Capital (Filip Miłuński)
: 01 wrz 2016, 14:45
Przyszedł czas, żeby pochwalić się pierwszą z dwóch naszych nowości na tegoroczne Essen.
Naszym okrętem flagowym będzie gra "Capital", za którą odpowiada Filip Miłuński. Autorem okładki jest znany akwarelista Tytus Brzozowski, a grafikę na komponentach stworzył Grzegorz Molas. Nie jest to wprawdzie finalna wersja okładki, ale jesteśmy już bardzo blisko końca prac. Niedługo pochwalimy się ostateczną wersją, jak i wyglądem komponentów. Zapraszamy też na szybki konkurs związany z premiera okładki.
Wystarczy wejść na BGG i polubić image z okładką. Konkurs trwa do poniedziałku 5.09.2016
Wśród osób, które polubią obrazek rozlosujemy jeden egzemplarz gry "Capital".
Link do okładki http://boardgamegeek.com/image/3159339/ ... e=original

Warszawa to miasto wyjątkowe. Mówi się o nim, że „przeżyło własną śmierć” i jest w tym sporo prawdy. Stolica Polski została w większości zniszczona podczas drugiej wojny światowej, a jej odbudowa była wyjątkowym procesem urbanistycznym. Miejska tkanka Warszawy to połączenie wytwornych budynków z czasów saskich, architektury międzywojennej, socjalistycznych bloków i współczesnej zabudowy.
W grze Capital zadaniem gracza będzie budowa jednej z dzielnic Warszawy. Czy warto inwestować w dzielnice mieszkalne, a może skupić się na kompleksach handlowych? Czy rozwinięcie transportu miejskiego będzie bardziej opłacalne niż budowa obiektów kulturalnych? Postawić na tereny zielone, czy może na obiekty przemysłowe?
Capital to kolejna gra z serii Granna Expert, która rozrusza Wasze szare komórki!
Liczba graczy: 2–4
Wiek graczy: 10+
Czas rozgrywki: 60 min
Autor gry: Filip Miłuński
Ilustracje: Grzegorz Molas (komponenty), Tytus Brzozowski (okładka)
Cel gry: Gracze wspólnie budują Warszawę na przestrzeni sześciu epok. Od początków stołeczności miasta u schyłku XVI wieku, aż po czasy współczesne. Każdy z nich tworzy przed sobą jedną z dzielnic miasta. Na koniec każdej z sześciu epok gry dzielnice przynoszą graczom dochód oraz punkty zwycięstwa. Gracz, który po sześciu epokach ma najwięcej punktów zostaje zwycięzcą.
Krótki opis mechaniki:
1. Gra dzieli się na 6 epok. Każda z nich składa się z fazy budowania i fazy dochodu.
2. Podczas fazy budowania, poprzez mechanikę draftu, gracze wybiorą 4 fragmenty dzielnicy, które umieszczą przed sobą. Dzielnice składają się z różnych rodzajów obszarów m.in.: mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych, kulturalnych czy parków. Każdy z obszarów pełni w grze określoną funkcję.
3. Podczas fazy dochodu gracze zdobywać będą monety i punkty zwycięstwa. Te zapewnią im poszczególne rodzaje zabudowy, budynki użyteczności publicznej i kamienie milowe.
Autor o grze: „Głównym założeniem dla mechaniki gry „Capital” było stworzenie zasad bardzo prostych do zrozumienia, ale jednocześnie stawiających na dużą decyzyjność graczy. Chciałem oddać w grze dylematy planisty, który musi myśleć jednocześnie o wielu różnych rodzajach zabudowy i ich wzajemnych zależnościach. W trakcie rozgrywki każdy gracz buduje własną dzielnicę miasta. Składa się ona z 12 kafelków. Każdy z nich to nawet 4 różne segmenty zabudowy. W sumie mamy więc potencjalnie nawet 48 różnych budynków w dzielnicy gracza, które wchodzą ze sobą w różnorodne interakcje. To prawdziwa łamigłówka dla osób lubiących optymalizację! Jednocześnie draft kafelków to bardzo prosta mechanika napędzająca grę. W efekcie mamy do czynienia z rozgrywką z kategorii „easy to learn - hard to master”. Ciekawostką w gronie gier typu city building są w Capitalu na pewno dwa elementy. Pierwszy to mechanika nadbudowy, która pozwala całkowicie zmieniać wygląd naszej dzielnicy w trakcie gry. Drugi to wojny światowe. W ich efekcie część dzielnic graczy ulega zniszczeniu co jeszcze bardziej wzmacnia wagę sensownego planowania przestrzeni.”
Naszym okrętem flagowym będzie gra "Capital", za którą odpowiada Filip Miłuński. Autorem okładki jest znany akwarelista Tytus Brzozowski, a grafikę na komponentach stworzył Grzegorz Molas. Nie jest to wprawdzie finalna wersja okładki, ale jesteśmy już bardzo blisko końca prac. Niedługo pochwalimy się ostateczną wersją, jak i wyglądem komponentów. Zapraszamy też na szybki konkurs związany z premiera okładki.
Wystarczy wejść na BGG i polubić image z okładką. Konkurs trwa do poniedziałku 5.09.2016
Wśród osób, które polubią obrazek rozlosujemy jeden egzemplarz gry "Capital".
Link do okładki http://boardgamegeek.com/image/3159339/ ... e=original

Warszawa to miasto wyjątkowe. Mówi się o nim, że „przeżyło własną śmierć” i jest w tym sporo prawdy. Stolica Polski została w większości zniszczona podczas drugiej wojny światowej, a jej odbudowa była wyjątkowym procesem urbanistycznym. Miejska tkanka Warszawy to połączenie wytwornych budynków z czasów saskich, architektury międzywojennej, socjalistycznych bloków i współczesnej zabudowy.
W grze Capital zadaniem gracza będzie budowa jednej z dzielnic Warszawy. Czy warto inwestować w dzielnice mieszkalne, a może skupić się na kompleksach handlowych? Czy rozwinięcie transportu miejskiego będzie bardziej opłacalne niż budowa obiektów kulturalnych? Postawić na tereny zielone, czy może na obiekty przemysłowe?
Capital to kolejna gra z serii Granna Expert, która rozrusza Wasze szare komórki!
Liczba graczy: 2–4
Wiek graczy: 10+
Czas rozgrywki: 60 min
Autor gry: Filip Miłuński
Ilustracje: Grzegorz Molas (komponenty), Tytus Brzozowski (okładka)
Cel gry: Gracze wspólnie budują Warszawę na przestrzeni sześciu epok. Od początków stołeczności miasta u schyłku XVI wieku, aż po czasy współczesne. Każdy z nich tworzy przed sobą jedną z dzielnic miasta. Na koniec każdej z sześciu epok gry dzielnice przynoszą graczom dochód oraz punkty zwycięstwa. Gracz, który po sześciu epokach ma najwięcej punktów zostaje zwycięzcą.
Krótki opis mechaniki:
1. Gra dzieli się na 6 epok. Każda z nich składa się z fazy budowania i fazy dochodu.
2. Podczas fazy budowania, poprzez mechanikę draftu, gracze wybiorą 4 fragmenty dzielnicy, które umieszczą przed sobą. Dzielnice składają się z różnych rodzajów obszarów m.in.: mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych, kulturalnych czy parków. Każdy z obszarów pełni w grze określoną funkcję.
3. Podczas fazy dochodu gracze zdobywać będą monety i punkty zwycięstwa. Te zapewnią im poszczególne rodzaje zabudowy, budynki użyteczności publicznej i kamienie milowe.
Autor o grze: „Głównym założeniem dla mechaniki gry „Capital” było stworzenie zasad bardzo prostych do zrozumienia, ale jednocześnie stawiających na dużą decyzyjność graczy. Chciałem oddać w grze dylematy planisty, który musi myśleć jednocześnie o wielu różnych rodzajach zabudowy i ich wzajemnych zależnościach. W trakcie rozgrywki każdy gracz buduje własną dzielnicę miasta. Składa się ona z 12 kafelków. Każdy z nich to nawet 4 różne segmenty zabudowy. W sumie mamy więc potencjalnie nawet 48 różnych budynków w dzielnicy gracza, które wchodzą ze sobą w różnorodne interakcje. To prawdziwa łamigłówka dla osób lubiących optymalizację! Jednocześnie draft kafelków to bardzo prosta mechanika napędzająca grę. W efekcie mamy do czynienia z rozgrywką z kategorii „easy to learn - hard to master”. Ciekawostką w gronie gier typu city building są w Capitalu na pewno dwa elementy. Pierwszy to mechanika nadbudowy, która pozwala całkowicie zmieniać wygląd naszej dzielnicy w trakcie gry. Drugi to wojny światowe. W ich efekcie część dzielnic graczy ulega zniszczeniu co jeszcze bardziej wzmacnia wagę sensownego planowania przestrzeni.”