Strona 1 z 4

Mare Nostrum: Empires - pytania i wątpliwości

: 15 wrz 2016, 14:38
autor: Błysk
Pierwszy, he he...

A tak serio:

Wygrywanie przez kontrolę 4 stolic i/ lub miast legendarnych. Rozumiem, że mogę wygrać przez okupację tych stolic i miast, a nie kontrolę prowincji z nimi. Moje pytanie dotyczy tego, czy w sumie te miasta muszą być fizycznie zbudowane? Inaczej, czy musi być na ich miejscu żeton legendarnego miasta/ stolicy?

Przykład:
Mam okupowane 3 stolice, gdzie są pobudowane miasta, widzę, że nikt nie zajął Jerozolimy od początku gry i mogę tam wjechać za darmo, ale miasto nie jest zbudowane, bo nikogo tam nie było od początku gry. Wpadając tam wygrywam, czy muszę utrzymać stolice do końca kolejnej fazy walki, a w Jerozolimie zbudować miasto i również utrzymać je do końca fazy walki?

Obstawiam, że miasta muszą być wybudowane, ale lepiej się upewnić.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 15 wrz 2016, 22:05
autor: swiety_1984
@Błysk - skoro miasto nie jest wybudowane to na moje nie może być okupowane. I tak, dotyczy to miast a nie kontroli nad prowincjami, bo nad stołecznymi prowincjami kontroli nie można przejąć.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 16 wrz 2016, 14:00
autor: Atamán
A ja mam pytanie:

1. Co się dzieje, gdy na końcu fazy ruchu i walki 2 graczy spełnia warunek kontroli 4 legendarne miast / stolic (przy grze na 5/6 osób jest to możliwe, bo każdy gracz ma stolicę + są 3 miejsca na legendarne miasta)? Wygrywają razem? Wygrywa lider militarny?

I jeszcze jedno:

2. W sytuacji, gdy lider handlu po fazie handlu dostał o 1 towar więcej, a inny gracz dostał o 1 mniej niż oferowali, to lider handlu musi przekazać 1 towar/monetę ze swoich (zarówno spośród tych, które dostał jak i zza zasłonki) temu graczowi. Pytanie, czy robi to jawnie, czy też tajnie. W sensie czy pozostali gracze wiedzą, co zostało przekazane?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 16 wrz 2016, 21:19
autor: misioooo
Atamán pisze:A ja mam pytanie:

1. Co się dzieje, gdy na końcu fazy ruchu i walki 2 graczy spełnia warunek kontroli 4 legendarne miast / stolic (przy grze na 5/6 osób jest to możliwe, bo każdy gracz ma stolicę + są 3 miejsca na legendarne miasta)? Wygrywają razem? Wygrywa lider militarny?

I jeszcze jedno:

2. W sytuacji, gdy lider handlu po fazie handlu dostał o 1 towar więcej, a inny gracz dostał o 1 mniej niż oferowali, to lider handlu musi przekazać 1 towar/monetę ze swoich (zarówno spośród tych, które dostał jak i zza zasłonki) temu graczowi. Pytanie, czy robi to jawnie, czy też tajnie. W sensie czy pozostali gracze wiedzą, co zostało przekazane?
1. Nie mogę znaleźć, ale coś mi dzwonie, że gracz wyżej na torze kultury (czyli mający więcej budynków) w tej sytuacji wygrywa.
2. Na logikę - jawnie. Handel jest jawny więc i to też powinno.
Koledzy i koleżanki - instrukcja do gry to nie biblia - nie musimy się jej w 100% trzymać. Nie da się też w instrukcji zawrzeć wszystkiego. Grajmy tak, aby nam sie podobało i abyśmy mieli z tego maksymalną frajdę :) Nie podoba się, że kto pierwszy piramidę postawi wygrywa? To gramy bez piramidy w ogóle :) Gra to zabawa, ma być przyjemna, a nie wkurzająca, bo ktoś w jakimś rulebuku coś napisał, co nam nie pasuje (albo czegoś tam nie napisał i zachowujemy się jak dziecko we mgle - jak za rączkę nie poprowadzą to nie wiem co robić...)

Re: Mare Nostrum: Empires

: 16 wrz 2016, 23:41
autor: Atamán
misioooo pisze:Nie da się też w instrukcji zawrzeć wszystkiego.
Ależ oczywiście że się da. Są jakoś instrukcje, które sobie z tym radzą.
misioooo pisze:Grajmy tak, aby nam sie podobało i abyśmy mieli z tego maksymalną frajdę :)
100% racji, do niejednej gry wprowadzam własne zmiany i "zasady domowe", ale zawsze najpierw daję szansę projektantowi i staram się choć spróbować oryginalnych zasad - a do tego muszę je rozumieć. Ponadto oryginalne zasady się przydają, gdy przychodzi grać poza domem, na konwentach, spotkaniach itp. - w takim przypadku zawsze jest lepiej mieć oficjalną wykładnię autora.


Poza tym ten wątek to chyba nie miejsce na tego typu dyskusje - to podforum odwiedzają Ci gracze, którzy z jakiegoś powodu chcą poznać oficjalne zasady i nic nam do tego.

Mare Nostrum: Empires

: 17 wrz 2016, 09:44
autor: janekbossko
W grze w 6 osob bohaterowie Atlantow sa na osobnym torze.
Kazdy moze ich kupic? Czemu jest osobny tor?

I jeszcze jedno pytanie:
Wszedlem do prowincji, wybiłem przeciwnika i okupuje znacznik kontroli.
Na poczatku mojej tury ruchu przyjąłbym region ALE okazuje sie ze juz nie jestem sam (ktos wczesniej wszedl, wlaczylem z nim i obaj przeżyliśmy). Moja jednostka nadal jest na znaczniku kontroli.
Przejmuje region? Czy musze byc sam w danym regionie?

Wiem ze aby okupować lub grabić musze byc sam ale co w przypadku jak zaczalem okupować w rundzie wcześniejszej?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Mare Nostrum: Empires

: 17 wrz 2016, 11:28
autor: swiety_1984
Strona 2 instrukcji dotyczaca atlantow:

"Bohaterów Atlantydy kupuje się tak, jak
innych bohaterów gry podstawowej."

Czemu osobny tor? Bo to rozszerzenie, wiec nie moze znajdowac sie na "podstawowej" wersji gry. Dluzszy tor dla tych bez atasa rowniez by nie wygladal.

Co do drugiego tematu - przydalaby sie wypowiedź Phalanx'ow, ale jak dla mnie po drugiej potyczce nie powinienes okupowac zadnych znacznikow jesli zostales zaatakowany bo nie jestes sam w prowincji i jest ona w stanie wojny. Takze wydaje mi sie ze jednostka powinna byc zdjeta ze znacznika i postawiona "luzem" bo przeciez armie zamiast kontrolowac zajely sie potyczka z silami przeciwnika.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 17 wrz 2016, 12:37
autor: Atamán
W instrukcji w punkcie 4.3 jest podpisane co się dzieje w takiej sytuacji - jeśli po bitwie w regionie zostaną jednostki kilku graczy, to taka prowincja znajduje się w "stanie wojny", okupacja zarówno budynków, jak i znacznika kontroli jest przerywana. Czyli tak, jak napisał swiety, nawet jak armia na znaczniku przeżyła, to powinieneś ją zdjąć i zestawić luzem, a zatem na początku swojej tury ruchu nie przejmiesz kontroli nad regionem.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 18 wrz 2016, 14:34
autor: AkitaInu
A jezeli ktos tam wszedl i go wybiles to przejmujesz kontrole? Zakladajac ze w poprzedniej turze okupowales znacznik kontroli

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Mare Nostrum: Empires

: 18 wrz 2016, 15:27
autor: swiety_1984
Jesli go wybiles to nie zdejmujesz armii ze znacznikow bo to Ty sie broniles. Wiec tak.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 20 wrz 2016, 10:44
autor: Atamán
A ja mam dwa pytanie, do kart przepowiedni (rozszerzenie "Legendarne miasta" z Atlasa) - jak mam dwie takie karty to mogę je wykorzystać, by uruchomić dowolną kartę premii znajdującą się w grze. Co to znaczy "znajdująca się w grze"? Wcześniej zagrana i odrzucona karta premii? Czy też dowolna karta premii z tych, które są w grze (czyli w dostępna w taliach kart premii, które zostały wybrane do gry)?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 20 wrz 2016, 10:45
autor: AkitaInu
Atamán pisze:A ja mam dwa pytanie, do kart przepowiedni (rozszerzenie "Legendarne miasta" z Atlasa) - jak mam dwie takie karty to mogę je wykorzystać, by uruchomić dowolną kartę premii znajdującą się w grze. Co to znaczy "znajdująca się w grze"? Wcześniej zagrana i odrzucona karta premii? Czy też dowolna karta premii z tych, które są w grze (czyli w dostępna w taliach kart premii, które zostały wybrane do gry)?
Wcześniej zagraną i odrzuconą :)

Re: Mare Nostrum: Empires

: 20 wrz 2016, 11:17
autor: Atamán
Ok, to jeszcze jedno: Czy można zagrać Atenę w reakcji na zagranego Baala i tym samym ochronić miasto?

Atena
Faza walki: do końca bieżącej tury zapewnia
ochronę stolicy lub prowincji z legendarnym
miastem przed bitwami lądowymi
i jakimikolwiek zniszczeniami (wróg, który
zaatakował prowincję, pozostaje w prowincji,
ale nie może atakować).

Baal
Faza walki: zniszcz wybrane miasto
(możesz wybrać stolicę lub legendarne
miasto).

Re: Mare Nostrum: Empires

: 20 wrz 2016, 16:24
autor: swiety_1984
To ja w sumie chcialbym rozwiac pewna watpliwosc...

Atakujemy prowincje z tylko forteca np. 2 jednostkami i zakladamy brak bonusow dodatkowych. Forteca daje od razu 5 wiec mamy pewnosc ze jedna nasza jednostka zginie. Zeby zniszczyc fortece musimy jak mniemam wyrzucic minimum 10 (jedno obrazenie forteca niweluje, drugie ja zniszczy dopiero)?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 20 wrz 2016, 16:40
autor: Atamán
Dokładnie tak to działa. Fortece są mega mocne w tej grze.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 11 paź 2016, 12:05
autor: Nidhogg
Ja mam pytanie do trybu dwu osobowego z barbarzyńcami.
Sytuacja:
Gracz A płaci barbarzyńcą i przenosi legion do prowincji przeciwnika gdzie są tylko 2 karawany (brak legionów i fortecy) łupi sobie jedną karawanę (wszakże barbarzyńcy tylko to potrafią).
Gracz B nie wprowadził na okupowaną przez barbarzyńców prowincje legionów (nie miał/ wykonywał pierwszy ruch/ nie chciał).

Co się dzieje w następnej rundzie z barbarzyńcami jeśli gracz B nadal nie wprowadzi tam legionów? Czy barbarzyńcy splądrują drugą karawanę ? jeśli tak to czy ktoś dostanie zasoby i kiedy do tego dojdzie?

Czy Gracz A może zapłacić temu barbarzyńcy który jest na teranie wroga by splądrował dla niego karawanę ? Pytam bo w zasadach jest że barbarzyńcą można zapłacić by ich ruszyć a tu w sumie byłby w tej samej prowincji, a powiedzmy jest to jedyny barbarzyńca który ma "w zasięgu" tą prowincję.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 31 paź 2016, 16:08
autor: mimozaur
Mam pytanie związane z podbojem prowincji. Sytuacja: po bitwie w prowincji zostają legiony najeźdźcy i forteca obrońcy. Czy prowincja jest uważana za pozostającą "w stanie wojny"? Co za tym idzie, najeźdźca nie może w niej okupować i grabić.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 31 paź 2016, 19:32
autor: Atamán
mimozaur pisze:Mam pytanie związane z podbojem prowincji. Sytuacja: po bitwie w prowincji zostają legiony najeźdźcy i forteca obrońcy. Czy prowincja jest uważana za pozostającą "w stanie wojny"? Co za tym idzie, najeźdźca nie może w niej okupować i grabić.
Dokładnie tak.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 17 lis 2016, 09:53
autor: Michał M
Przylegające prowincje: jeśli kontroluję prowincję za morzem, ale połączoną triremami z którąś z moich pozostałych prowincji, jeśli stracę triremy, stracę też kontrolę nad prowincją, która przestała być przylegająca?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 17 lis 2016, 10:07
autor: AkitaInu
Michał M pisze:Przylegające prowincje: jeśli kontroluję prowincję za morzem, ale połączoną triremami z którąś z moich pozostałych prowincji, jeśli stracę triremy, stracę też kontrolę nad prowincją, która przestała być przylegająca?
nie tracisz, kontrola pozostaje, tylko posiłków nie doślesz :)

Re: Mare Nostrum: Empires

: 17 lis 2016, 10:09
autor: Michał M
Czyli połączenie triremamy jest potrzebne tylko do przejmowania kontroli. Dzięki.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 17 lis 2016, 10:12
autor: AkitaInu
Michał M pisze:Czyli połączenie triremamy jest potrzebne tylko do przejmowania kontroli. Dzięki.
Dokładnie,. mało tego, nie trzeba mieć wojska żeby kontrolę przejąć nad prowincją przylegającą "triremami" i nie posiadającą wojska/znacznika kontroli innego gracza.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 17 lis 2016, 10:13
autor: Michał M
To wiem, ale dzięki za zwrócenie uwagi.

Re: Mare Nostrum: Empires

: 19 lis 2016, 09:54
autor: Kajak
Czy można mieć 2 fortece w jednej prowincji?I jak one wtedy działają?

Re: Mare Nostrum: Empires

: 19 lis 2016, 09:57
autor: Michał M
Nie można.