51. Stan - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan Master Set

Post autor: Grzess0 »

Konto pisze: 05 gru 2020, 22:27 Hej, dopiero mam za sobą kilka gier, zastanawiałem się czy plansze frakcji powinniśmy losować czy wybierać ulubione?
Jeśli chcecie mieć losowe to losowe a jak grać ulubionymi to grać ulubionymi ;)

A tak poważnie to nie ma zasady - wasz wybór
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Grzess0 »

Zagrałem, wynik przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - 271 punktów :D

Ale pojawiły mi się wątpliwości, czy napewno dobrze myślimy z tym, że możemy bez konsekwencji plądrować VG, gdy talia jest pusta. Jak go splądrujemy to talia już nie jest pusta, więc w teorii atakuje chyba, że próbował już 3 razy (ale jak to liczyć) i też w sumie zasoby są nielimitowane, więc karty chyba też :/

W każdym razie na wrazie co zagrałem tak, że plądrował mnie gdy go splądrowałem, więc pare kart mu zostało, ale te kluczowe (cegły) odbiłem :D

I też w sumie zajeło mi to tak z godzinkę, więc nie tak źle :)
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: 51. Stan Master Set

Post autor: szutek »

My zawsze losujemy po 2 [mam 8] i każdy z tego wybiera sobie jedną.
tommyray
Posty: 1302
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: tommyray »

Hmm czy możemy go palić po tym jak nie ma on jak pociągnąć karty... kurde.
Może tu jest kruczek! Może to go ratuje?
Czy jeżeli AI nie może nic zrobić to pasuje - oto jest pytanie.
My w swojej pierwszej turze moglibyśmy go najechać ale... czy w pierwszej turze danej rundy możemy to zrobić z żetonów produkcji?
Ja myślę teraz tylko o kartach podstawowych, nie z dodatków. Tu mamy sharrasha i... to chyba tyle, to jeden token multi, drugi może być z produkcji karty frakcji np hegemonia ma jeden token multi. Skąd kolejne?
Jeżeli nie ma opcji na kolejne tokeny rajzy otrzymywane podczas produkcji i AI w swojej turze pasuje - to możemy mu palić co najwyżej produkcyjne...
Idę po talię.

Edit:
A jeszcze umowa z Rusznikarzem daje jeden token rajzy. A więc wraz z wozem bojowym mając z karty frakcyjnej dodatkowy token czerwony lub multi (Hegemonia) palimy mu i produkcyjne i Cechy. Ale na akcje juź nie starcza.

Edit2:
Grając z Zimą mamy tokeny rajzy z Najemników Posterunku oraz Gangu Dark Visions. AI leży i kwiczy a nasz wynik szybuje w radosnej krainie hacków i absurdu :D
Nowa Era - mamy tyle tokenów rajzy, że gra zamienia się w Doom Eternal...

Wniosek taki - jeżeli AI próbuje swoich trzech ataków bez względu na to czy są czy nie ma kart to go palimy do zera. Jeżeli jednak robi pass to palimy tylko cechy i produkcje. Tyz piknie!
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Grzess0 »

Ja widze 3 interpretacje:
1. Atakuje 3 razy ale brak karty uznajemy za niepowodzenie
2.atakuje doputy na stosie ataku nie ma 3 kart lub dopuki mu sie nie uda atak
3. Nie może atakować to pasuje

I wiadomo z każdym dodatkiem mamy więcej punktów, bo więcej kart (ja grałem samą podstawką nawet bez promo (wóz bojowy chyba nie jest w podstawce)

I wydaje mi sie, że najlepiej grać grać mutantami bo mają 3 już z wymiany, więc w 2 pierwszych wariantach bez problemu splądrujemy całą produkcje :)

Ale chyba niezależnie jak grać 200 pkt jest możliwe :D
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: 51. Stan Master Set

Post autor: BOLLO »

Wrotek pisze: 22 maja 2019, 21:14
carvingmania pisze: 22 maja 2019, 19:35 Witam....
Wiem, że już o tym było...Ale nie daje mi to spokoju, ponieważ różne osoby różnie mówią...I juz sam nie wiem jak grać. Chodzi o pierwszą akcję z frakcji...mamy do wyboru 3 wymiany czegos na coś....W jednej turze mogę wykonać jednej wymiany czy wszystkich trzech?

Druga akcja z frakcji jest jasna.

Z góry dziękuję.
To są trzy różne akcje. Także możesz dokonać tylko jednej z tych trzech w trakcie jednej tury i tylko raz w ciągu rundy.
Hejka myślę że posłużę się tym wpisem bo najbardziej pasuje do mojego zapytania. Przeczytałem 20 stron waszych wątpliwości ale kazdy pisał co innego i już zwątpiłem czy dobrze rozumiem podstawy.

Chodzi o wałkowane już wielokrotnie AKCJE z planszetki frakcji. Dla przykładu posłużę się powiedzmy frakcją NOWY JORK. Problem myślę dla większości pojawił się bo w instrukcji nie ma rozróżnienia na TURE i RUNDE a to by bardzo pomogło.
Opiszmy najpierw te 2 rzeczy:
1) TURA to 1 wykonana czynność przez wszystkich graczy aż do momentu powrotu znowu do mnie.
RUNDA to wykonanie wielu czynności przez wszystkich (kilka/kilkanaście tur) przez wszystkich aż do FAZY CZYSZCZENIA.


2)Przejdzmy teraz do instrukcji str 9. Na planszy Frakcji również opisano Akcje. To są zagrania, które możesz wykonać, nawet jeśli nie masz żadnych Lokacji. Podobnie jak w przypadku Akcji na kartach Lokacji — Akcje opisane na planszy Frakcji można wykonać tylko 1 raz w turze, o ile w opisie nie zawarto innych informacji.
Rozumiem to tak że w 1 turze mogę np. wydać 1złom i otrzymać 1 szary znacznik. W 2giej turze 1broń aby otrzymać 2 czerwone znaczniki. I np w 6 turze 2kanistry żeby otrzymać 2niebiskie znaczniki.
Czyli to są 3różne akcje i podczas RUNDY mogę wykonać te 3 ale tylko po jednym razie?
Tak grał Ignacy z Joanną w tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=S5DxXJr401s&t=2266s
3) Czy mogę zatem używac mnożnika tj. w swojej turze wydać 3złomy za 3 szare znaczniki?
4)Instrukcja str nr 9 PRZYKŁADOWA AKCJA Z PLANSZY FRAKCJI: Odrzuć 2meeple , aby pobrać jeden wybrany Surowiec; zagranie można dowolnie powtarzać, tak jak opisano to na planszy Frakcji. Więc, gracz może odrzucić 4meeple i pobrać 1kartę oraz 1broń
Tu sprawa wydaję się być jasna i słowo "WIELOKROTNIE" podpowiada mi że w ciągu RUNDY mogę wykonywać je ile chcę ale tylko 1x na TURE.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 518 times
Been thanked: 153 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: gregoff »

Meeple mozesz wysyłać dowolnie (4/6/8 itd). Ale akcje z planszetki tylko raz na rundę bez mnożenia. Np jeden tryb za jeden szary znacznik kontaktu a nie trzy tryby za trzy szare zetony kontaktu.

Wąskim gardlem tej gry jest brak możliwości budowy wielu lokacji i trzeba kombinować z przebudową lokacji aby wybudować droższe lokacje. Gdybyś mógł mnożyć te sekcje cała mechanika gry leży.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: BOLLO »

gregoff pisze: 16 sty 2021, 16:28 Meeple mozesz wysyłać dowolnie (4/6/8 itd). Ale akcje z planszetki tylko raz na rundę bez mnożenia. Np jeden tryb za jeden szary znacznik kontaktu a nie trzy tryby za trzy szare zetony kontaktu.

Wąskim gardlem tej gry jest brak możliwości budowy wielu lokacji i trzeba kombinować z przebudową lokacji aby wybudować droższe lokacje. Gdybyś mógł mnożyć te sekcje cała mechanika gry leży.
No ok czyli dobrze zrozumiałem zatem że mogę wykonać 3 akcje z planszetki podczas całej RUNDY i tylko 1raz na ture?
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 518 times
Been thanked: 153 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: gregoff »

Tak.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: 51. Stan Master Set

Post autor: BOLLO »

Spoiler:
Wklejam odpowiedz Joanny Kijanki. Trochę zawiele odpowiedziane i tak po Portalowemu ale przynajmniej mamy już pewność :
Spoiler:
Wolver
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2020, 15:27
Has thanked: 40 times
Been thanked: 1 time

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Wolver »

Sorki jeżeli odpowiedź na to pytanie była wcześniej, ponieważ nie przejrzałem każdego postu, ale szybkie "przekartkowanie" i wyszukiwarka nie pomogły mi znaleźć potrzebnej informacji.

Co dzieje się kiedy splądrujemy przeciwnikowi lokację, na której leżą zasoby, które znalazły się tam po zagraniu tej karty np. złomowisko i 3 zębatki? Obstawiam, że przepadają od razu, ale chciałbym się upewnić. Z góry dzięki za odpowiedź :)
Awatar użytkownika
doczek
Posty: 211
Rejestracja: 26 sie 2018, 19:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 35 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: doczek »

Wolver pisze: 25 lut 2021, 15:25 Sorki jeżeli odpowiedź na to pytanie była wcześniej, ponieważ nie przejrzałem każdego postu, ale szybkie "przekartkowanie" i wyszukiwarka nie pomogły mi znaleźć potrzebnej informacji.

Co dzieje się kiedy splądrujemy przeciwnikowi lokację, na której leżą zasoby, które znalazły się tam po zagraniu tej karty np. złomowisko i 3 zębatki? Obstawiam, że przepadają od razu, ale chciałbym się upewnić. Z góry dzięki za odpowiedź :)
Z instrukcji:
"UWAGA 2: Wszystkie zetony ze Spladrowanej Lokacji (pochodzace z aktywacji)
sa zwracane do puli głównej. Jesli na karcie przechowywano zetony, własciciel
zatrzymuje je. To nie fair, prawda? Czemu Ty ich nie dostajesz?! Kto wymyslił takie
porabane zasady?!"
Wolver
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2020, 15:27
Has thanked: 40 times
Been thanked: 1 time

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Wolver »

doczek pisze: 25 lut 2021, 15:38
Wolver pisze: 25 lut 2021, 15:25 Sorki jeżeli odpowiedź na to pytanie była wcześniej, ponieważ nie przejrzałem każdego postu, ale szybkie "przekartkowanie" i wyszukiwarka nie pomogły mi znaleźć potrzebnej informacji.

Co dzieje się kiedy splądrujemy przeciwnikowi lokację, na której leżą zasoby, które znalazły się tam po zagraniu tej karty np. złomowisko i 3 zębatki? Obstawiam, że przepadają od razu, ale chciałbym się upewnić. Z góry dzięki za odpowiedź :)
Z instrukcji:
"UWAGA 2: Wszystkie zetony ze Spladrowanej Lokacji (pochodzace z aktywacji)
sa zwracane do puli głównej. Jesli na karcie przechowywano zetony, własciciel
zatrzymuje je. To nie fair, prawda? Czemu Ty ich nie dostajesz?! Kto wymyslił takie
porabane zasady?!"
W pewnym wieku wzrok już człowiekowi szwankuje jak widzę... Dzięki :)
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: tomwro »

Kiedy i jak zdobyć żetony przebudowy /tarczy w 51 stanie MS?
Ile razy można wykonać akcje z pierwszego okienka na karcie fakcji? Instrukcja mówi że tylko raz, a z tego co widzę na jutubach to ludzie wykonują ją wielokrotnie.
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: Grzess0 »

tomwro pisze: 04 cze 2021, 17:36 Kiedy i jak zdobyć żetony przebudowy /tarczy w 51 stanie MS?
Ile razy można wykonać akcje z pierwszego okienka na karcie fakcji? Instrukcja mówi że tylko raz, a z tego co widzę na jutubach to ludzie wykonują ją wielokrotnie.
Na niektórych kartach są te żetony (głównie w dodatkach)
Każdą akcje tylko raz (tylko ostatnią można wielokrotnie tak jak jest przy niej napisane)
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: tomwro »

Grzess0 pisze: 04 cze 2021, 20:34
tomwro pisze: 04 cze 2021, 17:36 Kiedy i jak zdobyć żetony przebudowy /tarczy w 51 stanie MS?
Ile razy można wykonać akcje z pierwszego okienka na karcie fakcji? Instrukcja mówi że tylko raz, a z tego co widzę na jutubach to ludzie wykonują ją wielokrotnie.
Na niektórych kartach są te żetony (głównie w dodatkach)
Każdą akcje tylko raz (tylko ostatnią można wielokrotnie tak jak jest przy niej napisane)
A można mnożyć? W wideoinstrukcji On Board tak Asia robiła. Czyli np jak jest na karcie frakcji zapis "1 kanister za 2 niebieskie żetony", to w jednym ruchu 2 kanistry - - > 4 żetony?
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: SwistakCZC »

To jest dość irytująca nieścisłość w instrukcji, też tego kiedyś szukałem. Jutuberzy z Polszy kłamio. Nie można mnożyć. Wydajesz 1 kanister za 2 niebieskie żetony, najlepiej wydany zasób od razu postawić na planszy, żeby pamiętać, że już akcja frakcji tego typu została zużyta.

Generalnie ma to sens, bo czasem można by z tego mnożenia naprawdę dużo za dużo wycisnąć, przykładowo jak jest przelicznik jak w mutantach, że jeden pistolet za 3 czerwone żetony to mając 3-4 pistolety można by mu splądrować połowę budowli.
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: tomwro »

A w drugą stronę idąc, skąd wziąć az 5 czerwonych żetonów, żeby splądrować akcje (za 5) przeciwnika?
W tej na siłę śmiesznej i z ciul nieprecyzyjnej instrukcji stoi "plądrować, plądrować, plądrować". Brzmi to jak by się nie trzeba było wysilać, żeby splądrować tylko jedną kartę...

BTW. Gdyby autor poświęcił chociaż połowę czasu na uściślenie instrukcji, zamiast na siłę w wymyślać małośmieszne docinki, to też wątek nie musiałby być aż tak obszerny...
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: SwistakCZC »

Karty połączeń się przydają do zdobycia czerwonych żetonów i coś tam da się przeciwnikowi zaszkodzić, ale generalnie to dajesz mu ruinę, którą łatwo w coś przebudować drogiego + zasoby, sam wydając dużo na czerwone żeton. Moim zdaniem akcje po kolei od najlepszych do najgorszych to: budowanie > umowy > plądrowanie. Plądrowanie jest jednorazowe, a takie budowanie/przebudowywanie lokacji nie dość że daje produkcje/akcje itd. to jeszcze daje PZ na koniec. Rozwalenie przeciwnikowi jakiejś kluczowej lokacji 1-2 na grę to zazwyczaj wszystko.
Matavermis
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:21
Has thanked: 11 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Matavermis »

tommyray pisze: 05 gru 2020, 10:07 Tldr - nic nie buduj, idź w umowy.

1) Bierzesz zawsze kartę niebieską
2) ładujesz się tylko w umowy. Priorytet to ludzie i karty. Potem naboje i inne surowce (ale żadnych Gwiazdek!). Po szóstej rundzie masz trochę umów, i trochę na ręce. Nie ma już kart połączeń wiec Wirtualny ma 12 pkt i stoi w miejscu.
4) jedziesz z kolejnymi rundami nadal nic nie budując, tylko dalej umowy i pobieranie kart.
Przy 10 rundzie następuje załamanie Wirtualnego - nie mamy już kart ani w talii ani na discardzie (bo discard się przetasowuje). Nie ma niebezpieczeństwa ataków.
5) zaczynamy stawianie lokacji.
W przypadku gdy mamy sharrash i rusznikarza zaczynamy palić Wirtualnego.
Każda spalona lokacja trafia na discard. A my wtedy wysyłamy dwóch ludzi po kartę i ją zgarniamy (bo z braku kart w talki discard idzie do przetasowania, ale discard to jedna karta...)
6) i tak do skutku. Do gołej ziemi wypalamy, mamy teraz w dealach pewnie 1/3 kart a w lokacjach kolejne 2/3.

End of story

Na co zwracać uwagę:
- Nie zawierać umów na gwiazdki.
- Nie budować kart punktujących za wyłożenie na stół. Trzymamy je na finalną rundę - jest takich kart dziewięć, ich koszt budowy to 19 punktów zasięgu. Maksimum możemy wyciągnąć jakieś 16 szarych tokenów z produkcji i akcji, ale... możemy zyskać dodatkowe szare tokeny przez palenie kart z ręki a następnie od razu wysyłanie ludzi po te karty. A wiec i to ograniczenie jest do obejścia.
- Spalenie wirtualnego daje nam jakąś pulę punktów ale i tak do 25 pkt raczej nie dojdziemy.
- recycling umów jest możliwy ale tu nas ogranicza ilość punktów jakie uzyskaliśmy ze spalenia wirtualnego.
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.
2) skoro blokujemy wirtuala i nie pozwalamy mu atakować, a on pasuje i nie możemy (wg przykladu instrukcji) wchodzić w interakcję z jego lokacjami, to w jaki go plądrować?
3) Czy dobrze widzę, że po 10 rundzie wirual powinien mieć zbudowanych 30 lokacji?
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Grzess0 »

Matavermis pisze: 06 cze 2021, 09:10
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.
2) skoro blokujemy wirtuala i nie pozwalamy mu atakować, a on pasuje i nie możemy (wg przykladu instrukcji) wchodzić w interakcję z jego lokacjami, to w jaki go plądrować?
3) Czy dobrze widzę, że po 10 rundzie wirual powinien mieć zbudowanych 30 lokacji?
2) najpierw my mamy ruch a on próbuje 3 razy, mimo że nie mamy żadnych budowli, więc mamy w sumie 4 ruchy
3) zależy jak grasz, ja zawsze daje 4 karty początkowe (instrukcja tego nie precyzuje) i wtedy jest 34, ale bez tego rzeczywiście będzie ich 30 (jeśli nic sie nie stanie)
Matavermis
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:21
Has thanked: 11 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Matavermis »

Rozkładam wirtuala, jak w instrukcji, skoro tam nic nie pisze, żeby mu coś dać to nie daję:) natomiast zastanawia mnie ile lokacji mu można wypalić w tych pierwszych czterech ruchach, bo z tego co rozumiem, plądruje się mu lokacje na zwyklych zasadach, a jesli tak, to należy pozyskać określoną ilość żetonów czerwonych, na co też trzeba zużyć ruchy jakieś. Bo rozumiem również, że w fazie wypatrywania mu w kazdym ruchu też będą ciągle dochodzić 3 nowe?
Grzess0 pisze: 06 cze 2021, 10:46
Matavermis pisze: 06 cze 2021, 09:10
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.
2) skoro blokujemy wirtuala i nie pozwalamy mu atakować, a on pasuje i nie możemy (wg przykladu instrukcji) wchodzić w interakcję z jego lokacjami, to w jaki go plądrować?
3) Czy dobrze widzę, że po 10 rundzie wirual powinien mieć zbudowanych 30 lokacji?
2) najpierw my mamy ruch a on próbuje 3 razy, mimo że nie mamy żadnych budowli, więc mamy w sumie 4 ruchy
3) zależy jak grasz, ja zawsze daje 4 karty początkowe (instrukcja tego nie precyzuje) i wtedy jest 34, ale bez tego rzeczywiście będzie ich 30 (jeśli nic sie nie stanie)
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Grzess0 »

Matavermis pisze: 06 cze 2021, 11:51 Rozkładam wirtuala, jak w instrukcji, skoro tam nic nie pisze, żeby mu coś dać to nie daję:) natomiast zastanawia mnie ile lokacji mu można wypalić w tych pierwszych czterech ruchach, bo z tego co rozumiem, plądruje się mu lokacje na zwyklych zasadach, a jesli tak, to należy pozyskać określoną ilość żetonów czerwonych, na co też trzeba zużyć ruchy jakieś. Bo rozumiem również, że w fazie wypatrywania mu w kazdym ruchu też będą ciągle dochodzić 3 nowe?
Grzess0 pisze: 06 cze 2021, 10:46
Matavermis pisze: 06 cze 2021, 09:10
Zastanawiam się nad tym wariantem i nigdzie nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na pytania, więc je zadam:.
2) skoro blokujemy wirtuala i nie pozwalamy mu atakować, a on pasuje i nie możemy (wg przykladu instrukcji) wchodzić w interakcję z jego lokacjami, to w jaki go plądrować?
3) Czy dobrze widzę, że po 10 rundzie wirual powinien mieć zbudowanych 30 lokacji?
2) najpierw my mamy ruch a on próbuje 3 razy, mimo że nie mamy żadnych budowli, więc mamy w sumie 4 ruchy
3) zależy jak grasz, ja zawsze daje 4 karty początkowe (instrukcja tego nie precyzuje) i wtedy jest 34, ale bez tego rzeczywiście będzie ich 30 (jeśli nic sie nie stanie)
Instrukcja mówi, że przygotowanie jest jak w normalnej grze, czyli dostaje 6 kart i wybiera z nich 4 (tak ja to rozumiem, ale tak jak pisałem, nie jest to jasno napisane)

Generalnie to jedną lokacje(najlepiej grać czerwonymi bo mają aż 3 żetony z wymiany) i jak ma sie jakieś umowy to też mogą dawać czerwone żetony

Tak, jeśli są to zyskuje
tommyray
Posty: 1302
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: 51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: tommyray »

@Matavermis Muszę się poprawić - brać raczej czerwone karty a nie niebieskie, a umowy robić na zasadzie wyjątku. Jak przejrzysz wszystkie karty z podstawki to dojdziesz do tego, które karty do umów warto wrzucić. Ale będzie ich zaledwie kilka, a nie tak jak napisałem, że jedna trzecia.

Poza tym to Grzess0 jest tu ekspertem w tym względzie :)
Matavermis
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:21
Has thanked: 11 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Matavermis »

Rozumiem, że jak są karty to zyskuje. No ale jak nie ma, to nie ma tez do ataku i wtedy chyba pasuje po pierwszym naszym ruchu? Bo jak tak to nie ma co plądrować, bo spasował
Grzess0 pisze: 06 cze 2021, 13:00
Tak, jeśli są to zyskuje
ODPOWIEDZ