Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Witam ponownie.
Mam kolejne pytanie/a:
1.Karty atutu z adnotacją trwały.Czy tą kartę wykladam od razu przed rozgrywką i nie wliczam jej do rozmiaru tali?oraz pytanie o płacenie zasobami za tą kartę bo widac przy niej myślnik zamiast wartości liczowej nawet nie ma zera tylko myślnik.Czy tą kartę mam mieć w tali i czekać aż ja wyciągnę czy po prostu podczas przygotowywania rozgrywki od razu ja wylladam ze swojej tali?
2.Czy będąc w zwarciu z kilkoma wrogami przy próbie wymknięcia sie test na wymknięcie musze przeprowadzać z każdym potworem z którym jestem w zwarciu?i pytanie czy jest jakaś okreslona liczba potworów z którymi można być w zwarciu czy jest to nieokreślone i można być z taka ilością jaka pojawi się według scenariusza?
3.czy bedac w zwarciu z potworem i chcąc wejsc w zwarcie z kolejnym to przy próbie wejścia w zwarciu potwor z którym obecnie jestem w zwarciu atakuje mnie gdyż wykonuje inna akcje niz wymykanie sie badz walka?oraz czy jak jestem w zwarciu i atakuje potwora nr to czy np potwor drugi z którym tez jestem w zwarciu atakuje mnie?
Takie niby proste ale strasznie nurtujące pytania.
Mam kolejne pytanie/a:
1.Karty atutu z adnotacją trwały.Czy tą kartę wykladam od razu przed rozgrywką i nie wliczam jej do rozmiaru tali?oraz pytanie o płacenie zasobami za tą kartę bo widac przy niej myślnik zamiast wartości liczowej nawet nie ma zera tylko myślnik.Czy tą kartę mam mieć w tali i czekać aż ja wyciągnę czy po prostu podczas przygotowywania rozgrywki od razu ja wylladam ze swojej tali?
2.Czy będąc w zwarciu z kilkoma wrogami przy próbie wymknięcia sie test na wymknięcie musze przeprowadzać z każdym potworem z którym jestem w zwarciu?i pytanie czy jest jakaś okreslona liczba potworów z którymi można być w zwarciu czy jest to nieokreślone i można być z taka ilością jaka pojawi się według scenariusza?
3.czy bedac w zwarciu z potworem i chcąc wejsc w zwarcie z kolejnym to przy próbie wejścia w zwarciu potwor z którym obecnie jestem w zwarciu atakuje mnie gdyż wykonuje inna akcje niz wymykanie sie badz walka?oraz czy jak jestem w zwarciu i atakuje potwora nr to czy np potwor drugi z którym tez jestem w zwarciu atakuje mnie?
Takie niby proste ale strasznie nurtujące pytania.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
- Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
1. Karty z cechą trwałe, od początku gry są wystawione.
2. Nie ma limitu ilości przeciwników na "sobie". Ponadto każdemu trzeba się wymknąć z osobna. Są karty które pozwalają wymknąć się wszystkim.
3. Wszystkie akcje poza: atakiem, wymknięciem pertraktacja i rezygnacjazwarciem się, wywoluja atak towarzyszący. (edytowano aby nikogo w błąd nie wprowadzać)
2. Nie ma limitu ilości przeciwników na "sobie". Ponadto każdemu trzeba się wymknąć z osobna. Są karty które pozwalają wymknąć się wszystkim.
3. Wszystkie akcje poza: atakiem, wymknięciem pertraktacja i rezygnacja
Ostatnio zmieniony 07 lut 2023, 09:30 przez mythil, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Te akcje to: Walka, Wymknięcie się, Pertraktacje, Rezygnacja. Wejście w Zwarcie z innym wrogiem powoduje atak towarzyszący.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
- Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Racja mój błąd, edytowałem post, aby nikogo w błąd nie wprowadzić. Dodam tylko, że są karty, które pozwalają zignorować atak towarzyszący.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Cześć.
Za mną pierwszy rozgrywka w Horror w Arkham lcg. W pierwszej kampanii udało nam się uzyskać zakończenie "Brak zakończenia". Na razie moje pytanie brzmi:
1. Czy warto rozegrać te kampanię jeszcze raz? Nie wiem co się wydarzyło w pozostałych scenariuszach (oprócz tego negatywnego, bo przeczytałem:), ale zastanawiam się czy to ma jakiś sens, czy lepiej od razu iść do kolejnego w kampanii? Czy np. lepiej po rozegraniu całej kampanii, wybrać sobie inne postacie i z powrotem grać od początku (na razie pomijam dodatki, chciałem wiedzieć co gracze myślą o regrywalności).
Za mną pierwszy rozgrywka w Horror w Arkham lcg. W pierwszej kampanii udało nam się uzyskać zakończenie "Brak zakończenia". Na razie moje pytanie brzmi:
1. Czy warto rozegrać te kampanię jeszcze raz? Nie wiem co się wydarzyło w pozostałych scenariuszach (oprócz tego negatywnego, bo przeczytałem:), ale zastanawiam się czy to ma jakiś sens, czy lepiej od razu iść do kolejnego w kampanii? Czy np. lepiej po rozegraniu całej kampanii, wybrać sobie inne postacie i z powrotem grać od początku (na razie pomijam dodatki, chciałem wiedzieć co gracze myślą o regrywalności).
-
- Posty: 2516
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1016 times
- Been thanked: 492 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Moim zdaniem warto zagrać kilka razy każdą kampanię, nawet wskazane jest zagrać ze 2 razy pod rząd - dzięki temu, pamiętamy dobrze, co się wydarza w trakcie i możemy się na to odpowiednio przygotować w trakcie rozgrywki, nie gramy całkiem w ciemno. A potem za jakiś czas wrócić do kampanii, po pewnej przerwie (dzięki temu nie będzie nam się nudzić). No i absolutnie opłaca się zagrać innymi badaczami, z innymi taliami. Dodatkowo, druga misja podstawki świetnie nadaje się do testowania talii, można ją zagrać jako jednostrzałówkę, by sprawdzić, jak nam działa talia, którą przygotowujemy pod jakąś inną kampanię.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
A odnośnie walki, zwarcia i wyczerpania wroga:
1. Czy mogę atakować bez broni? Totalnie nie pomyślałem o tym wcześniej i w trakcie gry nie przyszło mi to w ogóle do głowy, ale atakując pięścią po prostu zadaje jedno obrażenie i nie dostaje żadnych bonusów (tak jak np. w nożu dodatkowe symbole pięści).
2. Załóżmy że zaczyna się faza graczy. Dwóch graczy jest w zwarciu z wrogiem. Pierwszy gracz w pierwszej swojej akcji wymyka się wrogowi - wróg jest wyczerpany, pierwszy gracz wymknął mu się, ale drugi nadal pozostaje z nim w zwarciu.
Czy pierwszy gracz może z powrotem zrobić zwarcie z tym wrogiem (w drugiej akcji) i w trzeciej go zaatakować, a wróg nadal będzie wyczerpany? Czy on w momencie zwarcia przygotowuje się?
1. Czy mogę atakować bez broni? Totalnie nie pomyślałem o tym wcześniej i w trakcie gry nie przyszło mi to w ogóle do głowy, ale atakując pięścią po prostu zadaje jedno obrażenie i nie dostaje żadnych bonusów (tak jak np. w nożu dodatkowe symbole pięści).
2. Załóżmy że zaczyna się faza graczy. Dwóch graczy jest w zwarciu z wrogiem. Pierwszy gracz w pierwszej swojej akcji wymyka się wrogowi - wróg jest wyczerpany, pierwszy gracz wymknął mu się, ale drugi nadal pozostaje z nim w zwarciu.
Czy pierwszy gracz może z powrotem zrobić zwarcie z tym wrogiem (w drugiej akcji) i w trzeciej go zaatakować, a wróg nadal będzie wyczerpany? Czy on w momencie zwarcia przygotowuje się?
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Tak. Działa tak jak napisałeś.
W zwarciu z jednym wrogiem jest tylko jeden badacz, ten, który akurat ma kartę wroga przed sobą. Wyjątkiem jest wróg masywny, który jest w zwarciu ze wszystkimi badaczami w danej lokacji i nie umieszcza się go przed badaczem, tylko zawsze w określonej lokacji.2. Załóżmy że zaczyna się faza graczy. Dwóch graczy jest w zwarciu z wrogiem. Pierwszy gracz w pierwszej swojej akcji wymyka się wrogowi - wróg jest wyczerpany, pierwszy gracz wymknął mu się, ale drugi nadal pozostaje z nim w zwarciu.
Czy pierwszy gracz może z powrotem zrobić zwarcie z tym wrogiem (w drugiej akcji) i w trzeciej go zaatakować, a wróg nadal będzie wyczerpany? Czy on w momencie zwarcia przygotowuje się?
Jeśli wymkniesz się wrogowi, to zabierasz go ze swojej strefy zagrożenia i umieszczasz w lokacji w której się znajdujesz wyczerpanego. Możesz go zaatakować bez wchodzenia z nim w zwarcie, chyba, że ma cechę "powściągliwy".
Nie musisz być w zwarciu z wrogiem, żeby go zaatakować (nie dotyczy powściągliwych wrogów), a jednocześnie jeśli jesteś w zwarciu z wrogiem i atak innego gracza skierowany w tego wroga spudłuje, to obrażenia zostają przekierowane w badacza.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2023, 14:35 przez arian, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Jestem początkujący więc najwyżej ktoś sprostuje, ale :pawi1999 pisze: ↑09 lut 2023, 14:20 A odnośnie walki, zwarcia i wyczerpania wroga:
1. Czy mogę atakować bez broni? Totalnie nie pomyślałem o tym wcześniej i w trakcie gry nie przyszło mi to w ogóle do głowy, ale atakując pięścią po prostu zadaje jedno obrażenie i nie dostaje żadnych bonusów (tak jak np. w nożu dodatkowe symbole pięści).
2. Załóżmy że zaczyna się faza graczy. Dwóch graczy jest w zwarciu z wrogiem. Pierwszy gracz w pierwszej swojej akcji wymyka się wrogowi - wróg jest wyczerpany, pierwszy gracz wymknął mu się, ale drugi nadal pozostaje z nim w zwarciu.
Czy pierwszy gracz może z powrotem zrobić zwarcie z tym wrogiem (w drugiej akcji) i w trzeciej go zaatakować, a wróg nadal będzie wyczerpany? Czy on w momencie zwarcia przygotowuje się?
1. Moim zdaniem oczywiscie że możesz.
2. Byku, coś tu namieszałeś chyba. Dwóch graczy nie może być w zwraciu z tym samym wrogiem. Jeśli jesteś w zwarciu to ściągasz potworzastego z lokalizacji i dołączasz do obszaru gracza (tam gdzie atuty itd.) on jest wtedy przyklejony do Ciebie, nie do lokalizacji. Tym bardizej nie do innego gracza.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
O kurde. To ja grałem w ten sposób, że żeby zaatakować wroga, trzeba być z nim koniecznie z zwarciu i trzeba posiadać jakaś broń. No i żeby drugi gracz mógł zaatakować to tez trzeba wejść z wrogiem w zwarcie, tak że jeden wróg jest przy dwóch osobach. Zastanawiam się nad ponownym podejściem do pierwszego scenariusza, choć w sumie i tak nie poszło najgorzej, bo skończyłem na braku zakończenia, a nie na #Z3
A jeszcze jedno pytanie dotyczące wskazówek: w którym momencie odrzucam wskazówki za przejście do kolejnego aktu? Czy każdy gracz ma to zrobić w określonym momencie w swojej turze czy to może nastąpić nawet w fazie innego gracza? Bo generalnie na razie nie widzę innych opcji skorzystania ze wskazówek, więc nie widzę przeszkód żeby robić to w dowolnym momencie gry.
A jeszcze jedno pytanie dotyczące wskazówek: w którym momencie odrzucam wskazówki za przejście do kolejnego aktu? Czy każdy gracz ma to zrobić w określonym momencie w swojej turze czy to może nastąpić nawet w fazie innego gracza? Bo generalnie na razie nie widzę innych opcji skorzystania ze wskazówek, więc nie widzę przeszkód żeby robić to w dowolnym momencie gry.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
W teorii robisz to w odpowiednim "oknie" według szczegółowego przebiegu rundy opisanego na końcu Kompletnej Księgi Zasad. Swoją drogą bardzo polecam zagranie kilka razu według tego schematu, żeby się nauczyć poprawnie interpretować czas występowania konkretnych momentów fazy i rundy. W praktyce robi się to w dowolnym momencie fazy akcji, pomiędzy akcjami. Chyba, że wskazówki wymagają wydania akcji, to wówczas jako akcję, a to wówczas polecenia wspomina o tym, że "gracze wydają wspólnie...".
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Jak już było wyżej wspomniane, żeby zaatakować wroga nie trzeba być z nim w zwarciu, ale wtedy się ryzykuje, że można trafić przypadkiem innego badacza. Żeby nie ponosić takiego ryzyka, można poświęcić akcję na zwrócenie na siebie uwagi przeciwnika, wtedy wchodzi on w zwarcie z tobą, porzucając poprzedni cel.
Dawno nie grałem i będę sobie przypominał niedługo zasady, mam nadzieję, że nie namieszałem
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
1) Czy mogę w ramach zwiększenia szansy testu umiejętności poświęcić kartę, którą już zagrałem i mam w swoim obszarze zagrożenia jako atut?
2) Luźne pytanie - czy gracie na jawną czy ukrytą rękę? W grze jest napisane o ograniczonej wiedzy, ale przyzwyczajeni innymi grami, całą grę mieliśmy odkryte karty, a ostatnie strategiczne ruchy już praktycznie graliśmy razem. Gra na poziomie standardowym już nie wydaje się łatwa, a i tak grając pierwszy scenariusz dwa razy nie udało się jeszcze zabić kapłana ghouli.
3) Jaki dodatek najlepiej kupić jako pierwszy?
2) Luźne pytanie - czy gracie na jawną czy ukrytą rękę? W grze jest napisane o ograniczonej wiedzy, ale przyzwyczajeni innymi grami, całą grę mieliśmy odkryte karty, a ostatnie strategiczne ruchy już praktycznie graliśmy razem. Gra na poziomie standardowym już nie wydaje się łatwa, a i tak grając pierwszy scenariusz dwa razy nie udało się jeszcze zabić kapłana ghouli.
3) Jaki dodatek najlepiej kupić jako pierwszy?
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Nie, możesz albo zagrać albo przeznaczyć do testu umiejętności. Zawsze musi to być karta z ręki.
Zawsze z zakrytą. Wyjątkiem może być solo na dwie ręce, ale gram tak rzadko i tylko postaciami, które nie działają w normalnym trybie solo. Granie z ukrytymi kartami na ręce ma znaczenie, bo w grze są mechaniki, które granie z odkrytą ręką mocno popsuje.2) Luźne pytanie - czy gracie na jawną czy ukrytą rękę? W grze jest napisane o ograniczonej wiedzy, ale przyzwyczajeni innymi grami, całą grę mieliśmy odkryte karty, a ostatnie strategiczne ruchy już praktycznie graliśmy razem. Gra na poziomie standardowym już nie wydaje się łatwa, a i tak grając pierwszy scenariusz dwa razy nie udało się jeszcze zabić kapłana ghouli.
Dziedzictwo Dunwich (fajne proste mechaniki) albo Szlak do Carcosy (świetny klimat i dalej rozsądny poziom komplikacji). Nie polecam Na krawędzi Ziemi, chociaż część osób twierdzi, że to dobra kampania na start. Moim zdaniem raczej średnia, że zbyt duża ilością tekstu który trudno pominąć, przez co mało regrywalna. Ale ja też oceniam ją dość nisko w porównaniu do innych.3) Jaki dodatek najlepiej kupić jako pierwszy?
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
A czy mogę podczas wykonywani testu umiejętności poświęcić więcej niż jedną kartę w celu podniesienia danej umiejętności czy tylko i wyłącznie mogę poświęcić tylko jedną kartę oraz czy drugi badacz będąc w tej samej lokalizacji może też tylko jedną kartę poświęcić żeby pomóc drugiemu badaczowi czy też może poświęcić więcej kart podczas danego testu?
-
- Posty: 2516
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1016 times
- Been thanked: 492 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Drugi może tylko jedną. Ty - ile chcesz, ale np. Niespodziewana Odwaga może być tylko jedna.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- SosnowyPatyk
- Posty: 159
- Rejestracja: 20 gru 2021, 21:51
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 123 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Takie głupie pytanie ale jestem na gorąco po pierwszej rozgrywce i nigdzie nie doczytałem pewnie z emocji.
Czy jak wróg dostanie ode mnie obrażenie/obrażenia jeżeli powiedzie mi się test w walce, to jest wyczerpany czy nie? Bo jeżeli tak, to sobie utrudniłem grę i grałem że nie jest wyczerpany.
Czy jak wróg dostanie ode mnie obrażenie/obrażenia jeżeli powiedzie mi się test w walce, to jest wyczerpany czy nie? Bo jeżeli tak, to sobie utrudniłem grę i grałem że nie jest wyczerpany.
komu? czemu? - ludziom, osobom, planszówkom
z kim? z czym? - z osobą, z planszówką
ludzią - narzędnik słowa ludzia, gdyby istniało ;)
z kim? z czym? - z osobą, z planszówką
ludzią - narzędnik słowa ludzia, gdyby istniało ;)
-
- Posty: 2516
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1016 times
- Been thanked: 492 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Wyczerpany jest po wymknieciu się, nie po ataku.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Cześć.
Gram w podstawkę i zagrałem najpierw dwa razy scenariusz pierwszy, a potem trzy razy scenariusz drugi. Nie przechodziłem z jednego na drugi od razu głównie dlatego, że gra jest po prostu dość trudna dla mnie. I tu pojawia się moje pytanie. Czy ta gra naprawdę jest tak $@#& trudna ? Nie uważam się za jakiegoś półgłówka, a naprawdę graliśmy trzy razy w drugi scenariusz i ani razu nie wyszliśmy z niego z więcej niż jednym kultystą pokonanym. Gra szybko się kończy, bo żetonów zagłady jest mało i dodatkowo kultyści część przejmują, niedługo po rozpoczęciu pojawia się kapłan ghouli, potem ten wafel z odwrotu pierwszej karty tajemnicy i nagle okazuje się, że może ich zabić tylko Roland, bo Daisy nie ma takich umiejętności, a dodatkowo już dwa razy się trafiło, że grając Rolandem byłem z nimi oboma w zwarciu i i tak nie mogłem za dużo zrobić, bo oni mają łącznie 18 życia i zadają mi 4-3 obrażenia i nawet nie mogę im się wymknąć. Zaczyna mi brakować cierpliwości, a podczas gdy gram w gry komputerowe na poziomie co najmniej trudnym, to konieczność obniżania sobie poziomu w grze planszowej ze standardowego na łatwy jest dla mnie trochę takie upokarzające, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że tak jak powiedziałem, nie uważam się za kretyna.
Gram w podstawkę i zagrałem najpierw dwa razy scenariusz pierwszy, a potem trzy razy scenariusz drugi. Nie przechodziłem z jednego na drugi od razu głównie dlatego, że gra jest po prostu dość trudna dla mnie. I tu pojawia się moje pytanie. Czy ta gra naprawdę jest tak $@#& trudna ? Nie uważam się za jakiegoś półgłówka, a naprawdę graliśmy trzy razy w drugi scenariusz i ani razu nie wyszliśmy z niego z więcej niż jednym kultystą pokonanym. Gra szybko się kończy, bo żetonów zagłady jest mało i dodatkowo kultyści część przejmują, niedługo po rozpoczęciu pojawia się kapłan ghouli, potem ten wafel z odwrotu pierwszej karty tajemnicy i nagle okazuje się, że może ich zabić tylko Roland, bo Daisy nie ma takich umiejętności, a dodatkowo już dwa razy się trafiło, że grając Rolandem byłem z nimi oboma w zwarciu i i tak nie mogłem za dużo zrobić, bo oni mają łącznie 18 życia i zadają mi 4-3 obrażenia i nawet nie mogę im się wymknąć. Zaczyna mi brakować cierpliwości, a podczas gdy gram w gry komputerowe na poziomie co najmniej trudnym, to konieczność obniżania sobie poziomu w grze planszowej ze standardowego na łatwy jest dla mnie trochę takie upokarzające, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że tak jak powiedziałem, nie uważam się za kretyna.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Tak, ta gra jest trudna, szczególnie gdy masz tylko dostęp do kart z podstawki. Dodatkowo zasady są dosyć skomplikowane i łatwo sobie utrudnić grę. Np. Ja na początku nie usuwałem po postępie tajemnicy żetonów zagłady z kultystów i doliczałem te żetony do następnej zagłady. Sprawdź czy i ty nie utrudniasz sobie czymś gry. Na BGG jest chyba wątek o najczęściej zapominanych zasadach.
Jeżeli chodzi o scenariusze z podstawki.
Pierwszy to tutorial w którym trenuje się jak gra przebiega. Raczej nie powinieneś mieć w nim problemu z ubiciem kapłana, czyli, patrz wyżej, może czymś sobie utrudniasz rozgrywkę. Btw. Nie wszystkich wrogów trzeba zabijać.
W drugim trudność skokowo rośnie, jeden kultysta to faktycznie nie jest najlepiej, ale np. trzech to już przyzwoity wynik. Z tego co pamiętam tylko dwóch z nich trzeba zabić, z resztą można sobie poradzić inaczej. W tym scenariuszu też nie warto cisnąć do końca. Wchodzisz, łapiesz kilku delikwentów a jak zaczyna się robić gorąco to uciekasz. Maski północy uczą, że rezygnacja to nie przegrana.
Trzeciego scenariusza nie będę ci spoilował, ale pamiętaj: strzelba jest dobra, ale dynamit jest lepszy
Generalnie to nie jest ujma granie na łatwym poziomie. Szczególnie kiedy dopiero poznajesz grę. Poziom łatwy ogranicza tylko trudność testów - zaczynasz z żetonami -2, a nie -4 w worku. Liczba wrogów, progi zagłady itp. pozostają takie same.
Jeżeli chodzi o scenariusze z podstawki.
Pierwszy to tutorial w którym trenuje się jak gra przebiega. Raczej nie powinieneś mieć w nim problemu z ubiciem kapłana, czyli, patrz wyżej, może czymś sobie utrudniasz rozgrywkę. Btw. Nie wszystkich wrogów trzeba zabijać.
W drugim trudność skokowo rośnie, jeden kultysta to faktycznie nie jest najlepiej, ale np. trzech to już przyzwoity wynik. Z tego co pamiętam tylko dwóch z nich trzeba zabić, z resztą można sobie poradzić inaczej. W tym scenariuszu też nie warto cisnąć do końca. Wchodzisz, łapiesz kilku delikwentów a jak zaczyna się robić gorąco to uciekasz. Maski północy uczą, że rezygnacja to nie przegrana.
Trzeciego scenariusza nie będę ci spoilował, ale pamiętaj: strzelba jest dobra, ale dynamit jest lepszy
Generalnie to nie jest ujma granie na łatwym poziomie. Szczególnie kiedy dopiero poznajesz grę. Poziom łatwy ogranicza tylko trudność testów - zaczynasz z żetonami -2, a nie -4 w worku. Liczba wrogów, progi zagłady itp. pozostają takie same.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Dzięki za fajną odpowiedź. Co do żetonów zagłady, to właśnie to jest też trochę skomplikowana sprawa - np. w pewnej rundzie miałem przed fazą mitów 4 żetony zagłady. Wraz z fazą mitów dokładam 1 żeton zagłady - mam już 5. Następnie każdy gracz dobiera po karcie - ja dobieram akolitę i dokładam na niego znacznik (jest to obecnie jedyny akolita w grze), a następnie drugi gracz dobiera kartę spotkania, gdzie ma napisane, aby położyć dwa żetony na najbliższym akolicie. Zrobiłem to w ten sposób, że w grze było 5 żetonów zagłady na karcie tajemnicy i 3 żetony na karcie akolity. Następnie usunąłem 5 żetonów zagłady z karty i 1 z akolity. Więc chyba wszystko dobrze zrozumiałem.
Powracając do trudności rozgrywki, może faktycznie powinniśmy zacząć od początku czy coś i na spokojnie wszystko rozegrać. Może faktycznie gdyby nie kapłan, to drugi scenariusz nie byłby taki zły. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
Powracając do trudności rozgrywki, może faktycznie powinniśmy zacząć od początku czy coś i na spokojnie wszystko rozegrać. Może faktycznie gdyby nie kapłan, to drugi scenariusz nie byłby taki zły. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
-
- Posty: 2516
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1016 times
- Been thanked: 492 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Prawdopodobnie coś źle gracie, bo scenariusz nr 1 ma trudność 1/5, jest typowo tutorialowy, jeden z najłatwiejszych w ogóle. Czasem się nie uda w nim zabić kapłana, ale to powiedziałbym że 1-2 razy na 10 podejść. No, chyba że grasz Wendy i Daisy na kartach z samej podstawki - one tam nie mają czym walczyć.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Coś źle zagrałeś. Sprawdzanie czy powinno się postąpić Tajemnicę następuje po dołożeniu żetonu zagłady w Fazie Mitów i tylko wtedy (wyjątki jeżeli jakaś karta mówi inaczej). Jeżeli dobrałeś kartę którą był Akolita, a potem kolejna karta dołożyła 2 znaczniki zagłady to jest to po momencie zliczania żetonów zagłady.pawi1999 pisze: ↑25 lut 2023, 12:11 Dzięki za fajną odpowiedź. Co do żetonów zagłady, to właśnie to jest też trochę skomplikowana sprawa - np. w pewnej rundzie miałem przed fazą mitów 4 żetony zagłady. Wraz z fazą mitów dokładam 1 żeton zagłady - mam już 5. Następnie każdy gracz dobiera po karcie - ja dobieram akolitę i dokładam na niego znacznik (jest to obecnie jedyny akolita w grze), a następnie drugi gracz dobiera kartę spotkania, gdzie ma napisane, aby położyć dwa żetony na najbliższym akolicie. Zrobiłem to w ten sposób, że w grze było 5 żetonów zagłady na karcie tajemnicy i 3 żetony na karcie akolity. Następnie usunąłem 5 żetonów zagłady z karty i 1 z akolity. Więc chyba wszystko dobrze zrozumiałem.
Powracając do trudności rozgrywki, może faktycznie powinniśmy zacząć od początku czy coś i na spokojnie wszystko rozegrać. Może faktycznie gdyby nie kapłan, to drugi scenariusz nie byłby taki zły. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
Dalej napisałeś, że zdjąłeś 5 żetonów zagłady z aktywnej Tajemnicy i 1 z Akolity. Czemu nie 3 z akolity? Jak Tajemnica postępuje usuwasz WSZYSTKIE żetony zagłady z gry.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Tak, dzisiaj trochę przewertowałem księgę zasad i znalazłem zapisek o tym, że sprawdzenie powinno się wykonać przed dobraniem kart spotkań.
-
- Posty: 2516
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1016 times
- Been thanked: 492 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Graj zawsze z kartą pomocy przed sobą, tam masz rozpiskę tury. Ja nadal jej używam, mimo 80 partii na koncie.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)