Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
sandman_1410
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2021, 13:13

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: sandman_1410 »

Giermek pisze: 01 maja 2023, 21:07
sandman_1410 pisze: 30 kwie 2023, 12:02 Karta misji "Plan awaryjny" - jeżeli przypiszę do niej lidera, który nie ma zdolności wymaganych przez startową kartę z ręki, którą będę chciał ponownie ujawnić, to nie będę mógł tejże karty ujawnić (startowej z ręki)?
A możesz podać treść karty?
Treść karty misji "Plan awaryjny":
Przydziel tego lidera do początkowej misji ze swojej ręki, nawet takiej, którą próbowałeś wykonać lub rozpatrzyłeś w tej rundzie.
Jeśli do tej misji został przydzielony Lando Calrissian, zyskuje 2 dodatkowe sukcesy, kiedy podejmuje próbę wykonania misji w późniejszej części tej rundy.
Awatar użytkownika
Giermek
Posty: 182
Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
Lokalizacja: Słubice (płocki)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 33 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Giermek »

Spoiler:
sandman_1410 pisze: 30 kwie 2023, 12:02 Treść karty misji "Plan awaryjny":
Przydziel tego lidera do początkowej misji ze swojej ręki, nawet takiej, którą próbowałeś wykonać lub rozpatrzyłeś w tej rundzie.
Jeśli do tej misji został przydzielony Lando Calrissian, zyskuje 2 dodatkowe sukcesy, kiedy podejmuje próbę wykonania misji w późniejszej części tej rundy.
No faktycznie zakręcone - nie dane nam było użyć tej karty, bo nikomu nie chciało się jej interpretować :) Zachęciłeś mnie jednak do zgłębienia tematu i wydaje mi się, że skoro karta ma tekst "Przydziel tego lidera...", to trzeba postępować zgodnie z zasadami przydzielania liderów do misji - czyli przede wszystkim lider musi mieć odpowiednią ilość symboli, których wymaga misja. Czyli jest tak jak piszesz - nie możesz przydzielić lidera z karty "Plan awaryjny" do nowej misji, jeśli nie ma on symboli wymaganych przez tę kartę. Albo wybierasz misję, którą może zrobić, albo rezygnujesz po prostu z wykonywania "Planu awaryjnego".
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Perf »

Giermek pisze: 02 maja 2023, 08:56 [...]wydaje mi się, że skoro karta ma tekst "Przydziel tego lidera...", to trzeba postępować zgodnie z zasadami przydzielania liderów do misji - czyli przede wszystkim lider musi mieć odpowiednią ilość symboli, których wymaga misja.
Nie całkiem tak.

1). Podczas przydzielania do misji lider nie musi mieć wymaganych umiejętności.
2). Dopiero podczas ujawniania misji lider musi mieć wymagane umiejętności (i wymaganą ich ilość), aby misję można było w ogóle ujawnić.

I dotyczy to wszystkich sytuacji, nie tylko tej konkretnej misji.

Przydatna karta, warto zgłębić temat. :)
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Gottfryd »

Langus pisze: 16 lut 2023, 08:23
Giermek pisze: 16 lut 2023, 08:02 Mam pytanie odnośnie etapu produkcji jednostek: co zrobić jeśli skończyły mi się figurki? Czy mogę wziąć brakujące z mapy (z miejsca gdzie ich nie potzebuję) i umieścić w kolejce budowy?
Nie.

Kompletna Księga Zasad - strona 4:
"Jednostki umieszczane na kolejce budowy należy pobrać z puli niewykorzystywanych elementów."

Kompletna Księga Zasad - strona 7:
"Jednostki: Jednostki są ograniczone do tych dostępnych w pudełku z grą. Gracz nie może wybudować jednostki określonego rodzaju, jeśli ta nie jest dostępna."
Szkoda że nie zacytowałeś do końca. :) Może się przydać.
Podczas kroku 5 fazy uzupełnień gracz może zniszczyć dowolne ze swoich jednostek znajdujących się na planszy, aby cofnąć je z powrotem do puli.
I znowu możesz wybudować od nowa.
Langus
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:42
Has thanked: 19 times
Been thanked: 86 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Langus »

Gottfryd pisze: 18 maja 2023, 13:09
Langus pisze: 16 lut 2023, 08:23
Giermek pisze: 16 lut 2023, 08:02 Mam pytanie odnośnie etapu produkcji jednostek: co zrobić jeśli skończyły mi się figurki? Czy mogę wziąć brakujące z mapy (z miejsca gdzie ich nie potzebuję) i umieścić w kolejce budowy?
Nie.

Kompletna Księga Zasad - strona 4:
"Jednostki umieszczane na kolejce budowy należy pobrać z puli niewykorzystywanych elementów."

Kompletna Księga Zasad - strona 7:
"Jednostki: Jednostki są ograniczone do tych dostępnych w pudełku z grą. Gracz nie może wybudować jednostki określonego rodzaju, jeśli ta nie jest dostępna."
Szkoda że nie zacytowałeś do końca. :) Może się przydać.
Podczas kroku 5 fazy uzupełnień gracz może zniszczyć dowolne ze swoich jednostek znajdujących się na planszy, aby cofnąć je z powrotem do puli.
I znowu możesz wybudować od nowa.
O kurde. Faktycznie to tam jest. Moje starcze oczy nie dowidziały, bo za nisko na stronie :shock: :roll:
Przepraszam za wprowadzanie zamieszanie i dzięki za doprecyzowanie :wink:
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Gottfryd »

Walka. Proszę o wyjaśnienie.
W podstawce dobierałem karty taktyki. Atakowałem i przydzielałem uszkodzenia, ewentualnie dobierałem nowe karty taktyki jak wypadł ten "krzyżyk" :), itd. i jak atakował obrońca i przydzielał uszkodzenia to mogłem w tej samej rundzie blokować uszkodzenia kartami taktyki, bo chyba te obronne nie miały wymagań "krzyżyka". Kart nie traciłem jak nie zagrałem, a mogłem magazynować na przyszłe rundy. Jeżeli uszkodzenia nie niszczyły jednostki to na koniec tej rundy walki zamieniały się w znaczniki uszkodzeń, umieszczane pod jednostką i chyba już nie można było ich usuwać w przyszłych rundach walki.
Chyba nic nie pomyliłem. :)
I teraz dodatek, nie ma starych kart taktyki. Więc jako atakujący mogę dzięki "krzyżykom" zdejmować żetony, znaczniki uszkodzeń z jednostek, ale tylko te otrzymane w poprzednich rundach. W tej rundzie po moim rzucie, rzuca obrońca i przydziela obrażenia, których w tej rundzie już nie mogę usunąć? Więc jako obrońca jak przydzielam uszkodzenia to mam pełna kontrolę nad tym kogo mogę ewentualnie zniszczyć w tej rundzie. Dajmy na to że jako atakujący robię 5 uszkodzeń, już nie ma znaczenia jakich, nie mam gwarancji że cokolwiek zniszczę, jako obrońca dokładnie wiem co zniszczę i jak to rozłożyć. Wydaje mi się to strasznie promujące obrońcę, czyli przeważnie Rebelię.
Chyba dobrze rozumuję? Przygotowuję się do pierwszej gry z dodatkiem i chcę zrozumieć wszystkie aspekty walki, żeby rozgrywka w miarę płynnie szła. :)
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

Dokładnie jest tak jak piszesz.

Ja to sobie tłumaczę tym, że w pierwszej fazie obrońca, jako okopany, ma pewną przewagę nad atakującym.
vanskomer
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2023, 13:15
Has thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: vanskomer »

Czy jest FAQ albo Errata w języku polskim ?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

Chodzi Ci o tę erratę dostępną na stronie polskiego wydawcy?

http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/sta ... postTabs=3
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Gottfryd »

Odnośnie podstawki.
W którym momencie muszę zagrać kartę taktyki zabraniającą się wycofać przeciwnikowi w danej rundzie?
Na początku rundy, na początku danej fazy, bo nie pamiętam czy to kosmiczna, czy lądowa?
Po moich rzutach kostką, w danej fazie?
Czy przed fazą odwrotu, kiedy jeszcze nie wiem czy przeciwnik będzie chciał uciekać?
Czy jak już chce, to wtedy Mu zabraniam?
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

Hej! Szykuję się do kolejnej partii i zastanawiam się nad paroma rzeczami, które zanotowałem poprzednio:

1. Jeżeli jedna strona aktywowała układ i była tam bitwa (np. Imperium daje bohatera i wjeżdża tam swoimi wojskami), czy druga strona może potem też aktywować ten układ (czyli z innego układu wjechać tam swoim bohaterem i wojskami by rozpocząć drugą bitwę)?
2. Kiedy następuje koniec gry gdy znacznik poparcia Rebelii "najedzie" na znacznik czasu (w przypadku np. celów, które mówią, by rzucić je od razum, gdy się wykonały)?
3. Czy aby wygrać Imperium podczas walki z Bazą Rebelii, trzeba zniszczyć jednostki w dwóch teatrach (kosmos i ląd)?
4. Jeżeli po bitwie zostanie tylko Transportowiec Rebelii to czy Rebelia wygrywa?
5. (subiektywne) Czy warto Rebelią blokować misje Imperium?
Grzegorzx
Posty: 50
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:15

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Grzegorzx »

Cześć
Czy jest jakiś limit jednostek w układzie lub limit jednostek które można poruszyć?
dziku
Posty: 68
Rejestracja: 15 paź 2019, 20:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: dziku »

DaaV pisze: 24 maja 2023, 18:33 Hej! Szykuję się do kolejnej partii i zastanawiam się nad paroma rzeczami, które zanotowałem poprzednio:

1. Jeżeli jedna strona aktywowała układ i była tam bitwa (np. Imperium daje bohatera i wjeżdża tam swoimi wojskami), czy druga strona może potem też aktywować ten układ (czyli z innego układu wjechać tam swoim bohaterem i wojskami by rozpocząć drugą bitwę)?
2. Kiedy następuje koniec gry gdy znacznik poparcia Rebelii "najedzie" na znacznik czasu (w przypadku np. celów, które mówią, by rzucić je od razum, gdy się wykonały)?
3. Czy aby wygrać Imperium podczas walki z Bazą Rebelii, trzeba zniszczyć jednostki w dwóch teatrach (kosmos i ląd)?
4. Jeżeli po bitwie zostanie tylko Transportowiec Rebelii to czy Rebelia wygrywa?
5. (subiektywne) Czy warto Rebelią blokować misje Imperium?
Cześć.
1. tak, o ile ma jednostki w sąsiednich układach.
2. natychmiast w momencie spotkania się znaczników, czyli zależności od celów może to być dowolna faza gry.
3. tak, muszą zostać zniszczone jednostki w obu teatrach.
4. samą walkę tak, ale nie grę. Rebelia może wygrać jedynie dzięki reputacji.
5. według mnie tak, ale wszystko zależy od konkretniej partii, są misje, które potrafią mocno przyśpieszyć znalezienie bazy i inne groźne.
Grzegorzx pisze: 24 maja 2023, 22:09 Cześć
Czy jest jakiś limit jednostek w układzie lub limit jednostek które można poruszyć?
Nie ma limitu, ale nie opłaca się gromadzić zbyt dużej liczby jednostek, ponieważ podczas walki ograniczona jest liczba kości, którymi możemy atakować.
Gottfryd pisze: 24 maja 2023, 14:24 Odnośnie podstawki.
W którym momencie muszę zagrać kartę taktyki zabraniającą się wycofać przeciwnikowi w danej rundzie?
Na początku rundy, na początku danej fazy, bo nie pamiętam czy to kosmiczna, czy lądowa?
Po moich rzutach kostką, w danej fazie?
Czy przed fazą odwrotu, kiedy jeszcze nie wiem czy przeciwnik będzie chciał uciekać?
Czy jak już chce, to wtedy Mu zabraniam?
Jeśli dobrze pamiętam, to w podstawce można było zagrywać karty jedynie podczas wyrzucenia dwóch mieczy świetlnych podczas ataku. Mogę się mylić, ponieważ od dłuższego czasu gram tylko z dodatkiem i polecam taką grę :)
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

dziku pisze: 24 maja 2023, 23:39 1. tak, o ile ma jednostki w sąsiednich układach.
A co w przypadku, jeżeli w pierwszej bitwie gracz Rebelii (obrońca) dodał bohatera z puli, czy ten bohater aktywował ten układ? Można potem znów tam zaatakować?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

DaaV pisze: 24 maja 2023, 23:42
dziku pisze: 24 maja 2023, 23:39 1. tak, o ile ma jednostki w sąsiednich układach.
A co w przypadku, jeżeli w pierwszej bitwie gracz Rebelii (obrońca) dodał bohatera z puli, czy ten bohater aktywował ten układ? Można potem znów tam zaatakować?
Można. Traktuj termin "aktywacja układu" jako czynność. To nie jest tak, że przez resztę tury układ jest aktywny lub nieaktywny. Jeśli gracze się uprą, mogą całą rundę rzucać bohaterów tylko na jeden układ, czy to w ramach misji, czy kolejnych bitew :)
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

Col. Frost pisze: 25 maja 2023, 07:43
DaaV pisze: 24 maja 2023, 23:42
dziku pisze: 24 maja 2023, 23:39 1. tak, o ile ma jednostki w sąsiednich układach.
A co w przypadku, jeżeli w pierwszej bitwie gracz Rebelii (obrońca) dodał bohatera z puli, czy ten bohater aktywował ten układ? Można potem znów tam zaatakować?
Można. Traktuj termin "aktywacja układu" jako czynność. To nie jest tak, że przez resztę tury układ jest aktywny lub nieaktywny. Jeśli gracze się uprą, mogą całą rundę rzucać bohaterów tylko na jeden układ, czy to w ramach misji, czy kolejnych bitew :)
Hmm, czyli misje też nie blokują ruchów w układach? Tzn. zrobienie gdzieś misji pozwala tam dalej "wlecieć" armią i innym bohaterem, ale wylecieć już nie (bo jest tam już bohater z misji)?
kalo90
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2017, 00:26
Has thanked: 35 times
Been thanked: 14 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: kalo90 »

DaaV pisze: 31 maja 2023, 21:38
Col. Frost pisze: 25 maja 2023, 07:43
DaaV pisze: 24 maja 2023, 23:42

A co w przypadku, jeżeli w pierwszej bitwie gracz Rebelii (obrońca) dodał bohatera z puli, czy ten bohater aktywował ten układ? Można potem znów tam zaatakować?
Można. Traktuj termin "aktywacja układu" jako czynność. To nie jest tak, że przez resztę tury układ jest aktywny lub nieaktywny. Jeśli gracze się uprą, mogą całą rundę rzucać bohaterów tylko na jeden układ, czy to w ramach misji, czy kolejnych bitew :)
Hmm, czyli misje też nie blokują ruchów w układach? Tzn. zrobienie gdzieś misji pozwala tam dalej "wlecieć" armią i innym bohaterem, ale wylecieć już nie (bo jest tam już bohater z misji)?
Tak każe obycz... instrukcja :D
Aktywowanie układów
Gracze poruszają swoje jednostki i inicjują walkę poprzez aktywowanie
układów przy pomocy liderów w fazie dowodzenia. W celu aktywowania
układu należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:
1 . Umieszczenie lidera: Gracz bierze lidera ze swojej puli liderów
i umieszcza go w dowolnym układzie.
• Lider nieposiadający wartości taktyki nie może aktywować
układu.
• Układ, w którym już znajduje się inny lider, może być
aktywowany. Jednakże gracz nie może poruszać swoich
jednostek na zewnątrz układu, w którym znajduje się jeden
z liderów jego stronnictwa.
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

Spoiler:
Właśnie tak mi się zdawało. Czyli misje mogą blokować ruchy armii, robisz misję tam, gdzie jest armia wroga, by ten ją zablokował swoim liderem - potem już nie może stamtąd wylecieć. :roll:
Ostatnio zmieniony 01 cze 2023, 00:58 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

DaaV pisze: 31 maja 2023, 22:51 Właśnie tak mi się zdawało. Czyli misje mogą blokować ruchy armii, robisz misję tam, gdzie jest armia wroga, by ten ją zablokował swoim liderem - potem już nie może stamtąd wylecieć. :roll:
Ewentualnie robisz misję tam gdzie jest armia Imperium, licząc na to, że jej nie zablokuje :)
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

Col. Frost pisze: 01 cze 2023, 09:04 Ewentualnie robisz misję tam gdzie jest armia Imperium, licząc na to, że jej nie zablokuje :)
Chyba właśnie zablokuje? Żebyś miał profit, że nie może tych wojsk ruszyć? :roll:
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

DaaV pisze: 02 cze 2023, 14:37
Col. Frost pisze: 01 cze 2023, 09:04 Ewentualnie robisz misję tam gdzie jest armia Imperium, licząc na to, że jej nie zablokuje :)
Chyba właśnie zablokuje? Żebyś miał profit, że nie może tych wojsk ruszyć? :roll:
A to już zależy czy zależy Ci bardziej na niemobilności Imperium czy na wykonaniu misji. Pisałem o tym z punktu widzenia zrobienia misji.
Grzegorzx
Posty: 50
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:15

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Grzegorzx »

Mam jeszcze jedno pytanko: taka sytuacja z sąsiedniego układu do Naboo chce ruszyć flotę. Wcześniej już jednak aktywowałem Naboo bo wysyłałem tam postać z misją. Czy by ruszyć flotę muszę wysyłać kolejnego bohatera czy mogę skorzystać już z tego co mam na Naboo
dziku
Posty: 68
Rejestracja: 15 paź 2019, 20:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: dziku »

Grzegorzx pisze: 23 cze 2023, 19:43 Mam jeszcze jedno pytanko: taka sytuacja z sąsiedniego układu do Naboo chce ruszyć flotę. Wcześniej już jednak aktywowałem Naboo bo wysyłałem tam postać z misją. Czy by ruszyć flotę muszę wysyłać kolejnego bohatera czy mogę skorzystać już z tego co mam na Naboo
Wysłanie bohatera na misje nie aktywuje układu, aby ruszyć flotę musisz wysłać nowego bohatera.
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

dziku pisze: 24 cze 2023, 09:19
Grzegorzx pisze: 23 cze 2023, 19:43 Mam jeszcze jedno pytanko: taka sytuacja z sąsiedniego układu do Naboo chce ruszyć flotę. Wcześniej już jednak aktywowałem Naboo bo wysyłałem tam postać z misją. Czy by ruszyć flotę muszę wysyłać kolejnego bohatera czy mogę skorzystać już z tego co mam na Naboo
Wysłanie bohatera na misje nie aktywuje układu, aby ruszyć flotę musisz wysłać nowego bohatera.
Nie aktywuje, ale jeżeli np. masz flotę w układzie (Naboo), zrobisz tam swoją misję lub zablokujesz misję przeciwnika (czyli masz już swojego lidera tam), to potem, jeżeli innym liderem aktywujesz układ sąsiedni, to jednostki z tego układu (Naboo) nie mogą już tam polecieć (bo jest już tu lider Twojego stronnictwa).

Ja natomiast mam inne pytania, które pojawiły się podczas wczorajszej partii i chciałem się upewnić, czy tutaj też tak to rozumiecie:
Sytuacja: Gracz Imperium poprzez eksplorację układów znajduje Bazę Rebelii, wywiązuje się walka w obu teatrach. Imperium wygrywa na lądzie, ale przegrywa w kosmosie. W takim wypadku na lądzie zostają jednostki naziemne Imperium a w kosmosie statki Rebelii.

1. Gra się nie kończy, bo wszystkie jednostki z Bazy Rebelii nie zostały zniszczone? (zdaje mi się, że tak, gra się dalej)
2. Czy w takim wypadku, ten układ teraz jest zniewolony przez Imperium? (zdaje mi się, że nie)
3. Czy Rebelia może tam wystawiać jednostki podczas fazy uzupełnień (niby Baza Rebelii, ale jednak są tu jednostki wroga)? (zdaje mi się, że nie)

I kolejne, ale dotyczące misji Pokusa Ciemnej Strony (Lure of the Dark Side):
4. Czy wtedy rzuca się kośćmi odpowiadającymi wszystkim umiejętnością, np. dając Palapatine'a (5 umiejętności) i Vader'a (5 umiejętności) rzucamy 10 kośćmi? (zdaje mi się, że tak)
5. Pochwycony lider się broni (bo misja jest przeciwko niemu) i też rzuca wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)
6. Gracz Rebelii może wysłać kogoś do blokowania tej misji, ale jeżeli są już jacyś liderzy w tym układzie, to czy oni też rzucają i też wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)

Suma sumarum, Pokusa Ciemnej Strony mocy to napieprzanka max kości vs max kości przeważnie? :D

Pozdro,
D.
shadoxsas
Posty: 38
Rejestracja: 03 kwie 2022, 18:07
Has thanked: 49 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: shadoxsas »

DaaV pisze: 08 lip 2023, 14:11
dziku pisze: 24 cze 2023, 09:19
Grzegorzx pisze: 23 cze 2023, 19:43 Mam jeszcze jedno pytanko: taka sytuacja z sąsiedniego układu do Naboo chce ruszyć flotę. Wcześniej już jednak aktywowałem Naboo bo wysyłałem tam postać z misją. Czy by ruszyć flotę muszę wysyłać kolejnego bohatera czy mogę skorzystać już z tego co mam na Naboo
Wysłanie bohatera na misje nie aktywuje układu, aby ruszyć flotę musisz wysłać nowego bohatera.
Nie aktywuje, ale jeżeli np. masz flotę w układzie (Naboo), zrobisz tam swoją misję lub zablokujesz misję przeciwnika (czyli masz już swojego lidera tam), to potem, jeżeli innym liderem aktywujesz układ sąsiedni, to jednostki z tego układu (Naboo) nie mogą już tam polecieć (bo jest już tu lider Twojego stronnictwa).

Ja natomiast mam inne pytania, które pojawiły się podczas wczorajszej partii i chciałem się upewnić, czy tutaj też tak to rozumiecie:
Sytuacja: Gracz Imperium poprzez eksplorację układów znajduje Bazę Rebelii, wywiązuje się walka w obu teatrach. Imperium wygrywa na lądzie, ale przegrywa w kosmosie. W takim wypadku na lądzie zostają jednostki naziemne Imperium a w kosmosie statki Rebelii.

1. Gra się nie kończy, bo wszystkie jednostki z Bazy Rebelii nie zostały zniszczone? (zdaje mi się, że tak, gra się dalej)
2. Czy w takim wypadku, ten układ teraz jest zniewolony przez Imperium? (zdaje mi się, że nie)
3. Czy Rebelia może tam wystawiać jednostki podczas fazy uzupełnień (niby Baza Rebelii, ale jednak są tu jednostki wroga)? (zdaje mi się, że nie)
Odpowiem tylko tu. Z tego co pamiętam w instrukcji jest mowa, że w układzie zostaje przynajmniej jedna jednostka Imperium i nie ma tam jednostek Rebelii. Podobna interpretację widziałem na BGG, ale w FAQ chyba nie znalazłem na to odpowiedzi.
ODPOWIEDZ