Strona 1 z 1
Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 03 lut 2016, 11:14
autor: michalldz90
Jestem ciekaw czy ktoś też się nad tym zastanawiał. Znacie jakieś ciekawe przykłady wykorzystania komponentów z jednych gier do drugich, dzięki którym stają się bardziej zaawansowane, dodają ciekawy aspekt estetyczny (np. zastąpienie drewnianych znaczników armii figurkami), lub po po prostu rozszerzają grę o ciekawe home rules ?
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 03 lut 2016, 11:20
autor: Rocy7
Kiedyś użyłem figurek z Clash of Cultures w Ciwilizacji Sida Meyiera. Zastąpienie mepli w Grze o Tron figurkami to też dobry pomysł.
Z nowszych pomysłów Champions of Midgard z figurkami z Blood Rage i rzeczami z Stonemaier treasure chests.
![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160203/18bef6621b939c79f9728d28796b3b79.jpg)
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 03 lut 2016, 11:47
autor: ajfel
Miksowanie zasad celem uczynienia gry bardziej złożoną to sobie nie przypominam.
Użycie komponentów jednej gry w innej, celem poprawy estetyki zdarzało się z różnym skutkiem.
W
Grze o Tron próbowaliśmy zamiast drewnianych znaczników plastikowych figurek (z
Conquest of Empire - epoka może nie do końca ta co trzeba, ale były wszystkie potrzebne rodzaje jednostek i było sześć kolorów). Po dwóch rozgrywkach jednogłośnie doszliśmy do wniosku, że to nie jest fajna zmiana.
Dużo lepszy efekt przyniosło zastosowanie w
Space Hulku, zamiast tekturowych drzwi, plastikowych elementów z
Sedition Wars, o takich:
![Obrazek](http://images.dakkadakka.com/gallery/2013/10/3/543958_sm-Computer,%20Console,%20Doors,%20Plastic,%20Sedition%20Wars,%20Sentry%20Gun,%20Space%20Hulk.JPG)
Gry Sedition Wars nie polecam, ale w.w. zestaw jak najbardziej.
W Descencie, nie mieliśmy plastikowych figurek popleczników, a żetonami gra się słabo. Tutaj nieźle zdały egzamin figurkowe zamienniki z innych gier (D&D: Wrath of Ashardalon i Castle Ravenloft).
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 03 lut 2016, 16:35
autor: Danielf
Ja nie próbowałem tego robić. Natomiast słyszałem, że karty z Dixita można użyć w Tajemniczym Domostwie lub w Tajniakach.
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 04 lut 2016, 01:34
autor: NTomasz
ja wymienilem oblesne kostki w tzolkinie na surowce ze stone age'a
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 04 lut 2016, 08:00
autor: Legun
Danielf pisze:Ja nie próbowałem tego robić. Natomiast słyszałem, że karty z Dixita można użyć w Tajemniczym Domostwie lub w Tajniakach.
My używaliśmy kart z Tajemniczego Domostwa w Dixicie. Natomiast pomysł z graniem w Tajniaków kartami do Dixita lub TD jest niezły - choć to naprawdę ostra jazda
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 04 lut 2016, 11:52
autor: Gizmoo
Kupiłem Super Dungeon Explore: Forgotten King w zasadzie wyłącznie dla figurek, których będę używał w Arcadia Quest. Na BGG ktoś umieścił zresztą doskonały edytor kart do Arcadii i można sobie wykreować niemal wszystko. Samo SDE: FK niezbyt mi podeszło i próbuję stworzyć od nowa zasady dla arcade mode, by sprawiało prawdziwą frajdę.
W ogóle jestem miłośnikiem custom-made rzeczy do planszówek i jak jakiś komponent mi się w grze nie podoba do tego stopnia, że rozgrywka przestaje mi sprawiać przyjemność - to wymieniam go na inny. I tutaj najczęściej wymieniam pionki i znaczniki. Nie mieszam jednak samych komponentów, bo wolę mieć kompletną grę, by z miejsca coś ściągnąć z półki i zagrać.
Jeżeli chodzi o miksowanie zasad, to raczej zawsze jeżeli coś mi się nie podoba (lub znajomym), to staramy się wprowadzić nasze house rules. Staram się jednak kupować wyłącznie gry, w których mechanika jest na tyle doskonała, by owe hosue-huless były zbędne, bądź kosmetyczne.
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 25 wrz 2021, 12:17
autor: Gamleer
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 27 wrz 2021, 09:52
autor: hipcio_stg
Tylko jak te figurki wrzucać do maszynki do mięsa? Akurat wieża z kosteczkami w Shogunie to coś pięknego.
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 27 wrz 2021, 10:22
autor: bardopondo
Często się przecież modyfikuje zasady wykorzystując udane knify z innych gier.
Draft kart w Agri
Licytacja (chyba z Ewolucji ) w Projekcie Gaja
Zsuwanie się kart w Diunie:Imperium żeby się ryneczek kart nie zapychał crapem (z zyliiona gier z ryneczkiem kart).
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 07 paź 2021, 11:58
autor: Gamleer
Link do kreatora mapy lub podziemi:
https://dynamicdungeons.com/editor_player/
Dogitalizowana mapa do gry Zombicide. Na zdjęciu tego nie widać, ale na tej mapie płynie rzeka, dym unosi się ze spalonego pomieszczenia, płoną pochodnie.
![Obrazek](https://i.postimg.cc/1z70SFXL/Screen-Shot00706.png)
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
: 08 paź 2021, 13:51
autor: Darkstorm
Hmmm, użyłem kiedyś kostek z Talismana w Wojnie o Pierścień.