Myth (Game Rules 2.0)
: 29 gru 2016, 19:28
Cześć! Chciałbym przedstawić moją trzecią rozgrywkę w Myth. Na wstępie powiem co nieco o tym arcyciekawym tytule. Jest to gra typu "Dungeon Crawler" z elementami RPG. Myth nie jest na pewno klonem Descenta, różnice między tymi tytułami są ogromne, tak że z góry uprzedzę wszystkich , że nie mam zamiaru tych gier dalej porównywać. Sami oceńcie co wg Was zasługuje na wyróżnienie a co jest wtórne w tym tytule. Zapraszam na fotorelację.
![Obrazek](http://i.imgur.com/YAUffWBl.jpg)
Po rozegraniu pierwszej przygody na dużej mapie, zdecydowałem że tym razem połączę 2 kafelki 6x6, tworząc 6x12. Przede wszystkim kierowałem się chęcią spróbowania się z pułapką, chciałem by moja dwuosobowa drużyna nabrała doświadczenia w rozbrajaniu i unikaniu tego typu zagrożeń (Sprostowanie : w grze nie zdobywa się doświadczenia w postaci XP , tylko dodatkowych kart do talii bohatera oraz tytułów , które dają bonusy) Za rozbrojenie pułapki zdobywa się najczęściej żetony "Serendipity" , które są czymś w rodzaju uniwersalnego "szczęścia" , które można użyć na wiele sposobów, np. do zwiększenia skuteczności ataku, jak również do zdobycia dodatkowych skarbów.
![Obrazek](http://i.imgur.com/3cHd2OYl.jpg)
Myth jest grą w dużej mierze "sandboxową" . Gracz ma możliwość samemu tworzyć swoją przygodę, lub w wielu przypadkach zdać się na losowość kart. Zaczynamy najczęściej od wyboru lokacji, którą będziemy eksplorować, później losujemy kartę z talii przygody, następnie wybieramy drużynę, "zasiedlamy" lokację wg opisu karty przygody i legendy lokacji (na każdym kafelku lokacji są ikonki, które informują nas o tym co możemy napotkać na danym terenie) . Gra zostawia przy tym wiele decyzji graczom, odnośnie liczby potworów i kilku innych aspektów, które mają bezpośredni wpływ na poziom trudności rozgrywki
Poniżej talia pułapek oraz talia kupców :
![Obrazek](http://i.imgur.com/QKVQN7Fl.jpg)
Wylosowany Quest to "Stolen Treasure" , dość prosta przygoda, polega na "wyczyszczeniu" lokacji z wrogów, w celu odzyskania skradzionego skarbu pewnego kupca. Na koniec przygody gracz ma wybór, może zostawić skarb dla siebie lub oddać właścicielowi. Oczywiście każda z opcji ma wady i zalety. Od początku jednak wiedziałem, że zdecuduję się na opcję "uczciwości", ponieważ poprzez dodanie w nagrodę żetonu "niebieskiego skarbu" do woreczka skarbów, daje możliwość w późniejszych rozgrywkach wylosowania "legendarnego" przedmiotu z niebieskiej talii.
![Obrazek](http://i.imgur.com/bxpuXjIl.jpg)
Czas na wylosowanie pułapki. Trafiłem na pułapkę moim zdaniem względnie łatwą i nie tak niebezpieczną jak niektóre. Nie zadaje ona obrażeń bohaterom co turę, tylko zmusza na początku każdej tury do rzutu kością przeznaczenia "Fate" . Jeśli wyrzucony "obrazek" jest zgodny z tym na żetonie bohatera, wtedy w przypadku niepowodzenia przy próbie rozbrojenia pułapki , bohater otrzymuje 2 obrażenia i jest unieruchomiony. Tą pułapkę rozbraja się raz na turę , odrzucając jedną kartę z ręki i wykonując rzut kością d10. Wynik 7+ oznacza sukces i ustawienie jednego z 4 żetonów pułapki na polu, na którym znajduje się bohater. Jego natomiast przesuwa się na wybrane sąsiadujące pole.
![Obrazek](http://i.imgur.com/8BAPtsJl.jpg)
Lokacja zaludniona , z jednym "siedliskiem" , z którego będą "spawnować" się potworki. Można zaczynać przygodę!
![Obrazek](http://i.imgur.com/8IZUDJsl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/nsz8nEEl.jpg)
Poniżej plansze graczy, na których lokujemy nasze startowe przedmioty i inne "nagrody" . Na planszy jest również tor zagrożenia, jakie stwarza nasz bohater wobec sił ciemności oraz tor życia. Na samym dole planszy są miejsca na 4 karty akcji/reakcji , których można użyć w jednej turze gracza. Pod planszą ułożyłem wylosowane karty , z którymi będziemy zaczynać.
Pierwsza moja postać to mag "apprentice" .
![Obrazek](http://i.imgur.com/7DromSml.jpg)
Druga postać "acolyte" :
![Obrazek](http://i.imgur.com/Lwz3UkNl.jpg)
Zaczyna mag. Decyduję się na początku użyć kart typu "ongoing", czyli takich których efekty mogą trwać nawet do końca rozgrywki i to my decydujemy kiedy je odrzucić. Pierwsza z nich pozwala każdemu bohaterowi "przerzucić" w swojej turze jedną kość d10. Druga dodaje magowi 2 kości d10 i 2 FD (fate die) do "Arcane Atacks"
![Obrazek](http://i.imgur.com/vbaqUYjl.jpg)
Oczywiście trzeba też postarać się szybko rozbroić pułapkę . W tym celu odrzucam najmniej potrzebną w tym momencie kartę do "discard pile" , czyli po naszemu stosu kart zużytych
![Obrazek](http://i.imgur.com/LJy07i7l.jpg)
Pierwsza próba rozbrojenia, rzut kością i od razu sukces. Pierwsza pułapka z czterech rozbrojona
![Obrazek](http://i.imgur.com/ghJwWvAl.jpg)
Przyszedł czas na Akolitę , jednak pomimo zagrania karty dodającej jedną kość d10 do rzutów przy "non-combat actions", czyli np. przy rozbrajaniu pułapek , Akolita nie dał rady w tej turze , nawet przerzucenie jednej kości nic nie dało. Jak pech to pech. Na szczęście bez konsekwencji zdrowotnych, ponieważ rzuty kośćmi przeznaczenia (FD) w tej turze nie pokrywały się z "totemami" bohaterów.
![Obrazek](http://i.imgur.com/kZWHwDAl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/LQ00sJFl.jpg)
Pierwszy "Hero Cycle" , czyli tura bohaterów dobiega końca, odrzuca się zagrane karty, zostawia się karty typu "ongoing" (jeśli uznamy za stosowne, można je także teraz odrzucić), zatrzymujemy lub nie jedną wybraną kartę z ręki, a następnie dobieramy nowe karty, tak by mieć 5 w ręku.
![Obrazek](http://i.imgur.com/P0mEXZtl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/Nuab7inl.jpg)
Następnie nadchodzi "Darkness Phase" , czyli faza działania sił zła. Jednakże początek tej fazy nie oznacza od razu, że będziemy atakowani przez wrogów. Wiele zależy od tego jak potraktowaliśmy wrogów we wcześniejszej turze graczy, gdyż z każdą zagraną kartą, na której jest zaznaczony na czerwono symbol punktu akcji (jeden lub więcej) , przesuwamy żeton na torze aktywacji sił ciemności. Gdy ten dojdzie do liczby "6" , następuje aktywacja wrogów. Zatem nie zawsze od początku opłaca się gromić przeciwników i rozszczepiać im czaszki cięciami naszych mieczy, czy smażyć ich żywym ogniem
W tym przypadku Żaden z graczy nie zagrał żadnej karty z kosztem "AP". Oznacza to że żeton na torze "sił zła" przesuwamy tylko o jedno oczko, gdyż tyle właśnie rodzai wrogów jest w tym momencie "aktywnych" , czyli mają w zasięgu , niejako "widzą" naszych bohaterów i aż kipią do bitki. Jak się okazuje system ten jest doskonale przemyślany i wprowadza świetny "balans" do rozgrywki.
![Obrazek](http://i.imgur.com/smYQdPyl.jpg)
Późniejsze rozbrajanie pułapek poszło niezwykle sprawnie i po 2 cyklach wszystkie "dziury" były odkryte, a bohaterowie mogli spokojnie przejść do tego co "tygryski lubią najbardziej" , czyli WALKI !!
![Obrazek](http://i.imgur.com/6UGaSGdl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/6qk9fUSl.jpg)
Pierwszy zaatakował Akolita
![Obrazek](http://i.imgur.com/YSZwRMRl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/jIxsKs9l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/rFt3pSRl.jpg)
Udało się wykończyć trzech wrogów za jednym uderzeniem, więc pojawił się pierwszy "Treasure token" na planszy
![Obrazek](http://i.imgur.com/Tn76qdol.jpg)
Mag zdecydował się przysmażyć trochę siedlisko potworów, zadając 2 obrażenia. Dzięki stałym efektom kart "ongoing" udało się zbudować potężną pulę kości do tego ataku, po prostu nie mogło się nie udać
![Obrazek](http://i.imgur.com/5HGrjk2l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/fvnVGXTl.jpg)
Atak ten spowodował aktywację złych mocy
![Obrazek](http://i.imgur.com/kR3vJHXl.jpg)
Wg tej karty za każde obrażenie zadane legowisku, pojawia się jeden "Minion"
![Obrazek](http://i.imgur.com/KJ8YGoAl.jpg)
"Grubbers" podbili od razu do bohaterów, atakując Akolitę, który po zabiciu trzech ich braci, stał się największym zagrożeniem
![Obrazek](http://i.imgur.com/HZne0Xal.jpg)
Czterech zaatakowało naszego dzielnego herosa, zadając mu 2 obrażenia z czterech możliwych
![Obrazek](http://i.imgur.com/WlZDQofl.jpg)
Tor życia Akolity (5/7 HP)
![Obrazek](http://i.imgur.com/RnnkSjil.jpg)
Nastąpił "heavy spawn" , na plaszy pojawił się "kapitan". Powiało grozą ...
![Obrazek](http://i.imgur.com/0K7jqPBl.jpg)
Przyszedł czas na nowy cykl bohaterów i tym samym nowe możliwości
![Obrazek](http://i.imgur.com/wNXEBr9l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/Ibvb4Mdl.jpg)
Priorytetem była szybka "pacyfikacja" kapitana i zniszczenie legowiska, żeby powstrzymać dalszy napływ. Niestety udało się zrealizować jedynie pierwszą część planu
![Obrazek](http://i.imgur.com/BnzCejSl.jpg)
Siły zła były teraz naprawdę wkurzone i przeszły do ofensywy
![Obrazek](http://i.imgur.com/sxM8yoBl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/7DAA1CCl.jpg)
część obrażeń zadanych przez "grubbersów" udało się zablokować lub uleczyć umiejętnościami. Jednak nie ma nic za darmo. Karty leczenia Akolity zwiększają jego poziom zagrożenia i może stać się on atakiem większej liczby potworów w fazie Sił Ciemności
![Obrazek](http://i.imgur.com/1umV150l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/2Sauxmcl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/I0FKtLFl.jpg)
Sytuacja stała się dość trudna gdyż świeża fala "Grubbersów" zablokowała jakikolwiek dostęp do ich legowiska
![Obrazek](http://i.imgur.com/thaplh8l.jpg)
Nadszedł czas na zdecydowane działanie. Mag zagrywa czar a'la "łańcuch błyskawic" , gdzie za każdą odrzuconą kartę "ongoing", można zadać obrażenie kolejemu celowi , oddalonemu maksymalnie o 2 pola od poprzedniego.
![Obrazek](http://i.imgur.com/5wII1oll.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/z4TSyHql.jpg)
Zaiste potężny czar!
![Obrazek](http://i.imgur.com/Z6ctA4ll.jpg)
Jednak poziom zagrożenia Maga niebezpiecznie zbliżył się do maksymalnego poziomu "10", który miałby swoje konsekwencje w turze "zła"
![Obrazek](http://i.imgur.com/rjoWXuvl.jpg)
Sytuacja jest następująca: 2 punkty AP do aktywacji Ciemności, legowisko ma jeszcze 2 HP , został 1 żeton skarbu do wygenerowania na planszy
![Obrazek](http://i.imgur.com/GWasNSml.jpg)
Mag zbiera żeton skarbu i od razu szczęśliwy traf i ciekawy przedmiot, przyda się Akolicie
![Obrazek](http://i.imgur.com/IGZ4Lfjl.jpg)
Akolita dzięki dwóm atakom ("reakcja" i "akcja") niszczy w końcu legowisko. To początek końca bezwzględnych "Grubbers'ów" na tych ziemiach
Dodam jeszcze odnośnie mechaniki rozgrywki, że gracz może zagrać w swojej turze tylko jedną kartę oznaczoną jako "akcja" (strzałka w prawo), lecz może zagrać nawet kilka kart "reakcji" (strzałka w lewo). Niektóre karty dają możliwość zagrania zarówno jako "akcję" jak i "reakcję" . Takim właśnie przykładem jest karta Akolity "Smite"
![Obrazek](http://i.imgur.com/nxwI0evl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/x6637MUl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/LuQ4QPvl.jpg)
Wrogowie skupili się jednak na Magu , który widocznie wywarł na nich ogromne wrażenie swoim "łańcuchem błyskawic"
![Obrazek](http://i.imgur.com/IzJWxP5l.jpg)
Na szczęście kości były dla nas łaskawe, tylko 2 trafienia z 7
![Obrazek](http://i.imgur.com/OUUcfarl.jpg)
Mag używa "teleportacji" żeby wydostać się z opresji
![Obrazek](http://i.imgur.com/hGRynDul.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/fZHni8ql.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/QJ1eelvl.jpg)
Poniżej widzimy bardzo przydatną umiejętność Akolity, obniżającą koszt AP zagrania akcji lub reakcji przez bohaterów
![Obrazek](http://i.imgur.com/nC6CtGUl.jpg)
Pozwala to Magowi zagrać niejako "za darmo" dodatkowy atak, bez ryzyka aktywacji sił zła
![Obrazek](http://i.imgur.com/vl9T6nyl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/b5d7buKl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/UPAjn05l.jpg)
Koniec cyklu bohaterów i stan toru "Darkness" , tym razem bez aktywacji
![Obrazek](http://i.imgur.com/BT19KAql.jpg)
Nowy cykl bohaterów i świeżo dobrane karty
![Obrazek](http://i.imgur.com/dLIv8wal.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/cVRr75Rl.jpg)
Następuje też przekazanie kielicha Akolicie, jako że bohaterowie znajdują się na przyległych polach.
![Obrazek](http://i.imgur.com/BL269Bfl.jpg)
Kolejny zebrany "Loot". Każdy podniesiony przedmiot najpierw "wędruje" do "plecaka" dopiero w najbliższej fazie "Refresh" można go zacząć używać.
![Obrazek](http://i.imgur.com/ckaKk4yl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/pQtNXxJl.jpg)
Pora na modlitwę. Akolita zagrywa kartę "Pray" , losuje 3 karty ze stosu kart odrzuconych i każdą z nich, która ma charakter "Faith" , kładzie zakrytą na karcie. Każda taka zakryta karta reprezentuje 1 "Faith" i może mieć wpływ na wiele umiejętności Akolity
![Obrazek](http://i.imgur.com/L4Mogefl.jpg)
Akolita atakuje, w tym przypadku na jednej z kości FD, wypadł symbol, zgodny z bronią (kielich) , którą atakował. Aktywuje to dodatkową zdolność broni, w tym przypadku leczy bohaterowi 1 HP
![Obrazek](http://i.imgur.com/yyg7xhTl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/w9gd7FVl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/DswQabxl.jpg)
Mag zagrywa umiejętność , która generuje żeton "zamrożenia" na planszy, działający na obszarze 3x3. Można tego użyć do "spowolnienia" wrogów, lecz należy zauważyć, że wrogów , których obejmuje ten efekt, ciężej trafić (-2TN) . Mag również atakuje
![Obrazek](http://i.imgur.com/rPtyU97l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/ByuMYBYl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/vDdQkjHl.jpg)
Grubbersi atakują resztkami sił
![Obrazek](http://i.imgur.com/2FjH2cpl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/1bPxUxll.jpg)
Mag "oddaje"
![Obrazek](http://i.imgur.com/OOPMkOkl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/7YZF9ZLl.jpg)
Nowy cykl bohaterów
![Obrazek](http://i.imgur.com/lUPCOuXl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/kP6kDyCl.jpg)
Ostatnie akcje ataków
![Obrazek](http://i.imgur.com/NIbxMMtl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/NJ86sdsl.jpg)
i parszywe stwory wybite co do joty
![Obrazek](http://i.imgur.com/e9e80hDl.jpg)
Nadszedł czas na zebranie skarbów
![Obrazek](http://i.imgur.com/A0RzOipl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/JmxYwoql.jpg)
Na koniec dodam , że rozgrywka trwała ok 6 godzin
nie była jeszcze w 100 % "płynna" , musiałem często zerkać do instrukcji, nie chciałem popełnić błędów w mechanice i czegoś przeoczyć. Pewnie i tak drobne pomyłki były , bo gra naprawdę wymaga wielu rzeczy do "śledzenia". Myth nie jest łatwą grą do nauczenia, pomimo instrukcji w wersji 2.0, podobno bardziej czytelnej. Ja nie mam porównania bo nie czytałem 1.0. Ale i tak musiałem wspomagać się filmikami w internecie, które na szczęście znajdują się na oficjalnej stronie gry i są naprawdę bardzo pomocne na początek. Polecam grę wszystkim fanom tego typu rozgrywek, gdzie trzeba czasami zatrzymać się i dobre 10-15 minut pogłówkować , jakie ruchy wykonać, żeby wszystkiego nie zepsuć. Na pewno nie jest to gra, do której usiądę z grupką "casualowych" graczy, jak często siadamy do Descenta. Nie znaczy to że Myth jest lepszy od Descenta , po prostu inny, bardziej taktyczny, mniej przystępny dla "niedzielnego" gracza , także ze względu na angielską wersję. I w tym momencie chcąc , czy nie chcąc porównałem obie gry , a miałem tego nie robić ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Obrazek](http://i.imgur.com/YAUffWBl.jpg)
Po rozegraniu pierwszej przygody na dużej mapie, zdecydowałem że tym razem połączę 2 kafelki 6x6, tworząc 6x12. Przede wszystkim kierowałem się chęcią spróbowania się z pułapką, chciałem by moja dwuosobowa drużyna nabrała doświadczenia w rozbrajaniu i unikaniu tego typu zagrożeń (Sprostowanie : w grze nie zdobywa się doświadczenia w postaci XP , tylko dodatkowych kart do talii bohatera oraz tytułów , które dają bonusy) Za rozbrojenie pułapki zdobywa się najczęściej żetony "Serendipity" , które są czymś w rodzaju uniwersalnego "szczęścia" , które można użyć na wiele sposobów, np. do zwiększenia skuteczności ataku, jak również do zdobycia dodatkowych skarbów.
![Obrazek](http://i.imgur.com/3cHd2OYl.jpg)
Myth jest grą w dużej mierze "sandboxową" . Gracz ma możliwość samemu tworzyć swoją przygodę, lub w wielu przypadkach zdać się na losowość kart. Zaczynamy najczęściej od wyboru lokacji, którą będziemy eksplorować, później losujemy kartę z talii przygody, następnie wybieramy drużynę, "zasiedlamy" lokację wg opisu karty przygody i legendy lokacji (na każdym kafelku lokacji są ikonki, które informują nas o tym co możemy napotkać na danym terenie) . Gra zostawia przy tym wiele decyzji graczom, odnośnie liczby potworów i kilku innych aspektów, które mają bezpośredni wpływ na poziom trudności rozgrywki
Poniżej talia pułapek oraz talia kupców :
![Obrazek](http://i.imgur.com/QKVQN7Fl.jpg)
Wylosowany Quest to "Stolen Treasure" , dość prosta przygoda, polega na "wyczyszczeniu" lokacji z wrogów, w celu odzyskania skradzionego skarbu pewnego kupca. Na koniec przygody gracz ma wybór, może zostawić skarb dla siebie lub oddać właścicielowi. Oczywiście każda z opcji ma wady i zalety. Od początku jednak wiedziałem, że zdecuduję się na opcję "uczciwości", ponieważ poprzez dodanie w nagrodę żetonu "niebieskiego skarbu" do woreczka skarbów, daje możliwość w późniejszych rozgrywkach wylosowania "legendarnego" przedmiotu z niebieskiej talii.
![Obrazek](http://i.imgur.com/bxpuXjIl.jpg)
Czas na wylosowanie pułapki. Trafiłem na pułapkę moim zdaniem względnie łatwą i nie tak niebezpieczną jak niektóre. Nie zadaje ona obrażeń bohaterom co turę, tylko zmusza na początku każdej tury do rzutu kością przeznaczenia "Fate" . Jeśli wyrzucony "obrazek" jest zgodny z tym na żetonie bohatera, wtedy w przypadku niepowodzenia przy próbie rozbrojenia pułapki , bohater otrzymuje 2 obrażenia i jest unieruchomiony. Tą pułapkę rozbraja się raz na turę , odrzucając jedną kartę z ręki i wykonując rzut kością d10. Wynik 7+ oznacza sukces i ustawienie jednego z 4 żetonów pułapki na polu, na którym znajduje się bohater. Jego natomiast przesuwa się na wybrane sąsiadujące pole.
![Obrazek](http://i.imgur.com/8BAPtsJl.jpg)
Lokacja zaludniona , z jednym "siedliskiem" , z którego będą "spawnować" się potworki. Można zaczynać przygodę!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://i.imgur.com/8IZUDJsl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/nsz8nEEl.jpg)
Poniżej plansze graczy, na których lokujemy nasze startowe przedmioty i inne "nagrody" . Na planszy jest również tor zagrożenia, jakie stwarza nasz bohater wobec sił ciemności oraz tor życia. Na samym dole planszy są miejsca na 4 karty akcji/reakcji , których można użyć w jednej turze gracza. Pod planszą ułożyłem wylosowane karty , z którymi będziemy zaczynać.
Pierwsza moja postać to mag "apprentice" .
![Obrazek](http://i.imgur.com/7DromSml.jpg)
Druga postać "acolyte" :
![Obrazek](http://i.imgur.com/Lwz3UkNl.jpg)
Zaczyna mag. Decyduję się na początku użyć kart typu "ongoing", czyli takich których efekty mogą trwać nawet do końca rozgrywki i to my decydujemy kiedy je odrzucić. Pierwsza z nich pozwala każdemu bohaterowi "przerzucić" w swojej turze jedną kość d10. Druga dodaje magowi 2 kości d10 i 2 FD (fate die) do "Arcane Atacks"
![Obrazek](http://i.imgur.com/vbaqUYjl.jpg)
Oczywiście trzeba też postarać się szybko rozbroić pułapkę . W tym celu odrzucam najmniej potrzebną w tym momencie kartę do "discard pile" , czyli po naszemu stosu kart zużytych
![Obrazek](http://i.imgur.com/LJy07i7l.jpg)
Pierwsza próba rozbrojenia, rzut kością i od razu sukces. Pierwsza pułapka z czterech rozbrojona
![Obrazek](http://i.imgur.com/ghJwWvAl.jpg)
Przyszedł czas na Akolitę , jednak pomimo zagrania karty dodającej jedną kość d10 do rzutów przy "non-combat actions", czyli np. przy rozbrajaniu pułapek , Akolita nie dał rady w tej turze , nawet przerzucenie jednej kości nic nie dało. Jak pech to pech. Na szczęście bez konsekwencji zdrowotnych, ponieważ rzuty kośćmi przeznaczenia (FD) w tej turze nie pokrywały się z "totemami" bohaterów.
![Obrazek](http://i.imgur.com/kZWHwDAl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/LQ00sJFl.jpg)
Pierwszy "Hero Cycle" , czyli tura bohaterów dobiega końca, odrzuca się zagrane karty, zostawia się karty typu "ongoing" (jeśli uznamy za stosowne, można je także teraz odrzucić), zatrzymujemy lub nie jedną wybraną kartę z ręki, a następnie dobieramy nowe karty, tak by mieć 5 w ręku.
![Obrazek](http://i.imgur.com/P0mEXZtl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/Nuab7inl.jpg)
Następnie nadchodzi "Darkness Phase" , czyli faza działania sił zła. Jednakże początek tej fazy nie oznacza od razu, że będziemy atakowani przez wrogów. Wiele zależy od tego jak potraktowaliśmy wrogów we wcześniejszej turze graczy, gdyż z każdą zagraną kartą, na której jest zaznaczony na czerwono symbol punktu akcji (jeden lub więcej) , przesuwamy żeton na torze aktywacji sił ciemności. Gdy ten dojdzie do liczby "6" , następuje aktywacja wrogów. Zatem nie zawsze od początku opłaca się gromić przeciwników i rozszczepiać im czaszki cięciami naszych mieczy, czy smażyć ich żywym ogniem
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://i.imgur.com/smYQdPyl.jpg)
Późniejsze rozbrajanie pułapek poszło niezwykle sprawnie i po 2 cyklach wszystkie "dziury" były odkryte, a bohaterowie mogli spokojnie przejść do tego co "tygryski lubią najbardziej" , czyli WALKI !!
![Obrazek](http://i.imgur.com/6UGaSGdl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/6qk9fUSl.jpg)
Pierwszy zaatakował Akolita
![Obrazek](http://i.imgur.com/YSZwRMRl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/jIxsKs9l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/rFt3pSRl.jpg)
Udało się wykończyć trzech wrogów za jednym uderzeniem, więc pojawił się pierwszy "Treasure token" na planszy
![Obrazek](http://i.imgur.com/Tn76qdol.jpg)
Mag zdecydował się przysmażyć trochę siedlisko potworów, zadając 2 obrażenia. Dzięki stałym efektom kart "ongoing" udało się zbudować potężną pulę kości do tego ataku, po prostu nie mogło się nie udać
![Obrazek](http://i.imgur.com/5HGrjk2l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/fvnVGXTl.jpg)
Atak ten spowodował aktywację złych mocy
![Obrazek](http://i.imgur.com/kR3vJHXl.jpg)
Wg tej karty za każde obrażenie zadane legowisku, pojawia się jeden "Minion"
![Obrazek](http://i.imgur.com/KJ8YGoAl.jpg)
"Grubbers" podbili od razu do bohaterów, atakując Akolitę, który po zabiciu trzech ich braci, stał się największym zagrożeniem
![Obrazek](http://i.imgur.com/HZne0Xal.jpg)
Czterech zaatakowało naszego dzielnego herosa, zadając mu 2 obrażenia z czterech możliwych
![Obrazek](http://i.imgur.com/WlZDQofl.jpg)
Tor życia Akolity (5/7 HP)
![Obrazek](http://i.imgur.com/RnnkSjil.jpg)
Nastąpił "heavy spawn" , na plaszy pojawił się "kapitan". Powiało grozą ...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://i.imgur.com/0K7jqPBl.jpg)
Przyszedł czas na nowy cykl bohaterów i tym samym nowe możliwości
![Obrazek](http://i.imgur.com/wNXEBr9l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/Ibvb4Mdl.jpg)
Priorytetem była szybka "pacyfikacja" kapitana i zniszczenie legowiska, żeby powstrzymać dalszy napływ. Niestety udało się zrealizować jedynie pierwszą część planu
![Obrazek](http://i.imgur.com/BnzCejSl.jpg)
Siły zła były teraz naprawdę wkurzone i przeszły do ofensywy
![Obrazek](http://i.imgur.com/sxM8yoBl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/7DAA1CCl.jpg)
część obrażeń zadanych przez "grubbersów" udało się zablokować lub uleczyć umiejętnościami. Jednak nie ma nic za darmo. Karty leczenia Akolity zwiększają jego poziom zagrożenia i może stać się on atakiem większej liczby potworów w fazie Sił Ciemności
![Obrazek](http://i.imgur.com/1umV150l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/2Sauxmcl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/I0FKtLFl.jpg)
Sytuacja stała się dość trudna gdyż świeża fala "Grubbersów" zablokowała jakikolwiek dostęp do ich legowiska
![Obrazek](http://i.imgur.com/thaplh8l.jpg)
Nadszedł czas na zdecydowane działanie. Mag zagrywa czar a'la "łańcuch błyskawic" , gdzie za każdą odrzuconą kartę "ongoing", można zadać obrażenie kolejemu celowi , oddalonemu maksymalnie o 2 pola od poprzedniego.
![Obrazek](http://i.imgur.com/5wII1oll.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/z4TSyHql.jpg)
Zaiste potężny czar!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://i.imgur.com/Z6ctA4ll.jpg)
Jednak poziom zagrożenia Maga niebezpiecznie zbliżył się do maksymalnego poziomu "10", który miałby swoje konsekwencje w turze "zła"
![Obrazek](http://i.imgur.com/rjoWXuvl.jpg)
Sytuacja jest następująca: 2 punkty AP do aktywacji Ciemności, legowisko ma jeszcze 2 HP , został 1 żeton skarbu do wygenerowania na planszy
![Obrazek](http://i.imgur.com/GWasNSml.jpg)
Mag zbiera żeton skarbu i od razu szczęśliwy traf i ciekawy przedmiot, przyda się Akolicie
![Obrazek](http://i.imgur.com/IGZ4Lfjl.jpg)
Akolita dzięki dwóm atakom ("reakcja" i "akcja") niszczy w końcu legowisko. To początek końca bezwzględnych "Grubbers'ów" na tych ziemiach
Dodam jeszcze odnośnie mechaniki rozgrywki, że gracz może zagrać w swojej turze tylko jedną kartę oznaczoną jako "akcja" (strzałka w prawo), lecz może zagrać nawet kilka kart "reakcji" (strzałka w lewo). Niektóre karty dają możliwość zagrania zarówno jako "akcję" jak i "reakcję" . Takim właśnie przykładem jest karta Akolity "Smite"
![Obrazek](http://i.imgur.com/nxwI0evl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/x6637MUl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/LuQ4QPvl.jpg)
Wrogowie skupili się jednak na Magu , który widocznie wywarł na nich ogromne wrażenie swoim "łańcuchem błyskawic"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Obrazek](http://i.imgur.com/IzJWxP5l.jpg)
Na szczęście kości były dla nas łaskawe, tylko 2 trafienia z 7
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Obrazek](http://i.imgur.com/OUUcfarl.jpg)
Mag używa "teleportacji" żeby wydostać się z opresji
![Obrazek](http://i.imgur.com/hGRynDul.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/fZHni8ql.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/QJ1eelvl.jpg)
Poniżej widzimy bardzo przydatną umiejętność Akolity, obniżającą koszt AP zagrania akcji lub reakcji przez bohaterów
![Obrazek](http://i.imgur.com/nC6CtGUl.jpg)
Pozwala to Magowi zagrać niejako "za darmo" dodatkowy atak, bez ryzyka aktywacji sił zła
![Obrazek](http://i.imgur.com/vl9T6nyl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/b5d7buKl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/UPAjn05l.jpg)
Koniec cyklu bohaterów i stan toru "Darkness" , tym razem bez aktywacji
![Obrazek](http://i.imgur.com/BT19KAql.jpg)
Nowy cykl bohaterów i świeżo dobrane karty
![Obrazek](http://i.imgur.com/dLIv8wal.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/cVRr75Rl.jpg)
Następuje też przekazanie kielicha Akolicie, jako że bohaterowie znajdują się na przyległych polach.
![Obrazek](http://i.imgur.com/BL269Bfl.jpg)
Kolejny zebrany "Loot". Każdy podniesiony przedmiot najpierw "wędruje" do "plecaka" dopiero w najbliższej fazie "Refresh" można go zacząć używać.
![Obrazek](http://i.imgur.com/ckaKk4yl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/pQtNXxJl.jpg)
Pora na modlitwę. Akolita zagrywa kartę "Pray" , losuje 3 karty ze stosu kart odrzuconych i każdą z nich, która ma charakter "Faith" , kładzie zakrytą na karcie. Każda taka zakryta karta reprezentuje 1 "Faith" i może mieć wpływ na wiele umiejętności Akolity
![Obrazek](http://i.imgur.com/L4Mogefl.jpg)
Akolita atakuje, w tym przypadku na jednej z kości FD, wypadł symbol, zgodny z bronią (kielich) , którą atakował. Aktywuje to dodatkową zdolność broni, w tym przypadku leczy bohaterowi 1 HP
![Obrazek](http://i.imgur.com/yyg7xhTl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/w9gd7FVl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/DswQabxl.jpg)
Mag zagrywa umiejętność , która generuje żeton "zamrożenia" na planszy, działający na obszarze 3x3. Można tego użyć do "spowolnienia" wrogów, lecz należy zauważyć, że wrogów , których obejmuje ten efekt, ciężej trafić (-2TN) . Mag również atakuje
![Obrazek](http://i.imgur.com/rPtyU97l.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/ByuMYBYl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/vDdQkjHl.jpg)
Grubbersi atakują resztkami sił
![Obrazek](http://i.imgur.com/2FjH2cpl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/1bPxUxll.jpg)
Mag "oddaje"
![Obrazek](http://i.imgur.com/OOPMkOkl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/7YZF9ZLl.jpg)
Nowy cykl bohaterów
![Obrazek](http://i.imgur.com/lUPCOuXl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/kP6kDyCl.jpg)
Ostatnie akcje ataków
![Obrazek](http://i.imgur.com/NIbxMMtl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/NJ86sdsl.jpg)
i parszywe stwory wybite co do joty
![Obrazek](http://i.imgur.com/e9e80hDl.jpg)
Nadszedł czas na zebranie skarbów
![Obrazek](http://i.imgur.com/A0RzOipl.jpg)
![Obrazek](http://i.imgur.com/JmxYwoql.jpg)
Na koniec dodam , że rozgrywka trwała ok 6 godzin
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)