Rocy7 pisze:1) Regrywalność
"Pierwszym krokiem jest przygotowanie sceny, na której rozegra się kradzież stulecia. W tym celu na szczegółowej planszy przedstawiającej Hadrię – fikcyjne renesansowe miasto – należy w wyznaczonych miejscach umieścić strażników, posterunki i bogactwa, a w pałacu na samym środku – Klejnot Cesarzy. Następnie każdy wybiera swojego złodzieja (z sześciu dostępnych postaci), zapoznaje się z jego umiejętnościami, dobiera początkowe karty i punkty akcji"
Czy jest to stały i niezmienny schemat czy losowy i zmienny? Jak duże są różnice między poszczególnymi setingami planszy?
Czy dobór początkowych kart zmienia początek gry?
Ustawienia początkowe planszy są praktycznie zawsze takie same - zawsze w tych samych miejscach kładziemy Klejnot Cesarzy, oraz średnie klejnoty i strażników.
Różnice są w żetonach miasta - te mieszamy i układamy losowo na wyznaczonych polach nie odkrywając ich.
Tyle w kwestii planszy, oprócz tego są jeszcze karty postaci które gracze losują na początku rozgrywki.
Początkowo dobrane karty z talii kart akcji nie mają wpływu na jakiekolwiek ustawienia początkowe.
Rocy7 pisze:2) Czy istnieje eliminacja graczy inna niż pod koniec gry? Czy np. złodziej złapany przez strażników odpada z gry?
Wszyscy gracze biorą udział w rozgrywce od początku do końca, nie ma możliwości wypadnięcia z gry - nawet złapanie przez strażników mimo że utrudnia grę, to nie uniemożliwia zwycięstwa. To wynika z własnych doświadczeń - nie ma dla mnie nic nudniejszego niż czekanie np. przez godzinę aż pozostali gracze skończą grę którą z różnych powodów przegrałem
Rocy7 pisze:3) Losowość jakie są elementy losowe w grze? I jakie elementy różnicują rozgrywki?
Karty wydarzeń sterują przebiegiem i długością rozgrywki. W każdej turze odkrywa się 1 kartę wydarzenia z wierzchu talii wydarzeń – ciszy lub alarmu. Zmienia ona warunki, w jakich toczy się gra.
Ile kart w decku, ile "wychodzi" w jednej grze? Czy tryb alarmu i ciszy mogą być "aktywowane" i "dezaktywowane działaniami graczy?
Losowe elementy rozgrywki:
1. Wspomniane wcześniej ustawienie żetonów miasta.
2. Dobierane przez graczy karty z talii kart akcji.
3. Dobierana w każdej rundzie karta wydarzeń.
4. Określana w każdej rundzie za pomocą rzutu kością inicjatywa strażników.
5. Brama przez którą gracze muszą uciec aby wygrać.
Rozgrywki są zróżnicowane przede wszystkim przez to jak grają gracze - w każdej grze gracz ma do dyspozycji zupełnie inną pulę kart akcji i to na niej opiera swoje działania.
W trakcie gry znacząco zmienia się układ planszy - położenie strażników oraz efekty które wywołały odkryte żetony miasta - to też znacząco wpływa na taktykę.
Nie ma żadnych losowych elementów które zmuszałyby graczy do jakichkolwiek działań - wszystkie wymienione wyżej akcje skutkują tylko różnymi decyzjami które gracze na ich podstawie podejmują.
W grze są 24 karty wydarzeń (13 ciszy i 11 alarmu), z czego w każdej rozgrywce losuje się 15 spośród nich (10 kart ciszy i 5 alarmu).
Oprócz tego jest 70 kart akcji. Zakładając że 4 graczy gra 15 rund, to dobiorą oni łącznie 60 kart. Jest również zdolność która pozwala wymienić jedną z kart na ręku na nową, więc jeśli by grało 4 graczy przez 15 rund i każdy gracz w każdej rundzie korzystałby z tej opcji to w sumie dobraliby 120 kart. Dlatego jeśli się zdarzy że karty akcji się skończą, tasuje się odrzucone karty akcji i tworzy nową talię.
Rocy7 pisze:4) Ile jest dróg do wygranej? Zawsze gracz z klejnotem cesarzy wygrywa grę? Nie można ukraść skarbu o większej wartości niż klejnot?
Gracz wygrywa, jeśli:
- Przed końcem 5. tury alarmu opuści planszę przez bramę wskazaną kartą dzielnicy i będzie miał na swoim arkuszu złodzieja Klejnot Cesarzy (nie musi to być ten sam gracz, który pierwszy podniósł Klejnot Cesarzy). W tym wypadku gra kończy się natychmiastową wygraną tego gracza.
- Przed końcem 5. tury alarmu opuści planszę przez bramę wskazaną kartą dzielnicy i będzie miał na swoim arkuszu złodzieja klejnoty, żetony miasta i / lub znaczniki o największej wartości Punktów Zwycięstwa. W tym wypadku gra trwa do końca 5. tury alarmu, a zwycięstwo należy rozstrzygnąć pomiędzy wszystkimi złodziejami, jacy opuścili planszę.
- Przed końcem 5. tury alarmu opuści planszę przez bramę wskazaną kartą dzielnicy i jest jedynym złodziejem, któremu udało się tego dokonać. W tym wypadku gra trwa do końca 5. tury alarmu, a zwycięzca może nie mieć żadnych Punktów Zwycięstwa.
Nie ma nic cenniejszego od Klejnotu
Rocy7 pisze:5) Średni czas gry na 2 i 4 osoby?
Zakładając że gracze opanowali już zasady rozgrywka dla 2 graczy trwa ok 1- 1.5h, dla 4 graczy 2-2.5 h