Strona 1 z 1

Arkham Horror - zasady

: 01 lis 2007, 11:18
autor: adam.lakomy
Witam, wczoraj gralismy w AH w 5 osob i szlo nam jak krew z nosa... Mam kilka niejasnosci co do zasad gry, z gory dziekuje za rozwianie watpliwosci:

1. Nie do konca rozumiemy zjawiska terror level i doom. Kiedy dokladnie przesuwa/doklada sie zeton.

2. Jesli dobrze rozumiemy, to zamkniecie bramy powoduje zdjecie jej z planszy, ale nie pozostawiamy tam elder markera i brama znow moze sie tam otworzyc? a zapieczetowanie bramy to to samo, ale kladniemy elder markera?

3. Nie rozumiemy zjawiska Activity

To chyba tyle narazie... Dzieki z gory za wzelkie pomocne odpowiedzi

: 01 lis 2007, 13:45
autor: Grzech
1a terror level - poziom moze albo byc bardzo niski albo nagle wystrzelic... wszsytko zalezy do kart jakie sie pojawia i od przedwiecznego z ktorym walczysz.

1b doom token dokladasz na przedwiecznego ilekroc otwiera sie brama, czasami zamiast otwierajacych sie bram po prostu kladzie sie dwa rzetony, jak wszystkie pola na przedwiecznym sa zajete to koniec... a w zasadzie mozna sobie jeszcze troche poturlac. Doom tokeny sa zabierane z przedwiecznego gdy zapieczentujesz brame uzywajac elder sign card

2. brame zabiera gracz ktory ja zamkna gdy zapieczentowana to nie mozna otworzyc bramy w tym samym miejscu, no chyba ze pieczenc zostanie zlamana

3. (nie pamietam dokladnie) activity to wydarzenie ktore ma miejsce w okreslonej czesci arkham i trwa okreslony czas - zazwyczaj gracze musza cos zrobic w kilka rund.

Z jakimi dodatkami grasz? - to bylo glupie pytanie :)

: 01 lis 2007, 13:50
autor: adam.lakomy
Mam dodatek tKiY ale narazie gralismy bez dodatku, zeby zrozumiec mechanike gry

: 07 lis 2007, 13:13
autor: Onslow
Witam

Skoro gracie w podstawową wersję Arkham raczej nie trafią się wam karty Mitów dokłądające Doom Tokeny - takowe pojawiają się dopiero w Dark Ph. (na 90 %).
Karty Mitów z "rozrywającymi pieczęcie" bramami to z kolei wynalazek Dunwich Horror.
Jeżeli jeszcze nie dołączyliście KiY do rozgrywki - Zróbcie-to-czym-prędzej. :D Wg. mnie AH duużo traci bez tego dodatku.

Co do Activity to jest dokładnie tak, jak napisał Grzech - są nawet odpowiednie sztony do oznaczania takich wydarzeń - to te z rzymską I, II, III.

: 08 lis 2007, 10:20
autor: adam.lakomy
A moze jest tu ktos z okolic Gliwic ktory chcialby zagrac i zna juz dobrze zasady?

: 18 lis 2008, 12:04
autor: Arek
Witam,
Mam pytanie jak dziala więzienie w Arkham Horror?
Jest kilka kart, które tam kierują, ale nigdzie nie mogę znaleźć wytlumaczenia jak z niego wyjść, uwolnić się, czy stopuje na kilka tur i ogólnie jak dziala.
Może źle szukam, ale mimo wszystko bylbym wdzięczny za wskazanie mi gdzie mogę przeczytać o zasadach dotyczących więzienia lub by mi ti wytlumaczyl :):)

z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
Arek

Re: Arkham Horror - zasady

: 18 lis 2008, 14:02
autor: Ink
W tym momencie nie mam pod reka instrukcji, ale zdaje mi sie ze jest to w niej dokladnie opisane w tej czesci, gdzie wyliczone sa rozne stany, jakim moze podlegac postac (lost in time and space, devoured, unconscious)

Re: Arkham Horror - zasady

: 18 lis 2008, 14:36
autor: janekbossko
Skozystam z okazji - czekam na polska werjse AH i jak widomo nie ma pewnosci czy beda dodatki czy nie...

tak jak GoT jest grywalny tylko w podstawowej wersji to jak to jest z AH? czy naprawde oplaca sie wydawac kupe aksy na dodatkowe rozszerzenia? czy wystarczy poska wersja podstawowa?

Re: Arkham Horror - zasady

: 18 lis 2008, 15:02
autor: yakos
Aresztowana postać jest umieszczana w celi (Jail Cell) na posterunku policji (Police Station).
Traci połowę pieniędzy (zaokrągloną w dół) i jest opóźniona (delayed) - co oznacza się, jak w innych tego typu sytuacjach przewracając znacznik badacza na bok.
Gracz całkowicie pomija następną turę - w fazie ruchu (Movement Phase) jedynie stawia swoją postać i przenosi ją do głównego obszaru Police Station.
W kolejnej turze wykonuje normalne działania.

Jak słusznie przypuszcza Ink, jest to opisane w dziale instrukcji Investigator Status - koniec strony 16 oryginalnej instrukcji.

Re: Arkham Horror - zasady

: 18 lis 2008, 16:18
autor: Arek
dzięki za odpowiedzi:):)
musialem to przeoczyć i później nie moglem znaleźć;)
jeszcze raz dziękuję
pzdr
Arek

Re: Arkham Horror - zasady

: 14 gru 2008, 18:14
autor: Adso665
Hejka,

Czy współczynnik walki na karcie przedwiecznego określa modyfikator do kości czy sukcesów graczy?(np -6 dla Cthulu)

Czyli jak rzucam dynamit+8 a mam bazowa walke 3 to w sumie rzucam tylko 5 koścmi?

Re: Arkham Horror - zasady

: 14 gru 2008, 19:28
autor: adam.lakomy
teraz nie pamietam ale my gralisy na kosci

Re: Arkham Horror - zasady

: 14 gru 2008, 20:01
autor: assurbanipal
Adso665 pisze:Czyli jak rzucam dynamit+8 a mam bazowa walke 3 to w sumie rzucam tylko 5 koścmi?
Dokładnie.