A taki Tommy i jego efekt wyciągnięcia żetonu elder sign - można przenieść do dwóch obrażeń/przerażenia z Tommy'ego na kontrolowany atut - czy może to być dowolny atut np. latarka? Oglądałem gdzieś przykładową rozgrywkę i grający tam tak interpretował ten efekt.
Niezly link pod Tommym
Ja gram ze liczy sie tylko Ally Asset, no ale napisane jest Asset a nie Ally. Niemniej - co to oznacza dla Latarki? Ulega zniszczeniu? Koedy? Od razu?
Latarka nie może być, ponieważ nie ma hp czy poczytalności.
Ale np. jest miś, płaszcz. One mają hpy/poczytalność.
I spadają, jak osiągną limit.
Więc to nie musi być ally Asset.
Arius pisze: ↑17 sie 2022, 14:42
Latarka nie może być, ponieważ nie ma hp czy poczytalności.
Ale np. jest miś, płaszcz. One mają hpy/poczytalność.
I spadają, jak osiągną limit.
Więc to nie musi być ally Asset.
Popatrzyłem sobie i faktycznie, nie ma takich przedmiotów dużo, ale są - kamizelki, płaszcze + np. właśnie Miś Wendy + Talenty - i racja - pewnie ma to sens: kamizelka przejmuje obrażenia, Miś Wendy pomaga poradzić sobie z traumą, a Grounded wskazuje na siłe woli, która pozwala sobie radzić z horrorem.
Podziękował
Hej, co w przypadku końca talii gracza? Dodam jeszcze że mam odrzucić więcej kart niż zostało mi w talii. Mam odrzucić to co mam, przetasować bez tych odrzuconych i dodać do nich z nowo utworzonej talii? Pewnie dostaje jeszcze jakieś obrażenia za skończenie się kart?
Odrzucasz tyle ile możesz. Deck przetasowujesz tylko w momencie, kiedy miałbyś dociągnąć kartę na rękę, a talia badacza byłaby pusta, wówczas otrzymujesz 1 punkt przerażenia, przetasowujesz stos kart odrzuconych i dobierasz kartę.
Dodam jeszcze, że karty, które pozwalają podejrzeć x kart z talii i dobrać x, działają na tej samej zasadzie. Mając 2 karty w talii i możliwość podejrzenia np 5, podglądamy tylko te 2, nie przetasowujemy tutaj kart, aby podejrzeć pozostałe.
Hej, po pierwszej rozgrywce przyszło mi na myśli kilka pytań.
1) Załóżmy że walczę z bosem. Czy jeśli zrobię wymykanie się (wróg jest wyczerapny po udanym teście), zakładająć że gram na 2 graczy, mogę potem zrobić 5 ataków (2 moje akcje, 3 drugiego gracza), i na koniec rundy wróg nie zrobi nic oprócz przygotowania się? Czyli czy to legitna taktyka : wyczerpać go i naparzać ile wlezie?
2) Czy w sytuacji 1, jeśli wróg jest mściwy, nieudane ataki wciąż się liczą? Czyli czy mi oddaje za każdy nietrafiony atak mimo że jest wyczerpany?
3) Czy jeśli kupię dodatki, do każdej kampani podchodzę od 0? Czyli nie ma co grać dalej Rolandem, bo w nowej kampani cały exp i nowy draft z pierwszej kampani przepada?
4) Jak działają karty umiejętności? Czy mogę albo poświęcić karte za symbolem (np +2 do woli) albo wybrać dolny tekst, że po zdaniu testu mam +1 kartę, czy to sie kumuluje i mam 2w1 ?
1) Tak. Wyczerpany wróg dalej może być atakowany. Na koniec rundy wróg wejdzie jeszcze ponownie w zwarcie z jednym z badaczy. Taktyka bardzo dobra, jeśli zadziała.
2) Nie oddaje jeśli jest wyczerpany.
3) Możesz grać dalej kolejne kampanie. Możesz grać pojedyncze scenariusze. Problem w tym, że postać często na koniec kampanii dostaje traumy, więc pomimo tego, że rozwinięta, to startuje każdy scenariusz z okrojonym zdrowiem i poczytalnością. W zasadach wprowadzających jest o tym informacja, więc to oficjalna zasada. No i jednak normalne kampanię są długie. To jest 8 scenariuszy. O ile po podstawce możesz mieć ochotę grać dalej, to jednak po długiej kampanii kolejne scenariusze tą samą postacią mogą być nużące. Ale wybór należy do Ciebie i gra to umozliwia.
4) Gdy przeznaczasz do testu kartę umiejętności to jednocześnie uruchamiasz jej zdolność. Czyli inaczej niż w przypadku kart atutów i wydarzeń, na których liczą się wtedy tylko symbole.
czesc, chcialem sprawdzic - czy w scenariuszu Poza granicami czasu, jesli dociagne w eksploracji dowolna lokalizacje, ktorej symbol zgadza sie z dowolna ( nawet nieodkryta ) lokalizacja, to lokalizacja jest podmieniana? zasady eksploracji sa nie do konca jasne, pierwotnie zagralem, ze musze dociagnac karte z symolem identycznym jak lokacja eksplorowana, ale wtedy scenariusz jest nie do przejscia.
Wyczerp Duchowy Athame podczas testu umiejętności z karty z cechą Zaklęcie: do tego testu dostajesz +2 do wartości umiejętności
Czy test z karty zaklęcie to dowolny test z umiejętności z zaklęcia? Np. karta zaklęcia ma w opisie np.: wymykanie bądź walka to Athame daje +2? Czy dotyczy to tylko kart zaklęć które mają w opisie że aby zadziałały najpierw wykonaj test (np. wydaj 1 ładunek wykonaj test woli (1)).
W polskim tłumaczeniu mamy "Kiedy podczas twojej tury zyskasz 1 lub więcej żetonów zasobów z efektu karty innego gracza, wyczerp Stylowy płaszcz: zyskujesz 1 dodatkowy żeton zasobu", w oryginale "When you gain 1 or more resources during your turn via another player card effect, exhaust Stylish Coat: Gain 1 additional resource.
Czy to aby na pewno "z efektu karty innego gracza" czy jednak powinno być "z efektu innej karty gracza"? Z recenzji tej karty na arkhamdb.com wynika chyba że poprawna jest ta druga interpretacja...
Trudno powiedzieć. another player card to może być zarówno ANOTHER PLAYER card, jak i another PLAYER CARD.
Jednakże na drugą opcję wskazuje że to "w czasie swojej tury". Trudno aby w czasie swojej tury zyskać jakieś zasoby za pomocą akcji innego gracza.
W polskim tłumaczeniu mamy "Kiedy podczas twojej tury zyskasz 1 lub więcej żetonów zasobów z efektu karty innego gracza, wyczerp Stylowy płaszcz: zyskujesz 1 dodatkowy żeton zasobu", w oryginale "When you gain 1 or more resources during your turn via another player card effect, exhaust Stylish Coat: Gain 1 additional resource.
Czy to aby na pewno "z efektu karty innego gracza" czy jednak powinno być "z efektu innej karty gracza"? Z recenzji tej karty na arkhamdb.com wynika chyba że poprawna jest ta druga interpretacja...
No nieźle. Brawo za wyłapanie. Wygląda na to, że Galakta strzeliła babola. Istotnie, można przetłumaczyć tak, jak to zrobili, ale logika nakazuje przypuszczać, że chodzi jednak o efekt innej karty [dowolnego] gracza. Trudno mi sobie wyobrazić, aby karta z jedną kropką i o koszcie 2 miała zapis "podczas twojej tury z efektu karty innego gracza".
Hej, mam pytanie początkującego - może mi ktoś wytłumaczyć jak dla słabszych kiedy wchodzi się w zwarcie ? Czy dobrze rozumiem że z automatu jak się jest w pomieszczeniu ? Kiedy zatem można nie być w zwarcie w tym samym pomieszczeniu ?
Akcją z pioruna Kymaniego:
Engage an exhausted enemy at your location.
Normalnie nie ma to sensu, bo szkoda akcji na wchodzenie w zwarcie z wyczerpanym wrogiem, ale z racji że to piorun oraz że mamy tutaj z tego benefit, no to jest wyjątek.
Lewy pisze: ↑01 sty 2023, 00:32
Może. Kymani Jones ma nawet zdolność opartą o zwarcie z wyczerpanym przeciwnikiem...
Ok, a w jaki sposób można do tego doprowadzić ?
Po prostu wyczerpując go, a potem wchodząc z nim w zwarcie. Kymani takie wejście w zwarcie z wyczerpanym przeciwnikiem robi bez wydawania akcji - dzięki piorunkowi, normalnie trzeba akcję poświęcić.
Grając deckiem Nathaniela Cho zrobiłem z niego brutalnego glinę i korzystając z kajdanek oraz przesłuchania męczyłem biednego Tommy'ego żeby przyznawał się do sprawstwa w kolejnych miejscach zbrodni Kiedy Tommy wyskakiwał mi z decku starałem się już mieć gotowe kajdanki, robiłem akcję na nich opisaną, a potem właśnie wchodziłem w zwarcie z wyczerpanym Tommym, który przez kajdanki pozostawał wyczerpany - targałem go wtedy wszędzie ze sobą i kiedy było potrzeba tłukłem, yyyy to znaczy pertraktowałem za pomocą przesłuchania a on przyznawał się gdzie są te wszystkie wskazówki Prowadzenie wroga w kajdankach ze sobą sprawia, że Przesłuchanie jest mniej sytuacyjne bo nie trzeba liczyć aż w danej lokacji będzie wróg z pożądaną cechę tylko się go przyprowadza ze sobą. Oczywiście można też tak męczyć innego wroga z cechą Humanoid o ile wyskoczy przed Tommym...
Co w przypadku gdy wyczerpuje stara księga wiedzy tajemnej i inny gracz dobiera 3 karty ze swojej tali i jedna z nich jest osłabienie? czy ja ropatruje czy może ja z powrotem wstasowac do tali.
Nie rozpatruje, chyba że wybierze że chce tę kartę dobrać .
We wszystkich tego rodzaju przypadkach (odrzucenie kart z wierzchu, podejrzenie kilku i wybranie jednej czy więcej z nich) to nie jest takie samo dobranie karty jak normalnie, czyli nie działa funkcja "Odkrycie". W tym przypadku mamy nawet wyraźnie napisane, że "przeszukujemy 3 karty", ale "dobieramy" tylko 1 z nich. Czyli pisząc "dobiera 3 karty" wprowadziłeś sam siebie w błąd - dobiera jedną z tych trzech.
Pytanie o taki oto sierp - dobrze rozumiem, że można w jednej akcji wyczerpać tę kartę, dodać na nią żeton zagłady żeby dostać +1 do skilla i zadać +1 dmg, a w kolejnej akcji wybrać drugą opcję (nie wymagającą kosztu w postaci wyczerpania) i po prostu zaatakować i w razie pokonania wroga zdjąć uprzednio dodany żeton zagłady?