Strona 1 z 1
W pogoni za szczęściem / Pursuit of Happiness (A. Abela, D. Chircop)
: 13 sty 2016, 16:28
autor: Chaaber
Gra nie ma jeszcze wątku, a chyba warto się temu tytułowi przyjrzeć. Zbiera naprawdę dobre recenzje na zachodzie.
Właśnie jest w trakciekampanii na kickstarterze, która zrealizuje drugi druk tej gry.
Link do kampanii
BGG
Jest to euro, w którym budujemy swój życiorys. Mamy startowe cechy jako dziecko i jakiś cel życiowy. Wykonując akcje, realizując projekty, kupując przedmioty zdobywamy zasoby i szczęście czyli niejako punkty zwycięstwa. Gra ma bardzo udaną moim zdaniem szatę graficzną i z tego co widzialem do tej pory prezentuje się naprawdę nieźle.
Grał już ktoś może, jakieś opinie, wrażenie z rozgrywki?
Re: Pursuit of Happiness
: 14 sty 2016, 00:02
autor: kaszkiet
Grałem w to w Essen.
Jest to worker placement z jednym z najlepszych połączeń mechaniki z tematem, jakie widziałem w grach w ogóle.
Zarządzamy kilkoma zasobami, z których podstawowym jest czas - klepsydry to nasi workerzy.
Oprócz tego są pieniądze, wiedza, kreatywność, umiejętności socjalne, a także stres i szczęście krótkoterminowe. To wszystko zamienia się w szczęście długoterminowe, które już jest punktami zwycięstwa.
W grze chodzi o to, żeby przeżyć jak najszczęśliwsze życie. I jak to w życiu bywa, długie i/lub bogate życie może to szczęście dać, ale wcale nie jest jego gwarancją.
Swoje klepsydry stawiamy m.in. na kartach pracy, związków, długo i krótkoterminowych projektów.
Jeżeli chcemy, możemy mieć np. dwie prace, albo dwa związki na raz, ale to zaangażuje dużo więcej czasu (workerów) i spowoduje więcej stresu, co w rezultacie może wpłynąć na nasze zdrowie i ostatecznie nawet przedwcześnie zakończyć grę z powodu zawału.
Podobnie, szczęśliwym czyni nas zaangażowanie w projekt np. pisania powieści (a nawet jakaś kasa z tego może wpaść jeśli wystarczająco długo nad nim przysiądziemy), ale gdy za dużo długoterminowych projektów leży odłogiem, również się z tego powodu stresujemy.
W różnych swoich projektach gracze mogą wspólnie uczestniczyć - np. w sesji RPG, czy imprezie - każdy odniesie z tego jakieś korzyści, zależne także od stopnia zaangażowania (poświęcenia czasu i ew. innych zasobów).
Praca kasę daje, związek, czy rozrywki ją zabierają (ale dają inne korzyści). Możemy w związek się angażować w różnym stopniu - od sporadycznego randkowania do ślubu i dzieci.
Jako dziecko ma się mniej kasy, ale więcej wolnego czasu, natomiast nie można angażować się w związki. Później się starzejemy i tracimy klepsydry, chyba że dbaliśmy o formę fizyczną i możemy wtedy lepiej sobie radzić na starość.
Wszystko to rzeczywiście okraszone jest estetyczną i humorystyczną grafiką, projekty do podejmowania są zabawne (w Essen stałem się całkiem poważnym mistrzem bodaj jakiejś sieciowej strzelanki, co nie tylko przyniosło mi satysfakcję, ale i pieniądze - cecha nerd z mojego dzieciństwa zobowiązywała).
Gra jest raczej dosyć lekka, ale wyborów jest sporo i możemy na różne sposoby swoje życie układać. Fajnie jest na koniec gry przejrzeć zachowane karty i powspominać, co się nam udało w życiu osiągnąć.
Ta gra powinna być bardzo atrakcyjna także dla na co dzień niegrających - gdybym miał wybierać jakiegoś worker placementa do wytłumaczenia "człowiekowi z ulicy", to byłby właśnie mój wybór, bo wszystkie mechaniki są logiczne i, siłą rzeczy, z życia wzięte (idziesz do pracy? musisz swoje w niej odsiedzieć, ale jeśli chcesz ją wcześniej dostać, musisz mieć odpowiedni poziom wiedzy czy kreatywności). Inny worker placement po doświadczeniach z tą grą byłby już dużo łatwiejszy do wytłumaczenia.
Grałem tylko raz na targach i po tej rozgrywce mam drobne obawy o regrywalność. Po zagraniu kilka razy, gdy zobaczymy już wszystkie zabawne karty, gra może stać się mniej ciekawa przez to, że już wiemy co w życiu może nas spotkać. Jednak jak duży ma to wpływ na przyjemność z gry - trudno mi powiedzieć.
Drugą kwestią jest występowanie pewnej zależności językowej. Niby nie jest ona tak duża i dotyczy głównie opisów na kartach, ale mają one spore znaczenie dla czerpania przyjemności z gry, podobnie jak np. w Eldritch Horror czytanie opisów kart wydarzeń.
Chętnie sprawiłbym sobie tę grę z myślą o rozgrywkach głównie z nie-graczami, ale z tego samego względu musiałaby być po polsku, żeby była dla nie-graczy stuprocentowo przystępna.
Bardzo jestem ciekaw, czy jakieś wydawnictwo się nad nią pochyli, a przy pewnej dozie promocji mógłby to być spory hit.
Re: Pursuit of Happiness
: 28 sty 2016, 10:41
autor: Wallenstein
Kampania z tego co widzę nie ma exclusivów, więc będzie się można na spokojnie zaopatrzyć później.
Wygląda faktycznie fajnie i na wersję PL chętnie bym poczekał.
Re: Pursuit of Happiness
: 28 sty 2016, 11:00
autor: detrytusek
Re: Pursuit of Happiness
: 28 sty 2016, 11:05
autor: crsunik
Z drugiej strony patrząc na kursy walut i tendencję ich zmiany, jak już wyjdzie to cena w Polsce może być mało zachęcająca
Re: Pursuit of Happiness
: 28 sty 2016, 11:07
autor: detrytusek
crsunik pisze:Z drugiej strony patrząc na kursy walut i tendencję ich zmiany, jak już wyjdzie to cena w Polsce może być mało zachęcająca
Jeśli kurs będzie wysoki to myślę, że nie będzie wersji PL. Jak już będzie to nie mogą z ceną przegiąć. Nie przy tym tytule.
Re: Pursuit of Happiness
: 28 sty 2016, 11:09
autor: BartP
Gra wygląda fajnie, ale zrezygnowałem, gdy się okazało, że ma szczątkową jeno interakcję, każdy raczej coś tam buduje dla siebie i nie patrzy, co się dzieje u innych :/. Ja tam w swoich eurosucharach jednak lubię interakcję.
Re: Pursuit of Happiness
: 28 sty 2016, 11:11
autor: crsunik
Nie chodziło mi o cenę polskiej wersji, a o cenę angielskiej wersji w Polsce
Re: Pursuit of Happiness
: 28 sty 2016, 11:12
autor: detrytusek
crsunik pisze:Nie chodziło mi o cenę polskiej wersji, a o cenę angielskiej wersji w Polsce
No to masz rację.
Re: Pursuit of Happiness
: 16 mar 2017, 15:40
autor: orzeh
Wygląda na to że Pursuit zyska dodatek (niewiele brakuje na ta chwilę), 31$ za dodatek i bonusowe karty, nie potrafię wypatrzeć ile wysyłka
https://www.kickstarter.com/projects/24 ... -community
Ciekawe czy jakiś Polski wydawca się pochyli nad tą grą

Re: Pursuit of Happiness
: 17 mar 2017, 18:53
autor: Moniczka.s
W cenę $30 jest już wliczona przesyłka do Polski.
Re: Pursuit of Happiness
: 25 kwie 2019, 21:17
autor: hrachubi
Dziś zagramw.to ogłosiło że kolejna kampania na ich platformie to polska edycja tej gry.
Polski tytuł to "W pogoni za szczęściem", wydawnictwo: Czacha Games, start kampanii 7 maja.
https://www.youtube.com/watch?v=tnU_Zwu ... e=youtu.be
Re: Pursuit of Happiness / W pogoni za szczęściem (A. Abela, D. Chircop)
: 16 paź 2019, 12:14
autor: roadrunner
Ma ktoś z Was PoH: Community kupione w polskim sklepie? Czy karta "Found Animal" była w pudełku?
https://boardgamegeek.com/image/3952692 ... -promo-car
Re: Pursuit of Happiness / W pogoni za szczęściem (A. Abela, D. Chircop)
: 16 paź 2019, 12:18
autor: orzeh
Jak bardzo Ci zależy to w weekend obejrzę. Do pudełka były jakieś karty w woreczku przyklejone jak kupowałem
Re: Pursuit of Happiness / W pogoni za szczęściem (A. Abela, D. Chircop)
: 16 paź 2019, 12:22
autor: roadrunner
Dzięki, będę wdzięczny.
Re: Pursuit of Happiness / W pogoni za szczęściem (A. Abela, D. Chircop)
: 21 lis 2024, 08:29
autor: Mawik
Poszukuję polskiej instrukcji do podstawki i dodatków. Niestety na necie nie mogę znaleźć. Może ktoś posiada zeskanowaną instrukcję PL?
Re: Pursuit of Happiness / W pogoni za szczęściem (A. Abela, D. Chircop)
: 31 sty 2025, 14:34
autor: PerezSaj
Mawik pisze: ↑21 lis 2024, 08:29
Poszukuję polskiej instrukcji do podstawki i dodatków. Niestety na necie nie mogę znaleźć. Może ktoś posiada zeskanowaną instrukcję PL?
Kiedyś była na stronie zagramw.to, ale teraz już nie umiem w to wejść.
Re: W pogoni za szczęściem / Pursuit of Happiness (A. Abela, D. Chircop)
: 01 lut 2025, 23:45
autor: megrim
Mam podstawkę, mogę Ci porobić zdjęcia
Re: Pursuit of Happiness / W pogoni za szczęściem (A. Abela, D. Chircop)
: 03 lut 2025, 06:48
autor: BJO
PerezSaj pisze: ↑31 sty 2025, 14:34
Mawik pisze: ↑21 lis 2024, 08:29
Poszukuję polskiej instrukcji do podstawki i dodatków. Niestety na necie nie mogę znaleźć. Może ktoś posiada zeskanowaną instrukcję PL?
Kiedyś była na stronie zagramw.to, ale teraz już nie umiem w to wejść.
Na końcu strony jest link do Archiwum -
https://archiwum.zagramw.to/