NAVY Academy aka Epic Naval Battles - taktyka morska dla wszystkich

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Cześć po małej przerwie,
Kroi mi się "polityczny" kłopot :mrgreen:
Temat stary - a mianowicie symbolika.
Autorzy gier tzw "historycznych" mocno gimnastykują się próbując wybrnąć z tej pułapki.

Tutaj trochę rzeczywistości:
Spoiler:
Taka była historia, symbolika nadal budzi emocje, są również kraje gdzie ich używanie narusza prawo.
Należy to uszanować, z drugie jednak strony bolesna dla autora jest konieczność zrezygnowania z części klimatu.

Pobawiłem się trochę flagami flot, które będą wykorzystywane w grze i stworzyłem rewersy kart dla oznaczenia talii każdej ze stron.
Doszedłem do wniosku, że nie chcę tworzyć rewersów odrębnych dla każdej floty - to trochę zbyt nonszalanckie szastanie zasobami, w dodatku zamyka możliwość swobodnego łączenia kart z dodatków tematycznych związanych z konkretnymi flotami. Podział będzie prosty: Alianci - Państwa Osi.

Wstępne podejście prezentuje się tak:

Obrazek

Pozwoliłem sobie tak udrapować rendery, żeby uniknąć "niewygodnych" kwestii.

Chętnie poznam Wasze opinie
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: playerator »

mauserem pisze: 22 cze 2020, 18:39 (...) Pozwoliłem sobie tak udrapować rendery, żeby uniknąć "niewygodnych" kwestii.

Chętnie poznam Wasze opinie
Pomysł z drapowaniem bardzo dobry. Aczkolwiek może dałoby się zastosować jakieś "drapowanie bezstratne"? :wink:
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Ojeje! Dawno tu nie zaglądałem :D
Świat zmaga się z covidem, ja zmagam się z urwaniem głowy w mojej pracy zawodowej.
Ale tak to jest w takich "one man project" - praca nie pali się w rękach, bo to jest zabawa a nie kwesta przeżycia.
Dłubię sobie w wolnych chwilach, a chwil tych mam niewiele.
Ale dłubię o czym informuje więcej na FB i widzę, że nie wrzuciłem tu informacji, którą śledzący fanpage już poznali.

Podczas niezliczonych testów zwróciłem uwagę, że z lotniskowcami ciągle mam pewien problem, a w zasadzie nie z lotniskowcami co lotnictwem pokładowym.
Ciągle brakowało mi w lotnictwie takiej silnej uderzeniowej roli - o dużej sile rażenia ale obarczonej jednocześnie wysokim kosztem użycia - czegoś co niejako zmusi graczy do działań ryzykownych oferując jednak coś w nagrodę.
Powstała nowa jednostka i swoista nowa figurka - Lotnicza grupa uderzeniowa
Spoiler:
czyli duża eskadra lotnicza - angażująca wszystkie jednostki samolotów danego lotniskowca. Przy takim przedsięwzięciu straty są nieuniknione, lotniskowiec pozostaje bez osłony lotniczej - ale jednocześnie zysk również jest niebagatelny: taka eskadra zyskuje niezależność na mapie oraz ma zdolność przebijania się przez osłonę lotniskowców przeciwnika.
Spoiler:
bawię się tym teraz próbując tak zestawić możliwości i koszt, żeby kusiło ryzykowanie i chęć użycia tej jednostki.

EDIT: zapomniałem dodać, że to raczej ostatnia zmiana wprowadzona do gry. Teraz skupiam się na przepisaniu instrukcji na nowo do wersji umożliwiającej samodzielną zabawę recenzentom, wspierającym na najwyższym poziomie wtajemniczenia i wybranym testerom i ich grupom.
Jednocześnie przede mną trudne rozmowy związane z przygotowaniem i finansowaniem ilustracji do instrukcji (opcja awaryjna to archiwa w domenie publicznej - które wcale darmowe nie są)
Całość już wkręcona w normalne młyny edycyjne (layouty, makiety etc)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Zapraszam do Łodzi na 32 Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Atlas Arenie. 2-3 października Strefy Gier Bez Prądu
Spoiler:
Będzie okazja zagrać szybkie scenariusze, pogadać, przybić pionę... :D
ufolek70
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2015, 14:24

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: ufolek70 »

Czy wiadomo kiedy gra będzie fundowana?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

ufolek70 pisze: 01 lis 2021, 22:37 Czy wiadomo kiedy gra będzie fundowana?
prace nad grą idą naprzód - odpalenie kampanii celowane jest na końcówkę przyszłego roku (o ile nie wydarzy się coś "grubego")
Obecnie zajmują nas mocno:
  • testy polowe (na żywych ludziach :mrgreen: ) - sprawdzamy wszystkie drobne zmiany mechaniczne
  • opracowanie scenariuszy - do tego potrzeba nam jeszcze więcej żywych ludzi (zwłaszcza testerów
  • kwestie logistyczne - staramy się policzyć i spiąć wszystko od strony produkcyjnej i finansowej
  • dopracowanie ostatecznego wyglądu figurek - ciągle można coś tu poprawić
  • redakcja instrukcji
w najbliższym czasie będzie można na własnym organizmie przetestować ENB podczas Wrocław Games Fest (6-7 listopada)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2021, 15:08 przez mauserem, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: BOLLO »

w najbliższym czasie będzie można na własnym organizmie przetestować ENB podczas Wrocław Games Fest (5-6 listopada)
Raczej 6-7/11 :-)
ja też mam zamiar przyjechać z moją Diorą.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Cześć - będzie można zagrać w Epic Naval Battles na targach Hobby 2021 w Poznaniu w najbliższą sobotę 4 grudnia - to już chyba ostatni event w tym roku, w którym wezmę oficjalnie udział.
Ostatnie pół roku było bardzo intensywne. Testy publiczne nie są łatwe - ale są bardzo potrzebne - zwłaszcza w takich "one man project".
To jedyne źródło feedbacku. I dało to ogromną ilość informacji, która wpłynie na ostateczny kształt projektu.

do zobaczenia (dla odwiedzających targi w Poznaniu)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: BOLLO »

Zazdroszczę że już twoja gra jest na finiszu.
Widać bardzo profesjonalnie wszystko wygląda. Poświęciłeś sporo czasu na kontent z ludźmi z całej polski co na pewno pomoże przy promocji a później przy sprzedaży.
Ja ze swoją zaczynam "jeździć" od przyszłego roku kiedy pozbędę się karteczek długopisem pisanych :mrgreen:

Trzymam kciuki i już szykuję kasę na swój prywatny egzemplarz.
Powiedz mi gdybyś miał porównać "ciężkość" gry do BGG ile by ona wynosiła w odniesieniu do np https://boardgamegeek.com/boardgame/268 ... d-normandy
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

BOLLO pisze: 03 gru 2021, 11:27 Powiedz mi gdybyś miał porównać "ciężkość" gry do BGG ile by ona wynosiła w odniesieniu do np https://boardgamegeek.com/boardgame/268 ... d-normandy
Podczas testów pytałem o odbiór trudności gry i skomplikowania zasad - w przeważającej części gra była określana jako łatwa w zrozumieniu, ale wymagająca podczas rozgrywki (klasyczne "easy to learn, hard to master".
Przekładając to na skalę BGG Weight, to osobiście plasowałbym grę w trybie "basic" w rejonie 2.2 Zaś w trybie "advanced" jako 2.4
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Golfang »

mauserem pisze: 02 lis 2021, 09:23
ufolek70 pisze: 01 lis 2021, 22:37 Czy wiadomo kiedy gra będzie fundowana?
prace nad grą idą naprzód - odpalenie kampanii celowane jest na końcówkę przyszłego roku (o ile nie wydarzy się coś "grubego")
Obecnie zajmują nas mocno:
  • testy polowe (na żywych ludziach :mrgreen: ) - sprawdzamy wszystkie drobne zmiany mechaniczne
  • opracowanie scenariuszy - do tego potrzeba nam jeszcze więcej żywych ludzi (zwłaszcza testerów
  • kwestie logistyczne - staramy się policzyć i spiąć wszystko od strony produkcyjnej i finansowej
  • dopracowanie ostatecznego wyglądu figurek - ciągle można coś tu poprawić
  • redakcja instrukcji
w najbliższym czasie będzie można na własnym organizmie przetestować ENB podczas Wrocław Games Fest (6-7 listopada)
Wy? czy to znaczy że już masz zespół? Cały czas pisałeś, że jednak to projekt jednoosobowy. Coś się zmieniło?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Golfang pisze: 05 gru 2021, 11:17 Wy? czy to znaczy że już masz zespół? Cały czas pisałeś, że jednak to projekt jednoosobowy. Coś się zmieniło?
Tak, delikatnie drgnęło w tej materii.
Od jakiegoś czasu uznaliśmy razem z chłopakami ze Strategos Games, że mamy „po drodze” i postanowiliśmy wzajemnie się wspierać w naszych staraniach.
Nie padło jeszcze żadne sakramentalne „tak” ale dopóki mamy zbieżne cele, działamy wspólnie. To oznacza współpracę przy projektach. Wpieranie się w podczas udziału w imprezach - zwłaszcza w tych logistycznie bardziej złożonych (np Essen Spiel, BerlinCon). Ostatnie intensywne testy dotyczyły min zmian powstałych podczas wspólnych prac - i pokazały że to są dobre zmiany.

Tragi Hobby w Poznaniu były dla ENB swoistym zamknięciem pewnego etapu. Teraz będę przygotowywał kolejną wersję prototypu. Będzie to już wersja bardzo zbliżona do finalnej. To ona będzie rozsyłana do recenzentów i prezentowana szerzej w różnych kanałach. Ta wersja posłuży do przygotowania wycen produkcyjnych na których oparte będą założenia przyszłej kampanii CF.

W najbliższym czasie ewentualne prezentacje prototypu przeniosę do TTS, który również zmieni się odpowiednio do zmian fizycznego prototypu.

Ta wersja prototypu będzie również bazą do przygotowania serii krótkich „explanatory video” z prezentacją gry, wyjaśnieniem poszczególnych zasad i przykładów.

Zapowiada się pracowity rok i jeszcze bardziej intensywny od mijającego.
Trzymające kciuki
Fidel-F2
Posty: 313
Rejestracja: 12 gru 2021, 15:21
Has thanked: 129 times
Been thanked: 44 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Fidel-F2 »

Draguś pisze: 28 gru 2015, 14:27 A żeby było troszkę na temat - zaciekawiła mnie ta gra, ponieważ... mój ojciec opowiadał mi, że w młodości z kolegą stworzyli grę właśnie o okrętach, właśnie w realiach WWII, i właśnie w oparciu o istniejącą już grę planszową... Swoją drogą, przerobionymi pionkami (tj. oryginalnymi z doklejonymi jakimiś karteczkami, zapewne ważnymi w ich modyfikacji - nie wiem, zasad nie spisali więc nie dowiem się pewnie nigdy jak dokładnie gra przebiegała :D) dysponuję jako dowodem, że nie jestem pierwszy w rodzinie, co gry wymyśla XD. Zatem jakie było moje zdziwienie, gdy ten projekt zobaczyłem, ale moja myśl była "paaanie, to już nasi to tyle lat temu bez kómputrów wymyślili...XD".
Wiem, że archeologia, sprawa przeterminowana, itd., ale za nastolatka, na przełomie lat 80/90 przerobiliśmy z kolegą tę grę jakoś w podobny sposób, ale poszliśmy trochę w innych kierunkach. Przede wszystkim w jednej turze gracz mógł wykonać akcję każdą swoją jednostką. Stworzyliśmy kilka różnych "rozmiarów" dla każdej klasy, tabelki prawdopodobieństwa trafień każdy-każdy (procentowe rzuty kośćmi), parametry atak/obrona+modyfikatory (rzuty 3k20). Okręty mogły być trafiane kilka razy, otrzymywały różnorodne obrażenia obniżające sprawność bojową, straty w załodze. Nawet trafiony, okręt nie musiał odnieść obrażeń, albo lekkie, co skłaniało do ryzyka. Okręty podwodne działały w ukryciu (ufaliśmy sobie, nie było żadnych mechanizmów kontroli). Na wyspach można było zamontować piechotę, baterie artylerii, lotniska. O zwycięstwie w teorii decydowała ilość zajętych wysp, ale w praktyce po prostu wyżynaliśmy się a wyspy były cenne przede wszystkim jako platformy dla samolotów/artylerii ograniczające manewrowość przeciwnika. Nie wymyśliliśmy min ani żadnych kart. Tylko czysta flota. :D

A oprócz wykorzystania plastikowych modeli z tej gry od której wyszliśmy, zrobiliśmy sporo przestrzennych figurek sklejanych z tekturek. Do dziś jestem zachwycony swoim USS Monterey z czterema kominami, czy przepiękym USS Iowa. :D

Wszystko to ciągle leży na szafie.

Gdy znalazłem ten wątek, przez chwilę zastygłem w szoku. Gość zrobił "moją" grę. :shock: :D
ufolek70
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2015, 14:24

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: ufolek70 »

Witam
Może jakieś wieści na jakim etapie tworzenia jest gra, Mam nadzieje ,że projekt nie upadł?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

ufolek70 pisze: 28 gru 2022, 15:42 Witam
Może jakieś wieści na jakim etapie tworzenia jest gra, Mam nadzieje ,że projekt nie upadł?
Uspokoję, nie upadł - przechodzi trudną fazę finiszu (tak już ponad rok będzie) :D

mijający rok nie był łaskawy jeśli chodzi o ilość czasu jakim dysponowałem na moje prywatne tematy - w tym Epic Naval Battles.
Nie znaczy to jednak, że w temacie nic nie drgnęło - mimo wszystko dużo się wydarzyło:

powstały nowe (i myślę, że ostateczne) modele jednostek oraz znaczników - pozwoliło to wycenić szczegółowo narzędzia do ich produkcji (formy wtryskowe)
JESZCZE NIE powstały nowe fizyczne prototypy na bazie tych modeli - dopinam kwestie logistyczne - muszę zainwestować w druk SLA ponad 2000 elementów - a to zaledwie 10 pudełek recenzenckich

kolejna faza testów na ludziach (nikt nie ucierpiał w trakcie ich trwania)
w zasadach dokonałem kolejnych zmian estetycznych i klaryfikacji - na tym etapie można już redagować zasady, które pójdą w świat razem z pudłami recenzenckimi

Podczas prezentacji gry (ESSEN SPIEL 2022), w bardziej fachowym gronie (wydawcy, projektanci) pojawiło się kilka ciekawych kwestii do rozważenia - są one na tyle interesujące, że wymagają sprawdzenia ich w formie fizycznych prototypów (np. konstrukcja mapy) - pozwoli mi to na podjęcie ostatecznej decyzji związanych z procesem produkcji. Prototypy tych elementów JESZCZE NIE powstały, a testy nie zostały przeprowadzone - nie da się tego zrobić w TTS-ie - tu mam zator.

Komunikacja marketingowa - w tym aspekcie również mam pewien zastój. Podczas spotkań i testów z graczami - zdałem sobie sprawę, że w obecnej formie w jakiej gra jest przedstawiana światu, popełniam błąd - tworząc nie do końca właściwy obraz produktu jakim jest ten projekt. Odbiorcy odnoszą mylne wrażenie, że gra jest BARDZO SKOMPLIKOWANA i jest to GRUBA, WOJENNA KOBYŁA. Co nie jest specjalnie zgodne z prawdą. Jakoś wcześniej nie zwracałem na to uwagi - sam chyba myślałem o tym projekcie w innych kategoriach - to sprawiało, że chciałem go nadmiernie skomplikować, myśląc, że go urealniam - "robiąc dobrze" mojemu wewnętrznemu admirałowi :mrgreen:
Taki przykład: świetna skądinąd ilustracja na box, autorstwa Piotra Forkasiewicza nie ułatwiała sprawy - Takao jak żywe, zgodne z oryginałem do ostatniego nita i śrubki, przyczyniało się do tworzenia wrażenia, że to jakiś historyczny symulator. Podczas testów publicznych wielokrotnie widziałem cień zawodu na twarzach niektórych graczy, tych bardziej "wojennych" - a nie chcę wprowadzać w błąd.
Z drugiej strony wielką radość sprawiał mi widok "wkręconych na maksa" dziesięciolatków i ich rodziców nie koniecznie ogarniających temat, a potrafiących spędzić nad grą całkiem sporo czasu.
Wszystko to spowodowało, że zacząłem mocno myśleć nad zmianą wizerunku gry - zmianą nazwy, zmianą stylu ilustracji - tak aby zbudować lżejszy w odbiorze charakter projektu.
Pierwszym krokiem była rezygnacja ze słowa EPIC i pozostanie tylko przy BITWACH MORSKICH / NAVAL BATTLES.
Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie, jak prezentować się będzie projekt z użyciem innego stylu graficznego - te kwestie są na tyle kluczowe, że ich finalizacja wstrzymuje na razie wykonanie prototypów.
Już niedługo postaram się podzielić tym co udało się stworzyć w ostatnim czasie - tym bardziej, że to ja osobiście jestem odpowiedzialny za te zmiany.
Całkiem możliwe, że wspomniane zmiany pójdą nawet dalej,
a więc - "stay tuned" - życzę Wam i sobie realizacji przyszłorocznych planów

PS. poniżej zestawienie modeli "ostatniej generacji". Strzałkami oznaczyłem modele podstawowe (na pewno będą w grze)
jak widzicie pojawiło się kilka jednostek bonusowych ("Superpancernik", lotniskowiec eskortowy, s-boot, air-recon) - których obecność w grze będzie prawdopodobnie uzależniony od powodzenia przyszłej kampanii
Spoiler:
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: NAVY Academy aka Epic Naval Battles - taktyka morska dla wszystkich

Post autor: mauserem »

Wybaczcie, że piszę pod własnym postem.
Zaniedbałem forum za co bardzo przepraszam.
Zmiany, zmiany, zmiany!
NAVY Academy - to obecnie „title candidate” - wynik mojego dążenia do zmiany postrzegania tej gry.

Obrazek

A teraz szybki News - grę można w nowej odsłonie zobaczyć, zagrać podczas festiwalu AleGramy w 3City - AmberExpo. Zapraszam przybić pione, wypłacić kopa w mój leniwy tyłek :D
ODPOWIEDZ