Piszę tylko o tym, co wyczytałem z zasad. Reszta zależy od konstrukcji samych misji. Jeśli będzie mi dane zagrać w pełnowymiarowy scenariusz, będę modyfikował opinie.

: 28 sie 2007, 12:47
autor: owiec
po wizycie trutu oraz intensywnym testowaniu i dyskusji - zmienilem zasady poruszania sie, walki i wykonywania akcji. kontakt wzrokowy juz nie blokuje gry (szczegóły: http://tacticaltroops.net/info.html - zmiany w 'tura').
(moze jakies opinie, jezeli ktokolwiek pamieta poprzednie zasady? :) )

: 28 sie 2007, 16:41
autor: Trutu
No więc, zmiany na całego. Przewaliliśmy zasady do góry nogami. Teraz gra jest dynamiczna, taktyczna i, o dziwo, koszmarnie prosta. Owiec, chętnie w nią zagram, uważam, że wszystkie podstawowe przepisy są już ukończone, czas na oprawę graficzną, kubki promocyjne i koszulki. A tak serio, to w takiej kolejności: grafika plansz, elementy pomocnicze, figurki (więcej i różnych), pudełko. Owiec, dobra robota!

: 29 sie 2007, 09:57
autor: Misiołak
owiec pisze:kontakt wzrokowy juz nie blokuje gry
W jakim sensie? Można strzelać przez ściany? ;) O ile się nie mylę, to nie widzę tu żadnych zmian.
Trutu pisze:Przewaliliśmy zasady do góry nogami
Ja tam widzę tylko dodane punkty akcji.

Przy okazji, co daje "rzut granatem"?

: 29 sie 2007, 10:56
autor: owiec
"kontakt wzrokowy juz nie blokuje gry" - jak grupy sie spotkaly to musialy praktycznie do siebie strzelac do upadlego. teraz (jak widzisz przeciwnika) mozesz strzelac, ale nie musisz.

"Przewaliliśmy zasady do góry nogami" - no moze troche przesadzilem (eh te emocje:) ) ale zmiana sposobu poruszania sie i wykonywania akcji zmienia gre, moze nie o 180st., ale o 90st.

"Przy okazji, co daje "rzut granatem"?" - jednym granatem mozna zalatwic cala grupe. granaty sa dosyc potezne w tej grze (heh, jak i na polu bitwy w budynkach).

: 19 wrz 2007, 10:30
autor: Muttah
Nono, ja bardzo lubię takie gry (a'la space crusade, czy bardziej znany space hulk). Ciekawe pomysły, nie za trudna, ogółem przy dobrej oprawie będzie z tego kawałek fajnej gry.

Jedyne co mnie dziwi to zastosowanie heksów zamiast kwadratów... Heksagonalne pomieszczenia wyglądają mi trochę dziwnie, przy tego typu grach zawsze stosowane były przecież kwadratowe pola (doom i descent - podobnie).

Ponadto gdybym ja miał coś do powiedzenia, to wprowadziłbym niezależne poruszanie każdej postaci oraz specjalizacje (strzelec, saw gunner, grenadier, team leader, demo expert, medic, comms expert itd. itp.). To mogłoby znacznie ubarwić grę i dodać wiele taktycznych elementów.

Ale idea jest szczytna i mam nadzieję że coś z tego wyjdzie.

: 20 wrz 2007, 13:19
autor: owiec
Muttah pisze:Jedyne co mnie dziwi to zastosowanie heksów zamiast kwadratów...
Heksy sa mniej skomplikowane przy ruchu (z kwadratami jest problem przy przejsciu po skosie - liczenie za tyle samo punktow akcji/ruchu co przejscie na sasiedni kwadrat jest malo realistyczne, a staralem sie uniknac komplikacji typu: przescie na sasiedni kwadrat - 2 punkty ruchu, a po skosie 3 punkty.)
Muttah pisze: Ponadto gdybym ja miał coś do powiedzenia, to wprowadziłbym niezależne poruszanie każdej postaci oraz specjalizacje (strzelec, saw gunner, grenadier, team leader, demo expert, medic, comms expert itd. itp.). To mogłoby znacznie ubarwić grę i dodać wiele taktycznych elementów.
Wlasnie tego chce uniknac. Zalezalo mi aby gra byla jak najbardziej prosta. Nie chce aby gracz skupial sie na tabeli z charakterystyka postaci i analizowal ktory zolnierz ma ile ataku, a ktory ile obrony. Tutaj gracz zna mozliwosci wszystkich zolnierzy od razu i skupia sie glownie na taktyce.

Dzieki za opinie. Niedlugo udostepnie wstepna wersje instrukcji.

: 27 wrz 2007, 09:37
autor: owiec
Wg obietnicy udostepniam wstepna wersje instrukcji. Czekam na Wasza konstruktywna krytyke (zwlaszcza Lim-Dula i Nataniela, ktorzy potrafia nie zostawic suchej nitki na autorskim projekcie :) )

link: http://tacticaltroops.net/tt.pdf

: 02 lis 2007, 10:37
autor: owiec
No i mam juz wstepne plansze:
Obrazek
Co o niej sądzicie? Jak się to prezentuje i czy uważacie że gra na takich planszach jest wygodna?

Zamieściłem tu mapę 640x480, ale większa (2265x1568) jest dostępna na oficjalnej stronie gry ( http://tecbug.pl/tacticaltroops/galeria )
Duże mapy są też dostępne pod bezpośrednim adresem:
http://tecbug.pl/tacticaltroops/img/mapa_1_1600.jpg
http://tecbug.pl/tacticaltroops/img/mapa_1_2265.jpg

: 04 gru 2007, 20:08
autor: ARKHAM12
Ciekawie sie zapowiada , fajnie jakby udalo sie wam doprowadzic projekt do konca. Zachecam :)