51. Stan - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Grzess0 »

Matavermis pisze: 06 cze 2021, 15:25 Rozumiem, że jak są karty to zyskuje. No ale jak nie ma, to nie ma tez do ataku i wtedy chyba pasuje po pierwszym naszym ruchu? Bo jak tak to nie ma co plądrować, bo spasował
Grzess0 pisze: 06 cze 2021, 13:00
Tak, jeśli są to zyskuje
To zależy jak rozumieć zasady; wróg pasuje po 3 próbach ataku więc albo:
- Za próbe uznajemy też próbę wyciągnięcia karty (czyli mamy 4 tury)
- Nie uznajemy tego za próbę (system sie zawiesza i czeka dopuki nie będzie mógł spróbować atakować)
- uznajemy to za błąd krytyczny i albo pasuje odrazu albo w następnej turze

Zasady niestety tego nie precyzują, ale ja skłaniam się ku tej 2 opcji, bo w instrukcji jest napisane, że spasuje ,,po wykonaniu trzech ataków", co sugeruje, że musi je wykonać, by móc spasować
Matavermis
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:21
Has thanked: 11 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Matavermis »

Grzess0 pisze: 06 cze 2021, 17:43
Matavermis pisze: 06 cze 2021, 15:25 Rozumiem, że jak są karty to zyskuje. No ale jak nie ma, to nie ma tez do ataku i wtedy chyba pasuje po pierwszym naszym ruchu? Bo jak tak to nie ma co plądrować, bo spasował
Grzess0 pisze: 06 cze 2021, 13:00
Tak, jeśli są to zyskuje
To zależy jak rozumieć zasady; wróg pasuje po 3 próbach ataku więc albo:
- Za próbe uznajemy też próbę wyciągnięcia karty (czyli mamy 4 tury)
- Nie uznajemy tego za próbę (system sie zawiesza i czeka dopuki nie będzie mógł spróbować atakować)
- uznajemy to za błąd krytyczny i albo pasuje odrazu albo w następnej turze

Zasady niestety tego nie precyzują, ale ja skłaniam się ku tej 2 opcji, bo w instrukcji jest napisane, że spasuje ,,po wykonaniu trzech ataków", co sugeruje, że musi je wykonać, by móc spasować
Ja skłaniałbym się ku także ku twierdzeniu drugiemu. Jednak gdy instrukcja jest niejasna, wyszedłbym z logicznym działaniem, tzn, że jeśli nie ma fizycznej możliwości ataku to nie ma, a skoro wirtual ma do wyboru trzy akcje, tj. plądrowanie, kartę i pas, to z niemożności plądrowania i pobrania karty wykonuje tą trzecią akcję którą potrafi. W takim przypadku generalnie spalenie rywala i wyłożenie całej talii po swojej stronie jest chyba niemożliwe.
Z tego z kolei wyniklaby druga kwestia: skoro gracz nie wystawia lokacji, i nie ma co plądrować, to wirtualny gracz pasuje w momencie, gdy nie może fizycznie wykonac akcji także ze względu na brak lokacji do splądrowania.
Jest jakaś oficjalna interpretacja wykonywania akcji wirtuala? Jeśli nie ma, to ja bym z interpretacją podążył w tym kierunku.

Btw, zastanawiam się jeszcze nad takim wariantem (który moze istnieje, ale nie spotkałem go) by:
1) dorzucić planszę frakcji,
2) dodawać karty nieudanych ataków jako umowy.
Oczywiście wirtual nie będzie wykonywał produkcji, ale uniknie się także rotacji bezsensownej kart.
Atk
Posty: 1395
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Atk »

Sry że tutaj ale szybkie pytanie o Missisipi, bo albo nie dostałem albo zgubiłem instrukcje, a nie mogłem nigdzie tego znaleźć.

Korzystając z akcji wymiany pistoletu dostaje jedna strzałkę czerwona i ruinę

Rozumiem, że ruinę kładę z kupki kary odrzuconych? Czy jedna ze swoich lokacji mogę zamienić?
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 506 times
Been thanked: 123 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: NestorZolo »

Atk pisze: 02 lis 2021, 10:06 Sry że tutaj ale szybkie pytanie o Missisipi, bo albo nie dostałem albo zgubiłem instrukcje, a nie mogłem nigdzie tego znaleźć.

Korzystając z akcji wymiany pistoletu dostaje jedna strzałkę czerwona i ruinę

Rozumiem, że ruinę kładę z kupki kary odrzuconych? Czy jedna ze swoich lokacji mogę zamienić?
Z talii dociągania.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
Atk
Posty: 1395
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Atk »

NestorZolo pisze: 02 lis 2021, 10:25
Atk pisze: 02 lis 2021, 10:06 Sry że tutaj ale szybkie pytanie o Missisipi, bo albo nie dostałem albo zgubiłem instrukcje, a nie mogłem nigdzie tego znaleźć.

Korzystając z akcji wymiany pistoletu dostaje jedna strzałkę czerwona i ruinę

Rozumiem, że ruinę kładę z kupki kary odrzuconych? Czy jedna ze swoich lokacji mogę zamienić?
Z talii dociągania.
W takim razie naszło mnie pytanie strategiczne. Czy muszę pokazać jaka kartę dobrałem i zmieniłem na ruinę czy nie muszę ale mogę podejrzeć sam? Żeby wiedzieć co poleciało. Czy w ogóle nie można jej podejrzeć?
gregoff
Posty: 794
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 527 times
Been thanked: 153 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: gregoff »

Nie podglądasz
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 506 times
Been thanked: 123 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: NestorZolo »

gregoff pisze: 02 lis 2021, 12:06 Nie podglądasz
W instrukcji Zgliszcza wyraźnie napisane, że możesz podejrzeć. I ma to sens o tyle, że istnieje karta, która może odbudować takie ruiny.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
dizzit
Posty: 295
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: dizzit »

Mam full set - 51 Stan + Nowa era + Winter + Ruiny

Mam wątpliwości co do kilku kart - pomoże ktoś?
Q1 (jest wiele podobnych kart więc pytanie na przykładzie)

NE: Plac budowy (cecha) - za każą pozyskaną cegłę w dowolnej fazie (tak mówi instrukcja) otrzymujemy 1 PZ

pytam bo (ten sam symbol):
(Ruiny): Stalowy port (produkcja) - za każde 3 surowce pozyskane w fazie produkcji (+umowy / zdobycze) 1 PZ

No więc mamy ten sam symbol na dwóch kartach, inna "definicja"? - i karta z Nowej Ery wydaje się być killerem w stosunku do tej Ruin

Q2 (jw)
(51 stan): Cegielnia - instrukcja mówi że w fazie produkcji dostajemy tyle ciegieł ile mamy budynków z symbolem cegły. Prawde mówiąc dezorientuje mnie tutaj znak "=". W innych kartach oznacza on że jezeli posiadasz "conajmniej" to coś. Za każdą trójkę/zestaw itd odpowiada zazwyczaj symbil "=>"
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1599
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: eveni »

Mam pytanie odnośnie żetonów tarczy - w jaki sposób można je otrzymać?

Pomimo kilkunastu partii nigdy z nich nie korzystałam i teraz się zastanawiam czy każdy gracz dostaje jeden na turę czy może jakoś inaczej.
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Kurczu »

dizzit pisze: 07 gru 2021, 23:30
Spoiler:
Fan I edycji, nice 😃
Nie mam teraz swojego egzemplarza przed oczami, ale odnośnie drugiego pytania to w przypadku = to karta dotyczy innych Twoich kart z takim typem (większość kart ma dwa symbole, które oznaczają typ budynku), natomiast => dotyczy wymiany surowców na PZ.
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Grzess0 »

eveni pisze: 31 sty 2022, 00:28 Mam pytanie odnośnie żetonów tarczy - w jaki sposób można je otrzymać?

Pomimo kilkunastu partii nigdy z nich nie korzystałam i teraz się zastanawiam czy każdy gracz dostaje jeden na turę czy może jakoś inaczej.
Niektóre karty je produkują.

W podstawowej talii chyba ich nie ma lub są jakieś pojedyncze. Standardowo gracz nic nie dostaje.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5218
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1684 times
Kontakt:

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: BOLLO »

Grzess0 pisze: 31 sty 2022, 10:53
eveni pisze: 31 sty 2022, 00:28 Mam pytanie odnośnie żetonów tarczy - w jaki sposób można je otrzymać?

Pomimo kilkunastu partii nigdy z nich nie korzystałam i teraz się zastanawiam czy każdy gracz dostaje jeden na turę czy może jakoś inaczej.
Niektóre karty je produkują.

W podstawowej talii chyba ich nie ma lub są jakieś pojedyncze. Standardowo gracz nic nie dostaje.
Tak potwierdzam dopiero w dodatkowej talii dołączonej do podstawki Master Set masz takowe karty które "produkuja" tarcze.
rkr
Posty: 9
Rejestracja: 31 sty 2020, 07:34
Has thanked: 76 times
Been thanked: 2 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: rkr »

Każdą akcję z frakcji wykonujemy raz w turze jeśli nie jest napisane że jest wielokrotna. Akcje z lokacji, które można wykonać więcej niż raz, robimy w określonej turze, ale nie na raz. Pamiętać należy o zasadzie: wykonujemy po jednej akcji naprzemiennie z innymi graczami.
rkr
Posty: 9
Rejestracja: 31 sty 2020, 07:34
Has thanked: 76 times
Been thanked: 2 times

Re: 51. Stan Master Set

Post autor: rkr »

BOLLO pisze: 14 sty 2021, 08:08
Wrotek pisze: 22 maja 2019, 21:14
carvingmania pisze: 22 maja 2019, 19:35
Spoiler:
To są trzy różne akcje. Także możesz dokonać tylko jednej z tych trzech w trakcie jednej tury i tylko raz w ciągu rundy.
Spoiler:
Opiszmy najpierw te 2 rzeczy:
1) TURA to 1 wykonana czynność przez wszystkich graczy aż do momentu powrotu znowu do mnie.
RUNDA to wykonanie wielu czynności przez wszystkich (kilka/kilkanaście tur) przez wszystkich aż do FAZY CZYSZCZENIA.
Spoiler:
4)Instrukcja str nr 9 PRZYKŁADOWA AKCJA Z PLANSZY FRAKCJI: Odrzuć 2meeple , aby pobrać jeden wybrany Surowiec; zagranie można dowolnie powtarzać, tak jak opisano to na planszy Frakcji. Więc, gracz może odrzucić 4meeple i pobrać 1kartę oraz 1bro

Tu sprawa wydaję się być jasna i słowo "WIELOKROTNIE" podpowiada mi że w ciągu RUNDY mogę wykonywać je ile chcę ale tylko 1x na TURE.

Tak, powtarzać, a nie multiplikować. Można tę akcję wykonywać w fazue akcji, czyli tu: odrzucić 4 meeple albo i więcej w sumie podczas tury. W tej grze instrukcja mówi o turach i fazach a nie rundach. Tura kończy się fazą czyszczenia. Podczas fazy akcji wykonujemy akcje, ale po jednej naprzemiennie z innymi, a nie 2 na raz.
nakago
Posty: 257
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 38 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: nakago »

czy ktoś już zgłębił zasady mini dodatku 3 miasta, instrukcja do niego pozostawia mnóstwo niejasności
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5218
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1684 times
Kontakt:

Re: 51. Stan Master Set

Post autor: BOLLO »

rkr pisze: 09 maja 2022, 10:22
BOLLO pisze: 14 sty 2021, 08:08
Wrotek pisze: 22 maja 2019, 21:14

To są trzy różne akcje. Także możesz dokonać tylko jednej z tych trzech w trakcie jednej tury i tylko raz w ciągu rundy.
Spoiler:
Opiszmy najpierw te 2 rzeczy:
1) TURA to 1 wykonana czynność przez wszystkich graczy aż do momentu powrotu znowu do mnie.
RUNDA to wykonanie wielu czynności przez wszystkich (kilka/kilkanaście tur) przez wszystkich aż do FAZY CZYSZCZENIA.
Spoiler:
4)Instrukcja str nr 9 PRZYKŁADOWA AKCJA Z PLANSZY FRAKCJI: Odrzuć 2meeple , aby pobrać jeden wybrany Surowiec; zagranie można dowolnie powtarzać, tak jak opisano to na planszy Frakcji. Więc, gracz może odrzucić 4meeple i pobrać 1kartę oraz 1bro

Tu sprawa wydaję się być jasna i słowo "WIELOKROTNIE" podpowiada mi że w ciągu RUNDY mogę wykonywać je ile chcę ale tylko 1x na TURE.

Tak, powtarzać, a nie multiplikować. Można tę akcję wykonywać w fazue akcji, czyli tu: odrzucić 4 meeple albo i więcej w sumie podczas tury. W tej grze instrukcja mówi o turach i fazach a nie rundach. Tura kończy się fazą czyszczenia. Podczas fazy akcji wykonujemy akcje, ale po jednej naprzemiennie z innymi, a nie 2 na raz.


Zeby jeszcze to uściślic bo jednak widać ze jest to klopotliwe a instrukcja nie jest jasno napisana.
https://youtu.be/tePeV10twKM
12:00-13:00
Tylko akcje z workera mozna multiplikowac podczac swojej tury i jest ona wielokrotnego uzytku
nakago
Posty: 257
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 38 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: nakago »

karta "karawana złodziei" - wydaj 2 robotników żeby wziąć od innego gracza surowce - Skąd mogę wziąć surowce od innego gracza - tylko z niezużytych jego zasobów, czy z karty magazynującej zasoby też?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5218
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1684 times
Kontakt:

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: BOLLO »

nakago pisze: 14 maja 2022, 07:06 karta "karawana złodziei" - wydaj 2 robotników żeby wziąć od innego gracza surowce - Skąd mogę wziąć surowce od innego gracza - tylko z niezużytych jego zasobów, czy z karty magazynującej zasoby też?
Karty magazynujace sa rowniez zasobami wiec obie opcje wchodza w gre.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: DarkSide »

Po lekturze instrukcji w zasadzie wszystko jasne prócz tych nieszczęsnych akcji z kart i frakcji. Mało tego w Ultimate Edition na stronie 18 jest małe FAQ które jeszcze bardziej sprawę gmatwa.
Czy mogę wykonać wszystkie akcje w jednej turze, jeśli Akcja Lokacji lub Akcja Frakcji może być aktywowana więcej niż raz na rundę?
Tak, mogą być aktywowane wielokrotnie podczas jednej tury lub raz podczas wielu tur (jak chcesz).
:roll:
Myślę sobie, że pewnie na forum znajdą się tacy którzy też mieli problem z tym i tacy którzy rzucają światło na tę kwestię. Ale....po lekturze waszych wpisów mam jeszcze większy mętlik w głowie. :?

Zatem pozwoliłem sobie rozpisać różne hipotetyczne sytuacje i niech jakaś dobra dusza odpisze tylko TAK/NIE w sytuacji gdy można bądź nie wykonać to w dany sposób.
Dla ułatwienia i większej czytelności:
AF - Akcja z planszetki Frakcji
AL - Akcje z karty Lokacji

Celowo nie używam faz, tur itd. aby nie robić zamieszania, tylko opisuję moment nadejścia albo mojej kolejki i końca etapu zagrywania akcji przez nadejście Fazy Czyszczenia :wink:

1. Czy mogę odpalić w mojej kolejce jednocześnie AF i AL (i w ogóle akcje z wszystkich kart Akcji wyłożonych)?

2. Czy mogę odpalić w mojej kolejce w ramach jednej akcji AF zmultiplikowaną jeśli mnie na to stać (jeśli chodzi o zasoby)?

3. Odpaliłem AF, inni gracze wykonali swoje akcje bądź spasowali, kolejka wraca do mnie: czy mogę znowu odpalić AF? I tak w kółko aż do Fazy Czyszczenia?

4. Czy mogę odpalić w mojej kolejce w ramach jednej akcji AL zmultiplikowaną jeśli mnie na to stać (jeśli chodzi o zasoby)?

5. Odpaliłem AL, inni gracze wykonali swoje akcje bądź spasowali, kolejka wraca do mnie: czy mogę znowu odpalić AL? I tak w kółko aż do Fazy Czyszczenia?

6. Jeśli Karta Lokacji z Akcją ma adnotację o możliwym wielokrotnym użyciu to czy:

6.1. mogę odpalić AL zrobić tylko raz zmultiplikowaną (potem karta jest nieaktywna aż do Fazy Czyszczenia)?
6.2. mogę odpalić AL bez multiplikacji, ale jak kolejka do mnie wróci to mogę znowu ją odpalić i tak w kółko aż do Fazy Czyszczenia?
6.3. mogę połączyć cechy 6.1 i 6.2?

7. Pytanie z innej beczki odnośnie Otwartej Produkcji. Czy każdy oponent może raz skorzystać z danej karty i się podłączyć do Otwartej Produkcji, czy może jest to wyścig, który oponent pierwszy umieści meeple'a ten niejako blokuje tę kartę aż do Fazy Czyszczenia i kolejny już nie może skorzystać? Jednym słowem czy jeden oponent na turę, czy każdy gracz raz na turę w kontekście skorzystania z danej karty z Otwartą Produkcją?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2023, 14:18 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Grzess0 »

DarkSide pisze: 23 lut 2023, 09:49
1. Czy mogę odpalić w mojej kolejce jednocześnie AF i AL (i w ogóle akcje z wszystkich kart Akcji wyłożonych)?

2. Czy mogę odpalić w mojej kolejce w ramach jednej akcji AF zmultiplikowaną jeśli mnie na to stać (jeśli chodzi o zasoby)?

3. Odpaliłem AF, inni gracze wykonali swoje akcje bądź spasowali, kolejka wraca do mnie: czy mogę znowu odpalić AF? I tak w kółko aż do Fazy Czyszczenia?

4. Czy mogę odpalić w mojej kolejce w ramach jednej akcji AL zmultiplikowaną jeśli mnie na to stać (jeśli chodzi o zasoby)?

5. Odpaliłem AL, inni gracze wykonali swoje akcje bądź spasowali, kolejka wraca do mnie: czy mogę znowu odpalić AK? I tak w kółko aż do Fazy Czyszczenia?

6. Jeśli Karta Lokacji z Akcją ma adnotację o możliwym wielokrotnym użyciu to czy:

6.1. mogę odpalić AL zrobić tylko raz zmultiplikowaną (potem karta jest nieaktywna aż do Fazy Czyszczenia)?
6.2. mogę odpalić AL bez multiplikacji, ale jak kolejka do mnie wróci to mogę znowu ją odpalić i tak w kółko aż do Fazy Czyszczenia?
6.3. mogę połączyć cechy 6.1 i 6.2?

7. Pytanie z innej beczki odnośnie Otwartej Produkcji. Czy każdy oponent może raz skorzystać z danej karty i się podłączyć do Otwartej Produkcji, czy może jest to wyścig, który oponent pierwszy umieści meeple'a ten niejako blokuje tę kartę aż do Fazy Czyszczenia i kolejny już nie może skorzystać? Jednym słowem czy jeden oponent na turę, czy każdy gracz raz na turę w kontekście skorzystania z danej karty z Otwartą Produkcją?
0. Chyba w tej grze nie ma żadnej istotnej różnicy między AF i AL.
1. Nie - w jednej turze możesz wykonać tylko 1 akcję. Jeśli ta akcja ma napisane że możesz aktywować ją wielokrotnie to możesz wykonać naraz te aktywacje.
2. Jeśli dobrze rozumiem pytanie to tak. Tak jak w ad.1 - jeśli akcja może być wykonana wielokrotnie to możesz to zrobić w ramach jednej aktywacji.
3. Faza akcji trwa aż wszyscy spasują. Może zdarzyć się tak że gra tylko jeden gracz. Może używać tylko tych akcji których jeszcze nie użył (lub są wielokrotne i nie użył wszystkich)
4. Tak - jak już pisałem akcja to akcja nie ma co ich sztucznie dzielić. Jeśli jest wielokrotna to możesz w jednej turze odpalić ją wielokrotnie.
5. Tak ale tylko jeszcze nieużyte (tak samo jak AF - akcja to akcja)
6. 6.2 jest prawdziwe.
A trochę dokładniej to:
Każdą akcje możesz wykonać n razy (domyślnie 1, czasem 2 lub nieskończenie wiele). Jeśli ją używasz m-krotnie (m<n v m=n) to ilość akcji które zostały zmniejsza się o m. I możesz jej używać dopóki nie zużyjesz wszystkich n aktywacji. Czyli aż n-m=0.
7. Tylko jeden. Jest ludzik jest zajęte. Nikt nie może już tam iść
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: adman »

A ja mam nadal problem z tymi nieszczęsnymi akcjami na karcie frakcji.
Temat był mielony wielokrotnie i miałem nadzieję, że dziesiątki stron wątku, a teraz nowa instrukcja coś rozjaśni, ale nadal nie jestem pewny.
Proszę więc o rozwianie moich wątpliwości:

Tak jak nakazuje instrukcja potraktujmy 1 turę jako ciąg akcji zawartych pomiędzy fazą wypatrywania a fazą czyszczenia.

Weźmy teraz jako przykład Gildię Kupców.
Mamy tu "Akcje":
Wydaj 2 żelaza aby otrzymać 2 szare znaczniki kontaktu
Wydaj 1 broni aby otrzymać 2 czerwone znaczniki kontaktu
Wydaj 1 paliwa aby otrzymać 1 niebieski znacznik kontaktu

Dla uściślenia: Rozumiem z instrukcji, że na pole nie działa multiplikacja, czyli:
"Wykonanie jeden raz w turze, z multiplikacją np 2x (4 żelaza za 4 szare, 2 broni za 4 czerwone, 2 paliwa za 2 niebieskie) lub mieszaną w zależności od tego ile mam zasobów (np. 3 żelaza, 1 broni, 2 paliwa) nie działa.

W poniższych wariantach skłaniam się ku opcji 1 dlatego, że na polu jest napis "akcje", nie "akcja", czyli jednorazowo wybieram jedną możliwość z dostępnych, ale w następnym ruchu mogę wykonać inną wymianę. Czyli w sumie 3 różne wymiany do fazy czyszczenia.
Ale chciałbym wreszcie raz na zawsze rozwiać swoje wątpliwości.

1. Wykonuję jeden raz w swojej turze tylko jedną z trzech opcji pola, bez multiplikacji i mam możliwość skorzystania z tego pola w następnym swoim ruchu (akcji) tej samej fazy (czyli przed fazą czyszczenia), ale do wykorzystania innego surowca (czyli np. wymieniłem żelazo, a w następnej swojej akcji wymienię sobie np. broń, a żelaza już nie mogę)
2. Wykonuję jeden raz w swojej turze tylko jedną z trzech opcji pola, bez multiplikacji i nie mam już możliwości skorzystania z tego pola aż do fazy czyszczenia, nawet do wymiany innego surowca (czyli np. wymieniam żelazo i pole jest już zablokowane aż do fazy czyszczenia)
3. Wykonuję jeden raz w swojej turze całość, czyli wszystkie 3 możliwości, bez multiplikacji i nie mam już możliwości skorzystania z tego pola aż do fazy czyszczenia (2 żelaza za 2 szare, 1 broni za 2 czerwone, 1 paliwa za 1 niebieski)

Drugie pole wydaje się już prostsze:
Wydaj 2 robotników aby otrzymać 1 surowiec, albo 1 kartę. Możesz wykonywać ją wielokrotnie.
Słowo "wykonywać" oznacza, że mogę podczas kilku swoich ruchów (akcji) wymienić wielokrotność robotników.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Grzess0 »

To są 3 odzielne, niezależne akcje. W swojej turze możesz wykonać dowolną z nich. Jak znów będzie Twoja tura, możesz wykonać inną. Każdą akcje można wykonać tylko raz w ciągu rundy chyba, że jest wyraźnie napisane inaczej.

Instrukcja nie rozróżnia tury i rundy. Tu runda to suma wszystkich faz a tura to ciąg pojedynczych akcji wszystkich graczy
gregoff
Posty: 794
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 527 times
Been thanked: 153 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: gregoff »

adman to są trzy oddzielne akcje. Wykonujesz jedną, potem kolejni gracze i wraca do Ciebie tura. Wtedy możesz wykonać kolejną potem znowu inni gracze i potem do Ciebie wraca i robisz ostatnią wolną wymianę z planszetki frakcji i do końca fazy czyszczenia nie możesz już aktywować ich.

Ja sobie zostawiam na tym polu co to wydałem z surowców aby pamiętać która możliwość jest już użyta.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: adman »

Tak. Właśnie dzisiaj znalazłem na YT dwa gameplay'e Trzewika i Kijanki. Grają dokładnie w taki sposób, czyli własne traktują wymiany jako oddzielne trzy akcje.
Wszystko już jasne.
Dzięki za pomoc.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Rafmix
Posty: 67
Rejestracja: 16 lis 2021, 16:55
Has thanked: 32 times
Been thanked: 20 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Rafmix »

Ile stron w instrukcji ma nowy tryb solo? Podzieli się ktoś zdjęciem lub skanem (niestety, ale kupiłem wersję retail)
ODPOWIEDZ