Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Hexor
Posty: 48
Rejestracja: 26 gru 2022, 23:56
Has thanked: 119 times
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Hexor »

No to kolejna rzecz którą robiłem źle. Tych rzeczy jest kilka i wygląda na to że sam sobie zrobiłem poziom ultra hard w niektórych zasadach. Dzięki 💪
XTrmnTR
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź 2021, 22:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: XTrmnTR »

Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 100
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 50 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Koslaz »

XTrmnTR pisze: 24 maja 2023, 10:16 Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Podaj treść karty albo angielską nazwę - łatwiej będzie się odnieść.

Znalazłem, Jury-Rig.
Efekty działają na dwa różne sposoby. Latarka obniża zasłonę o 2, to ulepszenie dodaje +2 do badanej wartości.
Czyli odejmujesz od zasłony 2, dodajesz do swojej umiejętności 2, więc w praktyce ułatwiasz ten test o 4.
shuji
Posty: 1276
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 218 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: shuji »

Koslaz pisze: 24 maja 2023, 10:23
XTrmnTR pisze: 24 maja 2023, 10:16 Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Podaj treść karty albo angielską nazwę - łatwiej będzie się odnieść.

Znalazłem, Jury-Rig.
Efekty działają na dwa różne sposoby. Latarka obniża zasłonę o 2, to ulepszenie dodaje +2 do badanej wartości.
Czyli odejmujesz od zasłony 2, dodajesz do swojej umiejętności 2, więc w praktyce ułatwiasz ten test o 4.
w sensie, to nie jest jedno pokrętło, które zmieniasz o 4, tylko dwa różne - jedno -2 a drugie +2 :)
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 100
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 50 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Koslaz »

Dlatego napisałem "w praktyce ułatwiasz ten test o 4", a nie "zwiększasz swoją zdolność o 4", ani "zmniejszasz trudność testu o 4".
Ma to związek z innymi zasadami, w szczególności: tej o uznawaniu umiejętności gracza za 0, jeśli jest ujemna oraz tej o zaliczeniu testu o trudności zero o ile nie dobierze się żetonu automatycznej porażki (lub innej równoważnej zasady scenariusza).
shuji
Posty: 1276
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 218 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: shuji »

Koslaz pisze: 24 maja 2023, 11:23 Dlatego napisałem "w praktyce ułatwiasz ten test o 4", a nie "zwiększasz swoją zdolność o 4", ani "zmniejszasz trudność testu o 4".
Ma to związek z innymi zasadami, w szczególności: tej o uznawaniu umiejętności gracza za 0, jeśli jest ujemna oraz tej o zaliczeniu testu o trudności zero o ile nie dobierze się żetonu automatycznej porażki (lub innej równoważnej zasady scenariusza).
tak, dobrze napisałeś, tylko wydaje mi się, że mogło to nie do końca być zrozumiałe dla początkującego, więc trochę uprościłem komunikat :)
XTrmnTR
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź 2021, 22:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: XTrmnTR »

Kolejna wątpliwość z Na krawędzi ziemi.

Karta "Zerowa widoczność"
Treachery
Hazard.

Revelation – Put Zero Visibility into play in your threat area.

As an additional cost for you to leave a location with a treachery attached to it, you must spend 1 action.

Forced – At the end of your turn: Test (2). If you succeed, discard Zero Visibility.
Czyli ta karta nie działa sama z siebie, tylko jeśli jest druga karta podstępu na lokacji?
Mając ja w obszarze zagrożenia poruszam się między lokacjami, które nie mają dołączonych kart zagrożenia bez dodatkowego kosztu opuszczenia jej ?

Dodatkowo, karta Roald Ellsworth ( karta 42 z zestawu Zagubieni pośród nocy ) ma na karcie błąd.
Jest ,,...umieść na nim 1 żeton wskazówki"(co czyni go niezdobywalnym), a wg wersji angielskiej powinno być ,,... 1 żeton zasobów ".
nolify
Posty: 240
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 28 times
Been thanked: 100 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: nolify »

XTrmnTR pisze: 03 cze 2023, 15:17 Kolejna wątpliwość z Na krawędzi ziemi.

Karta "Zerowa widoczność"
Treachery
Hazard.

Revelation – Put Zero Visibility into play in your threat area.

As an additional cost for you to leave a location with a treachery attached to it, you must spend 1 action.

Forced – At the end of your turn: Test (2). If you succeed, discard Zero Visibility.
Czyli ta karta nie działa sama z siebie, tylko jeśli jest druga karta podstępu na lokacji?
Mając ja w obszarze zagrożenia poruszam się między lokacjami, które nie mają dołączonych kart zagrożenia bez dodatkowego kosztu opuszczenia jej ?
Dokładnie tak.
XTrmnTR
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź 2021, 22:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: XTrmnTR »

Karta ,, Rzeczy Takady,, ma na końcu ,,usuń Rzeczy Takady z gry,,. Rozumiem ,że po zagraniu jej usuwam ją z gry, ale czy wraca ona do decku po zakończeniu scenariusza? Właściwie żadna znana mi mechanika nie pozwala na włożenie jej z powrotem do decku co czyni ją taką jednorazówką, choć mam nadzieję że się mylę.
Awatar użytkownika
Potato Queen
Posty: 39
Rejestracja: 03 sty 2021, 20:36
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Potato Queen »

Koslaz pisze: 13 sie 2023, 16:46 Niestety najnowsza polska wersja (v1.5) tego jeszcze nie ma
Było chyba o tym w KKZ, ale jak na złość nie mogę tego znaleźć :(
kubaf7
Posty: 51
Rejestracja: 17 sty 2022, 19:16
Has thanked: 60 times
Been thanked: 22 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: kubaf7 »

Spoiler:
Co wy mówicie. Usuń z gry, a Wygnaj (exile) to są dwie różne mechaniki. Usuń z gry, a usuń z talii to nie to samo.

Karty która mają "usuń z gry" (jak np. rzeczy Takady, ale też dużo kart ocaleńca) normalnie "wracają" do decku na koniec scenariusza i są dostępne na kolejny. Karty się usuwa z gry dlatego, że jest dużo kart które pozwala manipulować discardem i fakt, że można je zagrać tylko "jednorazowo na scenariusz" to jest część ich balansu.

Czymś innym są karty exile - czyli np. gaśnica i flara. One są jednorazowe i są usuwane z decku. W którymś dodatku jest też karta która pozwala później kupować karty z exile taniej, ale nie pamietam która.
nolify
Posty: 240
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 28 times
Been thanked: 100 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: nolify »

W nowym faqu najbardziej cieszy mnie usunięcie z listy tabu Higher Education. Mój ulubiony kolo to Harvey Walters (w każdej grze Arkham Files), więc nie będę musiał już tak kombinować, żeby zdobyć tę kartę. Nie uważam, żeby dla Big Hand Harviego ten atut był niezbędny ze względu mechaniki i kombosów. Zwłaszcza kiedy baza kart jest tak przepastna, jak teraz. Chodzi mi raczej o klimat, no bo co to za profesor bez wyższego wykształcenia? 🙂
XTrmnTR
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź 2021, 22:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: XTrmnTR »

Dodatek Na krawędzi ziemi, scenariusz 3 Miasto Starszych Istot, przygotowanie scenariusza (w.1) 37 strona księgi kampanii.
Wątpliwość co do punktu ,,główny badacz wybiera jedna z 8 najbardziej oddalonych od środka lokalizacji,, . Z mapy (str 39) wynika że ,,najbardziej oddalonych,, lokalizacji jest 4. Czyli takich , z których trzeba wykonać 3 ruchy do środka. 8 lokalizacji wymaga 2 ruchów, 4 lokacji wymaga jednego ruchu.
Skrajnych na mapie lokacji jest faktycznie 8 ale tylko 4 z nich są ,,najbardziej oddalone,,. Może się czepiam ale chciałbym to wyjaśnić.

Dodatkowo w punkcie ,,usuń z gry każda kopie osłabień Odmrożony,, jest błąd. Karta ta nazywa się Odmrożenie ,a nie Odmrożony.
kubaf7
Posty: 51
Rejestracja: 17 sty 2022, 19:16
Has thanked: 60 times
Been thanked: 22 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: kubaf7 »

XTrmnTR pisze: 16 wrz 2023, 18:54 Dodatek Na krawędzi ziemi, scenariusz 3 Miasto Starszych Istot, przygotowanie scenariusza (w.1) 37 strona księgi kampanii.
Wątpliwość co do punktu ,,główny badacz wybiera jedna z 8 najbardziej oddalonych od środka lokalizacji,, . Z mapy (str 39) wynika że ,,najbardziej oddalonych,, lokalizacji jest 4. Czyli takich , z których trzeba wykonać 3 ruchy do środka. 8 lokalizacji wymaga 2 ruchów, 4 lokacji wymaga jednego ruchu.
Skrajnych na mapie lokacji jest faktycznie 8 ale tylko 4 z nich są ,,najbardziej oddalone,,. Może się czepiam ale chciałbym to wyjaśnić.

Dodatkowo w punkcie ,,usuń z gry każda kopie osłabień Odmrożony,, jest błąd. Karta ta nazywa się Odmrożenie ,a nie Odmrożony.
W angielskim podręczniku jest "outermost", co można tłumaczyć dwojako. Ale jest też mowa o ośmiu (tak jak w podręczniku PL) więc co chyba jednoznacznie wskazuje na tłumaczenie tego jako na "zewnętrzne" lokacje, a nie "najbardziej oddalone".

Tak czy tak, trochę już tego scenariusza nie pamiętam, ale to chyba ten w którym trzeba zbierać z planszy pary symboli, więc w gruncie rzeczy lokacja startowa nie jest aż tak istotna, bo i tak zwiedzasz całą mapę.
Rafal1970
Posty: 205
Rejestracja: 19 mar 2020, 09:48
Has thanked: 62 times
Been thanked: 24 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Rafal1970 »

Mam pytanie i nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. Chodzi o przeciwników z żetonami zagłady. Normalnie jest tak, że te żetony "zalicza się" do postępu tajemnicy. Czy po zabiciu takiego wroga ten żeton zagłady z niego trafia na kartę tajemnicy ? Czy też "spada" z gry i w ten sposób "zmniejsza postęp". Chodzi też o to, czy opłaca się w pierwszej kolejności likwidować wrogów z żetonami, aby opóźniać postęp tajemnicy albo może nie ma to żadnego znaczenia ?
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: hejcz »

Rafal1970 pisze: 08 paź 2023, 16:57 Mam pytanie i nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. Chodzi o przeciwników z żetonami zagłady. Normalnie jest tak, że te żetony "zalicza się" do postępu tajemnicy. Czy po zabiciu takiego wroga ten żeton zagłady z niego trafia na kartę tajemnicy ? Czy też "spada" z gry i w ten sposób "zmniejsza postęp". Chodzi też o to, czy opłaca się w pierwszej kolejności likwidować wrogów z żetonami, aby opóźniać postęp tajemnicy albo może nie ma to żadnego znaczenia ?
Spada z gry i nie liczy się do tajemnicy.
XTrmnTR
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź 2021, 22:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: XTrmnTR »

Mam w lokacji wroga ,,Potężny pingwin albinos,, ,jego karta mówi ,,jako dodatkowy koszt twojego wejścia lub opuszczenia lokalizacji tego wroga, musisz wydać 1 akcję.,,
Mój badacz ma zagrane ,,Buty Ellswortha,,
,,po tym, jak zostanie odkryta ostatnia wskazówka z twojej lokalizacji, wyczerp Buty:porusz się do połączonej lokalizacji(...),,.

Czy po spełnieniu warunku z Butów ,używając ich nadal płacę dodatkową akcję za Pingwina ,czy pozwala mi to użycie Butów tego uniknąć?
nolify
Posty: 240
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 28 times
Been thanked: 100 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: nolify »

Płacisz akcję.
Z butami płacisz jedną, bez butów dwie.

Gdyby karta pingu mówiła "kiedy wykonujesz akcję ruchu, do lokalizacji pingu bądź z lokalizacji pingu, musisz ponieść dodatkowy koszt jednej extra akcji" to wtedy buty Ellswortha pozwalały by na ruch za friko. A to dlatego, że efekt wspomnianych kapci to odpowiedź, a nie akcja.

Płacisz akcję, ponieważ czy poruszyłeś się poprzez akcję, czy jakikolwiek efekt, który poruszył badacza, to nadal wchodzisz lub wychodzisz z lokalizacji pingu i tym samym wpisujesz się w polecenie karty pingu.
Muszczu
Posty: 78
Rejestracja: 13 wrz 2022, 16:03
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Muszczu »

Czy wróg z cecha łowca w momencie gdy poruszy się do lokalizacji z badaczem i wejdzie z nim w zwarcie atakuje czy wejście w zwarcie kończy jego ruch ?
Pollus89
Posty: 57
Rejestracja: 20 lut 2020, 10:59
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Pollus89 »

Muszczu pisze: 13 paź 2023, 20:00 Czy wróg z cecha łowca w momencie gdy poruszy się do lokalizacji z badaczem i wejdzie z nim w zwarcie atakuje czy wejście w zwarcie kończy jego ruch ?
Atakuje
Muszczu
Posty: 78
Rejestracja: 13 wrz 2022, 16:03
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Muszczu »

Ok każdy przeciwnik atakuje jak wchodzi z badaczem w zwarcie czy tylko łowca w fazie wrogów ?
Pollus89
Posty: 57
Rejestracja: 20 lut 2020, 10:59
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Pollus89 »

Muszczu pisze: 13 paź 2023, 20:12 Ok każdy przeciwnik atakuje jak wchodzi z badaczem w zwarcie czy tylko łowca w fazie wrogów ?
Wszystkie przygotowane potwory które są w zwarciu z badaczem atakują w fazie wrogów.
XTrmnTR
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź 2021, 22:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: XTrmnTR »

Szlak do carcosy.
Dowolna lokacja ze,,Zwycięstwo 1". Badam ja z sukcesem, nie ma żadnych wskazówek, dodaje 1xp do puli zwycięstwa.

Podczas fazy mitów dobieram Udręka ducha, która ma opcję użycia -> umieść 1 z twoich żetonów wskazówek na lokalizacji do której została dołączona ta karta.

Co teraz się dzieje? Lokacja staje się z powrotem niezbadana więc usuwam ją z puli zwycięstwa czy mogę ją ,,zaliczyc" ponownie i ponownie umieścić w puli zwycięstwa?
Pollus89
Posty: 57
Rejestracja: 20 lut 2020, 10:59
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Pollus89 »

XTrmnTR pisze: 15 paź 2023, 15:56 Co teraz się dzieje? Lokacja staje się z powrotem niezbadana więc usuwam ją z puli zwycięstwa czy mogę ją ,,zaliczyc" ponownie i ponownie umieścić w puli zwycięstwa?
Punkty zwycięstwa za lokalizacje liczysz po ukończeniu scenariusza, więc jak wyczysciles lokacje a potem pojawiła się na niej wskazówka której nie podniosłeś to nie liczysz tego pkt zwycięstwa..
XTrmnTR
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź 2021, 22:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: XTrmnTR »

Czyli z wrogami jest podobnie?
Jeśli pokonałem emisariusza, jest w puli zwycięstwa +2xp, ale gram dalej, zostaje wystawiony ponownie, tym razem go nie pokonuje i scenariusz się kończy to te 2xp mi się nie zaliczają.
W sumie sensowne, choć szkoda
ODPOWIEDZ