Po pierwszej rozgrywce i ... lekturze tego tematu, więc wiele kwestii już jest jasnych, acz kilka nietypowych drobiazgów miało miejsce stąd kilka wątpliwości (mam nadzieję że ostatnich)
:
1. Czy Baza Rebelii (ukryta) wlicza się do liczby układów rebelianckich? Jest karta celu Rebelii że jak na planszy są 4 układy rebelianckie to zyskuje reputację. Na polu Bazy jest nadrukowany żeton wpływu Rebelii ale czy liczy się to jako układ rebeliancki?
2. W wersji pełnej rozgrywki na początku dolosowuje się po dwie karty Akcji. Pytania takie:
2.1 Imperium losuje 2 z 4 a Rebelia 2 z 6? Rebelia ma 4 karty przypisane odpowiednim liderom + 2 z pierścieniami 3CPO i R2D2. Czyli może się zdarzyć że Rebelia dolosuje 2 pierścienie?
2.2 To losowanie nie ma wpływu na to, że gra się od początku tymi 4 Liderami (jak w wersji uproszczonej)? Po prostu dostaje się 2 ekstra Karty Akcji?
3. Karta Misji Imperium "Zatrzymani". Gdy karta wejdzie i Lider Rebelii zostaje zatrzymany, to co się z nim dzieje? Zostaje na planszy w danym układzie przez następną kolejkę? Jest nieaktywny czy może nadal wspierać swoimi ikonami w tym układzie? Czy może ściąga się go z planszy na jedną kolejkę?
4. Luke Skywalker w wersji Jedi + Pierścień Yody. Wg. opisu może przerzucać jedną kośc np w walce co rundę. Czyli jak rozumiem jeśli Luke jest w systemie gdzie dotyczy się bitwa, rozegrano jedną rundę walki, nikt się nie wycofał i bitwa jest kontynuowana, to ponownie gracz Rebelii może wykorzystać tę zdolność i ponownie przerzucić 1 kość? I tak przez kolejne dopóki trwa bitwa?
5. Karta Taktyki Naziemnej "Plan Ucieczki" pozwala ewakuować siły lądowe bez ograniczeń pojemności, ale czy musi być przynajmniej jeden statek gwiezdny z byle pojemnością, czy może pozwala również ewakuować nawet jeśli siły kosmiczne zostały zniszczone i zostały tylko naziemne?
6. Karta Misji Imperium "Sygnał Namierzający" jest tam napisane że Lider Rebelii jest ratowany(?) ale rozumiem że trik polega na tym że poznajemy przybliżone położenie Bazy Rebelii? Czyli takie wypuszczenie Lidera by nas nakierował na Bazę?
7.
And last but not least... Imperium ma pochwyconego Lidera Rebelii. Chce zagrać kartę misji (nie pamiętam nazwy) która przesłuchuje go i jeśli zakończy się ta karta sukcesem, to gracz Rebelii musi wskazać 3 układy i wśród nich musi być baza rebeliancka. Na karcie jest wzmianka że przy rozstrzygnięciu ignorujemy typy ikon i liczymy wszystkie na Liderze.
7.1. Czy to dotyczy tylko pochwyconego Lidera (klimatycznie chodzi pewnie o to że przesłuchiwany broni się rękami i nogami przed zdradzeniem tej informacji), a inni liderzy z obu stron wliczają tylko swoje właściwe ikony zgodne z tym co na karcie?
7.2 Czy raczej zarówno przesłuchiwany jaki i wszyscy pozostali liderzy z obu stron zamieszani w to przesłuchanie wliczają wszystkie swoje ikony?
7.3 Czy tu też obowiązuje limit kości do rzutów?
8. Nawiązując do pochwyconego lidera rebelii. Sytuacja wygląda tak: Nowa tura. Planowanie Kart Misji. Gracz Imperium kładzie 2 karty Misji z odpowiednimi liderami, które dotyczą pochwyconego lidera Rebelii. W pierwszym ruchu Gracz Rebelii odbił pochwyconego lidera (obaj przenieśli się do bazy Rebelii). W pewnym momencie danej rundy gracz Imperium ma: owe 2 karty misji (jeszcze nie zagrane) + jednego Lidera w Puli Liderów trzymając go w razie czego by zablokować jakąś akcję Rebelii. No i teraz:
8.1. Czy gracz Imperium może zagrać którąś z kart Misji jako "pustą" bo nie ma już pochwyconego lidera żeby przeczekać Rebelię? Jeśli tak można to co się dzieje z tym liderem przypisanym do tej karty?
8.2. Musi zagrać już Lidera z Puli by aktywować jakiś układ, a potem ma 2 bezsensowne karty których nie może już aktywować i spasować?